Antti1 19.03.2021 19:27:29 (muokattu 19.03.2021 19:28:40) | |
---|
askomiko: Kompuroita vaan montaa eri sorttia, ja pulteccipari. Harkitse Audioscapea molempiin käyttötarkoituksiin. Muut equt diginä, jes. Ne ovat vaan menneet myymään buss compressorit loppuun, joten pohdin Warmin vastaavaa. Mut joo siis eq:na ainoastaan noi "Pultecit". Menen ensialkuun KT:lla, kun käy nekin lompakolle kovasti tässä kokonaisuudessa. |
askomiko 19.03.2021 20:05:41 | |
---|
Ainiin, mikä tahansa GAS vaan iskeekin, elä osta Stam audion laitteita. |
Danko 19.03.2021 22:38:04 | |
---|
Mikael: 1. Plugari maksettu 2. Waves central käyntiin, kertoo että vanha versio, lataa uusi (monta gigaa), ei toimi vanhan käyttiksen kanssa, poista, etsi vanhempi versio, tutki nettiä, lopulta löytyy ohjeet sittenkin sen uuden version kanssa mut niin että sielä uusimmat pitää poistaa ja sit lataa sitä kautta joku vanhempi... about tohon suuntaa ja paskalla nettiyhteydellä latausajat oli pohjalta kauan. vanhemmalla kokoonpanolla vaatii joo hieman mustaa magiaa. "Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
anapena 20.03.2021 20:35:37 | |
---|
Antti1: Hommasin ison läjän kaikenlaista, muttei ne räkkilelut, plugarit, johdot ja mikit ketään kiinnosta. Sen sijaan kerron ostamastani Superluxin overhead-telineestä, jota niin vuolaasti taannoin täällä kehuttiin: https://www.thomann.de/fi/superlux_ms_200.htm Teline on minimikorkeudessaankin melkein ukon mittainen, eli melkoinen jötkäle kyseessä. Pystyputken ylemmässä putkessa on kaiutintelineistä tuttu sokkavarmistus pelkän kitkalukon lisäksi. Ihan hyvä homma. Alemmassa ei ole, mutta siinä on kaverina toinen kitkalukko, joka siis on ihan vaan pitkin putkea liikkuva erillinen palikka. Ihan hyvä homma sekin. Niin hyvä homma sit taas ei ole puomin ja nivelen välinen tiiviste, joka aiheuttaa vähän hölskymistä. Ei mitään kuitenkaan, jota tämän hintaiselta tuotteelta ei voisi odottaakin, eikä se siinä itsekseen mihinkään heilu tietenkään. Samaten vähän kaikkea sai kiristää toimituksen jäljiltä, mutta sepä nyt ei haitanne ketään tai mitään. Toinen negatiivinen puoli on se, ettei tämä mun mielestä ilman vastapainoja kyllä pidä kovinkaan kummoisia painoja ylhäällä, vaikka muuten melko jykevältä vaikuttaakin. Toi kiristys vaan päästää puomin valumaan, kun vähän vipuvarren päästä koittaa käsipelillä sitä liikutella. Täytyy kehittää siihen parannusta joko kiristyksen vipuvarrella, kitkaa lisäämällä sopivalla aluslevyllä tai sit pultti ja mutteri läpi hahlon etupuolelle tuplavarmistukseksi. Sanoisin, että rauhalliseen käyttöön ja kohtuullisen pysyvään settiin tämä on ihan hyvä hankinta, jos ei odota suoraan paketista täydellistä vehjettä 66 € hintaan. Pienellä virityksellä uskon saavani tuosta todella tukevan ja ison telineen äänityshommiin. Ostin pari vuotta sitten samaisen telineen, neitsytkeikka vielä heittämättä. Jospa se jaksaisi paria pientä puikkoa kannatella. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Antti1 20.03.2021 20:37:29 | |
---|
anapena: Ostin pari vuotta sitten samaisen telineen, neitsytkeikka vielä heittämättä. Jospa se jaksaisi paria pientä puikkoa kannatella. Varmaan sellaisenaankin jotain, mutta tosiaan tolla em. lisävarmistuksella ei antanut periksi kohtuullisen kovaakaan vääntäessä. |
Audio-Scapen ennakkotilaukset meni taas ennen kuin oli rahat kourassa, joten päädyin ostamaan Warm Audio Bus-Compin, sellaisen SSL-mukaelman siis. Täytyy vaan tilata oikeanlaiset potikanhatut, että on parempi soundi. Mistä noita mahtaa saada? Kaikki suomalaiset elektroniikkapuljut myivät eioota kansien osalta, vaikka oikean firman runkoja löytyi. Joku olisi myynyt niitäkin tosin mielellään min. 200 kpl kerralla. Noi on vähän kalliita muovikökkäreiksi: https://www.don-audio.com/GSSL-Compressor-knobs-set-blue |
askomiko 26.03.2021 14:32:09 | |
---|
Ei kait audioscapea makseta etukäteen? Pitää kokeilla, parin viion päästä on nääs uusi erä |
Antti1 26.03.2021 16:39:27 (muokattu 26.03.2021 16:39:37) | |
---|
askomiko: Ei kait audioscapea makseta etukäteen? Pitää kokeilla, parin viion päästä on nääs uusi erä En tiedä. Jos ei, niin yhyy säätänä! :'D |
jonsku1 26.03.2021 18:46:40 | |
---|
SSL Six muutti taloon pari viikkoa sitten. Semmoiseksi työhuoneen "centerpiece" asiaksi ajattelin. Äänityksiin, miksauksen loppupään summailuun ja monitorikontrolleriksi. Ensi vaikutelmat hyvät. Buss kompura kaikessa rajoittuneisuudessaan yllättävän moneen toimiva kuhan ei liikoja lyttäile. |
askomiko 26.03.2021 20:18:24 | |
---|
Vielä ehit peruu warmin >:) mää laitan kaks tilaukseen ni kaupittelen sit täällä kunhan saapuuvat. |
oksatboys 29.03.2021 08:39:18 | |
---|
Studiolle hommasin genelecin subbarin 7350a 8330-parin kaveriksi. On kyllä hieno systeemi tuo GLM eli huoneakustiikan parannus digitaalisiin tempuin. Nyt kuuluu basso tasaisesti. Miksasin yhden levyn lauantaina noilla ja tosi hyvin onnistui. Kerrankin toimii miksaus kerrasta kotistereoissa ja eri luureissa myös. |
askomiko 29.03.2021 12:42:57 (muokattu 29.03.2021 12:43:49) | |
---|
Sillä on ihan hauska säätää, ajanvietteeksi voi kokeilla vaikka semmosta että tekee monta eri ryhmää ja säätää niille eri jakotaajuuden ja ajat sitten autophasen uusiksi sillä kyseisellä taajuudella. Erityisesti jos huonnessa on just sinne jakotaajuuksien tienoille osuva ongelma niin tuolla voi sitä koittaa väistellä. Vaikkapa kajareilla hirmu monttu 85hz:ssa mutta subbarin kohalla ei, niin kannattaa antaa se 85hz subin hoidettavaksi eli ajaa jakotaajuus vaikka sataan hertsiin. Ilmaista korkinhaistelua. Ja kun ryhmästä toiseen pääsee pomppimaan hiirenklikkauksella niin on hyvin nopea kuulostella sitten lopuksi että mikä on paras. |
oksatboys 29.03.2021 12:56:50 | |
---|
askomiko:... hirmu monttu 85hz:ssa mutta subbarin kohalla ei... Joo, mulla sattui olemaan just näin. 80 paikkeilla oli monttu kajareissa ja subbari taas suorassa välillä 40-100 Hz. Aluksi kokeilin 85 Hz jakotaajuutta kerran semmoinen sattui oletuksena olemaan, mutta vaihdoin sitten jakotaajuuden 95 Hz. Vanha macbook pro ei pyöritä uusinta GLM:ää eli 3.x:llä tein. |
ejhfi 29.03.2021 15:19:06 | |
---|
oksatboys: Joo, mulla sattui olemaan just näin. 80 paikkeilla oli monttu kajareissa ja subbari taas suorassa välillä 40-100 Hz. Mulla myös 8040:ssa noin 60 Hz:ssa monttu, mutta korjautuu subbarilla nätisti. Aikoinaan, kun purkit ostin ja asensin, sattui olemaan Genelecin heput samaan aikaan rundilla kiertämässä pajoja. Aika nätit käyrät saatiin heidän visiitillään fiilattua. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Antti1 29.03.2021 17:01:59 | |
---|
askomiko: Vielä ehit peruu warmin >:) mää laitan kaks tilaukseen ni kaupittelen sit täällä kunhan saapuuvat. Ei tässä mitään nyt perumaan ruveta, vedän jo ekaa levyä sen läpi. Leikin myöhemmin lisää, mutta epäilen tässä käyvän niin, että tarvitaan toinen vastaavanlainen lisää ryhmäkompuraksi. Katsotaan milloin saat noi käsiisi, jos olisi varaa lunastaa pois. :) |
Danko 12.04.2021 16:47:00 | |
---|
Mikael: vaikka olin jo päättänyt ettei enää wavesia. Niin itsekin olin päättänyt, mut niillä oli alennusmyynti... :D Goldin päivitys Platinum-bundleen ja kolme vapaavalintaista plugaria päälle (otin CLA MixDownin, Kramer PIE-kompuran ja JJP-Strings/Keys) kohtuulliset 113,42e. Samalla ostin tuon Black Rooster Audion Stay Home II -bundlen, kun viime keväänä myöhästyin siitä. "Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
Antti1 12.04.2021 16:53:36 | |
---|
Danko: Samalla ostin tuon Black Rooster Audion Stay Home II -bundlen, kun viime keväänä myöhästyin siitä. Mä olen nyt vuoden sitä vastaan kamppaillut. Mieli tekisi, mutta mulla on maailman kaikki plugarit, paitsi noita ei oo ja sit noita ei myöskään, eikä muuten noitakaan jne. Olen järkeillyt tämän siihen malliin, että tossa säästämällä saan taas muutaman lantin lisää raudan haalimiseen. Silti kyynel vähän vierähtää poskella, kun miettii tarjouksen menevän taas ohi. :'D |
Grugi 13.04.2021 11:16:10 | |
---|
The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
askomiko 22.05.2021 10:02:00 | |
---|
Käytetty Rode NTG2 -halpishaulikko. Pitänee vielä zeppeliini ostaa jotta voi käydä ulkonakin. Sen lisäksi iloitsen edelleen talven ostoksista, eli Latch Lake ja Weight tank. Jotenkin molemmat erittäin hyvänmielen vehkeitä. Kämppä haisee kodikkaasti hehkuville putkille kun Weight tankin lyö käyntiin. Seuraavaksi säästämään kohti Coil Audiota jotta saadaan lisää raskainta ja putkirikkainta rautaa. Tässä välillä teki pahasti mieli ostaa torilla keikkunut Audioscapen Pultec mutta onnistuin taistelemaan sitä vastaan. Joku teistähän sen kuitenkin otti. Mietin myös hupileluksi BehringerKlark LA2a, jos hioisin siitä maalit pois ja maalaa kilikalilla mattamustaksi, kylkeen Hellokittyn tarra ja säätimien tekstit Dymolla. Se olisi sellainen hämäyslaite. Mutta tulin sitten järkiini. |
Antti1 22.05.2021 23:19:15 | |
---|
askomiko: Mietin myös hupileluksi BehringerKlark LA2a, jos hioisin siitä maalit pois ja maalaa kilikalilla mattamustaksi, kylkeen Hellokittyn tarra ja säätimien tekstit Dymolla. Se olisi sellainen hämäyslaite. Mutta tulin sitten järkiini. Minä ostin sen toisen torilta, kahteen ei nyt paukut riittäneet. Jännityksellä odotamme mitä tuleman pitää, päätynee seuraavalle levylle vaikka väkisin. |