Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 553 54 55 56 5771 72 73 74 75
gunnar
09.02.2021 08:56:31 (muokattu 09.02.2021 12:13:32)
Shredator: On kyllä ruma layout ei voi muuta sanoa :D Stompin suurin etu on ollut mun mielestä juuri pieni koko. Mikään muu pedaali ei tee samassa koossa samaa kuin tuo. Olen katsonut parhaaksi kuitenkin ohjailla erillisellä midipedaalilla.

Samaa mieltä ulkonäöstä ja siitä, että Stompin etu mullekin on pieni koko pikku laudassa kaikennäköiseen random tilanteeseen ja soitteluun.
Noilla lisänappuloilla XL:n käyttäliittymä on sama, kuin HX Effectsissä. Jos ei tarvii vahvistinmallinnoksia ja pikkaisen isompi koko ei haittaa, HX Effects on aika paljon halvempi!

Tässä muuten mielenkiintoinen juttu Rival Sons kitaristin Scott Holidayn Helix-ratkaisusta. Ko. herra on tunnettu massiivisesta Fuzz, Octave ym. analogipedaali kauttauksestaan ja nyt on kyhännyt lentoystävällisemmän B-rigin Helixin avulla!
Näkyy soittavan kuitenkin vielä putkipäätteeseen ja käyttää normi kitarakaappeja.
Musta tää on hyvä esimerkki siitä, että ei sen tarvii olla joko-tai (Ana vs. Digi), vaan voi olla sekä-että. Scott on keräillyt itsellensä parhaiten toimivat puolet molemmista maailmoista.

https://blog.line6.com/2021/01/29/s … kl0RjZxT2xPVlhTR2FQRTlNb242QjFmMCJ9

Mullakin vähän tuollainen hybridi lähestyminen, eli muutamia analogipedaaleita Stompin ja Effectsin loopeissa.

Vähän edittiä!
JohnJ
10.02.2021 10:06:33
Shredator: Olen katsonut parhaaksi kuitenkin ohjailla erillisellä midipedaalilla.

Sama täällä. Mitäs midi-pedaaleja muuten on jengillä käytössä? Itselläni MIDI Baby3, joka on kyllä muuten oikein pätevä, mutta alkanut tuntua siltä että kytkimet ovat kuitenkin ihan pikkaisen liian lähellä toisiaan, ainakin kenkä jalassa poljettavaksi. Eli pikkaisen leveämpi saisi tuo pedaali olla kyllä.

Itselläni on siis snapshotit 1-3 laitettuna Midi Babyn kytkimiin, ja Stompin omilla kytkimillä voi tämän lisäksi sitten kytkeä paria presetissä olevaa efektiä päälle/pois.

Lisäksi on vielä toinen aux-kytkin jolla voi selailla presettejä ylös ja alas.
Metal meets the bone!
WanhaWetäjä
11.02.2021 19:49:46

Siellä ois nyt Helix floor ja Powercab 212 plus torilla.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
WanhaWetäjä
21.02.2021 16:06:14

Jassoo ja kaikenlaista sattuu, myin Helixin poies, ei mennyt kauaa kun ostaja soitti että toinen bank namiskoista toimii vain satunnaisesti, lähetti asiasta vidon joten onhan(?) se uskottava.
Ite en ole moista vikaa huomannut koska ei ole ollut tarvetta vaihdella bankkeja kun himassa oon soitellut viime aikoina ja kaikki käyttämäni soundit ovat samassa bankissa enkä käytä laitetta kuten hän eli stomp-moodissa jossa kaikki namiskat ohjaavat efketejä. Saakeli että ketuttaa kun masiinassa olisi ollut takuita vielä 2020 joulukuun 18. päivään asti. Line6 tyyliin olisin ilmeisesti saanut uuden vehkeen jos oisin ko vian huomannut ennen tuota päivää.

Aikamme pähkäiltiin asiaa puhelimessa ja eri foorumeilta löytyi vastaavai tapauksia joista saimme sellasen käsityksen että korjaus tuskin onnistuu halvalla joten palautin osan liksoista joten masiina meni käytetyn LT:n hinnalla, stana.
Myyjän vastuu tai tässä tapauksessa tietämättömyys viasta vs ostajan rehellisyys...testattiin laitetta meillä pikasesti kaikki tunuti pelaavan, myös tuo kyseinen namiska.

Haluaisin uskoa ihmisistä hyvää ja ei mulla ainakaan riittäis pokeri yrittää kusettaa paria sataa että saisin itselleni laitteen esim oman rikkinäisen tilalle.
Mutta mistä vtusta mä voin tietää jos hällä olikin rikkinäinen Helix josta lähetti ko videon? No, asialliseslta kaverilta vaikutti hän ja on ns hyvä kauppakumppari omien sivujensa mukaan.

Olenko siis vainoharhainen vain vaan terveesti epäileväinen koska en ole ko vikaa havainnut eikä se ilmennyt kun esittelin laitetta hänelle, kova kiirus kaverilla oli kyllä lähteä ja soitto tuli varmaan heti kun hän sai laitteen tulille.
Korostan että uskon todellakin asian olevan ok mutta mutta...joku tuossa jäi kaivertamaan.

No, ei siitä sen enempää, HX Stomp on nyt himassa ja ensivaikutelma on ok, sain jopa kiipparit sen kautta reititettyä, ainoa miinus on se että stand alone tilassa en voi käyttää kitaroita poislukien luurisoitto.

Ilmeisesti joku linjamikseri/direct box/haarotin mikä lie 2 sisään, 4 ulos voisi tuon ratkaista, täytyy tutkailla asiaa. Käytän Stomppia outputeista Apogee Duettiin eli en interfacena.
aristoteles666
21.02.2021 17:55:04 (muokattu 21.02.2021 18:01:00)

WanhaWetäjä: Jassoo ja kaikenlaista sattuu, myin Helixin poies, ei mennyt kauaa kun ostaja soitti että toinen bank namiskoista toimii vain satunnaisesti, lähetti asiasta vidon joten onhan(?) se uskottava.
Ite en ole moista vikaa huomannut koska ei ole ollut tarvetta vaihdella bankkeja kun himassa oon soitellut viime aikoina ja kaikki käyttämäni soundit ovat samassa bankissa enkä käytä laitetta kuten hän eli stomp-moodissa jossa kaikki namiskat ohjaavat efketejä. Saakeli että ketuttaa kun masiinassa olisi ollut takuita vielä 2020 joulukuun 18. päivään asti. Line6 tyyliin olisin ilmeisesti saanut uuden vehkeen jos oisin ko vian huomannut ennen tuota päivää.

Aikamme pähkäiltiin asiaa puhelimessa ja eri foorumeilta löytyi vastaavai tapauksia joista saimme sellasen käsityksen että korjaus tuskin onnistuu halvalla joten palautin osan liksoista joten masiina meni käytetyn LT:n hinnalla, stana.
Myyjän vastuu tai tässä tapauksessa tietämättömyys viasta vs ostajan rehellisyys...testattiin laitetta meillä pikasesti kaikki tunuti pelaavan, myös tuo kyseinen namiska.

Haluaisin uskoa ihmisistä hyvää ja ei mulla ainakaan riittäis pokeri yrittää kusettaa paria sataa että saisin itselleni laitteen esim oman rikkinäisen tilalle.
Mutta mistä vtusta mä voin tietää jos hällä olikin rikkinäinen Helix josta lähetti ko videon? No, asialliseslta kaverilta vaikutti hän ja on ns hyvä kauppakumppari omien sivujensa mukaan.

Olenko siis vainoharhainen vain vaan terveesti epäileväinen koska en ole ko vikaa havainnut eikä se ilmennyt kun esittelin laitetta hänelle, kova kiirus kaverilla oli kyllä lähteä ja soitto tuli varmaan heti kun hän sai laitteen tulille.
Korostan että uskon todellakin asian olevan ok mutta mutta...joku tuossa jäi kaivertamaan.

No, ei siitä sen enempää, HX Stomp on nyt himassa ja ensivaikutelma on ok, sain jopa kiipparit sen kautta reititettyä, ainoa miinus on se että stand alone tilassa en voi käyttää kitaroita poislukien luurisoitto.

Ilmeisesti joku linjamikseri/direct box/haarotin mikä lie 2 sisään, 4 ulos voisi tuon ratkaista, täytyy tutkailla asiaa. Käytän Stomppia outputeista Apogee Duettiin eli en interfacena.

Päivitys 3.0 toi tuon Bankien vilkkumisen ja scrollaamisen alas tai ylöpäin, korjausta ei ole vielä tullut
Eli ei ole rikki ja korjattavissa kunhan päivitys tulee.

Eiku voikin olla erilainen vika, vaikea sanoa.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
WanhaWetäjä
22.02.2021 15:48:10 (muokattu 22.02.2021 15:50:22)

noon:

tohon ylempään ongelmaan olisi voinut kokeilla sellasta, että painaa nappia alas ja kiertää sitä. Niihin on rakennettu joku "self cleaning" juttu (kuulemma). Tiedä sitten auttaako vai ei. Mulla on Helix floorissa myös yksi nappi joka toimii huonommin kuin muut.

Ja vaikka takuu onkin mennyt umpeen, Line6:lta voi kysyä vieläkö menis takuuseen.

Soitin Vantaan F-musan huoltoon missä tehdään mm takuuhuollot heiltä ostettuihin Line6 tuotteisiin, se vika mistä kerroin voi olla kytkimen jousi>magneetti systeemin toiminnallinen juttu, korjaus n. 85€ jos takuita ei ole, n. tunnin homma jos kytkin on muuten kunnossa. Se menee vaihtoon jos ei ole korjattavissa ja niitä löytyy varaosina heti. Tuo homma lienee tuntuvasti kalliimpi. Jos vika liittyy piirilevyyn niin se voi maksaa mitä vaan jos on ylipäätään korjattavissa.

EDIT Vaikka olisikin takuu voimassa niin kyllä laite koetetaan ensin korjata, jos ei onnistu niin sitten tilataan uusi JOS laite on F-Musiikista ostettu.
Shredator
03.03.2021 09:55:19

Kylläpä hämmentää tuo Stomp XL:n interface. Jotenkin ymmärtäisin jos nuo A-D -kytkimet olisi alarivillä ja näyttö keskellä, mutta muotopuolelta nyt näyttää. Saa nähdä menestyykö.

https://www.thomann.de/fi/line6_hx_stomp_xl.htm
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
samiko
03.03.2021 09:58:54
Shredator: Kylläpä hämmentää tuo Stomp XL:n interface. Jotenkin ymmärtäisin jos nuo A-D -kytkimet olisi alarivillä ja näyttö keskellä, mutta muotopuolelta nyt näyttää. Saa nähdä menestyykö.

Tästä sitten vielä puolen vuoden päästä 3 nappinen lite versio. Tirsk.
bangerboi
03.03.2021 19:13:50
Shredator: Kylläpä hämmentää tuo Stomp XL:n interface. Jotenkin ymmärtäisin jos nuo A-D -kytkimet olisi alarivillä ja näyttö keskellä, mutta muotopuolelta nyt näyttää. Saa nähdä menestyykö.

Mun mielestä toi pitää nähdä jonkinlaisessa spedulautakontekstissa. Tohon wahi, pari irtoboksia ja nätisti kasattu lauta, niin hyvältä näyttää. Yksinään vähän hassu kyl.
Shredator
04.03.2021 08:35:49

bangerboi: Mun mielestä toi pitää nähdä jonkinlaisessa spedulautakontekstissa. Tohon wahi, pari irtoboksia ja nätisti kasattu lauta, niin hyvältä näyttää. Yksinään vähän hassu kyl.

Juup, juuri siinä kontekstissa ajattelinkin :) Siinä juuri olisi tärkeää olla vaihtokytkimet alarivillä ja näyttö keskellä. Mutta nämä on tietenkin näitä mieltymysasioita.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Entropia666
07.04.2021 21:41:04

Tajusin tänään että HX Effects aiheuttaa maalenkin jos sitä ajelee 4CM. Ostin Palmerin PLI-01 testiin ja pistin sen vahvarin inputin ja HX:n väliin. Kyllä sieltä vaan perkule maalenkki paljastui, eli pörinää hävisi merkittävä määrä ton Palmerin ollessa mukana. Tuntui myös että soundi hieman kirkastui/muuttui erottelevammaksi.

Nyt melkein hävettää kun on niin pitkään tullut ajeltua tuota HX Effectsiä pörinöiden kera, kun analogipurkkien kanssa oli aina virtalähteet kunnossa. Mutta ei ollut onneksi kallis kikka.
Tuomoo
07.04.2021 23:00:15
Pod Go:lle ei taida olla omaa ketjua (haku ei ainakaan löytänyt). Oon jo pitkään pohtinut HX Stompin ja Pod Go:n välillä, ja toissa viikolla bongasin torilta kohtuullisen huokean Go:n, joten ostin sen pois pyörimästä. Omat soittohommat ovat olleet vuosia ihan jäissä, ei ole oikein inspiraatiota ollut, mutta nyt tuli viikonloppuna soitettua niin että sormenpäät olivat melkein verillä.

Tykkään kyllä tuosta härvelistä. En vielä kovin syvällisesti ehtinyt tuohon perhetyä, mutta kun edelliset kokemukset vastaavista mallintavista härveleistä ovat vuodelta 2005, niin kyllähän nämä ovat tulleet valovuosia eteenpäin noista ajoista.
Osta basso tai osta kitara
19.2.2021 never forget
Vainottu
08.04.2021 06:21:36
Entropia666: Tajusin tänään että HX Effects aiheuttaa maalenkin jos sitä ajelee 4CM. Ostin Palmerin PLI-01 testiin ja pistin sen vahvarin inputin ja HX:n väliin. Kyllä sieltä vaan perkule maalenkki paljastui, eli pörinää hävisi merkittävä määrä ton Palmerin ollessa mukana. Tuntui myös että soundi hieman kirkastui/muuttui erottelevammaksi.

Nyt melkein hävettää kun on niin pitkään tullut ajeltua tuota HX Effectsiä pörinöiden kera, kun analogipurkkien kanssa oli aina virtalähteet kunnossa. Mutta ei ollut onneksi kallis kikka.

Täytyypä vinkata tästä meidän pumpun kitaristille, kun hänellä on ollut haasteita juurikin saman asian kanssa.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus.
Entropia666
08.04.2021 09:47:42

Vainottu: Täytyypä vinkata tästä meidän pumpun kitaristille, kun hänellä on ollut haasteita juurikin saman asian kanssa.

Kyllä se kannattaa, eikä oo ees hirveen kallis investointi. Palikka on myös passiivinen, eli ei tarvii miettiä muuta ku että mihin kohti sen fyysisesti laittaa laudassa.
noon
08.04.2021 10:04:42 (muokattu 08.04.2021 10:06:08)

Pod Go:lle ei taida olla omaa ketjua (haku ei ainakaan löytänyt). Oon jo pitkään pohtinut HX Stompin ja Pod Go:n välillä, ja toissa viikolla bongasin torilta kohtuullisen huokean Go:n, joten ostin sen pois pyörimästä. Omat soittohommat ovat olleet vuosia ihan jäissä, ei ole oikein inspiraatiota ollut, mutta nyt tuli viikonloppuna soitettua niin että sormenpäät olivat melkein verillä.

Tykkään kyllä tuosta härvelistä. En vielä kovin syvällisesti ehtinyt tuohon perhetyä, mutta kun edelliset kokemukset vastaavista mallintavista härveleistä ovat vuodelta 2005, niin kyllähän nämä ovat tulleet valovuosia eteenpäin noista ajoista.

Vähintään sen valovuoden nämä ovat tulleet eteenpäin. Itse käyttänyt Helixiä nyt reilun vuoden ja olen edelleen tyyttyväinen ja myös yllättnyt sen mahdollisuuksiin. Vähän väliä tulee vastaan jotain uutta. Eilen tuli käytettyä Helix 3 firmwaressa tullutta vireen tiputus efektiä (poly capo vai mikä se oli nimeltään). Toimi sekin niin kuin pitikin.
WanhaWetäjä
08.04.2021 11:17:08

noon: Vähintään sen valovuoden nämä ovat tulleet eteenpäin. Itse käyttänyt Helixiä nyt reilun vuoden ja olen edelleen tyyttyväinen ja myös yllättnyt sen mahdollisuuksiin. Vähän väliä tulee vastaan jotain uutta. Eilen tuli käytettyä Helix 3 firmwaressa tullutta vireen tiputus efektiä (poly capo vai mikä se oli nimeltään). Toimi sekin niin kuin pitikin.

Sinänsä kyllä hassu juttu että kun itellä on tallenteita jostain 2003 POD 2.0 ajoilta niin ei ne aivan paskoilta kuuulosta, toki soundia on korjailtu Logicin plugareilla, kaiut tuossa Podissa oli todella vaatimattomat.
Helix on kyllä mahottoman joustava liitännöiltään kuin myös editointi vaikka kesken soiton onnistuu, HD 500 sarjalaisen jälkeen aika iso loikka monessa asiassa, tosin harmittaa kun ei tullut koitettua HD laitetta IReillä Logicin Space Designerin kautta.

Vaihdoin joku aika sitten HX Stomppiin ja ei se soundeissa häviä, monipuolisuudessa tietenkin jää jalkoihin jo pelkän prossutehon ja liitäntöjen takia mutta riittää mainiosti himasoittoon, varmaan huttukeikoillekkin jos niitä vielä joskus on.

Se täytyy sitten miettiä mitä lisäkilkkeitä tuohon hommaa minimissään tarvii että saa livekäytön toimimaan, varmaan joku simppeli lisäkytkin parilla toiminnolla ja exp-pedaali riittää.
Sitä en ole tutkinut onnistuuko Stompilla ihan kaikki spesiaalit kuten tuo vireen pudotus.
mike tapping
08.04.2021 12:34:47
Löytyy nuo hx stompistakin, mutta vievät ilmeisen paljon prosessointitehoa. Firmiksen release notesta lainattu:

"IMPORTANT! 3.0's new poly models are extremely DSP-intensive. Some effects can eat up roughly a quarter of all available DSP on a Helix Floor, Rack, or LT or half (!!!) of all available DSP on HX Stomp or HX Effects. You also can't run more than one on the same path/DSP (unless you're running Helix Native with Hardware Compatibility Mode turned off). Don't say we didn't warn you..."

https://line6.com/support/page/kb/e … /helix/helix-30-release-notes-r934/
WanhaWetäjä
08.04.2021 13:27:57

mike tapping: Löytyy nuo hx stompistakin, mutta vievät ilmeisen paljon prosessointitehoa. Firmiksen release notesta lainattu:

"IMPORTANT! 3.0's new poly models are extremely DSP-intensive. Some effects can eat up roughly a quarter of all available DSP on a Helix Floor, Rack, or LT or half (!!!) of all available DSP on HX Stomp or HX Effects. You also can't run more than one on the same path/DSP (unless you're running Helix Native with Hardware Compatibility Mode turned off). Don't say we didn't warn you..."

Ok, täytyy nuo tsekata. Livena en varmaan noita polyja tarvi mutta ehkä jossain äänityksissä noilla vois kikkailla huvikseen. Mä käytän kyllä pääsääntösesti Logicin kaikuja ja equja etc joten jos nuo spesiaalit vievät vain puolet DSP:sta niin ei haittaa.
Kiitti infosta, eipä noita manuskoita ja uusien päivitysten tietoja tule aina jos koskaan ajatuksella lukaistua.
noon
08.04.2021 22:00:10

mike tapping: Löytyy nuo hx stompistakin, mutta vievät ilmeisen paljon prosessointitehoa. Firmiksen release notesta lainattu:

Joo, toi efekti vie törkeesti vie DSP tä. Muuten tosi kätevä. Säätämällä saa latenssiakin pienemmäksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)