Aihe: Millä volumella laulat
1
UnderConstruction
19.01.2021 12:40:39
Olenpa tuota miettinyt. Riippuu toki genrestä mutta löytyykö jotain optimialuetta. Kotona laulaessa häritsee ettei uskalla/kehtaa laulaa riittävän kovaa. Voiko siitä olla haittaa jopa? Toisaalla olen taas lukenut, että hyräily/hyminä esim. suu kiinni on juuri hyvä treeniä (esim. semmoisia koiranpentuvinkunoita) Tiedä sitten.
Khassera
30.01.2021 13:57:49
Ehdottomasti on haittaa jos ei uskalla käyttää ääntä tai miettii naapureiden häiritsemistä. Tämä jos laulat melkeempä mitään muuta kuin tuutulauluja. Kannattaa kokeilla laulaa vaikkapa kenkään/saappaaseen, se vaimentaa tosi paljon ääntä ja samalla todennäköisesti vapauttaa paljon ylimäärästä jännitystä lihaksissa ja psyykkeessä. :)
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
UnderConstruction
23.02.2021 16:11:38
Khassera: Ehdottomasti on haittaa jos ei uskalla käyttää ääntä tai miettii naapureiden häiritsemistä. Tämä jos laulat melkeempä mitään muuta kuin tuutulauluja. Kannattaa kokeilla laulaa vaikkapa kenkään/saappaaseen, se vaimentaa tosi paljon ääntä ja samalla todennäköisesti vapauttaa paljon ylimäärästä jännitystä lihaksissa ja psyykkeessä. :)

Joo! Mutta mikä on "oikea volume"? Vaikea ilman säestystä ja mikkiä/vahvistusta funtsia mikä on hyvä lauluvolyymi, joskus kuulin sellaisen nyrkkisäännön, että "luokan perälle pitäisi kuulua" eli ei ainakaan hiljempaa?
insight
12.08.2023 08:25:28
Itse olen alkanut laulaa kotona hiljaa. Tuntuu että olen oppinut laulutekniikkaa paremmin kuin koskaan ennen ja ääni soi paremmin. Voimaa siihen on helppo lisätä ja ylä-äänet lähtee helposti eikä ääni rasitu yhtään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)