Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Edullisemman pään Mesat?
1 2
JuSu
07.03.2021 18:35:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Ujosti alkanut Mesamaailma kiinnostella.. Juutjuubista ainakin Single Rectifier tuntuisi tuuttaavan ihan mukiinmenevää soundia kohtuuhinnalla.
 
Mainittakoon, että mitään modernia junttaa ei ole kuitenkaan haussa, vaan tuollaista kasariheviä ja hard rockia. Mitäs näitä nyt sitten on selvästi alle tonnin hintaluokassa, ja mitä niistä kannattaisi katsella, ja mitä ei missään tapauksessa?
 
Nopsasti itselle tulee mieleen:
 
F-30, F50
Nomad
Single Rectifier
DC-3, DC-5
Caliber .50
Transatlantic 30
 
Nuppiformaatti pitää olla, ja tehoja niin, että rumpalin saa kyykkyyn (30 W tai enemmän).
 
Niinkuin voi huomata, niin aika oudolle maaperälle olen menossa. Nomad mulla on ollut.
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
hallu
07.03.2021 19:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Transatlantic 15 jonka maksimiteho on 25w ja sillä sai kyllä rumpalin kuin rumpalin kyykkyyn. Mainitsemasi TA30 on pikkuisen vielä monipuolisempi, mutta itse tykkäsin TA15 vahvistimesta ihan todella. Siitä löytyi klassikko fenkku sieltä punaiselta puolelta ja vihreältä puolelta irtosi voxtsoundit eli Queenin laulavat leadit irtosi miltei puolihuolimattomasti. Sen heikkous oli, että hyvät soundit edellytti vahvistimen luukuttamista eli master piti avata reippaasti siis yli puolenvälin ennen kuin alkoi soundaamaan hunajaiselle jolloin rumpali, miksaaja ja puolet yleisöstä oli kyykyssä korviaan pidellen :-D . Keinokuorma oli mielestäni välttämätön tuon vahvistimen keskyttämiseksi.
 
Noista alle tonnin mesoista Express ja mark3 voisi myös olla tutustumisen arvoisia. Itselläni ei niitä ole ollut, mutta kiinnosteleepi.
 
Pikatessa roiskuu :-D
JuSu
07.03.2021 19:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla oli Transatlantic 15 jonka maksimiteho on 25w ja sillä sai kyllä rumpalin kuin rumpalin kyykkyyn...
 
TA15 ei oo efektilenkkiä, joten se tippuu (mun) listalta... Mutta kuuntelin kanssa jonkun nettidemon tuosta, ja hyvä oli soundi.
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Lunnu
07.03.2021 19:28:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs siinä nomadissa oli vikana? ;-)



Entisenä nomadistina vaan kyselen.

Mulla on käsien läpi mennyt se nomad, rectoverb, lonestar special ja express 5:50+.
Jokaisessa oli mat puolensa, mutta varsinkin ton viimeisen myyntiä olen kyllä katunut jälkikäteen ehkä eniten.
Hinnaltaan kilpailukykyinen mutta ominaisuuksiltaan monipuolinen. Ääntä riittää ja säätömahdollisuuksia. Itse olin ehkä liian laiska säätelemään ja kun soittelutkin hiipuivat niin myin pois. Ei olis pitänyt. Stana.
 
Nostalgy is not what it used to be
JuSu
07.03.2021 19:35:09 (muokattu 07.03.2021 19:35:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lunnu: Mikäs siinä nomadissa oli vikana? ;-)
 
Ei kai mikään. Ekaks mulla oli 55 combo (n. 10 v. sitten), ja bändihommat ku alkoi uudestaan, ni piti hankkia nuppi/kaappi.
 
Joku vuosi takaperin fiilistelin muistoilla, ja ostin 45 nupin, mutta sen kanssa en tullut juttuun, jotenkin sen perussointi oli outo... Lisäksi silloin soitin bändissä blues rockia, joten ei ehkä siihen juttuun paras muutenkaan.
 
Nomad 55 nuppimuodossa vois olla hyvä.
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Lunnu
07.03.2021 19:41:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Ei kai mikään. Ekaks mulla oli 55 combo (n. 10 v. sitten), ja bändihommat ku alkoi uudestaan, ni piti hankkia nuppi/kaappi.
 
Joku vuosi takaperin fiilistelin muistoilla, ja ostin 45 nupin, mutta sen kanssa en tullut juttuun, jotenkin sen perussointi oli outo... Lisäksi silloin soitin bändissä blues rockia, joten ei ehkä siihen juttuun paras muutenkaan.
 
Nomad 55 nuppimuodossa vois olla hyvä.

 
Enkös mä just sulle sellasen myyny jokusia vuosia sitten...? Vai kukas sen kävi munkasta hakemassa...
 
Nostalgy is not what it used to be
Guitarfreak
07.03.2021 19:43:10 (muokattu 07.03.2021 19:44:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No single recto on äkäinen recto. Jos tykkää rectosta nii hyvä.
 
Express 5:50 ois semmoinen Mark halvalla. Ja tietty jos pörssi menee tonne tonnin kantturoihin nii se Mark III EQ/60W on todella kova vekotin.
 
Tai sit Electra Dyne ois semmoinen vintagempi.
 
Edit: tsekkaa Maverick kans
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
JuSu
07.03.2021 19:45:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lunnu: Enkös mä just sulle sellasen myyny jokusia vuosia sitten...? Vai kukas sen kävi munkasta hakemassa...
 
Muisti palailee pätkittäin... Taisi ollakin just näin. Eli mulla on ollut myös 55 nuppi.
 
Mitähän sille kävi? En muista yhtään. Dear Eki, olenko normaali?
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Lunnu
07.03.2021 19:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: No single recto on äkäinen recto. Jos tykkää rectosta nii hyvä.
 
Express 5:50 ois semmoinen Mark halvalla. Ja tietty jos pörssi menee tonne tonnin kantturoihin nii se Mark III EQ/60W on todella kova vekotin.
 
Tai sit Electra Dyne ois semmoinen vintagempi.
 
Edit: tsekkaa Maverick kans

 
Nimenomaan 5:50+
Plussalla on merkitystä tässä tapauksessa
 
Nostalgy is not what it used to be
Lunnu
07.03.2021 19:52:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Muisti palailee pätkittäin... Taisi ollakin just näin. Eli mulla on ollut myös 55 nuppi.
 
Mitähän sille kävi? En muista yhtään. Dear Eki, olenko normaali?

 
Eki ei ole nyt paikalla mutta vastaan hänen puolestaan.

Ei tarvitse olla huolissaan. Olet täysin normaali ja ko nomadista on oman kirjanpitoni mukaan yli kymmenen vuotta (aika rientää kun on lystiä)
;-)
 
Nostalgy is not what it used to be
Guitarfreak
07.03.2021 20:08:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lunnu: Nimenomaan 5:50+
Plussalla on merkitystä tässä tapauksessa

 
Juu. Se on aina parempi se plussa... mut tonttu taitaa mennä rikki budjeissa
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
jarmo vh
07.03.2021 20:31:35 (muokattu 07.03.2021 20:33:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.50 Caliberin muutaman vuoden omistaneena sanoisin, että kyllähän sillä hewi ja metallikin lähtee. Kevyttä säröä ei oikein irtoa mutta tarvinneeko tuota sitten. Soundi on etenkin lead-kanavalla mielestäni hyökkäävä, ärhäkkä ja keskialuevoittoinen. Graafisella equlla sitä saa toki muokattua moneen suuntaan. Youtubessahan noita näytteitä löytyy muutamia, joista saa aika hyvän käsityksen perussoundista.
Nyt kun tuli tuo Mark II taloon, niin Caliber lienee lähiaikoina tulossa myyntiin. Se on tosin combo eli ei vissiin sovi aloittajalle. Tosin aika halvalla varmaan saisi... Onhan mulla sille itse kyhäilty nuppikotelokin mutta se jää Markille.
 
Mitä vanhempi, sitä vanhempi.
VIPMetal
07.03.2021 22:21:21 (muokattu 07.03.2021 22:23:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä ollu monta Single Rectifieriä. Yhä kaipuuta löytyy, vaan ei just rahaa. Sopivan simppeli rock kone. Ei paina paljoa roudailla (täysikokoiseksi nupiksi). Vintage -moodilla saa ihan hyvät kasarit ja soolojakin oon sillä soitellut.
 
F-30 oli ainaki combona melko hyvä kapine, puhtaat mainiot ja semmonen 90-luvun Black album Metallica soundi löytyi suoriltaan ku volumea avas kakkoskanavalta. Enemmän Mark -maailmaan kallellaan.
 
https://youtu.be/5KBfaBx5zjw
 
Tossa on kitarakompit soitettu Single Rectolla ja tommosta jotain rokkia tuo on.
 
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Jucciz
07.03.2021 23:22:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: kasariheviä ja hard rockia
 
Saatan olla ilonpilaaja, mutta... sounds like a Marshall to me: metallipaneeli-JMP tai JCM800. Toki kokeilla voi mitä vaan, mutta puhtaasti noista lähtökohdista en ekana olis menossa merta edemmäs kanaan tai sika-nautaan.
 
Entropia666
07.03.2021 23:49:45 (muokattu 08.03.2021 09:51:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Saatan olla ilonpilaaja, mutta... sounds like a Marshall to me: metallipaneeli-JMP tai JCM800. Toki kokeilla voi mitä vaan, mutta puhtaasti noista lähtökohdista en ekana olis menossa merta edemmäs kanaan tai sika-nautaan.
 
...Paitsi että suurin osa ainakin tukkahevareista kävi modauttamassa ne marsut Losin vahvariskenen velhoilla kun niistä ei joko lähteny tarpeeks gainia tai vola ei pysyny kurissa. Myöhemmin niistä pajoista synty Mesa, Soldano, Friedman ja Lee Jackson. Just sayin' bro.
 
https://youtu.be/TbRJeFYfwjU?t=1344 (alussa erittäin mielenkiintoista historia-asiaa noilta ajoilta ja mitä noille yleensä tehtiin ja kenenkä toimesta).
 
Mitä itse aiheeseen tulee, niin vaikka räkkikamat oli pannassa, niin ehdotan silti Studio Preampia ja jotain putkipäätettä. Ei se juurikaan nupista eroa kun pistää yhden 4U räkin kaapin päälle. Siinä on paljon Mesaa ja pitäis mahtua koko setti tonnin buduun päätteen kanssa. Tykkäsin enemmän siitä kuin Rectosta, tiukempi soundi liidillä, clean oli heleämpi ja graafinen EQ antaa vaihtoehtoja. Efektilooppi myös omaan makuun toimivampi kun se ei ole rinnakkaislooppi.
JuSu
08.03.2021 07:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Saatan olla ilonpilaaja, mutta... sounds like a Marshall to me: metallipaneeli-JMP tai JCM800. Toki kokeilla voi mitä vaan, mutta puhtaasti noista lähtökohdista en ekana olis menossa merta edemmäs kanaan tai sika-nautaan.
 
Jep, kyllä tämä on tiedossa, ja itsepintaisesti Marshall -maailmassa olen yrittänyt pitäytyä tähän asti. Mutta kuten E666 tuossa sanoi, niitä modattiin tai vähintäänkin boostattiin vahvasti.
 
En ehkä olekaan tässä varsinaisesti hakemassa sitä stereotyyppisintä kasarisoundia, joka varmasti Marshallilla syntyisi (tai ADA MP-1:llä), vaan kasarihommiin taittuvaa soundia Mesa/Boogie -mausteella. Tai jotain.
 
Jotkut noista mainituista ketjussa mainituista malleista jopa on 80-luvun puolella markkinoille tulleita, että aikakausi sinänsä on 'oikein', jos niin voi tai kannattaa edes ajatella.
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Shredator
08.03.2021 07:59:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi kun pitäs olla nuppi, sillä paras halpa Mesahan on Studio Preamp. Siihen lyöt kylkeen jonkun EHX Magnumin tai vastaavan tai Two Notesin CAB M:n, niiin olisi setit valmiina. Tosin Studioissakin on ollut reipasta hinnannousua pari vuotta.
 
Single Rectosta saat kyllä kasarihkoja soundeja, mutta se Recton ominaissoundi aina puskee läpi. Joko tykkää, tai ei. Mark III:sta voisin katella myös, vaan taitaa olla ajat ohi jolloin noita sai vielä 700-900 eurolla. Menee nykyään sinne 1200€ tietämiin.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
JuSu
08.03.2021 10:37:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Harmi kun pitäs olla nuppi, sillä paras halpa Mesahan on Studio Preamp. Siihen lyöt kylkeen jonkun EHX Magnumin tai vastaavan tai Two Notesin CAB M:n, niiin olisi setit valmiina. Tosin Studioissakin on ollut reipasta hinnannousua pari vuotta.
 
Single Rectosta saat kyllä kasarihkoja soundeja, mutta se Recton ominaissoundi aina puskee läpi. Joko tykkää, tai ei. Mark III:sta voisin katella myös, vaan taitaa olla ajat ohi jolloin noita sai vielä 700-900 eurolla. Menee nykyään sinne 1200€ tietämiin.

 
Ei tarvi olla nuppi. Kunhan ei oo combo.
 
Saan itseasiassa kaverilta lainaan Mark III -nupin tänään. Ei oo myytävänä, mutta saapi testata. Versiosta ei tietoa.
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Antsa Lipsanen
08.03.2021 11:22:12 (muokattu 08.03.2021 11:25:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Ei tarvi olla nuppi. Kunhan ei oo combo.
 
Saan itseasiassa kaverilta lainaan Mark III -nupin tänään. Ei oo myytävänä, mutta saapi testata. Versiosta ei tietoa.

 
Moi
 
Jos kiinnostaa, niin testisessio Triple Crown -nupin kanssa onnistuu kyllä, jopa helposti. Myymässä en ole, mutta kokeilla saa. Treenis jossa vekotin sijaitsee ja on kokeiltavissa on vissiin sinullekin tuttu:)
 
Entropia666
08.03.2021 11:46:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Ei tarvi olla nuppi. Kunhan ei oo combo.
 
Sit kyllä toi Studio Preamp on erittäin validi vaihtoehto putkipäätteen kanssa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «