![]() 01.03.2021 12:51:50 (muokattu 01.03.2021 12:51:57) | |
---|---|
kid ego:...- tai ainakaan tarjota niitä neuvoksi muille -... Minusta tarvitaan kyllä aika paljon hyvää tahtoa... ...tai ainakin tahtoa... ...että lainaamasi voisi ottaa tosissaan neuvona. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 01.03.2021 13:44:25 | |
BugBadWolf: Ihmisillä on kaikenlaisia kynnyskysymyksiä. Kun lueskelee foorumin laitekauppaa käsitteleviä lankoja, huomaa nopeasti että monet ovat kehittäneet varsin monimutkaisiakin, ihmiskunnan yleisesti normaaliksi kokemasta tavasta poikkeavia sääntöjä sille, mitä ostaa ja mistä. Ei se mötkylä ole edes hassuimmasta päästä. Tässä yhteydessä se ylimääräinen mötkylä (niiden kaikkien muiden ylimääräisten mötkylöiden seassa) ei kuitenkaan ollut pointti. Se oli, että tiivistäessä vuosien varrella aiheesta kohdattuja väittämiä havaitsee, että muuntajat, hertsit ja kuun valossa käämilankaa kutoneiden neitsyiden puute aiheuttavat kaikenlaisia sellaisia pelkoja, joille ei ainakaan kohtalaisella haeskelulla (ja ammattilaisia tenttaamalla) tunnu löytyvän perusteita todellisuudessa. Siksipä olisi hyvä että aihe käsiteltäisiin sen verran perusteellisesti että asiaan tulee vain yksi, selkeä vastaus. Minusta tämä keskustelu on paljon parempi kuin yksi lopullinen "totuus". Eihän sen löytymisen jälkeen tästä aiheesta kannattaisi enää keskustellakaan. Jos joku olisi joskus myöhemmin niin rohkea että kysyisi samoja kysymyksiä kuin sinä niin ei voisi vastata enää kuin että "opettele käyttämään hakua". Mitä mieltä sinä olet itse tähän mennessä keräämäsi tiedon ja omien kokemusten perusteella ja miten olet tullut tähän johtopäätökseen? Take your protein pills and put your helmet on | |
![]() 01.03.2021 14:35:54 | |
Basifisti: Minusta tämä keskustelu on paljon parempi kuin yksi lopullinen "totuus". Keskusteluhan on hieno asia. Ihmiskunta istuisi vieläkin puussa, pyörittelisi omista ulosteistaan palloja ja nakkelisi niillä maan pinnalla kaalovia leijonia, jos ei olisi oppinut keskustelemaan ja jakamaan aina vain suuremmiksi kehittyviä ideoitaan toistensa kanssa. Valitettavasti olemme edenneet noista asioista liian kauas. Samaan aikaan kun evoluutioprosessi muutti paskannakkelun sosiaaliseksi mediaksi, ihmiskunnan ajatteluun hiipi aimo annos uskonnollisuutta. Tämän takia on mahdollista käsitellä tunnetut fysiikan lait uskomuksina. Tai "mielipiteinä", niinkuin usein näen kerrottavan. Mutta joissain asioissa on totuus, joka on kyllä kaivettavissa esiin uskomuksien alta, kunhan vain jaksaa sitä pakollista pas... ...somekulttuuria. ..niin ei voisi vastata enää kuin että "opettele käyttämään hakua". Tuohan on aika ikävä tapa, eikä sen tarkoituksena tietenkään ole auttaa ketään. Kysyjälle pitäisi aina vastata. Se on kohteliasta. Mitä mieltä sinä olet itse... Tuotahan yritin tuossa jo vähän tiivistellä tuossa muutama viesti sitten. En ole avauksessa kertomieni kummallisuuksien tueksi löytänyt oikeastaan mitään tunnettuja fysiikan lakeja noudattavaa. Käytännössä ne kaksi jenkkisähköllä toiminutta vahvistinta jotka olen itse omistanut ovat myös toimineet aivan tavallisesti. Aina on mahdollista tehdä ihmiskunnan normaalista poikkeavia suorituksia, kuten ituvirtanenkin tuolla aikaisemmin mainitsi ja kytkeä vahvistin himmentimeen tms. Alamittainen tai muuten vain kelvoton step down muuntaja aiheuttaa myös takuulla harmeja. Mutta tähän mennessä uskon kyllä aika monen tähän lankaan osallistuneen lausumaa siitä että käytännön eroja, saati vaaroja ei oikeastaan ole. Sen että olin aika vahvasti tämän tiedon kannalla jo ennen aloitustakin, voisin toki viisaampana pitää omana tietonani. En kuitenkaan mahda itselleni taaskaan mitään. ...miten olet tullut tähän johtopäätökseen? Miten noihin nyt tullaan? Olen tietysti tallonut tätä palloa jo muutaman vuoden. Pelkästään kuuntelemalla oppii jo monenlaista. Kun joku asia alkaa vaivaamaan, luen, utelen foorumeilla ja roikun usein puhelimessa sellaisen herrasmiehen kiusana, joka aivan varmasti osaa vaihtaa sulakkeen putkivahvistimeen. Viimeksimainittu auttaa minua sitten höyläämään kerääämistäni tiedoista väärinymmärrykset ja suoranaiset hölmöilyt, jonka jälkeen olen taas askelen lähempänä valaistumista. Ilman alan insinööriopintoja vaikeinta on löytää paikat, joista tietoa saa. Siksipä sitä välillä erehtyy kyselemään asioita myös täältä. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 01.03.2021 15:08:00 | |
BugBadWolf: Keskusteluhan on hieno asia. Ihmiskunta istuisi vieläkin puussa, pyörittelisi omista ulosteistaan palloja ja nakkelisi niillä maan pinnalla kaalovia leijonia, jos ei olisi oppinut keskustelemaan ja jakamaan aina vain suuremmiksi kehittyviä ideoitaan toistensa kanssa. Valitettavasti olemme edenneet noista asioista liian kauas. Samaan aikaan kun evoluutioprosessi muutti paskannakkelun sosiaaliseksi mediaksi, ihmiskunnan ajatteluun hiipi aimo annos uskonnollisuutta. Tämän takia on mahdollista käsitellä tunnetut fysiikan lait uskomuksina. Tai "mielipiteinä", niinkuin usein näen kerrottavan. Mutta joissain asioissa on totuus, joka on kyllä kaivettavissa esiin uskomuksien alta, kunhan vain jaksaa sitä pakollista pas... ...somekulttuuria. Tuohan on aika ikävä tapa, eikä sen tarkoituksena tietenkään ole auttaa ketään. Kysyjälle pitäisi aina vastata. Se on kohteliasta. Tuotahan yritin tuossa jo vähän tiivistellä tuossa muutama viesti sitten. En ole avauksessa kertomieni kummallisuuksien tueksi löytänyt oikeastaan mitään tunnettuja fysiikan lakeja noudattavaa. Käytännössä ne kaksi jenkkisähköllä toiminutta vahvistinta jotka olen itse omistanut ovat myös toimineet aivan tavallisesti. Aina on mahdollista tehdä ihmiskunnan normaalista poikkeavia suorituksia, kuten ituvirtanenkin tuolla aikaisemmin mainitsi ja kytkeä vahvistin himmentimeen tms. Alamittainen tai muuten vain kelvoton step down muuntaja aiheuttaa myös takuulla harmeja. Mutta tähän mennessä uskon kyllä aika monen tähän lankaan osallistuneen lausumaa siitä että käytännön eroja, saati vaaroja ei oikeastaan ole. Sen että olin aika vahvasti tämän tiedon kannalla jo ennen aloitustakin, voisin toki viisaampana pitää omana tietonani. En kuitenkaan mahda itselleni taaskaan mitään. Miten noihin nyt tullaan? Olen tietysti tallonut tätä palloa jo muutaman vuoden. Pelkästään kuuntelemalla oppii jo monenlaista. Kun joku asia alkaa vaivaamaan, luen, utelen foorumeilla ja roikun usein puhelimessa sellaisen herrasmiehen kiusana, joka aivan varmasti osaa vaihtaa sulakkeen putkivahvistimeen. Viimeksimainittu auttaa minua sitten höyläämään kerääämistäni tiedoista väärinymmärrykset ja suoranaiset hölmöilyt, jonka jälkeen olen taas askelen lähempänä valaistumista. Ilman alan insinööriopintoja vaikeinta on löytää paikat, joista tietoa saa. Siksipä sitä välillä erehtyy kyselemään asioita myös täältä. Joskus sitä joutuu pöyhimään kasaa niin paljon että löyhähtää vähän outoja hajuja naamalle ennen kuin löytää ne etsimänsä kikkareet :) Take your protein pills and put your helmet on | |
![]() 01.03.2021 17:22:37 | |
BugBadWolf: Aina on mahdollista tehdä ihmiskunnan normaalista poikkeavia suorituksia, kuten ituvirtanenkin tuolla aikaisemmin mainitsi ja kytkeä vahvistin himmentimeen tms. Epäselvyyksien välttämiseksi: Tätä kunnianarvoisaa basistia ja säveltäjää ovat todennäköisesti kaikki meistä kuulleet. Hän on kaikin puolin kova luu ja fiksu kuin mikä. Se, että vahvistin oli himmentimen perässä, johtui paksusähköjen kanssa toilailleille järjestäjille. Merkitsemättömät himmenninlaudat ja vielä lavalla, no kenelle tahansa olisi tuollaisessa paikassa voinut käydä huonosti. | |
![]() 01.03.2021 17:32:18 (muokattu 01.03.2021 17:50:25) | |
Noudatan seuraavassa viestissä esitettyä toimintamallia. Laitoin itse hotellissa puuroon ketsuppia, kun luulin sitä marjahilloksi. Hyväähän se oikeastaan oli. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 01.03.2021 17:47:11 (muokattu 01.03.2021 17:51:36) | |
ituvirtanen: Epäselvyyksien välttämiseksi:... Tekevälle sattuu. Minunkin naamallani on nähty se ilme, joka viestii muulle maailmalle että näytekappale B(BW) on juuri mättänyt kahviinsa aimo annoksen suolaa sokerin sijaan. Ja tämä on tietenkin vasta alkua. Jäsen Kefiirille ehdottaisin että osoittakaamme armollisuutta ja unohtakaamme tarkemmat pohdiskelut tämän tahtomattaan keskusteluumme raahatun ihmisparan henkilöllisyydestä. Tätä jo siksikin että jos tällainen vanhojen muistelu tulee yleisesti tavaksi, joku ikäväluontoinen ihminen saattaa muistaa nekin hetket, jossa esiinnymme itse vähemmän imartelevassa valossa ja tasapuolisuuteen vedoten julkaisee ne rahvaan irvittäväksi. Sitä, jos mitä, kaihtakaamme. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 01.03.2021 17:52:34 | |
ituvirtanen: Epäselvyyksien välttämiseksi: Tätä kunnianarvoisaa basistia ja säveltäjää ovat todennäköisesti kaikki meistä kuulleet. Hän on kaikin puolin kova luu ja fiksu kuin mikä. Se, että vahvistin oli himmentimen perässä, johtui paksusähköjen kanssa toilailleille järjestäjille. Merkitsemättömät himmenninlaudat ja vielä lavalla, no kenelle tahansa olisi tuollaisessa paikassa voinut käydä huonosti. Olen minäkin ollut keikoilla, jossa joku on kytkenyt lavakamoja himmenninlinjaan. Esimerkiksi sähkörumpuaivohässäkkä kaikkine midimoduuleineen ei vaan antanut mitään ulos vaikka kaikki näytti toimivan oikein. Hirveää vaaraa tuossa ei mielestäni pääse tulemaan jos kaikki vehkeet on suojamaadoitettuja. Himmentimestä pitäisi suojamaat mennä läpi katkeamattomana. Mielenkiintoista olisi tietää, että mikä moisessa kytkennässä vahvistimen muuntajan rikkoi, vai oliko jossain voimavirtakaapelissa vaihe ja nolla vaihtaneet paikkansa ja siitä otettu sähköjä. Näinkin on joskus käynyt. | |
![]() 01.03.2021 18:01:09 (muokattu 01.03.2021 18:02:00) | |
Pauli Lappalainen:...Mielenkiintoista olisi tietää, että mikä moisessa kytkennässä vahvistimen muuntajan rikkoi... Jospa se oli himmentimen jälkeen, ts valoille tarkoitetussa rasiassa ja ohjaimesta potikka jo vaikkapa puolillaan? Eikös siinä synny celsiuksia? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 01.03.2021 18:04:55 (muokattu 01.03.2021 18:06:09) | |
BugBadWolf: Jospa se oli himmentimen jälkeen, ts valoille tarkoitetussa rasiassa ja ohjaimesta potikka jo vaikkapa puolillaan? Eikäs siinä synny celsiuksia? Miksi? Jos himmentimellä himmennetään eikös silloin jännitteen tehollisarvo laske? Säröä käyttöjännitteeseen kyllä tulee mutta jos johdossa lamppuja kuormana osa säröstäkin suodattuu pois. Jos nyt vielä röllipeikolle ruokaa antaisi. | |
![]() 01.03.2021 18:07:50 | |
Pauli Lappalainen: Miksi?... En tiedä. Asiaa liiemmin ajattelematta arvailin että jopa se haaveili urasta hitsauskoneena telakalla, kun jännitteen laskiessa virta nousi. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)