Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mooer GE-sarja
1 2
dajackal
15.03.2021 22:01:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitan nyt uuden ketjun kun ei haulla löytynyt "yleiskattavaa" threadia (ainoastaan GE300:sta yksi). On alkanut himppuisen houkutella taas jonkin kätevän kokoisen multiefektin hommaaminen. Vanhastaan löytyy Boss GT-6, mutta sen soundit kuulostavat nykytarjontaan nähden metallihommissa jo vähän nuhaisilta. Nuo Mooerit vaikuttavat hinta-laatusuhteeltaan päteviltä ja käytettävyydeltään ymmärrettäviltä.
 
Harkinnassa joko GE-200 tai GE-250. Kolmesatanen on jo turhan iso ja hifi, pienemmät taas eivät taida olla live-kelpoisia kapineita oikein mitenkään päin kun switchejä on vain niin vähän.
 
Käyttö olisi ihan kotona stereoiden läpi jammailua ja jonkin verran nauhoittelua (ihan demo/youtube-malliin omaksi iloksi, ei sen hienommin), mutta ihan sen pienen mahdollisuuden varalta että joskus intoutuisi vielä bändihommiin niin jonkin verran voisin maksaa ekstraa siitä jos vekotin taipuu sellaiseenkin. Kovin montaa soundia ei tule saman biisin aikana kuitenkaan käytettyä, joten kaksi tai kolme muistipaikkaa plus sooloboosti kunhan löytyy suoraan jalkanapeista (boosti voi olla ekspressiopedaalilla) niin riittää hyvin.
 
Valitettavasti näitä vehkeitä ei löydy läheltä kivijalkakaupasta että voisi mennä näpelöimään (eikä löydy nykyään kivijalkaliikettäkään miltei 100km säteeltä), joten pitää luottaa muiden arvioihin ja/tai ostaa käytettynä niin ei tule pahasti takkiin. Joten: miten näette noiden kahden kapineen käytettävyyden ja 200:n keikkakelpoisuuden? Youtube-vertailuita katsoin ison kasan, mutta niistä en kostunut oikein muuta kuin sen, että soundipoliittisesti minulle kelpaa noista varmasti kumpi tahansa. Kysymys on enemmän siitä, että onko tuon 250:n featureissa jotain sellaista mistä todennäköisesti kannattaa maksaa tuon hintaeron verran? Soitinkulmasta kysyin että pääsisikö tällaista testaamaan seuraavan kerran kun sinne päin eksyy ja lupasivat kyllä tilata yhden kappaleen testiä varten jos ilmoitan viikko etukäteen milloin olen tulossa. En nyt kehtaisi moisella vaivata jos en ole edes kohtalaisen varma että ostohousut on jalassa.
 
Sen katsoin että noise gate, viritin, rumpukone ja metronomi löytyy molemmista. 250:ssä olisi XLR-out ja virtanappi, joista etenkin jälkimmäinen houkuttelee. En tiedä onko tuosta XLR:stä jotain todellista hyötyä kun pienissä kapakoissa ei nuo lakupituudet kuitenkaan kymmeniä metrejä ole.
 
elon arska
15.03.2021 23:26:52 (muokattu 15.03.2021 23:27:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla olisi GE300 Lite, osuuko budjettiin? On ilmeisesti kertaluokkaa parempi kuin 250.
 
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
dajackal
16.03.2021 02:09:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Torilla olisi GE300 Lite, osuuko budjettiin? On ilmeisesti kertaluokkaa parempi kuin 250.
 
Tsekkailin sitä joo, mutta pikkuisen on omaan makuun liikaakin polkusimia & wahi puuttuu.
 
Rusty88
16.03.2021 06:10:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tuo ge200 ja minulla ei ainakaan ole kuin positiivista kerrottavaa. Aikaisemmin omistin bossin gt:n myös ja ainoa asia jota siitä kaipaan, on se sound bank toiminto. Ge200:ssa hieman ärsyttävä ja harmittava asia on tuo, kun presettejä joutuu selaamaan yksi kerrallaan. Bossin sound bank järjestelyssä tykkäsin siitä, kun sai laitettua tietyt soundit tiettyyn pankkiin ja sieltä sai niitä vaihdella. Saahan niitä tällä ge200:lla järjesteltyä toki mieleisekseen mutta omaan makuuni se ei ole yhtä näppärä kuin bossin tapa. Toinen pieni miinus tulee nappien etäisyyksistä. Eli esim viritin laitetaan päälle painamalla kahta nappia yhtä aikaa ja minulla ainakin on niin kapea jalka, että jos ei ole kenkää jalassa niin on todella vaikeaa saada painettua kahta nappia samalla kertaa. Kolmas hienoinen nyanssi on se, että nappien ohjetekstit ovat ikävän vaalealla värillä kirjoitetut ja niiden erottaminen/lukeminen on hankalaa hämärässä.
 
Käyttö tietokoneella on hyvä juttu. Graafisen liittymän kautta pedaalin asetusten tekeminen on miellyttävämpää kuin pedaalista itsessään, joka sekään ei ole toki mitenkään erityisen hankalaa. Asetuksia ja säätöjä toki on valtava määrä mitä pedaalilla voi tehdä ja aikaa on mennyt roimasti itsellänikin kun olen sitä opetellut, enkä vieläkään osaa kaikkea käyttää ja tehdä. Valmiita presettejä löytyy netistä kohtuullisen hyvin eri käyttäjien tekeminä. Peruskäyttö on silti yksinkertaista ja erilaisia murinoita saa helposti pedaalista ulos. Täysi hyödyntäminen vaatiikin sitten enemmän opettelua. En tiedä mitä hifistelijät on mieltä mutta oma korva ei ainakaan erota eri efekteistä mitään huonoa. Säröt, kaijut yms on omaan makuun hyvät ja laadukkaat.
 
BulletFace
16.03.2021 12:23:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mooerit ovat ihan jeppis kamaa, mutta satsaisin ehkä vähän laadukkaampaan Helixiin tässä. Sieltä tuli juuri Line6 HX stomp XL ja ja myös L6 pod go tuli viime vuonna.
 
https://www.thomann.de/fi/line6_hx_ … 7wIVM0eRBR1QzAoGEAQYASABEgKhIvD_BwE
 
https://www.thomann.de/fi/line6_pod_go.htm
 
Get the best and fuck the rest.
mike tapping
16.03.2021 12:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dajackal: Käyttö olisi ihan kotona stereoiden läpi jammailua ja jonkin verran nauhoittelua (ihan demo/youtube-malliin omaksi iloksi, ei sen hienommin), mutta ihan sen pienen mahdollisuuden varalta että joskus intoutuisi vielä bändihommiin niin jonkin verran voisin maksaa ekstraa siitä jos vekotin taipuu sellaiseenkin. Kovin montaa soundia ei tule saman biisin aikana kuitenkaan käytettyä, joten kaksi tai kolme muistipaikkaa plus sooloboosti kunhan löytyy suoraan jalkanapeista (boosti voi olla ekspressiopedaalilla) niin riittää hyvin.
 
Ge200 hanskaa nuo käyttötarpeet aivan mainiosti. Hintaansa nähden hyvä laite. Tottahan nuo yllämainitut linekutoset kuulostaa paremmalta ja ovat notkeampia toiminnoiltaan, mutta hintaakin on enemmän. Se on aloittajan itse päätettävä minkä verran haluaa satsata. Itselläni oli pari vuotta Ge200, joka vaihtui vähän aikaa sitten hx stomppiin. Molemmilla olen pärjännyt kotistudiokikkailussa.
 
Artzi
16.03.2021 13:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GE200 ollut myös käytössä pari vuotta. Komppaan edelläkävijöitä siinä, että viritin on vähän tuskainen polkea päälle kahdesta napista. Pari kertaa olen onnistunut polkaisemaan myös loopperin päälle livenä silloin kun olisi pitänyt iskeä boosti päälle.
 
Muutoin omaan käyttöön (coverbändi humpasta heviin) ollut just passeli, kun on vähän pohtinut etukäteen että millaisella steppauksella ja missä järjestyksessä presetit poljetaan, niin on ihan hyvin pystynyt vetämään keikan jossa biisin sisällä on joutunut vaihtamaan useita presettejä.
 
Hieman editoinnissa on ollut haasteita pc-softan ja laitteen synkkauksen kanssa, mutta itse laitteesta editoidessa ei niinkään, sangen simppeliä on tuo.
 
Soundi on tuolla rahalla (jotain alle 300€ uutena muinoin) hyvä (taas - omiin tarpeisiin, muutamia erilaisia soundeja käytän). Ja roudattavuus on huippua. Myös ihan jämäkkää tekoa, ei muovit natise kun on metallirunko.
 
Osta tuo meikäläisen 200:nen pois kuljeksimasta niin mä saan haikailemani 250:n tilalle :)
 
Ain't running from no one, got no one left behind. There's a million miles ahead of me, but I'm running out of time.
dajackal
16.03.2021 13:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukava että löytyi heti pari GE-200 kokemuksia omaavaa. Onko se wahipedaali mitenkä kepulin oloinen kapistus? Ulkonäön perusteella näyttäisi 250:ssä olevan huomattavasti tukevampaa tekoa ja 200:ssa enemmän "flimsy", jos pieni anglismi sallitaan.
 
Nuo Line6:n vehkeet eivät jotenkin sytytä, ja hintaakin on enemmän. En osaa perustella tarkemmin että miksi, liekö vanhat PocketPOD-demonit vaikuttavat asiaan. :D
 
HoTone Ampero on oikeastaan ainoa kilpailija, kun osuu hinnaltaan juuri puoliväliin mutta "periaatteessa" tarjoaa samat featuret kuin 250 poislukien tone capturen (jolla en tekisi mitään kuitenkaan). Nyt kun kuuntelin Taylor Danleyn vertailun noista kahdesta, niin omaan korvaan Ampero kuulosti todella paljon dynaamisemmalta ja Mooer vähän tukkoiselta. Custom IR:llä ero tasoittui huomattavasti.
 
Pitänee laittaa torilla nuo kaikki kolme lautaa seurantaan, josko joku haluaisi omastaan luopua.
 
Rusty88
16.03.2021 13:50:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaan makuuni ja käyttööni se pedaali on hyvä ja jämäkkä. Ainoat miinukset annan (bossiin) verrattuna siitä, että pedaalissa ei ole karhennusta ja pedaali on vähän pieni. Karhennuksen/maton/vast. saa jälkikäteen toki laitettua. Aikaisemmassa bossissa tykkäsin pedaalin, tai sen wah pedaalin, reippaasta koosta kyllä kovasti mutta ainahan nämä on kompromisseja eri asioiden välillä. Siinä pedaali kattoi koko jalan mutta tässä GE200:ssa se kyllä häviää jalkaterän alle. Onhan tämä GE200 mukavan pieni ja kevyt liikuteltavaksi taas vastapainona. Kaikenkaikkiaan todella tukeva pedaali omasta mielestäni eikä vaikutelma ole ollenkaan rimpula. Itsekin pedaalia hankkiessa kuuntelin lukemattomia pätkiä ja vertailin vaihtoehtoja. Tämä tarttui mukaan pitkälti hintansa takia ja niinkuin aikaisemmin kirjoitin, minun korvaani soundit on kyllä todella hyvät. Onhan siinä tietysti aina työtä valikkoviidakossa että saa kaiken kohdalleen mutta itse olen ollut tyytyväinen.
 
dajackal
16.03.2021 13:50:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Artzi: GE200 ollut myös käytössä pari vuotta. Komppaan edelläkävijöitä siinä, että viritin on vähän tuskainen polkea päälle kahdesta napista.
 
Osta tuo meikäläisen 200:nen pois kuljeksimasta niin mä saan haikailemani 250:n tilalle :)

 
Tuo kahden napin viritinfeature taitaa olla myös Amperon riesana.
 
Laitapa pikaviestillä hintapyyntöä tuosta 200:sta niin katsotaan. Tykkään yleensä tehdä tutkimuksen huolella ennen haluamani vehkeiden hommaamista, koska en erityisesti nauti tuosta soundien ruuvaamisesta ja käytön opettelusta... Mutta hankalahan näistä on perusteellisesti testaamatta sanoa. Amperoja eikä 250:siä ei näkynyt tällä hetkellä olevan kaupan.
 
mike tapping
16.03.2021 14:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyväskylän Musikantissa näkyy muuten olevan tuommoinen käytetty GE200 kaupan.
https://www.musikantti.fi/kaytetyt/ … 9640-mooer-ge200-multiefekti-k.html
 
Grugi
16.03.2021 16:40:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mike tapping: Jyväskylän Musikantissa näkyy muuten olevan tuommoinen käytetty GE200 kaupan.
https://www.musikantti.fi/kaytetyt/ … 9640-mooer-ge200-multiefekti-k.html

 
190€ käytetystä tuntuu hieman kovalta kun uuden 3v takuulla saa 239€ mutta eihän se ole väärin pyytää.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Artzi
16.03.2021 17:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudemmissa GE200:ssa on karhennettu kumiläpyskä pedaalin päällä. Mutta joo, pieni se on silti. Itselläni siis vanhempi versio.
 
Soundit waheissa ei tietenkään ole samat kuin Jimi Hendrix fuzzwahissani putkivahvarin läpi, mutta taas se hinta (ja 1,5kg vs. 150kg putkisoundia) :)
 
Rusty88: Omaan makuuni ja käyttööni se pedaali on hyvä ja jämäkkä. Ainoat miinukset annan (bossiin) verrattuna siitä, että pedaalissa ei ole karhennusta ja pedaali on vähän pieni. Karhennuksen/maton/vast. saa jälkikäteen toki laitettua. Aikaisemmassa bossissa tykkäsin pedaalin, tai sen wah pedaalin, reippaasta koosta kyllä kovasti mutta ainahan nämä on kompromisseja eri asioiden välillä. Siinä pedaali kattoi koko jalan mutta tässä GE200:ssa se kyllä häviää jalkaterän alle. Onhan tämä GE200 mukavan pieni ja kevyt liikuteltavaksi taas vastapainona. Kaikenkaikkiaan todella tukeva pedaali omasta mielestäni eikä vaikutelma ole ollenkaan rimpula. Itsekin pedaalia hankkiessa kuuntelin lukemattomia pätkiä ja vertailin vaihtoehtoja. Tämä tarttui mukaan pitkälti hintansa takia ja niinkuin aikaisemmin kirjoitin, minun korvaani soundit on kyllä todella hyvät. Onhan siinä tietysti aina työtä valikkoviidakossa että saa kaiken kohdalleen mutta itse olen ollut tyytyväinen.
 
Ain't running from no one, got no one left behind. There's a million miles ahead of me, but I'm running out of time.
18is9
17.03.2021 13:36:58 (muokattu 17.03.2021 13:50:04)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on muutaman viikon ajalta vain positiivista sanottavaa GE200:sta. Päälautana toimii Helix LT ja ostin tämän pieneksi sijaislaudaksi kotisoitteluun kun tuo LT on aika iso roudattavaksi ympäriinsä. Soundit on Mooerissa hyvät ja jotenkin jopa helpommin tuntuu löytyvän käyttökelpoisia soundeja kuin Helixistä. Helix toki pesee GE200:n parametrien ja optioiden määrässä, mutta käyttökelpoisia perussoudeja löytyy molemmista ihan tarpeeksi.
 
Minusta se mitä kannattaa harkita näitä ostellessa on lähinnä muoto. Soundit toimivat ainakin GE:ssä ja Helixissä minulle riittävän hyvin. Montako kytkintä pitää olla ja onko keinulauta tarpeen, ja kuinka helposti kannettava laudan pitää olla. GE200:n ohjattavuus ei ehkä itselle riittäisi JOS soittaisin sillä livenä. Tykkään Helix LT:ssä pitää aika montaa pedaalia kytkimen päässä, eli niin että saan buustin tai flangerin tai choruksen päälle tai pois lennosta kuten perinteisessä pedaalilaudassa. Mutta Helix taas ei mene reppuun jos pitää pyöräillä treenikselle.
 
Ennen tulin toimeen SansAmp Classicilla joten onhan nämä aika juhlaa kaikkine optioineen. Olisi kiva testata vaikka RK5 Fly Rigiä tuon Mooerin rinnalla, soundaako se paremmalta vai huonommalta ja millainen on soittotatsi. Eli siis nimenomaan analoginen fly rig vs kokonaan mallintava.
 
Itse tässä pähkäilen että vaihtaisi tuon Helix LT:n 100W Katanaan, saisi oikean kaapin jolla soitella. Mutta nääh, ehkä tuo LT nyt toimii sen minkä tarvitsen.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Tuomo_
19.03.2021 21:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki Mooerin multimuljuttimet kokeiltu ja GE-100 eli halvin toimii mun makuun parhaiten. Ei voi mitään. Hintaa oli uutena 85€ Musamaailmasta.
 
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
Artzi
06.05.2021 09:48:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinhän siinä kävi, että 200 päivittyi 250:een. Kiitoksia dajackal kaupoista, toivottavasti serkkusi ei pitänyt 200:sta itsellään :)
 
Ensikokemukset 250:stä ovat olleet hyviä. Useampi nappi presettien valintaan helpottaa mukavasti elämää vs. GE200, ja hyviä (särö)soundeja ei tarvinnut kauaa etsiä. Sanoisin, että omaan korvaan soundit kuulostaa pikkasen lämpimämmältä ja orgaanisemmilta kuin pikkuveljensä. Tällä haavaa en ole vielä lähtenyt kaivamaan kaikkia mahdollisia soundeja esiin, vaan vasta yrittänyt saada perustan kuntoon, eli hyvä clean, komppisärö, sekä lead presetit. Kytkentänä on ollut normipiuhalla mikseriin ja PA:n kautta ulos.
 
Tuo virtanappi on todella mukava lisä, kuten jo aiemmissa viesteissä on asiaa käsitelty. Paketissa tuli värittömät kumitatit kytkimien päälle, ja niiden avulla saa virittimen polkaistua päälle helposti (200:ssa ilman noita tatteja sai ottaa muutaman yrityksen, eli ne kantsii hankkia 200:eenkin). Myös itse laitteen UX on parempi, ja itse vehkeen softa näyttää kivemmalta - joskin säätö tapahtuu täsmälleen samalla tapaa ruuvaamalla kuin 200:ssa.
 
Tietokoneelle asennettavaa säätösoftaa en ole vielä asentanut, odotukset sitä kohtaan ovat aika samanlaiset kuin 200:ssa, eli karun näköinen, mutta toimii kuin junan vessa ja presettejä on kohtuu helppo hallinnoida.
 
Yksi asia mikä on itselle (hyvin) lievä epäkäytännöllisyys, on se että kun vaihdat efektipankkia ylös tai alas, niin täytyy lisäksi valita minkä kolmesta pankin sisältämästä presetistä haluat päälle. Tämä on varmaan enemmän tottumiskysymys, kun 200:ssa meni suoraan seuraava presetti päälle. Jos jaksaisi lukea manuaalin, se voisi kertoa onko tuohon vaihtoehtoja :)
 
Ain't running from no one, got no one left behind. There's a million miles ahead of me, but I'm running out of time.
Michi
07.05.2021 14:05:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä hommasin GE150, kun tykästyin tohon Mooer 005 Brown Sound 3 soundiin. Sama etunen siellä, lisänä nyt se, että saa oman IR sinne jemmaan, ja sooloihin vaikka delayn ja reverbin samasta purkista. Ihan on mun korvaan kilpailukykyinen vaikkapa Helixin 515X-versioiden kanssa, samalla IR kun ajelee.
 
-Rise From Ruins-
Huuhaa Innanen
22.07.2022 13:59:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli pari vuotta sitten tuo GE150 hommattua ja omat suosikit on ollut JCM800, Powerball, Peavey ja se Mesan markilainen. Oletteko saaneet tuohon marsuun lisää boostia noista purkissa olevista overdriveista jne vai lisänneet jotain omia sinne?
 
Sabbathologist
09.12.2022 18:36:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykästyin tohon Mooer 005 Brown Sound 3 soundiin.
 
Onkohan tuossa pedaalissa muuten joku sisäänrakennettu nose gate? Mistään en löytänyt sellaisesta mainintaa, vaan itselläni kun tuo on, niin ei hurise, vaikka on säröt täysillä ja kitarassa yksikelaiset mikit. Ja sehän on toki vain hyvä asia. Meinasin vaan, että eipä kannata vissiin hankkiakaan tulevaisuudessa muunlaisia pedaaleita eikä kitaroitakaan, kun noin hyvä kombinaatio on löytynyt. Mitä nyt kitara voisi olla vähän parempi muuten, mutta sehän ei tähän ketjuun kuulu...
 
Jeszse
09.12.2022 19:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dajackal: Mukava että löytyi heti pari GE-200 kokemuksia omaavaa. Onko se wahipedaali mitenkä kepulin oloinen kapistus? Ulkonäön perusteella näyttäisi 250:ssä olevan huomattavasti tukevampaa tekoa ja 200:ssa enemmän "flimsy", jos pieni anglismi sallitaan.
 
Nuo Line6:n vehkeet eivät jotenkin sytytä, ja hintaakin on enemmän. En osaa perustella tarkemmin että miksi, liekö vanhat PocketPOD-demonit vaikuttavat asiaan. :D
 
HoTone Ampero on oikeastaan ainoa kilpailija, kun osuu hinnaltaan juuri puoliväliin mutta "periaatteessa" tarjoaa samat featuret kuin 250 poislukien tone capturen (jolla en tekisi mitään kuitenkaan). Nyt kun kuuntelin Taylor Danleyn vertailun noista kahdesta, niin omaan korvaan Ampero kuulosti todella paljon dynaamisemmalta ja Mooer vähän tukkoiselta. Custom IR:llä ero tasoittui huomattavasti.
 
Pitänee laittaa torilla nuo kaikki kolme lautaa seurantaan, josko joku haluaisi omastaan luopua.

 
Itellä on ollu ampero bändikäytössä pari kuukautta ja on kyllä mainio laite. Omaan korvaan paremman kuulonen ku mitkään testaamani mooerin vastaavat ja tietokonesoftan kautta helevetin helppo säätää saundit kohdalleen. Kotona ruuvailin ensin kaiuttimien ja kuulokkeiden kanssa hyvät ja treeniksellä vielä PA:n kautta läppärin kans viimenen silaus. Nappulatkin saa kaikki ohjelmoitua tekemään haluamiaan juttuja, mulla on kolmessa kiinteessä nyt presetit, ja ulkosessa lisäswitchissä vielä pari efektiä on/off käskyllä jokaselle presetille.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «