Aihe: Neural DSP Quad Cortex
1 2 3 4 520 21 22 23 2445 46 47 48 49
LaXu
04.04.2021 13:52:22
TTV: Asiaa :-) Mulla kans QC Thomannin toivelistalla, mutta tilausta en vielä ole laittanu sisään. FM3 on lunastanut odotukset niin hyvin, etten enää osaa kaivata mahdolisesti parempaa. Lisäksi koko kitarakamarumba on omalla kohdallani onnistuneesti lässähtänyt; tänä vuonna ei ainuttakaan ostosta tai myyntiä, eikä mitään oikeasti hotsittavaa edes ole näköpiirissä (paitsi ehkä tää QC)...

FM3 ja Helixin omistajan voin varmaan sanoa vähän suuntaa antavia QC:n puolestakin.

FM3 on näppärä käyttää jos FM3-Edit on käytössä, mutta onhan tuo vähän kankea tuosta itse laitteesta käytettynä. Koko ajan tulee erilaista ruutua naamalle, on vaikea pysyä kärryillä missä blokissa nyt tässä oltiinkaan, potikoiden tarkkuus on vähän turhankin fiini (tarviiko kukaan oikeasti 0.01 yksikön tarkkuutta vahvarimallinnuksessa?), edelliseen blokkiin ei pääse nopeasti takaisin ilman kaikkien muiden läpi rullaamista, teksti on aika pientä, Tone ja Output EQ tabien välillä sahaaminen on ihan tuskaa esim. Mesa Mark mallinnuksissa...paljon sellaisia pieniä käytettävyyskukkasia.

Vertailuksi Helixissa ja käytännössä lähes samaa käyttöliittymää käyttävässä QC:ssa tällaista ongelmaa ei ole. Gridi on aina ruudulla jos et ole valitsemassa efektiä ja parametriähkyä ei ole samalla tavalla. Mielestäni Helixin efekteistä saa mieluisat soundit vähemmällä vaivalla. Vahvari- ja kaappipuolella taas FM3 on parempi, siis lähinnä säätämisen suhteen. Soundit saan veivattua Helixista hyvin lähelle FM3 vastaavia, kunhan molemmissa käyttää samoja kaappimallinnuksia.

QC tuo tähän mukana sitten yhdistelmän Helixin ja FM3-Editin käyttöliittymiä kosketusnäytöllä ja suuremmalla määrällä rautatason potikoita ja kytkimiä. Siinä on myös vähemmän rajoituksia efektien määrälle yhdessä presetissa kuin Helixissa ja erityisesti FM3:ssa. Capture-toiminto kuulostaa hauskalta, mutta en koe sitä erityisen tarpeellisena.

Oma fiilis tässä jo kahden purkin omistajana on, että nää kaikki on oikeasti tosi hyviä ja erot on sitten siinä mitä juttuja arvostaa ja mihin tarpeisiin laite tulee. Mulla on tässä vertailuksi pöydällä FM3 ja Helix Floor vierekkäin ja Helix vie suurimman osan tilasta saman tien. Näen itse QC:n vähän niin kuin "Helix Mini" mallina.
BulletFace
04.04.2021 23:00:26
TTV: Asiaa :-) Mulla kans QC Thomannin toivelistalla, mutta tilausta en vielä ole laittanu sisään. FM3 on lunastanut odotukset niin hyvin, etten enää osaa kaivata mahdolisesti parempaa. Lisäksi koko kitarakamarumba on omalla kohdallani onnistuneesti lässähtänyt; tänä vuonna ei ainuttakaan ostosta tai myyntiä, eikä mitään oikeasti hotsittavaa edes ole näköpiirissä (paitsi ehkä tää QC)...

Joo, nää on näitä. Mä olen ollut pääosin tyytävinen Kempperiin. Siis sen soundeihin. Käyttöliittymähän on melkolailla hirveä :D Mä olin pitkään ostamassa tuota FM3:ta, mutta kun sen saapuminen venyi ja venyi niin ostin eka HX stompin ja sitten perään Kemperin. Nyt aion kyllä tosiaan laittaa sitten joko QC:n tai Kempperin kiertoon jahka pääseen makustelemaan QC:ta.

Voi olla, että Kempper saa kova vastuksen...
Get the best and fuck the rest.
TTV
23.04.2021 07:14:03
Ilmeisen onnistunut laite kaikinpuolin, kun naulaa omistajansa soittopuuhiin niin tehokkaasti, ettei kukaan ehdi mitään kommentoimaan tänne? Vai oliko se sittenkin laitteena heikompi kuin plugarit tai muut huippumallintajat?

Oli kumpi tahansa tai niiden väliltä, niin kyllä on M.net historian laiskinta raportointia uudesta laitteesta. Kyllä kait noita Suomeenkin on jo useammalle tullut?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Entropia666
23.04.2021 09:36:58

TTV: Ilmeisen onnistunut laite kaikinpuolin, kun naulaa omistajansa soittopuuhiin niin tehokkaasti, ettei kukaan ehdi mitään kommentoimaan tänne? Vai oliko se sittenkin laitteena heikompi kuin plugarit tai muut huippumallintajat?

Oli kumpi tahansa tai niiden väliltä, niin kyllä on M.net historian laiskinta raportointia uudesta laitteesta. Kyllä kait noita Suomeenkin on jo useammalle tullut?

Johtuisko vaikka siitä ettei oikein kenelläkään vielä ole noita? Esim. mä en oo saanu omaani vielä.
spacemonkeyevolution
23.04.2021 09:50:26
TTV: Kyllä kait noita Suomeenkin on jo useammalle tullut?

Varmasti, mutta uskoisin että tässä hetkessä radiohiljaisuus kertoo eniten siitä että laitteen tällä hetkellä omistaville arvion tekeminen tälle alustalle ei liene tärkeysjärjestyksessä kärkipäässä. Odotellaan (joka lienee tuttua puuhaa tässä vaiheessa) että jos ja kun laitteesta lähtee toimitukset rullaamaan niillekin, jotka tilanneet jälleenmyyjien kautta tai että laitetta alkaa saada ns. suoraan hyllystä. Todennäköisesti tuolloin myös mnetissä aktiivisemmilla alkaa olla laitteesta oikeita kokemuksia ja tuossa vaiheessa hiljaisuus olisi mielestäni merkitsevämpää kuin nyt.

Itse en laitetta ole tilannut, mutta seuraan kyllä mielenkiinnolla. Toivon että laite olisi hyvä, mutta pakonomaista tarvetta hehkuttaa tai tuomita laitetta en tässä vaiheessa omaa. Tällä hetkellä ostopäätöstä jarruttaa omalla kohdalla eniten se ettei laitteen kaikkea luvattua potentiaalia saa vielä irti. Esim. siinä vaiheessa jos ja kun Neuralin plugareita saa laitteeseen ja näkee millainen looper laitteeseen tulee, niin voi olla hyvinkin todennäköistä että laite tulee hommattua.
-
Guitarfreak
23.04.2021 10:42:18
Myykääs nyt sit ne oikeat vaffarit pois nii saa nekin käyttöä ;)
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Shredator
23.04.2021 11:29:25

Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Guitarfreak
23.04.2021 12:06:09
Shredator: Tuolla olisi, aikamoiseen hintaan :D
https://reverb.com/item/39903352-neural-dsp-quad-cortex-2021
https://reverb.com/item/39894540-neural-dsp-quad-cortex-2021

Autsh. Ei se oo tyhmä joka myy...
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Entropia666
27.04.2021 11:48:52 (muokattu 27.04.2021 11:49:46)

Kävin oman laitteen tänään. Tein siihen heti päivitykset ja 30min puljaamisen jälkeen tilanne tämä:

- Noi pyöritettävät stompit helpottaa käytettävyyttä uskomattoman paljon, pitäs olla kaikissa digivehkeissä.
- Laite on suht intuitiivinen, sain 5min rakennettua toimivan presetin vaikken lukenu manuaalia.
- Capturet on kohtuu autenttisen oloisia vahvarin kärinöitä myöten. Testasin factory capturea parista vahvarista mitä ite omistan ja kyllä ne tunnisti.
- Tuntuma on hyvä ja aidon vahvarin oloinen.
- Kosketusnäyttö vastaa about samalla tavalla ku älyluurin. Tämäkin helpottaa käytettävyyttä helvetisti vs. nuolinäppäimillä valikoiden plärääminen.

Lisää raportointia kunhan saan räplättyä tuota enemmän. Kyllä ainakin ekat tyypit vakuuttaa, vaikka onkin muutama juttu mitä odotan päivityksissä ja tiesin sen etukäteen (auto-engage ja plugarien tuonti).
Prostator
28.04.2021 22:20:56
Eilen oli tullut määränpäähän minulle, mutta tänään vasta hain.
Eka havainto oli että onpa helppokäyttöinen.
Äänenlaatu ylitti odotukseni. Kokeilin tehdä kokeeksi muutamia hineosäätöjä joihinkin
mielisoundeihin kuten tuo 10H muistipaikka, ja esim
mikkien siirtely kaapin edessä ja eq asiat olivat kyllä sikahelppoja, ja kuulokkeilla kuuli heti mitä tapahtuu. Ja tämä on vasta alkua...

Lyhyesti: Jippii!
Entropia666
28.04.2021 22:46:45

Prostator: Eilen oli tullut määränpäähän minulle, mutta tänään vasta hain.
Eka havainto oli että onpa helppokäyttöinen.
Äänenlaatu ylitti odotukseni. Kokeilin tehdä kokeeksi muutamia hineosäätöjä joihinkin
mielisoundeihin kuten tuo 10H muistipaikka, ja esim
mikkien siirtely kaapin edessä ja eq asiat olivat kyllä sikahelppoja, ja kuulokkeilla kuuli heti mitä tapahtuu. Ja tämä on vasta alkua...

Lyhyesti: Jippii!

Joo, käyttöliittymä on kyllä tosiaan intuitiivinen verrattuna kilpailijoihin joita ei käytä ilman tietokone-editoria kuin ehdottomassa hätätilanteessa. Ja noi rullattavat napit tekee säätämisestä myös pykälän enemmän analogin tyylistä.
Entropia666
02.05.2021 18:42:07 (muokattu 02.05.2021 20:32:54)

En oo vieläkään kerenny hirveesti leikkimää ton kanssa, mutta sen verran että tein ekan profiilin mun nupista. Käytin Two Notes Captoria niin että kaappi oli kiinni, mut otin pelkän nupin DI:n. Eli kaappi vaan mukana sen takia että nuppi reagoi oikein. Toi profiilin teko on kohtuu helppoo. Sain omasta nupista profiilin mitä sit luukutin QC:sta 1000W trankkupäätteen kautta samaan kitarakaappiin ja lopputulos on kyllä erittäin autenttinen. Pitää vähän vielä chekkailla vahvarista paremmat säädöt ja kattoo tasot kunnolla kuntoon, mut kyllä tolla kelpais jo nyt keikan heittää, yleisössä kukaan ei huomais eroo.
marke-
03.05.2021 11:43:53
Rabea vertaili toistamiseen Soldano plugaria ja vahvaria. Mun mielestä se ei vaan osannu säätää (inputti plugarissa pienemmällä tai jotain..). Jonkinlainen "bite" siitä plugarista puuttui, muttei mun mielestä mitään mahdotonta jäljentää..

Onko QCssä samanlaista ilmiöö havaittavissa? Mä kun en tarvitse kuin yhden hyvän saundin high gain ja clean, loput lähtee sormista. Oisko järkevämpää vaan mennä putkarilla ja attenuatorilla? Omalla kohdalla huomannut, että käytännössä monipuolisuus on vaan tiellä.
Entropia666
03.05.2021 13:37:40

Heroin: Rabea vertaili toistamiseen Soldano plugaria ja vahvaria. Mun mielestä se ei vaan osannu säätää (inputti plugarissa pienemmällä tai jotain..). Jonkinlainen "bite" siitä plugarista puuttui, muttei mun mielestä mitään mahdotonta jäljentää..

Onko QCssä samanlaista ilmiöö havaittavissa? Mä kun en tarvitse kuin yhden hyvän saundin high gain ja clean, loput lähtee sormista. Oisko järkevämpää vaan mennä putkarilla ja attenuatorilla? Omalla kohdalla huomannut, että käytännössä monipuolisuus on vaan tiellä.

Jos soundi lähtee vaa sormista, niin eiks sillo toi digihimmeli oo paljon käytännöllisempi ku putkivehe? Voithan sä ottaa siitä omasta nupista profiilin ja rokata sillä. Tossa yllä just kirjotin että kun sen profiilin taltioinnin tekee oikein, niin se on kyllä erittäin lähellä alkuperäistä.

Volatasoja pitää kyllä säätää ja jos ne heittää vaikka yhdenkin db:n, niin sen huomaa. Ihmiskorvahan on siitä hölmö, että vaikka sille soittais tasan samat äänet, mutta toisen kovempaa, niin se pitää parempana sitä mikä tuli kovempaa. Siks kaikissa vertailuissa pitäs volat laittaa samoihin just eikä melkein.
LaXu
04.05.2021 11:07:54
Heroin: Rabea vertaili toistamiseen Soldano plugaria ja vahvaria. Mun mielestä se ei vaan osannu säätää (inputti plugarissa pienemmällä tai jotain..). Jonkinlainen "bite" siitä plugarista puuttui, muttei mun mielestä mitään mahdotonta jäljentää..

Missä tahansa mallintavassa on sen verran paljon säätövaraa, että ei ole siitä kiinni. Mutta jos kaipaa vaan sen pari soundia, voi suurin osa mallintavan eduista mennä hukkaan ja oikea vahvari tai vaan joku yksittäinen plugari voi olla täysin riittävä.

Mielestäni Rabea pääsi aika lähellä aitoa SLO:ta, olen ihan samaa mieltä että eroja oli gainissa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että oma vahvari ei välttämättä vastaa 1:1 NeuralDSP:n mallintamaa yksilöä. Potikoiden ja muiden komponenttien arvot eivät ole tasan samoja tuotantovarianssin takia, joten tasan samat asetukset eivät toimi. Parempi ottaa pohjaksi referenssisoundi ja sitten työstää toinen laite sen suuntaan.
Entropia666
04.05.2021 14:23:42

Huomenna ekat bänditreenit: https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn. … fc052543855d8dd2a8e&oe=60B5DCF3

Rakentelin presetit siten että yhdestä ulostulosta tulee FOH/IEM valmis ketju ja toisesta menee pääteen kautta kitarakaappiin ilman kaappimallinnusta sama setti. Expressiot on jousilla, joten toivottavasti se luvattu auto-engage -päivitys tulee nopeesti.
marke-
04.05.2021 18:20:07 (muokattu 04.05.2021 18:24:01)
Entropia666: Jos soundi lähtee vaa sormista, niin eiks sillo toi digihimmeli oo paljon käytännöllisempi ku putkivehe?

Kyllä, ja digillä kotona hetki jo mentykin. Lähinnä mietin, että QC:n hinnalla saa jo jonkinlaisen studioputkarin myös, ja karkit Salesta. esim PRS MT15 tai joku REVV. Attenuatorinhan ne sitten haluaa.

Volatasoja pitää kyllä säätää ja jos ne heittää vaikka yhdenkin db:n, niin sen huomaa. Ihmiskorvahan on siitä hölmö, että vaikka sille soittais tasan samat äänet, mutta toisen kovempaa, niin se pitää parempana sitä mikä tuli kovempaa. Siks kaikissa vertailuissa pitäs volat laittaa samoihin just eikä melkein.

Niinpä, erittäin hyvä pointti.

LaXu: Mutta jos kaipaa vaan sen pari soundia, voi suurin osa mallintavan eduista mennä hukkaan ja oikea vahvari tai vaan joku yksittäinen plugari voi olla täysin riittävä.

Juu, just näin. Ei mun ole ikinä reilu 30 vuoden soiton aikana tarvinnut hakea mitään kauhean monipuolisia saundeja, vaan itseäni toistaen - yhdet hyvät riittää, tulkoot sitten vahvarista, plugarista tai QC:stä.

Se mikä QC:ssä kiehtoo, on helppous, matala latenssi ja tehot. Se kun toimii ymmärtääkseni kitaralle myös hyvänä USB interfacena. Vieläkin siitä vähän fiilis, ettei sen jälkeen tarvitse enää hetkeen muuta, ja semmoinen laite on aina kiihottava. Kun saa hetken mielijohteita, ni onhan se halvempaa painaa QC:n napeista kun mennä kauppaan. Muut QC:n ominaisuudet on sitten sellaista "ihan kiva olla" osastoa.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että oma vahvari ei välttämättä vastaa 1:1 NeuralDSP:n mallintamaa yksilöä. Potikoiden ja muiden komponenttien arvot eivät ole tasan samoja tuotantovarianssin takia, joten tasan samat asetukset eivät toimi. Parempi ottaa pohjaksi referenssisoundi ja sitten työstää toinen laite sen suuntaan.

Juu, tämäkin on varmasti totta. Digiin hiljattain kääntyneenä kuitenkin vielä taustalla kalvaa ajatus, että jääkö sittenkin jostain paitsi näiden vehkeiden kanssa.. turhasta säätämisestä ainakin.
antikristus
05.05.2021 14:29:18 (muokattu 05.05.2021 14:29:41)

Heroin:
Se mikä QC:ssä kiehtoo, on helppous, matala latenssi ja tehot. Se kun toimii ymmärtääkseni kitaralle myös hyvänä USB interfacena. Vieläkin siitä vähän fiilis, ettei sen jälkeen tarvitse enää hetkeen muuta, ja semmoinen laite on aina kiihottava. Kun saa hetken mielijohteita, ni onhan se halvempaa painaa QC:n napeista kun mennä kauppaan. Muut QC:n ominaisuudet on sitten sellaista "ihan kiva olla" osastoa.

Minust digin paras puoli on roudattavuus ja luotettavuus eli helppous. Ei tulis nykyvehkeillä mieleekää lähtee putkarin ja pedaalilaudan kanssa keikalle ilman roudaria, kuskia ja teknikkoa. Niin paljon noissa säästyy painoa, tilaa ja turhia piuhan vetoja. Reenikselläkii ottaa päähän jos joutuu ettimää vikoja pedaalilaudasta ja niin laiska olen ettei viitti nuppeja roudata saati sitte kaappeja :D
paskiaispaska
05.05.2021 18:44:22

Itellä lähti kemperi aika nopeesti kiertoon sen takia, koska siinä oli ihan tuhottomasti niitä profiileja ja loppu mielenkiinto siihen pläräämiseen aika äkkiä. Jotenki sitä ei itse osaa arvostaa asioita mitä on liikaa saatavilla. Tästä syystä putkipelit itsellä vielä ykkösvaihtoehto, koska siihen jaksaa keskittyä ja siitä jaksaa ruuvata sen timanttisen soundin niillä parametreilla mitä on annettu säädettäväksi - ja se jos jokin on mun mielestä palkitsevaa. Jotain vois myös sanoa putkari vs mallintava soittotuntumasta, mutta se ei oo ennenkää johtanu yhtään mihinkään ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)