Aihe: Tämän päivän MicroCube?
1 2
JuSu
02.04.2021 18:33:59
Moro!

Joku vuosi takaperin Rolandin MicroCube oli teh shit, mullakin on sellainen.

Kuutio alkaa selkeästi kuitenkin vinkua eläkkeelle. Mikä on tämä päivän vastine MicroCubelle? Pieni, että mahtuu lomakuormaan perheen, kumiankan ja viin.. ruokakassien sekaan. Halpa, ettei harmita, jos tippuu mökillä kaivoon. Mutta sen verran terve soundi, että jaksaa kuunnella.

Mitä raati suosittaa?
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Jeszse
02.04.2021 19:08:16
Yamaha THR
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
munkero
02.04.2021 19:12:19 (muokattu 02.04.2021 19:14:51)
Blackstar Fly 3, mutta tää on vähän yhden tempun poni. THR on huomattavasti monipuolisempi ja toki myös kalliimpi.

E: tilasin aiemmin tänään thomannilta ja nyt rupes harmittaa ettei tullu otettua tota kikkaretta mukaan :( Toimis myös bt-kajarina kivasti.
Itekki joskus soitellu.
Hynkel
02.04.2021 19:23:34
Jeszse: Yamaha THR

Tämähän se. Ovat hyviä vehkelöisiä.
It really is now isn't it?
Kefiiri
02.04.2021 19:29:47
Onko THR:stä mitään kohtuuhintaista mallia? Microcubekin on vielä hommaamatta mutta testattu jo sentään.
En ole musiikin asiantuntija.
mrk
02.04.2021 20:20:34
Boss Katana Mini
"Short On Long Term Goals"
TheGore
03.04.2021 12:29:04

Itse kallistuin samoilla samoilla spekseillä... MicroCubeen! Itse asiassa kahteen, koska kaverille kans.
Imper
03.04.2021 12:48:35 (muokattu 03.04.2021 12:50:04)

Mulla on edelleen Micro Cube käytössä suoraan luureihin. Ainoa ja paras asetus on British Stack ja tone TÄYSILLE ja Gain puoleen väliin. Vähän reverbiä. Se on siinä! Helvetin hyvä soundi luureihin, joka puhdistuu kitaran volapotikalla kuten pitääkin. Itse asiassa haluaisin ton saman soundin myös bändikämpälle isossa koossa. Eli isosoundinen Marshall, jossa on taustalla pieni hallityylinen kaiku. Vitun kova! Mulla oli koronan alkuvaiheessa vaikka mitä kotisoittelussa (mm. Strymonin Iridium) mutta myin kaikki ja päädyin soittelemaan edelleen tolla Micro Cuben -asetuksilla! Mitään muuta hyvää soundia siitä en saa enkä tarvii. Huom! Se Micro Cuben luuriulostulo on selvästi tummempi kuin Micro Cuben kaiuttimella soitettuna. Tone pitää olla TÄYSILLÄ.
Everyone is a per-son
velipekka
04.04.2021 09:47:27
Vähän samaa pohdinnassa kuin Jusulla.

Mökille pitäisi hankkia joku pikku kombo ja mietin pienen putkivahvarin , Marshall / Blackstar 1 w tai mallintavan Blackstarin id core / id 15 tvp välillä.
Krice
04.04.2021 10:56:11 (muokattu 04.04.2021 10:59:24)

Kefiiri: Onko THR:stä mitään kohtuuhintaista mallia?

THR on kohtuuhintainen siihen mitä se on. Siinähän on kaikki tarpeellinen muuhun paitsi johonkin bändin kanssa soittamiseen, mutta siihen sitä ei ole tietenkään edes tarkoitettu. Mallintavaksi THR:ssä on hyvät soundit ja yksinkertaisuudestaan huolimatta monipuoliset säädöt. Nauhalle voi riuhtaista vaikka kuulokelähdöstä, toimii ihan hyvin. Editorisofta on hyvä jne. Vaikea keksiä mitään huonoa. Siis V2:n perusteella, V1 on vähän köyhempi. THR sijoittuu perunamallintavan ja oikean vahvistimen väliin, eli jos haluaa kohtuuhyvät soundit, mutta ei tarvitse oikeaa vahvistinta ja toisaalta haluaa välttää halvempien mallintavien huonommat soundit niin oikeastaan THR:llä ei edes ole mitään kilpailua. Ei ainakaan tule mieleen mitään vastaavaa, joka tekisi tuon yhtä hyvin.
munkero
04.04.2021 11:13:40
Kefiiri: Pitäisi varmaan kokeilla tuota THR:ää. Siksi vaan se tuntuu kalliilta, kun epäilyttää onko se olennaisesti hyväsoundisempi kuin käytetty viiden kybän Microcube.

On. Siinä on myös oikeasti hyvä kuulokelähtö. Ja tietokoneen kanssa kattavat säädöt efekteille ja koneen kaverina soveltuu myös kotidemotteluun varsin mainiosti.
Itekki joskus soitellu.
Kefiiri
04.04.2021 11:17:51 (muokattu 04.04.2021 11:18:02)
No juu se on varmaan että millaiseen tarpeeseen vahvari hommataan. Varmaan nuo jutskat hoituvat vakuuttavammin kuin Microcubella.
Jeszse
04.04.2021 12:33:14
Ei vaadi laitteelta ihan hirveesti olla parempisaundinen ku microcube.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
munkero
04.04.2021 12:42:54
Jeszse: Ei vaadi laitteelta ihan hirveesti olla parempisaundinen ku microcube.

Kyllähän se isoon kaappiin kytkettynä vois olla ihan ok tason laitos. Luulen että se oma kajari on se heikoin lenkki tässä sopassa. Toisaalta myös sisäänrakennettu kaappi-impulssi vois helpottaa.

Mutta tuollaisenaan aivan paska. Joskus 15v sitten yritin väkisin tykätä, mutta ei se kyllä vaan toiminu.
Itekki joskus soitellu.
Kefiiri
04.04.2021 12:53:03
munkero: Kyllähän se isoon kaappiin kytkettynä vois olla ihan ok tason laitos. Luulen että se oma kajari on se heikoin lenkki tässä sopassa. Toisaalta myös sisäänrakennettu kaappi-impulssi vois helpottaa.

Ainahan pieni vahvari kuulostaa enemmän tai vähemmän pieneltä laatikolta, sen kanssa on vaan elettävä. Kovin jytkyä sointia en huusholliin kaipaakaan.
juici
04.04.2021 13:21:06

Joskus 2005 tuli soitettua kitaraa niin, että MicroCuben linjalähdöstä meni piuha PA-päätteeseen ja vanhaan mutta isoon 15" + pilli PA-kaappiin. Kyllä kuulosti Brit Stack asetuskin jo murhaavalta.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
JuSu
17.04.2021 21:50:36 (muokattu 17.04.2021 21:51:22)
Päivitetäänpä vähän tätä.

Päädyin siis ensin hankkimaan Blackstar Fly 3:n lisäkaapilla, kun sitä kovasti hehkutellaan isom maaliman voorummeillakin, että tämä on oikea vahvistin, eikä mikään lelu.

Totuus on kuitenkin, että MicroCube pieksee Flyn ihan mennen tullen. Vertailu on ehkä jopa epäreilua, koska niin eri sarjassa on vehkeitten soundi.

Hetki sitten taloon sitten tuli uusi MicroCube GX, kun kaveri bongasi Verkkokauppa.comin outletin tyhjennyksestä edukkaasti. Kiitos Tomppa. Laitoin tietty tuon 10 vuotta vanhan sirinäisen kuution uuden kanssa rinnan vertailuun. Aika nopsasti ilmeni, että ei siinä vanhassa kuutiossa mitään vikaa olekaan, vaan sirinät ja häiriöt aiheutti virtalähde (hurraa 1Spot). Uuden kuution virtalähteellä vanhakin on ihan yhtä hiljainen kuin uusi.

Jotta homma menisi vielä enemmän päin prinkkalaa, niin siinä vanhassa on selvästi parempi soundi. Tämä johtunee esikoisen aikanaan lyijykynällä rei'ittämän kaiuttimen vaihtamisesta Visaton FR13 -kaiuttimeen.

No, tulipa puljattua. Ehkä pitää tuon uudenkin Microcuben kaiutin vaihtaa, alta kakskymppiä kuitenkin kustannus...
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Stone
19.04.2021 08:17:52

Tuli mieleen esim. Fender Mustang 1, jollainen kävi kerran itselläni. Ei se pöllömpi soundiltaan minusta ollut. Toki vähän isompi kuin micro cube, muttei nyt silti mikään kovin iso. No... siinä ei ole kyllä patterioptiota kuten micro cubessa muistaakseni.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
tommium
19.04.2021 09:42:33
JuSu:

Jotta homma menisi vielä enemmän päin prinkkalaa, niin siinä vanhassa on selvästi parempi soundi. Tämä johtunee esikoisen aikanaan lyijykynällä rei'ittämän kaiuttimen vaihtamisesta Visaton FR13 -kaiuttimeen.

Kiitos vinkistä! Piti heti laittaa toi Visaton Uraltonelta tilaukseen ja huomenna käyn poimimassa pois kun liike on auki :). Itsellä iPhone, iRig HD, Bias FX yms. systeemit himasoittelussa käytössä mutta eilen Microcubea testatessa huomasin että ihan mukavat soundit siitä saa todella helposti aikaiseksi. Ja mikä parasta niin nopeasti soitto käyntiin ilman noiden iPhone systeemien starttailuja.
"...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)