Mikko1978 26.03.2021 15:35:29 | |
---|
McLeach: Ei vaan se, että syynä tekemiselle tai tekemättömyydellä on "koska yleisöä ei kuitenkaan kiinnosta". Veikkaan, että Jean ässällä on ollut ihan kuule alusta lähtien visio siitä, miltä haluaa kuulostaa. Ei ne ota seinältä ensimmäisiä soittimia ja jätä pedaaleitansa himaan, koska yleisöä ei kiinnosta. No juuri siitähän olen kirjoittanut, että kopioinnin sijaan voi toteuttaa omaa visiotaan. Sinä jostain syystä olet yirttänyt kääntää tuota joka välissä lusmuiluksi ja huonoksi työmoraaliksi. Nämä ensimmäiset soittimet seinältä ovat ihan vain ensimmäisiä seinältäsi löytyviä olkiukkoja. |
Kefiiri 26.03.2021 17:08:42 | |
---|
Mikko1978: Sinä jostain syystä olet yirttänyt kääntää tuota joka välissä lusmuiluksi ja huonoksi työmoraaliksi. Minä lienen syyllinen tuohon väittämään. Jos soittaisin coverbändissä, tuntisin syyllisyyttä siitä että en jaksaisi yrittää kuulostaa alkuperäisversiolta :) En ole musiikin asiantuntija. |
McLeach 26.03.2021 22:59:08 | |
---|
Mikko1978: No juuri siitähän olen kirjoittanut, että kopioinnin sijaan voi toteuttaa omaa visiotaan. Sinä jostain syystä olet yirttänyt kääntää tuota joka välissä lusmuiluksi ja huonoksi työmoraaliksi. Nämä ensimmäiset soittimet seinältä ovat ihan vain ensimmäisiä seinältäsi löytyviä olkiukkoja. Sinä et ole ymmärtänyt miksi matkia soundeja, kun eihän yleisöäkään kiinnosta. Ymmärrän itsensä toteuttamisen monessa kontekstissa ja olen niin pitkään jo tehnyt. Se, että ei ymmärrä kun joku bilebändi haluaa tuoda alkuperäisen soundin kuulijoille vaikka vaan omasta ilostaan on mielestäni outoa. |
elon arska 26.03.2021 23:37:25 | |
---|
Mutta onko joku vielä ajatellut, että miten valitset kitarat keikalle? My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg |
Lego 26.03.2021 23:42:44 | |
---|
Oispa keikkoja |
McLeach 27.03.2021 08:48:56 | |
---|
elon arska: Mutta onko joku vielä ajatellut, että miten valitset kitarat keikalle? Tästä eteenpäin annan vaimon valita. |
Guitarfreak 27.03.2021 09:26:46 | |
---|
Lego: Oispa keikkoja Osaispa soittaa ja sit ois keikkoja Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Hikkis 27.03.2021 18:51:27 | |
---|
Guitarfreak: Osaispa soittaa ja sit ois keikkoja Ja sitten vielä vaimo, joka voisi päättää minkä kitaran otan keikalle. |
Pauli Lappalainen 27.03.2021 18:54:50 | |
---|
|
McLeach: Sinä et ole ymmärtänyt miksi matkia soundeja, kun eihän yleisöäkään kiinnosta. Ymmärrän itsensä toteuttamisen monessa kontekstissa ja olen niin pitkään jo tehnyt. Se, että ei ymmärrä kun joku bilebändi haluaa tuoda alkuperäisen soundin kuulijoille vaikka vaan omasta ilostaan on mielestäni outoa. Nyt heijastelet omaa ehdottomuuttasi keksimällä suuhuuni väitteitä, joita en ole sanonut. Olen nimenomaan kirjoittanut, että jokainen soittakoon niillä soundeilla, mistä itse tykkää. Jos tykkäät kopioida alkuperäisiä soundeja, niin antaa mennä vain. Yrität myös antaa aivan uuden merkityksen väitteelleni siitä, että yleisöä ei kiinnosta se, soittaako kitaristi Stratolla, Telellä vai LP:llä. Väännät tuota muotoon, että tuo tarkoittaisi hälläväliasennetta, jossa tehdään asiat hutiloiden huonolla työmoraalilla. Minä en ole tuollaista kirjoittanut, eikä mielestäni ole työmoraalin suhteen mitään väliä, millä kitaralla lähtee hakemaan sitä hyvää soundia(an). |
Imper 29.03.2021 08:51:37 (muokattu 29.03.2021 11:50:20) | |
---|
Joo, jos soitan Guns N Rosesia keikan niin haluan vetää Les Paulilla ja tehdä mahdollisimman oikein niin soundien kun soitonkin puolesta. Jos soitan RHCP:tä niin toki otan straton. Sama Pink Floydin tai Hendrixin kanssa. Mutta jos oon bilekeikalla missä on kolme settiä eri aikakausien musiikkia, niin en todellakaan halua kopioida orkkisvetojen soundeja yksi yhteen. Sillon soitan omaa makua käyttäen millon milläkin soundeilla. Tähänhän vaikuttaa jo ihan bilebändin kokoonpanokin, että millaset soundit toimii kitarassa. Lisäksi ei oo hyvä kokonaissoundin kannalta jos tyylilajit ja sitä myöten soundit vaihtuu todella radikaalisti biisien välillä. Ei se vaan toimi. Jos tämän jälkimmäisen joku kokee huonoksi ammattiylpeydeksi ja laiskuudeksi niin asia kunnossa!:D Itse en sitä kuitenkaan koe niin. Ja musta on naurettava väite, että yleisön mielipide esim. siitä mitä soundeja tai kitaroita lavalla olevat soittajat bileikeikalla käyttävät olisi jotenkin tärkein ja pyhin asia. Haluan miellyttää yleisöä, mutta kyllä mun ihan ensiksi täytyy miellyttää mua itteeni. Ja kyllähän tällasia asioita on joutunut soittovuosien aikana pohtimaan monelta eri kantilta ja näitä on käyty välillä käsirysyynkin asti läpi joko bändiläisten tai yleisön edustajien kesken!:D Onneksi tällaisia tapahtuu silti harvemmin kun edes joka sadas keikka. Useimmiten sanaharkat tulee soittajan humalasta johtuneesta tyylitajuttomuudesta kun soitinvalinnasta. Siltikin valitsen sinne keikalle ainoaksi kitaraksi useimmiten ES-335:n (esim. laivalle missä on usein enempi häiriöitä ja vittumaiset roudaukset ja vähän tilaa autoissa/kärryissä yms.) vaikka keikalla olisikin paljon "stratobiisejä". Everyone is a per-son |