Kuha 28.03.2021 21:12:05 | |
---|
Roots-skaba 653 pisteet: 13p, Kuha 11p, Zeeboo 10p, stratomaster 8p, hasako 8p, WanhaWetäjä 4p, Tuomo_ 3p, BigPapa 2p, Urmas Potkuri 1p, Vesa423 Onnee ja Zeeboon työt. Old Fenders never die |
hasako 28.03.2021 21:21:51 (muokattu 28.03.2021 21:27:48) | |
---|
Onnittelut Kuhalle! Kiitos stratomasterille sanoista(arvostelussa),olen tosi otettu,kiitos |
Zeeboo 28.03.2021 23:07:40 | |
---|
Onnea Kuhalle! Uusi tausta olis tyrkyllä. White men can't Monk |
Urmas Potkuri 29.03.2021 13:36:05 | |
---|
stratomaster kirjoitti: Vesan tavoin tuntuu, että tässä ollaan osa bändiä. Tämä palaute vaikutti minuun erityisesti, koska oma lähtökohtainen ajatukseni on ilmeisesti aina ollut olla osa bändiä, vaikka näin virtuaalisesti. Osaltaan tähän on ilmeisenä syynä se, että omat taitoni vain eivät riitä kääräisemään sooloa taustan ympärille sellaiseen pakettiin, että se kuulostaisi hyvältä. Sellaista taitoa täällä on paljonkin ja kunnioitan sitä syvästi. Niin olen sitten lähestynyt omien lähtökohtieni mukaisesti ja koettanut ainakin useimmiten ajatella kokonaisuutta. Joskus olen ehkä onnistunut paremmin, joskus huonommin. Se on kuitenkin se ohjenuora, jota pyrin noudattamaan. En missään tapauksessa tyrkytä tätä kenellekään ja nautin kovasti virtuositeetista sellaista kuullessani ja täällä sitä kuulee. Vielä pieni tarina. Olen harrastanut vuosikymmenet livetapahtumissa käymistä eripuolilla, voisi kai sanoa maailmaa ja hyvin erilaisissa konserteissa ja tapahtumissa. Tälläkin hetkellä odottelen neljän tapahtuman toteutumista tämän perhanan koronan jälkeen. Reilu kaksikymmentä vuotta sitten olimme Puisto Bluesissa pääkonsertissa ja ensimmäisenä ulkomaisena esiintyjänä lavalle lehahti mainio Stars from The Commitments! Se teki lähtemättömän vaikutuksen ja pääesiintyjänä ollut Wilson Pickett laimeni aika tavalla sen vuoksi. Wilson on tähti ja osasi tähden elkeet, mutta Commitments oli jo soittanut samat biisit ja niin hyvin, että ei siinä auttanut se, että biisien tekijä ja tähti itse esitti ne hyvin, mutta standardin mukaisesti. Tai kuten seurueemme eräs jäsen sanoi minulle irlantilaisten lähdettyä lavalta, "aattele millaista olisi soittaa tuollaisessa bändissä, missä aivan kaikki toimii." Olen ajatellut sitä, paljonkin. :D Kiitokset palautteesta ja kaikista palautteista kaikille. Arvostan niitä ihan todella. |
stratomaster 29.03.2021 17:12:29 | |
---|
Urmas Potkuri: Tämä palaute vaikutti minuun erityisesti, koska oma lähtökohtainen ajatukseni on ilmeisesti aina ollut olla osa bändiä, vaikka näin virtuaalisesti... Haastat viisaasti. Kyllähän se niin on, että kitaristinkin pitäisi aina ajatella sitä kokonaisuutta. Toki oikean bändin kanssa asia korostuu entisestään, kun vuorovaikutusta on koko ajan soittajien kesken ja ehkä vielä yleisönkin kanssa. Korvat on siinä mainio väline. Mielestäni kitaristi ei voi vain saapastella stagelle ja suhtautua muuhun bändiin kuin johonkin epämääräiseen säestäjäjoukkoon. Sellainen kitaristi ei mielestäni ole hyvä, lähteköön ranteesta millaiset soolot hyvänsä. Ja selvyyden vuoksi, tää on vain yleistä pohdintaa eikä ole tarkoitus osoitella ketään. Näissä karkeloissa porukalla tuntuu olevan sekä taitoa että tyylitajua niin, että bändisoittokin varmasti toimii. |
Urmas Potkuri 29.03.2021 19:24:04 | |
---|
stratomaster: Haastat viisaasti. Kyllähän se niin on, että kitaristinkin pitäisi aina ajatella sitä kokonaisuutta. Toki oikean bändin kanssa asia korostuu entisestään, kun vuorovaikutusta on koko ajan soittajien kesken ja ehkä vielä yleisönkin kanssa. Korvat on siinä mainio väline. Mielestäni kitaristi ei voi vain saapastella stagelle ja suhtautua muuhun bändiin kuin johonkin epämääräiseen säestäjäjoukkoon. Sellainen kitaristi ei mielestäni ole hyvä, lähteköön ranteesta millaiset soolot hyvänsä. Ja selvyyden vuoksi, tää on vain yleistä pohdintaa eikä ole tarkoitus osoitella ketään. Näissä karkeloissa porukalla tuntuu olevan sekä taitoa että tyylitajua niin, että bändisoittokin varmasti toimii. Kiitokset ymmärtämyksestä. Alkuperäinen tarkoitukseni oli ainoastaan kiittää mieluisasta palautteesta. Tuntuu onnistumiselta kuulla tuollaista palautetta, jonka voi tulkita tukevan omia pyrkimyksiäni. Omasta bändihistoriastani on jo niin kauan, että se tosiaan on historiaa. :D Väliin mahtuu noin 14 vuoden totaali tauko minkäänlaisesta "soittamiseen" liittyvästä. M-netti on tarjonnut kanavan, mukavia ihmisiä ja todella loistavia muusikoita kuunneltavaksi. En voi kyllin korostaa tämän kaiken merkitystä. |
1p Juzpe: Tässä tatsi omaa luokkaansa. Hyvässä, pahassa vai molemmissa? :D :D Eli haluisitko tarkentaa, kiitos. |
Zeeboo 04.04.2021 21:39:26 | |
---|
Tämän skaban tulokset tässä (sikäli kun Exceliin tuli näpyteltyä oikeat pinnat): 1. Stratomaster 14p 2. Hasako 10p 3. Zeeboo 9p 4. Jarkre 7p 5. tjj2000 5p 6. Big Papa 4p 7. Vesa423 3p 8. Karik ja Juzpe 1p Onnea Stratomasterille ja kiitokset skabaajille. Seuraavat työt Stratomasterille. White men can't Monk |
stratomaster 04.04.2021 23:10:01 (muokattu 04.04.2021 23:10:31) | |
---|
Kiitos kannatuksesta. Laittelen huomenna uutta skabaa. |
stratomaster 05.04.2021 12:43:16 (muokattu 05.04.2021 12:43:31) | |
---|
Siellä olisi uutta nyt. |
Juzpe 05.04.2021 23:14:17 | |
---|
stratomaster: Siellä olisi uutta nyt. Herkullista suosikkilaatikkoani doorista. Nam nam. |
Juzpe 11.04.2021 19:23:18 (muokattu 11.04.2021 19:24:39) | |
---|
Tattis pojoista ja kommenteista! Uus, vahvasti erään liikuntamaikan inspiroima tausta on kehissä. D-doorisella jatketaan ja sen doorisen mausteen saa sinne pentatonisen/ blueshomman joukkoon lisäämällä suuren sekstin blues- tai mollipena-asteikkoon. Esmes D:stä mentäessä se on se B-sävel (tai suomalais saksalaisessa systeemissä H). Sit jos käyttää mukana sekä tritonusta (D:stä soittaessa as-sävel), että suurta sekstiä on aika lähellä niitä harmonisia pelikenttiä missä esim Allman Brothersit pelaili kovin usein. Samoin helvetin paljon hienoo diskoa ja funkkia on duunailtu siltä pelikentältä. |
stratomaster 11.04.2021 19:31:29 | |
---|
Juzpe: Tattis pojoista ja kommenteista! Uus, vahvasti erään liikuntamaikan inspiroima tausta on kehissä. D-doorisella jatketaan ja sen doorisen mausteen saa sinne pentatonisen/ blueshomman joukkoon lisäämällä suuren sekstin blues- tai mollipena-asteikkoon. Esmes D:stä mentäessä se on se B-sävel (tai suomalais saksalaisessa systeemissä H). Sit jos käyttää mukana sekä tritonusta (D:stä soittaessa as-sävel), että suurta sekstiä on aika lähellä niitä harmonisia pelikenttiä missä esim Allman Brothersit pelaili kovin usein. Samoin helvetin paljon hienoo diskoa ja funkkia on duunailtu siltä pelikentältä. Täytyypä pistää plussa. Olen vähän jopa kaivannut tämän tyyppistä keskustelua tänne, näistä voi joku jopa oivaltaa jotain uutta. |
Juzpe 11.04.2021 20:50:02 | |
---|
stratomaster: Täytyypä pistää plussa. Olen vähän jopa kaivannut tämän tyyppistä keskustelua tänne, näistä voi joku jopa oivaltaa jotain uutta. Kiitos plussasta. Laitetaas vielä selostus siitä, mikis toi tausta on doorinen. "Kotipesä" tossa taustassa on selkeesti D-mollisointu. Hätäsempi vois päätellä, että sävellaji ois D-molli, mutta koska siellä esiintyy G-duurisointu, joka ei kuulu D-molliin, koska siellä on se B-sävel (suom & saks H, mutta mä oon kansainvälinen), se sävellajikaan ei varmaan ole D-molli. No, sellasta mollin näköistä sävellajia jossa se 6. sävel on puolisävelaskelta korkeampi, kutsutaan dooriseksi. |
Juzpe 16.04.2021 15:41:30 (muokattu 16.04.2021 15:45:57) | |
---|
No nii ihimiset. Skebat pois sängyn alta ja tyckittelemää. Ei se tausta niin paska ole vaikke olekaan 12-tahdin perusdiudiuta E:stä. |
Juzpe 16.04.2021 17:46:27 | |
---|
Pidennetään ny sitte huomiseen klo 21:een. Ryhtiä kansalaiset! Ja soittoa myös. |
karik 18.04.2021 01:11:05 | |
---|
Juzpe: Karik Slidehän tälläseen poppiin kuuluu toki. Sourituksesta huomaa, ettei ihan kauheena oo slidellä taidettu pelata. Ei se mitää, soittamallahan sitä oppii. Sourituksesta en osaa sanoa mutta vähiin on itsellä sliden soitot jäänyt sitten viime vuosituhannen ajoista. Jonkin verran on viime vuosina tullut kuitenkin soitettua lähinnä Elmore-hengessä kuten tässä https://muusikoiden.net/keskustelu/ … s.php?c=58&t=230694&co=1050 mutta tämän kertaisen southern-taustan osalta olen hamuilemassa aika kaukana maalista. |
Juzpe 19.04.2021 23:05:05 | |
---|
Yhteenlasketut pojot: WanhaWetäjä 11p Vesa423 10p Juzpe 8p zeeboo 5p Karik 1p tjj2000 1p Naapurikunnan puolelle siirtyy vetovastuu. Jos joku viitis tsekkaa, että pojot on laskettu oikein... ommeinaa ollu melkone maanantai. |
WanhaWetäjä 20.04.2021 10:52:23 | |
---|
Kiitokset edellisestä, siä ois nyt uutta tarjolla. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Juzpe 25.04.2021 13:53:00 (muokattu 25.04.2021 14:46:03) | |
---|
Väärä skaba, roots on kyseessä ei kasarihevi tai mukafuusio tai mukajazz tai yleisvetely/mannekiini kemut. Kevät tosin on narsissien aikaa. Kerrohan ihmeessä vähä tarkemmin mitkä piirteet erityisesti mun soitossa on niitä mitkä tekee siitä jotain mainitsemistasi mukatyyleistä? On sen verran vahvaa näkemystä, että perusteluja kaivataan. Edit: Mä diggaan kans kukista. Ihan sama onko narsissi, ruusu vai peruna. |