Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Benton vai J&D (JB 75)
1
goodjoy
21.02.2021 15:35:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielipiteitä kummalla kannattas lähteä liikenteeseen?
 
Molemmat ovat saaneet hyviä arvosteluita ja varsinkin Harley Bentonit (suhteessa enemmän arvioita YouTubessa)
 
Täällä on ollut asiasta puintia jo aiemmim mutta ajattelin tehdä uuden threadin kun asia tuntuu olevan taas kuuma puheenaihe (low budjet instrumentit).
 
J&D saa Music Storesta posteineen 197€ ja Harley Bentonin Thomanilta 181€.
 
Jakakaa ajatuksia? (+ ja -)
 
anapena
21.02.2021 17:24:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaa kokemusta näistä ei ole, erot näyttävät lähinnä kosmeettisilta, toisen tallassa on vähän messinkiä, logot tietty erilaiset, toisessa tumma skunk stripe-raita kaulan takana. Runkojen matsku eri puuta, alder saattaa olla hiukan kevyempi. Näppituntuma kaulan lakkaukseen kiinnostaisi, kumpi tuntuisi miellyttävämmältä. Itse haluaisin yhdistellä molemmista näitä yksityiskohtia. Harleybenttonin tietää halpikseksi jokainen mummo, J&Dn logo ei ole ehkä ihan niin tuttu näille soitinpoliiseille:)
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
basisti1971
21.02.2021 17:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
goodjoy: Mielipiteitä kummalla kannattas lähteä liikenteeseen?
 
Kummastakaan ei ole omistuskokemusta, mutta basaarin ja brändin perusteella itse valkkaisin ehdottomasti HB:n.
 
Musicstoresta olen ostanut kahdesti, ekan ja vikan.
Tavara tuli kyllä -vaikkakin reissussa kärsineenä- mutta jälkimarkkinointia ei ollut lainkaan.
Englanti oli heille tuntematon kieli, eikä sähköpostitsekaan voinut asioida, ainoastaan puhelimitse.
En edes reklamoinut kuljetusvaurioista, olisin yksinkertaisesti halunnut tietää mikä on putkivahvistimen biaspisteen jännite.
 
T-Kaupasta olen ostanut kaksi HB bassoa uutena (HBB600 ja Reso), ja yhden ekalta omistajalta (HBB6000).
Edes dekona myydystä resosta en keksi mitään moitittavaa, mutta jos sellaista tulisi, homma hoituu vaikka puhelimitse suomeksi, s-postista puhumattakaan.
 
Kuten hintaluokasta on pakko jokaisen tajuta, pikkuviilaamista kuten nauhatyötä, satulanviilausta ja muuta perussäätöä riittää jos haluaa vimpanpäälle mieleisekseen, mutta kaikenkaikkiaan kustannustehokkaita laitteita jos peukalo ei ihan keskelle kämmentä ole osunut.
 
Kuten kaikissa muissakin vastaavissa, mikit ja elektroniikka ovat heikoin lenkki, joten kannattaa varmistaa että mikit ovat stanukokoisia jos aikoo vaihtaa eikä omista jyrsintä tmv.
Alkuperäisilläkin toki soittaa, mutta eivät välttämättä etenkään äänitellessä ole kovin helppoja jos tietynlaista monipuolista soundia kaipaa.
 
Esimerkiksi noiden 6-kielisten saippuapalat ovat aivan oman kokoisiansa, joten heittämällä ei sovi yhdenkään valmistajan jälkiasennusmikit.
Jatsarin mikeissä on vähemmän variaatioita, mutta niissäkin on mulla tullut eri kokoisia vastaan, enkä puhu kaula- ja tallamikin erilaisista mitoituksista.
 
T:Samuli
 
discominister
21.02.2021 23:18:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo Harley Benton JB-75 ja voin suosittella sitä isosti. Hintaisekseen todella hyvä soitin.
 
fhtagn
25.02.2021 07:25:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat kokemukset Harley Bentonin soittimista ovat kyllä useamman vuoden takaa, mutta siitä huolimatta ehkä itse tässä tapauksessa säästäisin muutaman euron enemmän kasaan ja satsaisin joko halvemman pään Sireen tai Squierin Classic Vibe -sarjalaiseen. Ei ainakaan ala heti kaduttaa. Just my two cents.
 
J.Nikkanen
25.02.2021 07:38:53 (muokattu 25.02.2021 10:31:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … e-70-s-Jazz-Bass-sahkobasso-Natural
 
Tuommonen.
 
edit: niin pahoittelut pieni OT mutta HB vastaan J&D niin HB.
 
We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw
discominister
25.02.2021 15:27:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat kokemukseni on tältä vuodelta omaan kouraan nuo Squerin Classic Vibet eivät tuntuneet yhtä laadukkailta. Kevyempiä kyllä olivat.
 
s151669
05.03.2021 07:25:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikon mukaisia Harrikoita ei ole käsissä käynyt. Jotain muita kyllä (kitaroita). Mitään oikeaa vikaa en ole niistä löytänyt. Parempia kuin huonoimmat Squierit :)
 
Nauhanpäitä joudut viilaamaan joskus mutta niin joudut muissakin merkeissä. Säädöt suoraan paketista - mutta koskee kaikkia merkkejä. Pojalle hommatussa ministratossa jopa mikit ovat ihan kelvolliset. Tonepotikka ja/tai sen konkka onkin sitten väärää kokoa/väärin kytketty mutta eipä sitä tartte käyttää ja asia korjaantuu noin eurolla kun jaksaa pleksin irrottaa.
 
Antikitarasankari. Siis basisti.
J.Nikkanen
05.03.2021 09:12:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Omat kokemukseni on tältä vuodelta omaan kouraan nuo Squerin Classic Vibet eivät tuntuneet yhtä laadukkailta. Kevyempiä kyllä olivat.
 
Jaa. CV Presaria just testailin ja kaverillekkin suosittelin (joka moisen osti) ja oikein hyvältä tuntui omaan näppiin ja saundikin oli just eikä melkein presaria.
 
We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw
Janne19691
11.04.2021 09:01:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on J&D:n basso joka puuosiltaan ja työnjäljen puolesta se on ollut ihan kelpo soitin. Virittimet oli kehnon puoleiset ja ne meni vaihtoon. Edellinen omistaja oli vaihtanut mikit Seymour Duncaneihin joten alkuperäisistä ei ole kokemusta. Itse vaihdoin myös tallan Allpartsin Omega Bass tallaan. Ei vanhassa perinteismallisessa vikaa ollut mutta halusin kokeilla ja kyllä soundi parani.
 
https://www.musicstore.com/en_OT/EU … -3-Tone-Sunburst/art-BAS0000999-000
 
Rule #1: There are no rules.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «