NickBitch 01.07.2004 13:22:29 | |
---|
...SAIN pari vuotta sitten ilmaiseksi sähkökitaran joka oli tehty jossain kitarapajalla joskus kakskyt vuotta sitten. Noh olin tietty onnessani ...jee, ilmainen...noh nyt kaksi vuotta kärsittyäni ja ihmeteltyäni soittamisen vaikeutta ja paskaa saundia sain koklattua sellasta tonnin keppiä ja johan usko omaan taitoihin ja oppimiseen muuttui...saundikin ku taivaasta. Älkäää sortuko halpikseen inspis siitä kärsii! Käykää vaikka musaliikkeissä vertailemassa. elämä on täynnä valintoja, toiset ovat huonoja toiset vähemmän huonoja. |
kiriminni 01.07.2004 13:25:58 (muokattu 01.07.2004 13:28:09) | |
---|
Tosta tiedosta nyt ei ollut mitään hyötyä. Mikä kitara? Kyllähän kitarapajalla on oikeus myydä paskakin kitara,jos vaan joku ostaa? Edit:ilmeisesti ei ollutkaan Kitarapaja helsingissä(siellä ei ainakaan paskaa myydä)ja ei ollut mainos. |
NickBitch 01.07.2004 14:19:30 | |
---|
Joo ei ollu samaien KITARAPAJA stadissa. Kitara on semmonen strato-replica jollain paskoilla mikeillä(en tosiaan tiedä mitkä),levennetyllä kaulalla (nihkee soittaa) nauhat on kulunu, ja tätä nykyä E-kielikin pomppii pois paikoiltaan...ikävä soittaa. Kokonaisuus paska! Toisaalta toi on itsestään selvyys, mut sitä helposti lankee halpaan/ilmaiseen. Toki on kaupan ihan mukiinmenevää kitaraa kohtuu hinnallakin. Mut halvalla ei HYVÄÄ saa. Toki ei aina ole mahiksia maksaa tuhatta-tuhansia euroja. Ja tarkota nyt vielä että aloittelijankin kannattaa kitaroita vertailla....itse en voinu käsittää että kitaraa vois soittaa niin kevyesti että ei jää kielen kuvat sormenpäihin. Mun skitalla ku kolme minuuttia soitat ni on loppupäivän urat sormissa...no emmä tiä...kokeilkaa ja miettikää ennenku pilaatte tulevan harrastuksen kokonaan. Kireitä kieliä ja siimoja ;-) ...alkaa nääas loma. elämä on täynnä valintoja, toiset ovat huonoja toiset vähemmän huonoja. |
McNulty 01.07.2004 14:31:31 (muokattu 01.07.2004 14:32:34) | |
---|
Joo ei ollu samaien KITARAPAJA stadissa. Kitara on semmonen strato-replica jollain paskoilla mikeillä(en tosiaan tiedä mitkä),levennetyllä kaulalla (nihkee soittaa) nauhat on kulunu, ja tätä nykyä E-kielikin pomppii pois paikoiltaan...ikävä soittaa. Kokonaisuus paska! Hmm... et siis tiedä ko. kitaran merkkiä lainkaan? Vai onko se jonkun jampan itse käsintehty (huolettomasti)... Toisaalta toi on itsestään selvyys, mut sitä helposti lankee halpaan/ilmaiseen. Toki on kaupan ihan mukiinmenevää kitaraa kohtuu hinnallakin. Mut halvalla ei HYVÄÄ saa. No, kyllä halvallakin saa hyvää tavaraa... tietysti se riippuu soittajastakin. Esim. Affinity Strat on aivan hyvä kitara aloittelijalle. Niin ja käytettynä kanssa saa laatutavaraa edullisesti (yleensä)... Toki ei aina ole mahiksia maksaa tuhatta-tuhansia euroja. Ei, eikä pidäkään olla... Ja tarkota nyt vielä että aloittelijankin kannattaa kitaroita vertailla....itse en voinu käsittää että kitaraa vois soittaa niin kevyesti että ei jää kielen kuvat sormenpäihin. Mun skitalla ku kolme minuuttia soitat ni on loppupäivän urat sormissa... Ajanmyötä sormenpäät kovettuvat... jollet ole vielä pitkään soittanut, niin siun sormenpäät ovat pehmeät ja varmasti jää jäljet. Itselleni ei enää juurikaan jää jollei kauheasti bendaile jollain 12 tai 13-sarjan kielillä. no emmä tiä...kokeilkaa ja miettikää ennenku pilaatte tulevan harrastuksen kokonaan. Ennenkö minkäänlaista soitinta ruvetaan maksamaan, se pitää huolellisesti testata ja tarkastaa pintapuolisin läpi. On tyhmyyttä ostaa sika säkissä. Esim. monessa kaupassa kitara jota soittelet siinä liikkeessä on trimmattu ja valmiiksi sisäänsoitettu, mutta sitten kun ostat kyseistä kitaraa (mikäli se ei ole uniikkikappale/käytetty/tilattu juuri sinulle), niin myyjä yleensä hakee varastosta laatikon, missä kitara on kulkenut valtamerten ylitse Suomeen. Tällöin pitää ehdottomasti muistaa tarkastaa se kitara, vaikka se kuinka olisi samanlainen kuin siinä ikkunalla. Ja vielä pyytää liikettä vähän säätämään sitä mikäli sattuu olemaan kaula vähän mutkalla, intonaatiot yms yms... T-Bone |
NickBitch 01.07.2004 14:52:18 | |
---|
En tahtoisi morkata vainajia...se on Olli Ödnerin takoma...takoo nykyään Jimil H:lle keppejä. En tiedä kyseisestä sepästä mittään. Suurin vikahan varmaan on noissa mikeissä(ei juuri jää kielet pulloffeissa soimaan) jotka on ollu halvat ku ei ole haluttu maksaa. Ja siis toinen syy on se että kyllä kitarakin "kuluu" kahdessakymmenessä vuodessa. Eli ei ite tekijässä välttämäti mitään vikaa...tosin viimeistely ontuu aika pahasti, rungossa kun on hiomapaperin jälkiä, ei taida kuluneinkaan sunbursti olla kovin naarmuinen? no eiköhän tää ny ole loppuun käsitelty...ja sormenpäät ei pehmeet... elämä on täynnä valintoja, toiset ovat huonoja toiset vähemmän huonoja. |
kiitos 01.07.2004 18:53:29 | |
---|
Mä kyllä olen valmis ottamaan vastaan tämän paskan kitaran, jos sillä et mitään tee, maksan kyllä toimituskulut, ota yhteyttä! |
Nickbitch, käys kattoo roots-osastolla semmonen, onko se nyt threadi, niin sen niminen kuin Ette ikinä usko!!! . Siinä on jo puoli-ilmanen kitara, ku sanoit että halvalla ei saa hyvää. |
Niq 04.07.2004 10:45:51 (muokattu 04.07.2004 10:52:33) | |
---|
Kuulostaa lähinnä siltä tuo valituksesi, että kitara on vain säädetty päin hanuria. Kielet liian korkealla, satulapala kulunut, kun kieli pomppii pois paikaltaan, mikit ehkä liian alhaalla/ylhäällä. Jos kyseessä on vanha kitara, saattaa olla että potikat ovat kuluneet ja syövät soundia. Yleensä "huonosta" kitarasta saa säätämällä ja vähän huoltamalla edes kelvollisen, joskus jopa hyvän. Jos ei itseltäsi huoltotoimenpiteet onnistu, ehkä kannattaisi käyttää ammattimiehellä, joka laittaisi kitaran kuntoon? edit. Saa alle tonnillakin hyviä, jollei jopa erinomaisia kitaroita, saa alle viiteensataankin. Jos ei tarvitse olla sitä kalleinta merkkiä. Oma ns. ykköskitarani maksoi aikanaan 1600mk, en ole vielä parempaa kitaraa pidellyt kädessäni tähän päivään mennessä. Ja olen kyllä kokeillut 2500e gibsoneita useamman kerran, samoin prs:iä ja fendereitä. Halpa ei ole aina huono, eikä myöskään kallis ole aina hyvä. I have a cunning plan |
hessurf 04.07.2004 10:54:28 | |
---|
Samaa mielt kuin edellinen, niq. |
EtG 09.07.2004 13:15:04 | |
---|
Luulin otsikosta että varoitat käyttäjää "paskaskitta". Tunnen kaverin sen verran että on ihan asiallinen, vähän vaan ihmettelin. Pakkanen karistaa nudistit |
WahWah 14.07.2004 23:00:46 | |
---|
Olis se kyllä iloista jos sais huononkin kitaran ilmaseks, kun vois sitä viritellä säädellä ja tuhota. Kolme mummoa ajoi tandemilla ja keskimmäinen keuli |