LaXu 06.02.2021 14:45:27 | |
---|
aristoteles666: Se on taas eri asia kuka hyötyy capture ominaisuudesta, kun kuten kemperin tapauksessa, ihmiset haluaa vahvistimia mitä niillä ei itsellään ole joten joudut kuitenkin ostamaan/jakamaan sen vahvistin tms näytteen ja kuten tuo videon tekijä kertoi, hän on ostanut upean kuuloisia soundeja jopa vahvistimista mitä hänellä on itsellään koska noiden tekeminenkin on taitolaji ja hän löytää paljon parempia muiden tekemänä. Voisin kuvitella, että kyseessä on taitolaji, mikäli ollaan mikittämässä kaappia ja kaapataan koko signaaliketju. Siinä mikkien valinta ja asettelu vaatii kokemusta ja sopivia tiloja että pinoa voi luukuttaa tarpeeksi kovaa. Mutta en oikein ymmärrä, että miten vahvistin -> laadukas loadbox setuppia voisi mitenkään taitavammin kaapata muuta kuin vahvistimen asetuksilla. Jos oletetaan, että osaat vääntää tuosta signaaliketjusta soundin, joka miellyttää omia korviasi, niin sen kaappaaminen Kemperilla tai QC:lla olisi sitten lähinnä kaappauslaitteen kyvyistä kiinni. Jahka saan QC:n, aion tehdä capturet omista putkivahvareistani ihan vaan sen takia, että voin soitella niiden soundeilla vaikka kuulokkeisiin ilman, että tarvii vetää keinokuormaa ja line outeja kiinni mun audio interfaceen ja kaappisimuihin. Noiden kiinni pitäminen nykyisessä setupissa ei vaan oo näppärää kun menisi huoneen läpi piuhoja jne. QC päälle ja menoksi on paljon kätsympää ja kulkee mukanakin aika paljon helpommin kuin joku 15 kg vahvari ja about vastaavan painoinen kaappi (ja se on vielä tosi kevyt skobe!). Mallintavien kanssa väännetään ihan liikaa siitä, vastaako se soundi nyt täydellisesti jotain tiettyä oikeaa vahvaria. Mitä väliä jos kyseessä on vahvari, jota et oikeasti omista tai et ehkä ole edes koskaan käyttänyt? Jos Kemperin profiili tai Line6 mallinnus kuulostaa ja tuntuu hyvältä soittaa, niin eihän silloin ole mitään ongelmaa. Mitä tuohon "mallintava on parempi kuin oikea", mulla on sellainen anekdootti, että Axe-Fx 2:n Cornford MK50 mallinnus oli yksi suosikkejani, mutta oikeaa vahvaria (jota olen kyllä kokeillut silloin kun niitä vielä myytiin) en ostaisi koskaan, sillä siitä lähti ihan liikaa volaa. En voisi käyttää sitä esim. kotioloissa enkä varmaan monella pienemmällä keikkapaikallakaan, kun kerta volakontrolli ei toiminut erityisen hyvin hiljentämiseen. Näin siis mallinnettu soundi oli käyttötarkoituksiin parempi kuin oikea. |
aristoteles666 06.02.2021 15:29:42 (muokattu 06.02.2021 15:31:22) | |
---|
Mä olin kanssa kuullut Cornford MK50 (oliko II ?) vahvistinta , ja se oli kuulostanut hyvältä, ja sitten yhdellä lavalla soitin sillä ja oli kyllä totta ettei kuulostanut niin hyvältä koska melurajat. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Humanoid 12.02.2021 06:50:49 | |
---|
|
velipekka 13.02.2021 16:01:43 | |
---|
|
mize7 13.02.2021 17:46:59 | |
---|
Kova laite tulossa! Youtube videoiden perusteella odotukset on korkealla. Erityisen hienoa, että tällainen laite tulee suomesta! https://soundcloud.com/mediumplayer |
mize7 22.02.2021 11:25:16 (muokattu 22.02.2021 11:25:27) | |
---|
https://soundcloud.com/mediumplayer |
Entropia666 23.02.2021 09:09:22 | |
---|
Neural DSP:llä ja Mission Engineeringillä menossa kamppis että saa -25% expressiospedusta. Oisko kellään kiinnostusta pistää kimppatilausta Helsingin nurkilla? Sais vähän jännempiä värejä ku Thomannilta. |
Ambitus 23.02.2021 10:04:13 | |
---|
Entropia666: Neural DSP:llä ja Mission Engineeringillä menossa kamppis että saa -25% expressiospedusta. Oisko kellään kiinnostusta pistää kimppatilausta Helsingin nurkilla? Sais vähän jännempiä värejä ku Thomannilta. Itse tilasin just pari viikkoa sitten kaks Missionia tompalta :/ Olis pitäny odottaa...Jos kiinnostaa puuhailla pedalboardia, niin Bossin-EV30 ja Fractalin EV-2 on saman pituisia kuin QC. Tajusin tänkin vasta ostoskiiman laannuttua. www.facebook.com/MatiasKupiainenOfficial/ |
Entropia666 23.02.2021 10:14:58 (muokattu 23.02.2021 10:16:57) | |
---|
Ambitus: Itse tilasin just pari viikkoa sitten kaks Missionia tompalta :/ Olis pitäny odottaa...Jos kiinnostaa puuhailla pedalboardia, niin Bossin-EV30 ja Fractalin EV-2 on saman pituisia kuin QC. Tajusin tänkin vasta ostoskiiman laannuttua. Voihan ne palauttaa/perua vielä, niillähän on 30 päivän palautusaika. |
Shredator 26.02.2021 08:36:50 | |
---|
Onko tietoa tuosta pitch shifteristä, että onko se mallia kiinteät intervallit vai intelligent harmonizer, jossa voi laittaa sävellajit ja skaalat preset tai scene-kohtaisesti? Itselle ehkä yksi tärkeimpiä efektejä, joten olisi itselle melkoinen showstopper jos tarjolla vaan tuo perusmalli. Toki näitä varmaan päivitellään myöhemmin, mutta kilpailijat kun huitelee edellä :) Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Karhukoira74 26.02.2021 10:11:20 | |
---|
Mites tämä Neural "hengittää"....eli onko soundin peruskuva enemmän Axemainen vs. Kempermäinen. Itse aikanaan tein valintaa juutuupivideoiden perusteella ja päädyin Axeen, mutta sitten rahapäissäni tilasin myös Kemperin Stagen, ja Axe sai lähteä seuraavana päivänä. Tässä omassa huoneessani Kemperin soundi on jotenkin ilmavampi ja putkimaisempi mitä Axessa oli. -So many assholes, so few bullets- |
Ambitus 26.02.2021 11:12:01 (muokattu 26.02.2021 11:15:21) | |
---|
Shredator: Onko tietoa tuosta pitch shifteristä, että onko se mallia kiinteät intervallit vai intelligent harmonizer, jossa voi laittaa sävellajit ja skaalat preset tai scene-kohtaisesti? Itselle ehkä yksi tärkeimpiä efektejä, joten olisi itselle melkoinen showstopper jos tarjolla vaan tuo perusmalli. Toki näitä varmaan päivitellään myöhemmin, mutta kilpailijat kun huitelee edellä :) Nyt ekassa versiossa ei ole vielä intelligent pitchiä. Se kyl tulee asap sisään - samoin kun luupperi. Itelle kummatkin aika tärkeitä työkaluja. Karhukoira74: Mites tämä Neural "hengittää"....eli onko soundin peruskuva enemmän Axemainen vs. Kempermäinen. Itse aikanaan tein valintaa juutuupivideoiden perusteella ja päädyin Axeen, mutta sitten rahapäissäni tilasin myös Kemperin Stagen, ja Axe sai lähteä seuraavana päivänä. Tässä omassa huoneessani Kemperin soundi on jotenkin ilmavampi ja putkimaisempi mitä Axessa oli. Tämän asian pystyt vain sinä itse päättämään. Mä voin omakohtaisesti kyllä kertoa et tatsi on hyvä - samaa tasoa kuin Kemper/Axe3 ellei jopa parempi, mutta ei näillä puheilla ole merkitystä, koska tatsi on henkilökohtainen asia. www.facebook.com/MatiasKupiainenOfficial/ |
Masa_boy 26.02.2021 11:30:26 | |
---|
Entropia666: Neural DSP:llä ja Mission Engineeringillä menossa kamppis että saa -25% expressiospedusta. Oisko kellään kiinnostusta pistää kimppatilausta Helsingin nurkilla? Sais vähän jännempiä värejä ku Thomannilta. Mistä kaupasta tämmösen alennuksen saa? Justiin tarvitsisin Missionin SP-1 expressionin Quad Cortexia varten. |
Ambitus: Nyt ekassa versiossa ei ole vielä intelligent pitchiä. Se kyl tulee asap sisään - samoin kun luupperi. Itelle kummatkin aika tärkeitä työkaluja.. Hyvä tietää. Harmonizer-kikkailut on tulleet itsellä kyllä jäädäkseen, ei pärjää ilman :) Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Entropia666 26.02.2021 14:19:42 | |
---|
Masa_boy: Mistä kaupasta tämmösen alennuksen saa? Justiin tarvitsisin Missionin SP-1 expressionin Quad Cortexia varten. Mission Engineeringin sivuilla. Lähetkö mukaan kimppaan? |
Masa_boy 27.02.2021 12:16:44 | |
---|
Entropia666: Mission Engineeringin sivuilla. Lähetkö mukaan kimppaan? Asun täällä pohjoisen perukoilla, joten tuskin järkeä tilata yhdessä. Oliko sulla mitään erikoista alennuskoodia noihin pedaaleihin vai mistä se -25% oikein tulee? |
Entropia666 27.02.2021 14:33:24 | |
---|
Masa_boy: Asun täällä pohjoisen perukoilla, joten tuskin järkeä tilata yhdessä. Oliko sulla mitään erikoista alennuskoodia noihin pedaaleihin vai mistä se -25% oikein tulee? Neuralin ryhmässä ja mailissa tuli -25% alennuskoodi. |
Masa_boy 28.02.2021 00:57:32 | |
---|
Entropia666: Neuralin ryhmässä ja mailissa tuli -25% alennuskoodi. Niin justiin, en ollutkaan siinä ennakkotilauksessa, vaan tuote tulee saksalaisilta. |
Entropia666 28.02.2021 09:36:51 | |
---|
Masa_boy: Niin justiin, en ollutkaan siinä ennakkotilauksessa, vaan tuote tulee saksalaisilta. Mulle se tulee musamaailmassa, mutta koodi on silti hallussa. |
Palle69 03.03.2021 18:46:37 | |
---|
Onko kukaan kuullut mitään infoa toimituksista...pitääkö tuo helmi-/maaliskuu 2021. |