18is9 24.02.2021 22:39:49 | |
---|
rainmaker: Ka, ammattilainen ollut rakentamassa. Ihan puista ne on ammattilsiset siellä Wolffin tehtaalla tuon rakentaneet, en epäile hetkeäkään. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
fox 25.02.2021 11:48:38 | |
---|
18is9: Ihan puista ne on ammattilsiset siellä Wolffin tehtaalla tuon rakentaneet, en epäile hetkeäkään. Itsehän epäilin, että saattais yks tehdas tuolla E-Koreassa olla ollut vaikka Saeijin joka teki mm. noita Tokaita.. ;) |
munkero 05.03.2021 17:11:27 | |
---|
Itekki joskus soitellu. |
VIPMetal 05.03.2021 17:27:55 | |
---|
|
korvaoo 06.03.2021 07:44:51 (muokattu 06.03.2021 07:47:20) | |
---|
Miellän tämän tänne kyllä jo, Itse ostin vähemmän raiskatun Duesenbergin starpalyer tv:n vajaalla tonnilla viime kesänä, Duesenbigsby paikoillaan ja täysin ehjän ja siistin olisi saanut samaan hintaan kuin tämä 1400€... https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1632956kaikki paitsi on turhaa. |
dDevil 06.03.2021 15:18:50 | |
---|
Mistähän johtunee tämä nykyinen muotivillitys, että käytetyistä ollaan järestään vailla saturainen tai pari ovh:ta enemmän? Näyttää varsinkin 300-500 kepukoissa olevan aika yleistä kun on vaihdettu mikit ja virit niin lisäillään niiden hinnat alkuperäisen päälle, ja unohdetaan käytetyn soittimen arvonalennus kokonaan.. On toki joitakin kepukoita joista voi ainakin näennäisesti pyytääkin rohkeasti sitä rahulia, mutta lähivuosien Indonesian ns. markettikepukoissa tämä ei oikein mahdu meikäläisen kupoliin.. :D Kepukat mennöö, ja kepukat tulloo! |
JuSu 06.03.2021 15:42:01 | |
---|
dDevil: Mistähän johtunee tämä nykyinen muotivillitys, että käytetyistä ollaan järestään vailla saturainen tai pari ovh:ta enemmän? Näyttää varsinkin 300-500 kepukoissa olevan aika yleistä kun on vaihdettu mikit ja virit niin lisäillään niiden hinnat alkuperäisen päälle, ja unohdetaan käytetyn soittimen arvonalennus kokonaan.. On toki joitakin kepukoita joista voi ainakin näennäisesti pyytääkin rohkeasti sitä rahulia, mutta lähivuosien Indonesian ns. markettikepukoissa tämä ei oikein mahdu meikäläisen kupoliin.. :D Saahan sitä pyytää, mutta tällä hetkellä kauppa käy nihkeästi realistisesti hinnoitellun kamankin suhteen, niin kyllä noita utopioita saa roikottaa palstoilla pitkään... Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Jonttu 07.03.2021 14:56:28 | |
---|
Näyttää varsinkin 300-500 kepukoissa olevan aika yleistä kun on vaihdettu mikit ja virit niin lisäillään niiden hinnat alkuperäisen päälle, ja unohdetaan käytetyn soittimen arvonalennus kokonaan.. Tätä ihmettelen itsekin... Vaikka siihen Ladaan vaihtaa sen hienon jalopuuratin, niin se on silti Lada :D https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY |
korvaoo 07.03.2021 15:55:17 (muokattu 07.03.2021 15:56:48) | |
---|
Jonttu: Tätä ihmettelen itsekin... Vaikka siihen Ladaan vaihtaa sen hienon jalopuuratin, niin se on silti Lada :D Kyllähän se aftermarket jalopuurati nostaa sen ladan arvoa ehkä joitain kymppejä, ainakin jos on viimeinen ehjä ja siisti osa ko. kulkineessa. Mietin tuossa juuri tätä samaa dilemmaa, että jos mulla on 50 euroan arvoinen kitara ja lykkään siihen 100 euron mikit kiinni, niin en mää sitä 50 eurolla kyllä luovu, itse asiassa aika harva muukaan varmasti. kaikki paitsi on turhaa. |
korvaoo: Kyllähän se aftermarket jalopuurati nostaa sen ladan arvoa ehkä joitain kymppejä, ainakin jos on viimeinen ehjä ja siisti osa ko. kulkineessa. Mietin tuossa juuri tätä samaa dilemmaa, että jos mulla on 50 euroan arvoinen kitara ja lykkään siihen 100 euron mikit kiinni, niin en mää sitä 50 eurolla kyllä luovu, itse asiassa aika harva muukaan varmasti. Mutta onko siitä kukaan valmis maksamaan 150 euroa? Itse en olisi. Harvoin ne muiden valitsemat mikit on sellaiset, jotka olisi itse valinnut. |
rainmaker 07.03.2021 16:49:21 | |
---|
Jonttu: Tätä ihmettelen itsekin... Vaikka siihen Ladaan vaihtaa sen hienon jalopuuratin, niin se on silti Lada :D Tuo sinun vertauskuva ontuu siinä mielessä, että muutaman satasen kitaroissa mikit on yleensä se heikoin lenkki. Ladoissa tuskin ratti oli se kohde, jonka vaihtamalla aikaan saatiin ihan eri "instrumentti" :D Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
Jonttu 07.03.2021 17:10:26 | |
---|
rainmaker: Tuo sinun vertauskuva ontuu siinä mielessä, että muutaman satasen kitaroissa mikit on yleensä se heikoin lenkki. Ladoissa tuskin ratti oli se kohde, jonka vaihtamalla aikaan saatiin ihan eri "instrumentti" :D Muutaman satasen kitarassa heikoin lenkki on se muutaman satasen kitara. https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY |
Mökätiini 07.03.2021 17:15:36 | |
---|
Täs ny yrittäny budjetti kitaraa itelle ostaa, ni eikö joka helvetin kerta joku trokari sen kerkiä nappaa ja ilmestyy överi hintaan päivän kahden sisään takas myyntiin. Tänään netti teki kepposet ibanez ex140 huutonetis 50€osta heti ja kun netti toimii taas ni eiköhän se myyty.. |
rainmaker 07.03.2021 17:23:12 | |
---|
Jonttu: Muutaman satasen kitarassa heikoin lenkki on se muutaman satasen kitara. En nyt sanois niinkään. Halpiksista saa ihan kelvollisia soittimiä, kun vaihtaa laadukkaammat mikit ja säätää asetukset kohdilleen. Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
korvaoo 07.03.2021 17:23:30 | |
---|
Baraka: Mutta onko siitä kukaan valmis maksamaan 150 euroa? Itse en olisi. Harvoin ne muiden valitsemat mikit on sellaiset, jotka olisi itse valinnut. No tuohan riippuu kyllä sitten jo esimerkiksi siitä että oliko ne satosen mikit uutena satosen, vai jo sisäänajetut, jolloin uuden hinta on ollut ihan jotain muuta. Jos on 2. käsi mikit 100e ja kitara 50e niin ollaan huomattavasti lähempänä sitä 150 hintapyyntiä mitä siinä tapauksessa että toinen tai molemmat on uusia. Joissain tapauksessa saattaa pyynti olla jopa perusteltua nostaa yli tuon 150... Toisaalta taas jos joku kuvittelee saavansa kaupasta kannetuilla *pistätähänmitäikinäkeksitkään* -tarvikkeilla, omansa vielä pois, niin sitten mennään metsään ja aika pahasti ihan joitain harvoja yksittäistapauksia lukuunottamatta. kaikki paitsi on turhaa. |
Alfons Åberg 07.03.2021 19:14:47 | |
---|
rainmaker: En nyt sanois niinkään. Halpiksista saa ihan kelvollisia soittimiä, kun vaihtaa laadukkaammat mikit ja säätää asetukset kohdilleen. Kyllä, se "muutaman satasen kitara" on aivan eri soitin, kun on ammattiseppä viilannut nauhanpäät ja saanut kielet säädettyä lähelle otelautaa. Kampikitarassa vielä tremolojouset balanssiin. Jälkiruuaksi pari Rennietä ja iso tuoppi Samarinia |
Jonttu 07.03.2021 20:09:20 (muokattu 07.03.2021 20:13:09) | |
---|
rainmaker: En nyt sanois niinkään. Halpiksista saa ihan kelvollisia soittimiä, kun vaihtaa laadukkaammat mikit ja säätää asetukset kohdilleen. Kyllä, siitä muutaman satkun luikusta saa kyllä säädettyä ihan kelvollisen. Se että onko siihen 200€ kitaraan mitään järkeä alkaa vaihtamaan 150€ mikkejä vs ostaisi kerralla laadukkaamman soittimen onkin sitten toinen asia. Puhumattakaan että vaihtaa koko soittimen hardwaren uuteen. Niihin hassatuilla rahoilla saa jo laadukkaamman soittimen kerralla. Lipsuu offtopicin puolelle! pahoittelut! E: Juttuhan lähti juurikin siitä että kitaran hinta uutena + uusien mikkien hinta = myyntihinta. Kun ei. https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY |
munkero 07.03.2021 20:15:02 | |
---|
Mulla on muuten uutena 450€ maksaneessa Harley Bentonissa Suhrin mikit, Schallerin Lockmeister ja Lukkovirittimet. Mikähän olisi se kohtuullinen hintapyyntö kun rahaahan tuohon on uponnut lähes tonni? Itekki joskus soitellu. |
Hynkel 07.03.2021 20:44:05 | |
---|
munkero: Mulla on muuten uutena 450€ maksaneessa Harley Bentonissa Suhrin mikit, Schallerin Lockmeister ja Lukkovirittimet. Mikähän olisi se kohtuullinen hintapyyntö kun rahaahan tuohon on uponnut lähes tonni? Tämähän se ongelma on. Itsellä on torilla myynnissä 80-luvun Kramer, jotka maksaa Jenkeissä 300-400 taalaa jos hyvä tuuri käy. Vaikka on Floikkaa ja muuta. Pelkät Duncanin mikit maksaa 250€, mutta vaikka laittais alkuperäiset takasin niin ei ton hinta muutu juurikaan. It really is now isn't it? |
munkero 07.03.2021 20:51:14 | |
---|
Hynkel: Tämähän se ongelma on. Itsellä on torilla myynnissä 80-luvun Kramer, jotka maksaa Jenkeissä 300-400 taalaa jos hyvä tuuri käy. Vaikka on Floikkaa ja muuta. Pelkät Duncanin mikit maksaa 250€, mutta vaikka laittais alkuperäiset takasin niin ei ton hinta muutu juurikaan. Eikös ne orkkikset oo kans Duncanit? Tai siis ainakin jossain Kramereissa oli, ilmeisesti jotain OEM kamaa ilman logoa, mutta ihan katalogissakin mainostivat Duncaniksi. Täytyis varmaan kurkata oman Kramerin mikkien alle... Itekki joskus soitellu. |