JanneO 14.09.2020 22:31:55 | |
---|
Olly: Onko basarin nuijan hautaaminen ongelma suoravetopedaalin kanssa? Kaikkea sitä tulee pähkättyä... Se on ongelma minkä tahansa pedaalin kanssa. Itse suoraveto ei tee sitä ongelmaa. Joskin varmaan maailman rumpaleista 90% hautaa nuijaa, jopa ihan huiputkin:) |
Kefiiri 14.09.2020 22:38:11 (muokattu 14.09.2020 22:39:14) | |
---|
Ne huiput kai välillä hautaa nuijaa koska ne tykkää siitä soundista ja tuntumasta? Me tumpelommat sitten sen takia ettei osata muuta :D Mä kyllä olen yrittänyt opetella olemaan hautaamatta kun täällä sitä paheksuttiin. Ihan sama, lopputulos on mitä sattuu. En saa kiinni ajatuksesta miksi suoravetopedaali olisi tässä suhteessa erilainen kuin muut. En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 15.09.2020 00:46:07 | |
---|
Molemmat soittotavat ovat perusteltuja, ja kannattaa ottaa haltuun. I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |
Bobana 19.09.2020 00:58:16 | |
---|
No täällä ei oo muuttunu mikään. Ihan samat ukot horisee samoja juttuja. No, Ok :D Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
hollmi-5 19.09.2020 08:31:48 | |
---|
Bobana: No täällä ei oo muuttunu mikään. Ihan samat ukot horisee samoja juttuja. No, Ok :D Terve pitkästä aikaa! Soundit, piuhat ja kajarit. |
tiukkapipo 04.10.2020 00:16:38 | |
---|
Olikohan se A. Nykänen, joka kuvaili että Ruohosen veljekset ovat tarkkoja levytystensä soiton kanssa ja vaativat niihin "ajoa". Luulen ymmärtäväni mitä sillä tarkoitetaan, mutta en ole sittenkään varma ymmärränkö samoin kuin muut. Miten ymmärrätte asian, jos teiltä vaaditaan soittoon "ajoa" ja mitkä ovat keinonne saada esim. kertosäkeeseen lisää ajoa jos soitatte klikin kanssa? |
Jucciz 23.10.2020 01:33:25 | |
---|
Uusi Testamentti on nyt julkaistu uutena käännöksenä ja sen myötä mm. helisevä symbaali on muuttunut pamahtavaksi pelliksi. Herättääkö tämä rumpaleissa mietteitä? Vaihtuiko käsintaottu vintage-Zildjian Bosphoruksen Trash Crashiin? Ainakin omaan korvaan vanha versio oli jotenkin runollisempi ja soljuvampi kuin tämä uusi. |
Kefiiri 23.10.2020 11:33:02 (muokattu 23.10.2020 11:38:13) | |
---|
En nyt ymmärrä... ei kai siinä oikeasti käytetä ilmaisua "pamahtava pelti"? En tunne tuota tarinaakaan mutta jos se pelti tosiaan on pamahtanut niin tarpeetontahan se on pehmentää vaikutelmaa runollisuudella. Edit: googlasin jutun ja totta se oli. Peltihän nyt on tosi typerä termi tuohon, ammattislangia jota eivät kaikki hahmota. Kas kun eivät ole laittaneet että Paiste 302. En ole musiikin asiantuntija. |
Krice 27.01.2021 15:34:54 | |
---|
Aloin pohtia mikä mättää pedaalien kanssa niin selvisi, että istuin liian lähellä pedaaleita. Tuolia piti siirtää reilusti taaksepäin niin jalka pääsee sellaiseen kulmaan, missä soittaminen on paljon rennompaa. Samalla tietysti piti siirtää virveliä ja telinetomia taaksepäin, mutta muuten setti pysyi kasassa. En keksinyt tätä itse vaan katsoin Thomas Langin videon: https://www.youtube.com/watch?v=-6vIZO85fBI Tuossa on minusta hyvin selitetty miten tuolilla pitää istua ja miten erilaisia perustekniikoita käytetään. |
Mösjöö 28.01.2021 12:48:31 | |
---|
Jucciz: Uusi Testamentti on nyt julkaistu uutena käännöksenä ja sen myötä mm. helisevä symbaali on muuttunut pamahtavaksi pelliksi. Herättääkö tämä rumpaleissa mietteitä? Vaihtuiko käsintaottu vintage-Zildjian Bosphoruksen Trash Crashiin? Ainakin omaan korvaan vanha versio oli jotenkin runollisempi ja soljuvampi kuin tämä uusi. https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000007661652.html |
Pystyykö sarjanumerosta päättelemään minä vuonna rummut on valmistettu? En löytänyt rummuista muuta numeroa tai tietoa kuin basarissa oleva numerokoodi ja made in japan. Vanhat tamat kyseessä. Googlella kattelin että niitä on olemassa myös muodossa esim 83-xxxxx jossa nuo ekat kaksi numeroa on vuosiluku, omissa on kuitenkin 12xxxx muodossa tuo, tuskin ovat vuodelta 1912. |
AP 23.02.2021 15:37:48 | |
---|
prophecy: Pystyykö sarjanumerosta päättelemään minä vuonna rummut on valmistettu? En löytänyt rummuista muuta numeroa tai tietoa kuin basarissa oleva numerokoodi ja made in japan. Vanhat tamat kyseessä. Googlella kattelin että niitä on olemassa myös muodossa esim 83-xxxxx jossa nuo ekat kaksi numeroa on vuosiluku, omissa on kuitenkin 12xxxx muodossa tuo, tuskin ovat vuodelta 1912. Laittaahan kuvaa esille, niin jo katalogien perusteella voisi selvitä edes vuosiväli? "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
J.Nikkanen 07.03.2021 17:52:51 | |
---|
Pitkästä aikaa setti soittokunnossa, vain vähän piti lainata osia että sain setin kasaan ja ruuvailtua suurinpiirtein ns. sinne päin. Tästä alkaa sitten astetta kovempi treeni jos vain nivelet kestää, hieman pitää vielä miettiä että mitä mihinkin ja mille korkeudelle, muuten homma loppuu (taas) ennenkuin ehtii edes kunnolla alkaa. We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw |
Epämuusikko 10.03.2021 09:19:44 (muokattu 11.03.2021 00:58:41) | |
---|
otin umpikalvoisesta pikku-treenisetistäni basarimikin pois ja laulumikin tilalle. soundi, omaan käyttötarkoitukseeni, parani! e: koska kys. mikkisatsin (overheadina Behkun ECM8000) kokonaishinta oli itelleni hulppeat 60 euroa, niin laitoin virvelimikiksi vintage-441:n nostamaan kokonaishintaa. Hyvältä nuo soundasivat ilmankin, mutta nyt on jees. Kaikki tämä siksi, koska oon alkanu todella tykätä siitä, miltä rummut kuulostavat mikitettynä, ja kaikki Suomen lain puitteissa ok:t treenimotivaatiota edistävät keinot ovat sallittuja. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Jucciz 15.03.2021 15:17:54 | |
---|
Epämuusikko: oon alkanu todella tykätä siitä, miltä rummut kuulostavat mikitettynä Aika monella kasetilla on käytetty tätä taktiikkaa. |
Piepe 03.06.2021 22:03:34 | |
---|
tiukkapipo: Olikohan se A. Nykänen, joka kuvaili että Ruohosen veljekset ovat tarkkoja levytystensä soiton kanssa ja vaativat niihin "ajoa". Luulen ymmärtäväni mitä sillä tarkoitetaan, mutta en ole sittenkään varma ymmärränkö samoin kuin muut. Miten ymmärrätte asian, jos teiltä vaaditaan soittoon "ajoa" ja mitkä ovat keinonne saada esim. kertosäkeeseen lisää ajoa jos soitatte klikin kanssa? Ahaa! Tää on munsta hyvä kysymys. Jonhonka vastaamalla kiinnitänkin tämän hauskan ketjun omiini. Ajo, jota tuossa ehkä haetaan, on mielestäni sitä että soitetaan isosti ja/tai röyhkeämmin. Ihan snadisti liioitellen. Haikka hulmuten tai ride lepattaen. Perusturvallista ajoa tietysti on komppi crashiin. Vähemmän kliinisti, enemmän tunteella. Jokunen äkkiväärä aksentti, ehkä jopa ylipitkä filli jos uskaltaa koetella kanssamusisoijien tai tuottajan hermoja. Kiilaatakin saa, pienen hetken kunhan palaa tarkasti klikkiin niin ettei flow katoa. Todella sisällähän siinä pitää olla biisissä, ennen kun syntyy ajoa. No, en oo muutes soittanu rumpuja tai bändin kanssa yli puoleen vuoteen, joten pitää päästellä höyryjä näin tekstin muodossa :D |
Piepe 03.06.2021 22:35:45 | |
---|
Jucciz: Ainakin omaan korvaan vanha versio oli jotenkin runollisempi ja soljuvampi kuin tämä uusi. No kyllä. Toisaalta Paavalin alkuperäinen tarkoitus on mukamas ollut "sanoa rumasti". "Uutta suomennosta tehnyt työryhmä perehtyi kyllä monenlaisiin historiallisiin ja kulttuurillisiin asioihin, myös antiikin ajan lyömäsoittimiin. - Ei pelti siellä mikään vahinko ole." https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/p … oyta-ja-somekeskusteluihin#8bc82cab Englanniksikin näkyy olevan aika tönkkö "If I make use of the tongues of men and of angels, and have not love, I am like sounding brass, or a loud-tongued bell." Mösjöö: https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000007661652.html Nyt kyllä pisti tyrskynaurua. |
Epämuusikko 20.06.2021 02:04:36 | |
---|
Tulipa soitettua elämäni eka aggregaattikeikka. siis että muut soittimet otti aggregaatista virran ja ite olin moposetillä liikenteessä. heh. itikat söi. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Piepe 20.06.2021 22:59:38 | |
---|
Epämuusikko: Tulipa soitettua elämäni eka aggregaattikeikka. siis että muut soittimet otti aggregaatista virran ja ite olin moposetillä liikenteessä. heh. itikat söi. Hah! Hyvä. Vehje lienei vähän kauempana lavasta, vaiko ihan keskellä, bändin ns. moottorina heh? |
Piepe 20.06.2021 23:14:26 | |
---|
Ajattelin juhannuksena viedä mökille autotallissa pari vuotta kohtaloaan odottaneen Mayan 13" 14" 18" 24" setin ja ährytä siihen uudet pinnoitteet. Vieläkö Jackshop toimii vai mistä sitä saisi wrappiä nopealla toimituksella? |