Aihe: Uusi interface ja ad/da-muunnin
1 2 3
askomiko
18.03.2021 20:26:28
Yksi pieni näppärä asetelma olisi myös joku pieni purkki joka hoitaa arkikäytön, mutta siinä olisi Adat-sisääntulo, sitten juhlapyhinä täyteen parhaimmistoa survottu Cranborne ADAT500 kiinni ja menoksi. Audient id hoitaisi mutta kun kerta särkyyvät omia aikojaan niin ei kelpaa.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Antti1
18.03.2021 20:44:59 (muokattu 18.03.2021 20:45:09)
askomiko: Audient id hoitaisi mutta kun kerta särkyyvät omia aikojaan niin ei kelpaa.

Tossa hyllyssähän sellainenkin lepää, kahteen kertaan korjattua mallia. :) Soundit niissä sinänsä on kohdillaan, mä tykkään Audientin etusista.
vvieno
19.03.2021 08:23:54
Antti1: Luna, siis Creamwaren vehkeitä?

ah, kirjoitin tuon ed. viestin vähän väsyneenä. Prism Soundin Lyra 2 oli se mitä tarkoitin. Satuin löytämään kelvollisella hinnalla ja plussat & miinukset ynnättyäni se vaikutti parhaalta vaihtoehdolta. Toinen vaihtis oli PCIe-kortti ja erilliset ad/da-konvertterit. Muutaman kerran näin Burlin bombereita halvalla vaan ohi menivät, joten piti luovuttaa.

Käytin pitkään RMEn Babyface Pro FSää, joka on mainio, mutta siitä puuttuu spdif-i/o (olisi vaatinut coaxial-muuntimen) sekä extra stereoulostulo. Midi i/o oli alun perin todella iso plussa itselle Babyfacessa, mutta lopulta käytin sitä vähemmän kuin kuvittelin.

Kokeilin (palautettu jo) muuten sitä MOTU 8D -interfacea myös ja en tiedä onko mahdollista, mutta musta tuntui välittömästi että kuulokkeet kuulostivat paljon paremmalta, jotenkin avoimempi äänikenttä tms. sanahelinää. Tykkäsin tosi paljon sen käyttöliittymästä ja vaikutti kaikin puolin hyvältä laitteelta, mut en sitten koskaan löytänyt niitä ad/da-bokseja sen kaveriksi.

Ylipäänsä olen alkanut suosia laitteita, joissa on korkeampaa laatua ja mahdollisimman vähän ekstraa, jotta voin keskittyä työhön. Ihana tunne kun ei ainakaan nyt kaipaa enää mitään roinaa lisää!
Antti1
19.03.2021 08:38:43 (muokattu 19.03.2021 08:41:27)
vvieno: Ihana tunne kun ei ainakaan nyt kaipaa enää mitään roinaa lisää!

Olisipa moinen tilanne, kiihdyttelen juuri päinvastaiseen suuntaan sen minkä kykenen. Kiva vääntää silmät kiinni potikasta ja keskittyä vaan soundiin, ihan sama sinänsä kuulostaako nämä räkkimöykyt pätkääkään plugareita paremmalta.
vvieno
19.03.2021 09:10:12
Antti1: Olisipa moinen tilanne, kiihdyttelen juuri päinvastaiseen suuntaan sen minkä kykenen. Kiva vääntää silmät kiinni potikasta ja keskittyä vaan soundiin, ihan sama sinänsä kuulostaako nämä räkkimöykyt pätkääkään plugareita paremmalta.

Itselle plugarit vs analogilaitteet -keskustelu tuntunut aina järjettömältä. Kaipa jokainen muusikko valitsee soittimensa sen perusteella että sillä on hyvä soittaa. Mulla on kanssa sama juttu, että analogilaitteistoon palaaminen on nostanut huomattavasti oman tekemisen mielekkyyttä ja toivottavasti myös lopputuloksen tasoa.

Ja enköhän tässä taas pian jotain päädy ostamaan :D
Vessajono
19.03.2021 09:21:59
askomiko: Yksi pieni näppärä asetelma olisi myös joku pieni purkki joka hoitaa arkikäytön, mutta siinä olisi Adat-sisääntulo, sitten juhlapyhinä täyteen parhaimmistoa survottu Cranborne ADAT500 kiinni ja menoksi. Audient id hoitaisi mutta kun kerta särkyyvät omia aikojaan niin ei kelpaa.

Mä hommasin Babyface Pron nimenomaan tällä ajatuksella, pitäs vaan vielä keksiä se sopiva adat-toosa jostain. Cranborne lienee mun tarpeisiin ja budjettiin vähän overkilliä, Audient ASP880 ois muuten just sopiva mutta kun siinä on pelkkä o ja tarttis myös i:n kuunteluita varten.

ADA82000 ois toki se perinteinen budjettivaihtoehto, mut en tiedä. Jotenkin haluais kuitenkin jotain muuta vaikka se lieneekin aivan turhaa korkinhaistelua tässä tapauksessa.
I survived 19.2.2021
askomiko
19.03.2021 09:55:18 (muokattu 19.03.2021 09:55:31)
Se on melkein sama olla vaikka varalla jokatapauksessa, kun ei se maksa mitään.
Mikael
19.03.2021 10:26:14 (muokattu 19.03.2021 10:27:12)

askomiko: Audient id hoitaisi mutta kun kerta särkyyvät omia aikojaan niin ei kelpaa.

Ei vittu. Onko näin??? Onks tää joku yleisesti tiedossa oleva laajamittaiseen kokemukseen perustuva tieto? Mä hommasin just iD14-purkin mobiiliin käyttöön :E toivottavasti ei paskoonnu aivan heti.
Fuzz is Clean!
Megadethh2
19.03.2021 11:25:59
Mikael: Ei vittu. Onko näin??? Onks tää joku yleisesti tiedossa oleva laajamittaiseen kokemukseen perustuva tieto? Mä hommasin just iD14-purkin mobiiliin käyttöön :E toivottavasti ei paskoonnu aivan heti.

Itsellä on tuollainen ollut neljä vai viisi vuotta päivittäisessä käytössä ilman minkäänlaisia ongelmia, en olisi liian huolissani kestävyyden suhteen.
Altered Mind Project "Either you're deliberately out of tune and sabotaging my band, or you don't know you're out of tune, and that's even worse."
askomiko
19.03.2021 15:11:02 (muokattu 19.03.2021 15:14:55)
Mulla toimii vielä yksi mikkikanava ja pääpotikka id14:sta, muut ominaisuudet on pimenneet. Toisaalta siihen aikanaan tuli firmware-päivitys joka jotenkin ihmeen kaupalla pystyi muuttamaan sisääntulon mahdollisen digitaaliklippauksen jotenkin sata kertaa vähemmän paskan kuuloiseksi. No, eihän sitä koskaan tietty klipata, mutta jos nyt vahingossa sattuisi tapahtumaan niin ei tapahdu KRÄTS! vaan PÖRRR. Siitä iso plussa.
Mikael
19.03.2021 15:14:16 (muokattu 19.03.2021 15:14:23)

askomiko: Mulla toimii vielä yksi mikkikanava ja pääpotikka id14:sta, muut ominaisuudet on pimenneet.

No äh :(
Fuzz is Clean!
Antti1
19.03.2021 15:59:29
Noitahan pystyy muistaakseni käyttämään mikkietusinakin, jos muuten on laite kyrvähtänyt ja ei pelaa koneen kanssa. Konffaa vaan koneella äänen pääsemään suoraan läpi ulostuloihin ja sit ajelee nauraen pankkiin. Ei toki auta, jos ei pääse asetuksiin käsiksi. Pitää varautua etukäteen. Insertistä ehkä saisi ulos ilmankin isommissa malleissa.

Pitäisi tota omaa katsoa sen verran, että onko siitä vaan virtalähde rikki vai mikä on homman nimi. Palasin 1,5 vuotta sitten lomareissulta ja hän oli muuttunut hengettömäksi. Aiemmin siinä oli kummallista digisäröä, ärjyntää ja sekoilua. Silloin meni koko emolevy vaihtoon. Ekaa vikaa en enää edes muista, jotain pienempää kaiketi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)