Aihe: Jackson king v suosituksia
1 2
alee123
18.03.2021 13:15:55
Moro!

On päässyt äitymään pieni hinku jaskan kunkkua kohtaan ja kaipaisin hieman vinkkejä. Onko nuo uudet hyviä? Olen pohtinut kahta vaihtoehtoa eli toinen olisi ostaa halpis jossa kuitenkin on neckthrough ja vaihtaa siitä romut parempiin. Eli käytännössä gotohin floikka ja dimarzion evo 2 mikit ( ne on mulle se juttu!)

Toinen vaihtoehto olisi mennä vanhaan jenkkijaskaan ja siitäpäs ei sitten varmaan tarvitsisikaan vaihdella kuin mikit.

Rahallisesti tässä ei taas ole järkeä mutta kamarunkkarina ei voi mitään. Mulle on kehittynyt tietyt laatuvaatimukset soitinten suhteen ja niiden mukaan täytyy mennä :D

Onko noiden uusien alle tonnin keppien puut ja viimeistely hyvää? Nauhanpäät toki saattaa hieman elää mutta niiden pitäisi kuitenkin olla suorassa, jotta actionin saa alas.

Millaisia kokemuksia jengillä on?

//A
mpekkanen
18.03.2021 15:49:30 (muokattu 18.03.2021 16:05:46)
Joskus omien ajatuksien kirjoittaminen tai sanominen ääneen voi selkiyttää ...

Yleensä kaikki uudet kaupoista löytyvät soittimet ovat sellaisia, että niiden osat ovat jotenkin suhteessa siihen laatuun. Toki jokaisen on itse todettava mikä sopii omiin käsiin.
Custom shop RR ja Soloust malleja näkyy joskus jopa alle 1500€ torilla. King V CS malleja on harvemmin liikkeellä, mutta USA series kitaroita on joskus ja hyvällä tuurilla sellaisen saattaa myös napata samanlaisella summalla.
Edullinen uusi + mikit + vibra = reilusti yli tonnin.

En tiedä olisiko tästä minun pähkäilystä jotain apua?

E: Jos joskus tulee tarve laittaa kitara eteenpäin, niin luultavasti siitä jenkki pelistä ei tule niin paljoa takkiin jos sen on käytettynä hommannut.
hullu_ukko
19.03.2021 00:46:47 (muokattu 19.03.2021 00:48:32)
Ne uudet indot voi olla hyviä, paskoja tai jotain siltä väliltä. Keskimäärin kuitenkin ihan ok.

Paras hinta/viina-suhde on omien kokemusten perusteella Japanin markkinoille tehdyissä Grover Jacksoneissa. Jackson Stars on myös ihan jees ja joku aika sitten ainakin vielä punainen sellanen pyöri tuolla torilla eikä sen hintakaan ollut ihan älytön muistaakseni. Mitä nyt Schaller korvattu OFR:llä, joka ei oikein mahdu kunnolla siihen tallan routtaukseen ja ainakin kuvan perusteella ruuvit tulee yli siitä recessistä.

Oman Grover Jacksonin uitin viime kesänä Japanista johonkin 800€ pintaan tullien ja verojen jälkeen. Jälkikäteen sain lisäksi vaihtaa siihen tallan kun se Schallerin ruostepuikula vuodelta -95 ei tykännyt pysyä vireessä, mutta se nyt on ollut enemmän sääntö kuin poikkeus kun oon käpistellyt noita 20-30v vanhoja kitaroita, joihin tuo talla on aikanaan laitettu. On vaan se Japaninkin markkina kuivunut aika pahasti näiden osalta kun ennen oli Starsia ja Groveria kaikki nurkat täynnä ja nyt myyntiin ilmestyy silloin tällöin yksittäisiä vaihtelevassa kunnossa.

Jenkkejä näkyy myynnissä järkevällä hinnalla suht. harvoin nykyään, Euroopan markkinoille tehdyissä japseissa tyyliin KV4 ja KV5 alkaa olla myös aika hervottomia hintapyyntejä silloin harvoin kun niitä tulee jossain myyntiin. Japanilaista Demmelitionia saa välillä vielä 700-800€ pintaan Reverbistä, mutta se ei ole rungoltaan enää puhdas King V.

LTD:n V-sarjaa ja Deanin Mustaineja tulee välillä myyntiin torille, mutta ne on käytännössä aina kiinteätallaisia. Nekin on vähän King V:n suuntaisia, mutta runko on kyllä sitten selvästi isompi ja Jacksoneissa olevat viisteet puuttuu. Deanilta on myös kai jollain aikataululla tulossa VMNT-sarja ilman Mustainen nimeä lavassa ja niissä on myös floikallisia, mutta niitä ei ole vielä edes Deanin sivuilla vaan löytyy ainoastaan konseptikuvat Deanin Instagramista.

Jos pitää nyt saada niin osta uusi Indonesialainen tai se torin Stars jos se on vielä siellä. Muuten voi joutua hetken odottamaan kun ei ole sellainen malli, jota liikkuu kovin usein käytettynä nykyään.
Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia
Metalkallo
19.03.2021 06:09:41
hullu_ukko: Ne uudet indot voi olla hyviä, paskoja tai jotain siltä väliltä. Keskimäärin kuitenkin ihan ok.

Mun pro king v ainakin on hyvä ollut, sitä mitä kingiltä voi odottaa. Mulla oli aikaisemmin elite king v joka oli made in japan ja tämä indonesian pro ei paljoa häviä sille. En mikään super asiantuntija ole mitä tulee kaikkiin osiin, mutta ihan laadukasta työtä näyttää olevan. Mikit on Duncanin 59 kaulassa ja Distortion tallassa vakiona mun versiossa.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Mandarax
19.03.2021 08:50:36
Jos sulla on varaa ostaa käytetty USA KV niin ehdottomasti sellainen, järkihintaan kun ostat niin sen arvokin säilyy jos joskus pistät kiertoon ja harvemmin joutuu osiakaan päivittämään. Joku aika sitten tuossa pyöri torilla USA KV 1200 euron hintaan, nyt ei taida olla just tyrkyllä.
Sitten jos tykkäät kitaranrakentelusta ja osien kanssa puljaamisesta niin kyllähän melkein mistä tahansa kitarasta soitettavan saa, jopa erinomaisenkin soittimen, mutta ei sekään ilmaista ole kun pistät floikat, mikit ja lukkosatulat jne uusiksi ja aikaa toki palaa (mahdollisesti) nauhojenpäissä ja muussa säätämisessä. Ja vaikka varustat halpiksen laatukamoilla niin niistä ei tuppaa saamaan kyllä omiaan pois jos joskus päätyy myymään.
Eli jos kerran on perstaskussa painetta niin suorilta vaan laatukamaa ja jenkkijaska käytettynä.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
alee123
19.03.2021 09:33:11
Kiitos kaikille kommenteista!

Onkohan jotain jackson-aiheista sivustoa olemassa, josta historiaa eri mallien takaa voisi käydä tutkimassa?

Näiden kommenttien perusteella taidan alkaa metsästämään käytettyä jenkkiä tai japanin kunkkua. Mulla on pieni pelko että rr näyttää pieneltä meikäläisellä, iso ukko kun olen. Siitä syystä kingi.

//A
hullu_ukko
19.03.2021 10:34:59
alee123:Näiden kommenttien perusteella taidan alkaa metsästämään käytettyä jenkkiä tai japanin kunkkua. Mulla on pieni pelko että rr näyttää pieneltä meikäläisellä, iso ukko kun olen. Siitä syystä kingi.

//A

Kingihän ei kyllä ole hirveän isokokoinen Rhoadsiin verrattuna. Tällaisen havainnekuvan joku oli kötöstellyt nettiin:

https://imgur.com/hJ6me0R

Eli jos haluat oikeasti ison V-mallin niin sitten melkein vanha ESP V-II FR tai LTD:n 400-sarjalainen floikalla. Molempia on vaan ehkä vähän hankala löytää nykyisin kun kaikki normaalit V:t on jo vuosia sitten korvattu sillä Arrow-mallilla.
Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia
zedder
19.03.2021 11:01:22
Tässä Jackson King V isokokoisen kaverin kourissa:

https://media.gettyimages.com/photo … pgxR98w9CfxgALyIQpuyY9AK3wf1YKosR0=

Ja tässä Jackson Double Rhoads samaisen karpaasin rämpytettävänä:

https://i.pinimg.com/originals/74/9 … 49d0f586a725fe774674b7156742b2d.jpg

Jossain oli kuva samaisesta herrasta normi-RR:än kanssa, mutta juuri nyt en löydä mokomaa..
Näinä aikoina etanolin käyttö lähtee käsistä..
MusikMan
19.03.2021 16:36:44 (muokattu 19.03.2021 16:37:23)
zedder: Tässä Jackson King V isokokoisen kaverin kourissa

Robbin King Crosby. 198 cm ja tuohon päälle vielä kunnolla tupeerattu kasaripermis ja buutsit, niin on miehellä kokoa. RIP.
"When in doubt... C4!"
Metalkallo
19.03.2021 20:04:54 (muokattu 19.03.2021 20:30:10)
MusikMan: Robbin King Crosby. 198 cm ja tuohon päälle vielä kunnolla tupeerattu kasaripermis ja buutsit, niin on miehellä kokoa. RIP.

Uuh, tuommoisen kun kohtais, niin jäis Lordikin kakkoseksi :D
VesQ1986
20.03.2021 21:32:15
Jos hieman lainata saa aihetta niin mitäs mieltä väki on kun on myös alkanut RR kiinnostella vähän liikaa. Silmään osuisi juurikin tuo RR lyhyellä alasiivellä ja näitä kun on selaillut aikansa on tullut pari huomiota tehtyä

Näitä ei ole juuri missään livenä nähtävissä sekä käytettyjä pyörii todella vähän ja ostoilmoituksia on tori täynnä

Usa mallit kiinnostaisi mutta karkaa liian kalliiksi tai pitäisi käydä satumainen tuuri löytää sopivalla hinnalla ja spekseillä

RRX mallit ei oikein laadun ja osien puolesta kiinnosta, floikka pitäisi mielellään olla ja näissä kaiketi noita lisenssimalleja, FR1000 kelpaisi jo

Myös 2 mikkiä ja 24 nauhaa olisi myös hyvä olla sekä viistetyt reunat

RR24 Pro sarja olisi varmaankin ratkaisu, no näitäkään ei tahdo löytyä joten vaikka joskus vähän päätin että uutta en osta niin selailin kuitenkin uusia.
~ Tonnin päälle näkyisi saavan noita Pro RR24, mutta sitten pisti vielä silmään nämä uudet Crackle värityksellä olevat ja tuollainenhan olisi aika makea

https://m.thomann.de/fi/jackson_rr2 … ckle.htm?o=46&search=1616063835

Hintahan on vähän turvoksissa ja näitä on tulossa vasta joskus mutta polttelee

Kuinkahan paljon kädet työntää kasaan jos tuollaisen hommaa? takkiin tulee varmaan tuo 400e jos myy eteenpäin

No sitten mieleen tuli että kerran harkitsin vakavasti Solarin stratomallia ja niitä kun tutki niin osui tälläinen kohdalle
https://m.thomann.de/fi/solar_guita … lismo.htm?o=7&search=1616250929

Rosteri nauhat, tyylikäs otelauta, lapamalli sekä Evertune puhuttelee, vähän edukkaampikin mutta tasamittaiset siivet vähän mietityttää. Lähinnä sylissä soitto täytyisi sujua alasakara jalkovälissä hyvin, RR olisi parempi? Kuinkahan nuo kaksi vertautuu koon puolesta?

Mieluummin näitä hommaisin siinä 700-1000e hintaluokassa käytettynä mutta taitaa olla niin että ennenkuin sopiva osuu kohdalle on aikaa kulunut melko kohtuuttomasti

Ajatuksia, jarruja päälle vai kaasua? :)
Larzes
20.03.2021 21:57:02
Osta käytettynä ehdottomasti, jos vain löydät. Solareissa ollut eebenpuuotelautojen satunnaisia halkeiluja, mutta nämä saattaa olla vain satunnaistapauksia.

Terävät otelaudat päät tulee todennäköisesti molempiin kitaroihin kunhan puut kuivuu Suomen ilmastossa, mutta alkaa olla nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus kitaroissa.

Valmistaudu ottamaan 25-30 prosenttia takkiin, kun käytetyn myyntihintaa lasket.

Torilla myynnissä käytetty Jacksonin RR Kevin Bond. Tuohon nauharemppa niin saat halvemmalla paremman kitaran kuin ehdottamasi kitarat.

Itse en RR:llä tykkää soittaa kuin seisten, ja sama pätee KV:hen. Aikalailla samaa kokoa kaikkien RR- ja KV-mallien isommat siivet, mallaile siitä sitten.
Paskaa soittoa jo syksystä 2008
VesQ1986
20.03.2021 22:37:19
Tuota Kevin Bondia silmäilin aiemmin jo mutta yksimikkisyys häiritsee ehkä liikaa sekä TOM tyylinen talla ei osu itselle, Hipshotti, floikka yms matalat on ok missä on tavallaan tasaista pintaa kämmensyrjän alle

Nauhojen hiominen ei ole onglema ja pienemmät fixailut on ok kuten ne terävät nauhat

Solarien otelautaongelmia on tullut seurattua, vähän vaihtelevin ajatuksin mutta siinä uskossa ainakin vielä että ei olisi kovin vakavaa... toivottavasti
Metalkallo
20.03.2021 22:51:46 (muokattu 20.03.2021 22:52:54)
Larzes: Itse en RR:llä tykkää soittaa kuin seisten, ja sama pätee KV:hen.

Sitä voi itse kietoa (oikeakätisenä) oikean jalan Jackson KV:n alaspäin jäävän jalan/siiven ympärille niin pysyy todella hyvin paikallaan istuessa. Just välillä ihmettelen miksei kaikki ole keksinyt tuota vaan pitävät hankalasti :)
Baraka
21.03.2021 13:58:41
VesQ1986:

RR24 Pro sarja olisi varmaankin ratkaisu, no näitäkään ei tahdo löytyä joten vaikka joskus vähän päätin että uutta en osta niin selailin kuitenkin uusia.
~ Tonnin päälle näkyisi saavan noita Pro RR24, mutta sitten pisti vielä silmään nämä uudet Crackle värityksellä olevat ja tuollainenhan olisi aika makea

https://m.thomann.de/fi/jackson_rr2 … ckle.htm?o=46&search=1616063835

Hintahan on vähän turvoksissa ja näitä on tulossa vasta joskus mutta polttelee

Näitä cracklejahan oli tulossa Tampereen Musacornerille. Itse kävisin testaamassa ennen ostamista, koska Jacksonin laadunvalvonta on välillä mitä on ja kiinamallistossa luotto on itsellä olematon. Helppo olisi sanoa, että osta käytettynä japanilainen RR24, mutta eipä noita tosiaan ihan liikaa käytettynä tarjolla ole. Tosin ostoilmoituksen kautta omanikin löysin, joten suosittelen sellaista ainakin kokeilemaan, jos ei kauhea kiire ole.
Metalkallo
21.03.2021 16:29:56 (muokattu 21.03.2021 16:35:24)
dajackal: Itseäkin kiinnostaisi kovasti lähinnä neckthru RR-keppi (king V ei oikein visuaalisesti iske + istualta soitettavuus on hankalampi)

Millä tapaa hankalampi soittaa kingiä istualteen? Et tainnut lukea mitä kirjoitin ylempänä kingistä ja istumisesta? :)

Pitää varmaan tehdä video youtubeen miten soittaa istualteen kingillä kun ei moni näytä keksivän sitä.

Oma Pro king v floikka pitänyt vireen hienosti vaikka käyttänyt floikkaa rankastikin.

Taitaa myös Laihon kuolema hiukan vaikuttaa v muotoisten kitaroiden esiintyvyyteen torilla, kun yhtäkkiä moni haluaakin pitää tai omistaa sellaisen.
hullu_ukko
21.03.2021 19:48:30
Metalkallo: Millä tapaa hankalampi soittaa kingiä istualteen? Et tainnut lukea mitä kirjoitin ylempänä kingistä ja istumisesta? :)

Pitää varmaan tehdä video youtubeen miten soittaa istualteen kingillä kun ei moni näytä keksivän sitä.

:-------------------DDDDDDDD

Kyllä ne jotka ei King V:tä osaa pidellä sylissä ns. oikein eli klasariasennossa on vähemmistössä. Enemmän siinä on kyse siitä, että ihmiset tahtoo olla eri kokoisia ja niillä on omat mieltymykset soittoergonomian suhteen. Jos on koko ikänsä soittanut perinnemallia silleen, että lankku on kiinni oikeassa kyljessä niin kyllä se luonnottomalta tuntuu kun yhtäkkiä kitara on sylissä klasarityylillä. Samalla tavalla mulla vanhana klasariapinana menee aivot solmuun jos yritän soittaa tuolla perinteisemmällä sähkistyylillä ja painan kitaran kiinni oikeaan kylkeen.

Se on kyllä paskapuhetta, että V:llä ei voi soittaa istualtaan, mutta kyllä se totuttelua vaatii kun asento muuttuu. Siinä ei auta vaikka ois katsonut miljoona King V:n soittoasentotutoriaalia Youtubesta. Pitää vaan räpeltää kunnes se erilainen asento on selkäytimessä.
dajackal
21.03.2021 20:19:52
Metalkallo: Millä tapaa hankalampi soittaa kingiä istualteen? Et tainnut lukea mitä kirjoitin ylempänä kingistä ja istumisesta? :)

Luin, mutta ei se sitä muuttanut että omaan ergonomiaan tuo tyyli ei istu. On tullut kokeiltua sitäkin. Ei tunnu luonnolliselta + RR tarjoaa paljon enemmän säätövaraa siihen, missä kulmassa kaulaa pystyy pitämään.

Ja juurikin Laihon kuolema on tuo "sattuneesta syystä" mihin viittasin. :)
zedder
21.03.2021 20:50:22
Eipä ole minulla kokemusta King V:llä soittamisesta missään asennossa, mutta voisi luulla että vaikka RR onkin mitä mainioin kitara istualtaan soittamiseen, siis siten että alasakara on koipien välissä, niin King V:n pidempi alasakara on vaarassa osua esim. tuolin rakenteisiin, ja kolhiintumisen vaara on huomattavasti suurempi kuin RR:ssä.

Muutenkin tuo pitkä "alasarvi" lienee paljon pahemmin "tiellä" soitteluistunnoissa?
Näinä aikoina etanolin käyttö lähtee käsistä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)