Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: superstrato lyhyellä skaalalla ja kapealla kaulla
1
mettän peikko
21.02.2021 21:13:54 (muokattu 21.02.2021 21:18:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi metsästää jostakin 24.75" tai 25" skaalalla oleva superstrato jossa olisi alle 42mm:ä leveä kaula satulan kohdalta. Läpikaula on minulle mieleisin vaihtoehto, mutta pulttikaulaisten kanssa tulen toimeen. Nauhojen määrällä ei ole väliä.
 
Minkälaisia vaihtoehtoja noilla spekseillä löytyy? Vanhoissa Carvineissa menee speksit hyvin kohdalleen, mutta niissäkin siirtyivät jossain kohtaa leveämpiin kauloihin.Nyt yritän kartoittaa muita vaihtoehtoja.
 
Vasen ranne ei tule enää toimeen R3 levyisten kaulojen kanssa, joten pitää alkaa etsimään uusia työkaluja.
 
Kiksaus
21.02.2021 21:30:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Warmothilta tilaamalla saa 41.3mm satulan leveydellä ja 24.75"skaalalla. Maksaa n. 1200€ osineen. Jackson fusion pro on myös vaihtoehto, mutten muista kaulan leveyttä, kapealta se tuntui kun sellanen tuli vaihdossa. Jossain vanhemmassa Caparisonissa tais olla r2 lukko ja 24.75" skaala. Nää tuli vaan mieleen enkä muista varmaksi noita satuloiden leveyksiä. Caparison kantsii kuitenkin tsekata. Käden ergonomiaa ajatellen Strandberg olisi varmasti hyvä vaihtoehto.
 
Itsellä myös leveys ongelmana, muttei toi skaala enää haittaa. Tajusin ettei itselle ole sillä skaalalla niin väliä.
 
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
rainmaker
21.02.2021 21:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mauton kasariulkoasu ei haittaa ja kaulamikille ei ole tarvetta, niin Kramer Nightswan menis kaulan osalta spekseihin just.
 
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
mettän peikko
21.02.2021 22:05:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiksaus: Warmothilta tilaamalla saa 41.3mm satulan leveydellä ja 24.75"skaalalla. Maksaa n. 1200€ osineen. Jackson fusion pro on myös vaihtoehto, mutten muista kaulan leveyttä, kapealta se tuntui kun sellanen tuli vaihdossa. Jossain vanhemmassa Caparisonissa tais olla r2 lukko ja 24.75" skaala. Nää tuli vaan mieleen enkä muista varmaksi noita satuloiden leveyksiä. Caparison kantsii kuitenkin tsekata. Käden ergonomiaa ajatellen Strandberg olisi varmasti hyvä vaihtoehto.
 
Pitää alkaa tutkimaan noita. Caparison ainakin kiinnostaa kovasti. Jacksonin fuusio voisi olla kova peli jos leveys vain on hyvä. Stranberg ei ole minulle ollenkaan tuttu muutenkuin että näyttävät aika pelottavilta. Warmothi olisi hyvä vaihtoehto, mutta se menee aika aika monimutkaiseksi.
 
Itsellä myös leveys ongelmana, muttei toi skaala enää haittaa. Tajusin ettei itselle ole sillä skaalalla niin väliä.
 
Ei se skaala ole minulle pahin ongelma, mutta helpottaa kovasti alanauhoilta soittoa sillä minulla on lyhyet sormet ja olen muutenkin pienikokoinen.
 
rainmaker: Jos mauton kasariulkoasu ei haittaa ja kaulamikille ei ole tarvetta, niin Kramer Nightswan menis kaulan osalta spekseihin just.
 
Nigthswan minullakin tuli viestin kirjoittamisen jälkeen mieleen. Mauton kasariulkonäkö on vain plussaa, mutta kaula mikin puute ei suuremmin innosta.
 
munkero
21.02.2021 22:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mettän peikko: Nigthswan minullakin tuli viestin kirjoittamisen jälkeen mieleen. Mauton kasariulkonäkö on vain plussaa, mutta kaula mikin puute ei suuremmin innosta.
 
Mä oon kuvitellu että näitä kapeita kauloja on useammissakin kramereissa.
 
Aloitusviestin innoittamana mittasin oman pala-kramerin satulan ja sehän olikin 44,5 mm. Eli eipä ihan osunu haettuun.
 
Itekki joskus soitellu.
The Jack
21.02.2021 22:24:09 (muokattu 21.02.2021 22:25:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mettän peikko: Pitäisi metsästää jostakin 24.75" tai 25" skaalalla oleva superstrato jossa olisi alle 42mm:ä leveä kaula satulan kohdalta. Läpikaula on minulle mieleisin vaihtoehto, mutta pulttikaulaisten kanssa tulen toimeen. Nauhojen määrällä ei ole väliä.
 
Ibanezin JS 700:ssa olisi 25,5" skaala ja tasan 42 mm leveä kaula satulan kohdalla. Pulttikaulainen ja äärimmäisen siron tuntuinen kitara. Eivät ole ole ainakaan aiemmin olleet hinnan kiroissa.
 
https://www.joesatrianiuniverse.com/gear/ibanez-js-guitars/js700/
 
mettän peikko
21.02.2021 22:49:29 (muokattu 21.02.2021 23:18:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

munkero: Mä oon kuvitellu että näitä kapeita kauloja on useammissakin kramereissa.
 
Aloitusviestin innoittamana mittasin oman pala-kramerin satulan ja sehän olikin 44,5 mm. Eli eipä ihan osunu haettuun.

 
Minulla oli joskus Kramerin stagemasri jossa oli muistaakseni aika kapea kaula.
 
Kramer foorumilla isot pojat kertoivat että aika paljon noissa on ollut eroja. Nightswanissa muistaakseni oli R1 satula (39mm tai 40 mm) ja joissain on ollut noita yli 44mm:n satuloita.
 
Nightswan alkoi nyt kyllä kiinnostamaan enemmän. En taida kuitenkaan uutta ostaa, jos se kaulamikittömyys alkaa kyrsimään.
 
The Jack: Ibanezin JS 700:ssa olisi 25,5" skaala ja tasan 42 mm leveä kaula satulan kohdalla. Pulttikaulainen ja äärimmäisen siron tuntuinen kitara. Eivät ole ole ainakaan aiemmin olleet hinnan kiroissa.
 
Pitää muistaa tuo jos joskus vielä Ibanetseista innostun.
 
Gary the pine
22.02.2021 12:04:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CT6:n satula näyttäis olevan 42mm.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
iec
22.02.2021 13:28:52 (muokattu 22.02.2021 13:35:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schecterillä ja LTD:llä on suurimmassa osassa malleja 42mm levyinen kaula. Samoin joissakin Fernandes-kitaroissa (pojalla on 1997 Fernandes Dragonfly Japan ja siinä ainakin on 42mm kaula ja oikein mukavan tuntuinen nopeaan soittoon.)
 
Esim: https://www.schecterguitars.com/gui … s/c-6-pro/c-6-pro-aqua-burst-detail
 
tai
 
https://www.espguitars.com/products/13518-mh-1001nt-stblk
 
tai
 
https://www.fernandes.co.jp/products/ntg-series.html
https://www.fernandes.co.jp/products/rt-elt-series.html
https://www.fernandes.co.jp/products/fr-series.html (floikkaversiot)
 
Ja muistaakseni LTD:ltä ja Schecteriltä molemmilta löytyy kahta eri kaulanpaksuutta tyyliin thin/ultra thin tai thin u/extra thin u.
 
Noilta merkeiltä voisi löytyä hyvä vaihtoehto jos tuntuu että ibanezin littana&leveä kaula on itselle jotenkin vääränlainen malliltaan.
 
EDIT: Ai juu onhan Schecterillä myös 41,3mm leveää kaulaakin, kuten esim tämä Sun Valley Shredder: https://www.thomann.de/fi/schecter_sun_valley_super_shredder_fr_s.htm
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
mettän peikko
22.02.2021 13:47:27 (muokattu 22.02.2021 13:52:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: CT6:n satula näyttäis olevan 42mm.
 
CT on kyllä hyvä vaihtoehto. Pitää ehdottomasti kokeilla jos joskus tulee vastaan.
 
iec: Schecterillä ja LTD:llä on suurimmassa osassa malleja 42mm levyinen kaula. Samoin joissakin Fernandes-kitaroissa (pojalla on 1997 Fernandes Dragonfly Japan ja siinä ainakin on 42mm kaula ja oikein mukavan tuntuinen nopeaan soittoon.)
 
LTD:stä minulle on jäänyt hyvin huono kuva, niiden yksilöiden joita olen testaillut. Taisivat kaikki olla M tai horizon sarjalaisia. Olivat jotenkin hyvin muovisen ja limaisen oloisia. Limaisuus selittynee sillä että niitä ei oltu puhdistettu ja huollettu varmasti koskaan. Kaulan puolesta olivat oikein mukavan tuntuisia.
 
Schectereistä ja Fernandeneista ei ole mitään kokemusta. Fernandes ainakin alkoi kiinnostamaan.
 
Edit: Ltd:n 87 sarjan kitarat ovat viehättävän oloisia, ja niissä näyttäisi olevan 42mm satula. Vasta kuulin jostakin huhua että ESP:llä on harrastuksena käyttää 42mm:n satulaa joissain kitaroissa, vaikka kaulan leveys on 43mm. Onko tuossa huhussa mitään perää?
 
petrip
22.02.2021 17:31:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Anderson valmistaa lyhyellä skaalalla ja 1 5/8" satulalla.
 
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
kekkuliheikki
22.02.2021 19:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta mun Nightswan torilta. 41mm ja halpa kun mika. :D
 
En allekirjoita.
Larzes
22.02.2021 21:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jacksonin Fusionissa on Gibsonin skaala mutta R3 satula. Kaula on kyllä ohut, mutta ei litteä.
 
Paskaa soittoa jo syksystä 2008
Kiksaus
22.02.2021 23:57:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se skaala ole minulle pahin ongelma, mutta helpottaa kovasti alanauhoilta soittoa sillä minulla on lyhyet sormet ja olen muutenkin pienikokoinen.
 
Kantsii oikeesti tsekkaa Strandbergit, ne on tehty nimenomaan niin, että rasittavat kättä mahdollisimman vähän, ergonomia otettu huomioon. Fan fret (6.kielisessä 25-25.5") suosii käden luonnollista asentoa.
 
Ibanez JS mallin kaulat ei oo kyllä mitään siroja, paksumpi ku Warmothin modern c. Hyviä kauloja, mut ei mitenkään erityisen siroja. Sellasia Fendermäisiä.
 
Warmothilta on itseasiassa aika helppo tilata, itsellä kolme, sillä ne sopivat omaan käteen erittäin hyvin.
 
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
mettän peikko
23.02.2021 00:35:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiksaus: Kantsii oikeesti tsekkaa Strandbergit, ne on tehty nimenomaan niin, että rasittavat kättä mahdollisimman vähän, ergonomia otettu huomioon. Fan fret (6.kielisessä 25-25.5") suosii käden luonnollista asentoa.
 
Nuo Stranbergit alkoivat jo hieman kiinnostamaan. Aika omituisia laitteita tuntuvat olevan ja pitäisi päästä testaamaan ennen ostoa, sillä minulla on ennakkoluuloja noista "uusista hömpötyksistä". Pitää tutustua tarkemmin, ja tiedä vaikka vakuuttuisin.
 
Warmothilta on itseasiassa aika helppo tilata, itsellä kolme, sillä ne sopivat omaan käteen erittäin hyvin.
 
Eilen laskeskelin että noin 500 dollariin saisi käsittelemättömät puut. Siihen tulee muutkin kustannukset ja osien hinnat päälle, mutta hinta ei kuitenkaan nousisi pilviin. Olen ennenkin kasaillut kitaroita joten kasaaminen hoituu ihan kotona. Jos käytettynä ei ala sopivaa kitaraa löytyä niin tuo Warmoth on varmasti järkevin vaihtoehto, jos tilaaminenkin onnistuu helposti.
 
velipekka
23.02.2021 14:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko tuosta Ibanez AT10:tä mihinkään ?
Leveys satulan kohdalta 40.5 mm.
 
http://guitarspecs.net/guitar/specs/487/at10p_ibanez
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «