JuSu 16.03.2021 09:18:00 | |
---|
Gary the pine: Sitähän vois joku noheva joutessaan tehdä vaikka faktan tarkistuksen, kun kerran profiilissa vaikuttavuudet on mainittu. https://fi-fi.facebook.com/FlamingThunders Hmmm. Onko toisena henkilönä esiintyminen tämmöisessä tapauksessa myös jonkun sortin rike? Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Hynkel 16.03.2021 09:30:30 | |
---|
Olisiko kyse ihan normaalista myyntitilistä kuitenkin? It really is now isn't it? |
askomiko 16.03.2021 10:21:38 | |
---|
Voin käydä ostaa Outokummusta kaikki hyvät diilit. |
mixu1 16.03.2021 11:24:29 | |
---|
Hynkel: Olisiko kyse ihan normaalista myyntitilistä kuitenkin? Moikka, ei ole mahdollista. Meillä myyntitilissä olevat soittimet eivät ole samaan aikaan yksityisillä myynnissä. Pistin ylläpidolle viestin. Vinkatkaa ihmeessä heti, jos epäilyttäviä ilmoituksia tulee. Mika/Kaksi Kitaraa "Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä" |
kid ego 16.03.2021 11:43:08 | |
---|
rautapieru: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1635955 Kaksi kitaraa sivustolla samanlainen myynnissä.. Kannattaa olla näiden outokummun kavereiden kanssa tarkkana.!! Kiitoksia infosta. Poistin ilmoitukset, ja ylläpito tekee käyttäjätunnukselle tarvittavat toimenpiteet. Meidän hommaa helpottaa aina, kun foorumilla kerrotaan, mistä ilmoituksen tunnistaa feikiksi. Sille viestille kun painetaan varoitusta, löydämme paikalle kuin nälkäinen hai. -— Moderaattori —- "Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti |
Gary the pine 16.03.2021 12:47:22 | |
---|
JuSu: Hmmm. Onko toisena henkilönä esiintyminen tämmöisessä tapauksessa myös jonkun sortin rike? Vois kuvitella että sitä toista henkilöä ainakin kiinnostais... Tulin, näin, paskoin housuun. |
professori 16.03.2021 14:21:50 (muokattu 16.03.2021 14:28:43) | |
---|
En ole lukenut koko ketjua tai joutunut huijatuksi mutta pari ajatusta huijausten estämiseksi: -Yhdellä Facebook-kirpparilla vaaditaan konsolipelien myyntien yhteydessä kuvat myytävistä peleistä/konsoleista ja kuvien kanssa myyjän nimi ja pvm kirjoitettuna lapulle, joka näkyy kuvassa. Todistaa ainakin, että kamat on oikeasti olemassa. Voisiko tällaista harkita täälläkin? Ei minusta kohtuuton vaatimus. Nimimerkki riittäisi päivämäärän kanssa. -Itse olen nyt pyytänyt tuotteista kuvia whatsappilla ja ne olen saanutkin. Mietin joskus jopa, että nykyäänhän noista voi halutessaan helposti vaikka videotkin laittaa, jossa myyjänä selittää (sopivan kiusaantuneena :D) tuotteesta. En oikein usko, että kovin moni huijaaja niin pitkälle menee, että omistaa tuotteen ja on valmis antamaan tuotteesta videokuvauksen toimittamatta sitä. Tätä ehkei voisi kuitenkaan vaatia, mutta voisi kalliimmassa ostoksessa olla ihan järkevä toimintatapa. Voi olla, että nämä vinkit on täällä jo aikaisemmin käsitelty, mutta jospa ei ole kauhean paha rikos moisia silti ehdottaa. Ainakin tuo ensimmäinen ehdotus voisi vähän systematisoida myyntiä ja vähentää huijauksia. "Den enda effekten ja' anväder ä' fuzz" - Andy McCoy | Grunge, stoner, alternative, whatever https://fubear.bandcamp.com/ |
VIPMetal 16.03.2021 15:08:49 | |
---|
professori: En ole lukenut koko ketjua tai joutunut huijatuksi mutta pari ajatusta huijausten estämiseksi: -Yhdellä Facebook-kirpparilla vaaditaan konsolipelien myyntien yhteydessä kuvat myytävistä peleistä/konsoleista ja kuvien kanssa myyjän nimi ja pvm kirjoitettuna lapulle, joka näkyy kuvassa. Todistaa ainakin, että kamat on oikeasti olemassa. Voisiko tällaista harkita täälläkin? Ei minusta kohtuuton vaatimus. Nimimerkki riittäisi päivämäärän kanssa. -Itse olen nyt pyytänyt tuotteista kuvia whatsappilla ja ne olen saanutkin. Mietin joskus jopa, että nykyäänhän noista voi halutessaan helposti vaikka videotkin laittaa, jossa myyjänä selittää (sopivan kiusaantuneena :D) tuotteesta. En oikein usko, että kovin moni huijaaja niin pitkälle menee, että omistaa tuotteen ja on valmis antamaan tuotteesta videokuvauksen toimittamatta sitä. Tätä ehkei voisi kuitenkaan vaatia, mutta voisi kalliimmassa ostoksessa olla ihan järkevä toimintatapa. Voi olla, että nämä vinkit on täällä jo aikaisemmin käsitelty, mutta jospa ei ole kauhean paha rikos moisia silti ehdottaa. Ainakin tuo ensimmäinen ehdotus voisi vähän systematisoida myyntiä ja vähentää huijauksia. Ite oon pyytäny aina esim kuvaa pedaalista ja peukalosta Whatsapilla. Näin varmistuu, ettei oo netistä kuva. Toki pvm on ehkä parempi, vaikka voi kai niitäkin feikata. Yleensä, jos myyjä on niukka ja nihkeä sanallisessa viestinnässä, ainaki itsellä alkaa hälytyskellot soida. Juurikin peruin yhdet kaupat kitarasta, koska myyjä ei lähettänyt lupaamiaan kuvia eikä vastannut viesteihin. Raha olisi kyllä kelvannut tietysti. Onneksi on ostajan markkinat. Ja uusia saa kaupasta. |
kid ego 16.03.2021 18:31:16 | |
---|
professori: En ole lukenut koko ketjua tai joutunut huijatuksi mutta pari ajatusta huijausten estämiseksi: -Yhdellä Facebook-kirpparilla vaaditaan konsolipelien myyntien yhteydessä kuvat myytävistä peleistä/konsoleista ja kuvien kanssa myyjän nimi ja pvm kirjoitettuna lapulle, joka näkyy kuvassa. Todistaa ainakin, että kamat on oikeasti olemassa. Voisiko tällaista harkita täälläkin? Ei minusta kohtuuton vaatimus. Nimimerkki riittäisi päivämäärän kanssa. Mun mielestäni ihan hyvä idea, mutta saattaa kaatua resurssipulaan. Meitä talkootyönä operoivia moderaattoreita on vain muutama, eikä ainakaan toistaiseksi kukaan valvo pääsääntöisesti Toria, vaan enimmäkseen keskustelua ja sitäkin pitkälti viesteille annettujen varoitusten kautta. Ylläpitoa kannattaa silti herutella palautelomakkeen kautta, koska kyllä hyvät idikset aina jäävät jonnekin takaraivoon jyskyttämään. https://muusikoiden.net/extra/palaute.php-— Moderaattori —- "Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti |
munkero 16.03.2021 18:48:13 | |
---|
kid ego: Mun mielestäni ihan hyvä idea, mutta saattaa kaatua resurssipulaan. Meitä talkootyönä operoivia moderaattoreita on vain muutama, eikä ainakaan toistaiseksi kukaan valvo pääsääntöisesti Toria, vaan enimmäkseen keskustelua ja sitäkin pitkälti viesteille annettujen varoitusten kautta. Ylläpitoa kannattaa silti herutella palautelomakkeen kautta, koska kyllä hyvät idikset aina jäävät jonnekin takaraivoon jyskyttämään. https://muusikoiden.net/extra/palaute.php Itehän en muuta luekkaan kun toria. Mistä pääsee toripoliisiksi? Itekki joskus soitellu. |
kid ego 16.03.2021 18:50:56 | |
---|
munkero: Itehän en muuta luekkaan kun toria. Mistä pääsee toripoliisiksi? Laita Johtajalle (viime aikoina huomattavasti Juhania aktiivisempi) viestiä. Sano terveisiä, että mä puollan ideaa. Tällä hetkellä Torin moderoimiseen on aika huonot työkalut ilmeisesti myös ylläpidolla itsellään, mutta kyllä Poista ilmoitus -nappulallakin voi saada ihmeitä aikaan. "Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti |
munkero 16.03.2021 18:52:57 | |
---|
kid ego: Laita Johtajalle (viime aikoina huomattavasti Juhania aktiivisempi) viestiä. Sano terveisiä, että mä puollan ideaa. Tällä hetkellä Torin moderoimiseen on aika huonot työkalut ilmeisesti myös ylläpidolla itsellään, mutta kyllä Poista ilmoitus -nappulallakin voi saada ihmeitä aikaan. Hyi helvetti, melkeen kun työnhaku. *hikoilee* Itekki joskus soitellu. |
perttime 16.03.2021 19:04:38 | |
---|
Voisihan tuollainen päivämäärälappuidea lähteä lentoon vapaaehtoisenakin? |
munkero 16.03.2021 19:07:19 | |
---|
perttime: Voisihan tuollainen päivämäärälappuidea lähteä lentoon vapaaehtoisenakin? Voishan se. Tietynlainen ennakkosensuurikin ois kova, mutta ei jeesus mikä työmaa. Itse olen kuitenkin tähän asti suosinut myyntituotteen lepuutusta Tom Of Finland tyynyllä, ei niitäkään joka jätkällä ole. Itekki joskus soitellu. |
JuSu 16.03.2021 19:07:47 | |
---|
munkero: Itehän en muuta luekkaan kun toria. Mistä pääsee toripoliisiksi? Mä aattelin myös, että teitä torikyttiä kyllä riittää... Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
JuSu: Mä aattelin myös, että teitä torikyttiä kyllä riittää... Myönnä vaan eettä syyllistyt tähän itsekin. :) Itekki joskus soitellu. |
JuSu 16.03.2021 19:10:10 (muokattu 16.03.2021 19:12:10) | |
---|
munkero: Myönnä vaan eettä syyllistyt tähän itsekin. :) Kirjallinen sarkasmi ei aina välity. =) Heh, oispa hienoo olla Torin ennakkosensuuri. Sais poimia kaikki hyvät diilit päältä, ennen kuin kukaan muu ees näkee niitä. Ja siinäpä syy, miksi sellaista ei voi olla. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
munkero 16.03.2021 19:15:50 | |
---|
JuSu: Kirjallinen sarkasmi ei aina välity. =) Heh, oispa hienoo olla Torin ennakkosensuuri. Sais poimia kaikki hyvät diilit päältä, ennen kuin kukaan muu ees näkee niitä. Ja siinäpä syy, miksi sellaista ei voi olla. Voishan se olla. Täytyy vaan ensin nostaa luottorajaa... Tä? Itekki joskus soitellu. |
Twinkle 17.03.2021 09:18:09 | |
---|
perttime: Voisihan tuollainen päivämäärälappuidea lähteä lentoon vapaaehtoisenakin? Lähteehän se jos huijaukset on oikeasti niin iso ongelma että ihmiset kokee tarpeelliseksi yrittää niiltä suojautua. Valokuva tuotteesta päivämäärän kanssa on ihan periaatteessa OK, ongelma tosin on se, että huijaukset tehdään pääsääntöisesti ilman pelkoa kiinnijäämisestä. Nykyään kun postimyynnistä saa tuotteita valokuvattavaksi ja myytäväksi torilla, niin joku tommoinen valokuvakäytäntö voi lisätä turhaa turvallisuuden tunnetta. On erinäisiä paikkoja, joissa pahantahtoiset sielut on jo nyt ostellut kamaa postimyynnistä, laittanut kauppapaikalle, laittanut kamat takaisin kauppaan ja myynyt sen myynnissä olevan tuotteen monelle taholle ilman että kukaan saa yhtään mitään. Siinä kun ihminen on heikko hyvän tavaran edessä ja halvalla lähes väkisin myydään, niin ihmiset sokeutuu ja kun ei ole mitään seurantaa, niin viikossa kerkee ottamaan monelta rahat. Se toistuu myös täälläkin, jos katsoo esimerkiksi kitarakamat-osion "torilla halpaa juuri nyt" -ketjua, niin oikeasti halvat kamat ei siellä vanhene ihan hirveen pitkään. Halpa ja hyvä löytää ostajansa käytännössä välittömästi. Yleisintä tämä on ehkä myytäessä kallista kulutuselektroniikkaa, kun lisänä on vielä ilmiö jossa ihmiset hakee pienempikorkoista pikavippiä ostamalla jonkun kalliin puhelimen tai tietokoneen rahoituksella ja myymällä sen laitteen pois. Se ei ole edes erityisen poikkeuksellinen ilmiö että netissä myydään uutta tavaraa melko hyvään hintaan ihan oikeastikin. |
Antti1 17.03.2021 09:20:22 | |
---|
Tollanen lappukuva on melko helppo väärentää softalla, jos tietää yhtään miten systeemit toimii. Toki useimmat noista tapauksista ei tunnu näkevän kovasti vaivaa tai eivät muuten vaan käy täysillä valoilla. |