Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5362 363 364 365 366497 498 499 500 501
parek
12.02.2021 13:40:33 (muokattu 12.02.2021 13:49:19)
Mun Jazz-a-caster on ilmeisesti turvonneella hintapyynnillä, koska joku ilmoitti pikaviestillä, että oli nähnyt sellaisen viime vuosituhannen lopussa kerran liikkeessä ja sen hinta oli tuolloin, _yli 20v sitten_ uutena n. 900-1100€ hintalapulla. Tuli vielä huutomerkit päälle.

Reverbissä meni pari viikkoa sitten yksi vastaava n. 2100€ hintaan. Mutta kait se mun 1550€ siis turvonnut on.

jepjep
fox
12.02.2021 13:53:04

o0o: Mun Jazz-a-caster on ilmeisesti turvonneella hintapyynnillä, koska joku ilmoitti pikaviestillä, että oli nähnyt sellaisen viime vuosituhannen lopussa kerran liikkeessä ja sen hinta oli tuolloin, _yli 20v sitten_ uutena n. 900-1100€ hintalapulla. Tuli vielä huutomerkit päälle.

Reverbissä meni pari viikkoa sitten yksi vastaava n. 2100€ hintaan. Mutta kait se mun 1550€ siis turvonnut on.

jepjep

Kyllähän noita tuollasia löytyy, tai sitten on oikein hakemalla haettu referenssi jostain Udmurtian Soittimen ilmoituksesta... joka sitten ei oo ollenkaan kulloinkin kyseessä oleva merkki tahi malli - paaljo halvempi kuitenkin!!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Tympee Huttunen
12.02.2021 14:44:28 (muokattu 12.02.2021 14:46:42)
fox: Kyllähän noita tuollasia löytyy, tai sitten on oikein hakemalla haettu referenssi jostain Udmurtian Soittimen ilmoituksesta... joka sitten ei oo ollenkaan kulloinkin kyseessä oleva merkki tahi malli - paaljo halvempi kuitenkin!!

Se on muuten ärsyttävää, kun jotkut firmat aikanaan myi mallit loppuun halvalla ja jättivät hinnan näytille, mutta soitin oli "not available". Ei siitä tiedä edes myytiinkö tuota niin halvalla, vai onko jälkeenpäin laitettu tuollainen ale näytille.
opel99
12.02.2021 19:51:46
o0o: Mun Jazz-a-caster on ilmeisesti turvonneella hintapyynnillä, koska joku ilmoitti pikaviestillä, että oli nähnyt sellaisen viime vuosituhannen lopussa kerran liikkeessä ja sen hinta oli tuolloin, _yli 20v sitten_ uutena n. 900-1100€ hintalapulla. Tuli vielä huutomerkit päälle.

jepjep

mnetin torin yksi vakiovaruste on että vaikka kuinka laitat omasta mielestäsi asiallisen pyynnin kun olet seurannut mitä niistä muualla pyydellään niin kyllä kommenttiketju täyttyy silti kommenteista kuinka siellä ja tuolla on samanlainen halvemmalla oikea hinnoittelu on mennyt aikalailla mahdottomaksi
ei se ikä vaan asenne
kojones
12.02.2021 20:00:30

Kai vastasit sille että on varmasti markka-aikana ollut 900-1100 markkaa.
Guitarfreak
12.02.2021 22:15:15 (muokattu 12.02.2021 22:15:30)
opel99: mnetin torin yksi vakiovaruste on että vaikka kuinka laitat omasta mielestäsi asiallisen pyynnin kun olet seurannut mitä niistä muualla pyydellään niin kyllä kommenttiketju täyttyy silti kommenteista kuinka siellä ja tuolla on samanlainen halvemmalla oikea hinnoittelu on mennyt aikalailla mahdottomaksi

Kommentit vaan pois :D nillittäjiä löytyy aina eikä niitä voi miellyttää
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
munkero
13.02.2021 08:10:55
opel99: mnetin torin yksi vakiovaruste on että vaikka kuinka laitat omasta mielestäsi asiallisen pyynnin kun olet seurannut mitä niistä muualla pyydellään niin kyllä kommenttiketju täyttyy silti kommenteista kuinka siellä ja tuolla on samanlainen halvemmalla oikea hinnoittelu on mennyt aikalailla mahdottomaksi

Tässähän on paikallaan wanha kunnon "osta sieltä sit"

Saatoin viljellä tätä aikoinaan Gibsonia myydessä aika useasti kun vinguttiin että pajalta/fasulta/whatever saa viimevuotisia monta sataa hintapyyntöäni kalliimmalla.
Itekki joskus soitellu.
Laulava Kylätohtori
13.02.2021 09:40:19
Guitarfreak: Kommentit vaan pois :D nillittäjiä löytyy aina eikä niitä voi miellyttää

Itse mieluiten skippaan ilmot, missä kommentointi on estetty. Riippuu tietysti myyjästä ja tuotteesta, mutta kyllä se aina hieman mietityttää, että miksi kommentit ovat pois käytöstä. Lähinnä tulee mieleen, että myyjä tietää itsekin, ettei kaikki välttämättä täsmää ja haluaa siksi poistaa mahdollisuuden kysellä tai kommentoida. Kyse on siis lähinnä riskienhallinnasta, joissa kommentit ovat yksi osa kokonaisuutta.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
munkero
13.02.2021 13:04:02
Laulava Kylätohtori: Itse mieluiten skippaan ilmot, missä kommentointi on estetty. Riippuu tietysti myyjästä ja tuotteesta, mutta kyllä se aina hieman mietityttää, että miksi kommentit ovat pois käytöstä. Lähinnä tulee mieleen, että myyjä tietää itsekin, ettei kaikki välttämättä täsmää ja haluaa siksi poistaa mahdollisuuden kysellä tai kommentoida. Kyse on siis lähinnä riskienhallinnasta, joissa kommentit ovat yksi osa kokonaisuutta.

Erikoishenkilöiden erikoiskommentit ei kiinnosta. Jätän niihin mielummin vastaamatta pikaviestitse.

Eikä kovin usein tee mieli kommentoida mitään kenenkään ilmoituksiin. Kusetukset, piraatit ja törkeät pyynnöt toki erikseen.
Itekki joskus soitellu.
parek
13.02.2021 13:45:34 (muokattu 13.02.2021 13:46:00)
Laulava Kylätohtori: Itse mieluiten skippaan ilmot, missä kommentointi on estetty. Riippuu tietysti myyjästä ja tuotteesta, mutta kyllä se aina hieman mietityttää, että miksi kommentit ovat pois käytöstä. Lähinnä tulee mieleen, että myyjä tietää itsekin, ettei kaikki välttämättä täsmää ja haluaa siksi poistaa mahdollisuuden kysellä tai kommentoida. Kyse on siis lähinnä riskienhallinnasta, joissa kommentit ovat yksi osa kokonaisuutta.

Viestisi perusteella jätin GAS ilmoituksesta hetki sitten kommentoinnin päälle. Heti joku kommentoi siihen joutavaa lätinää missä kerrottiin minun olevan väärässä. Vaikka mun olkapää menee kipeäksi kaikilla liian "ergonomisilla" kitaroilla, niin kommentoijan mielestä olen väärässä ja vika on vain mun tekniikassa.

Ton takia kommentointi pysyy jatkossakin aina pois päältä.
erty
13.02.2021 14:03:10
o0o: Viestisi perusteella jätin GAS ilmoituksesta hetki sitten kommentoinnin päälle. Heti joku kommentoi siihen joutavaa lätinää missä kerrottiin minun olevan väärässä. Vaikka mun olkapää menee kipeäksi kaikilla liian "ergonomisilla" kitaroilla, niin kommentoijan mielestä olen väärässä ja vika on vain mun tekniikassa.

Ton takia kommentointi pysyy jatkossakin aina pois päältä.

Eihän sun kannata tommosta ominaisuutta myydä oman negatiivisen kokemuksen kautta? Toisellehan se voi näyttää just hyvältä ja toivotulta ominaisuudelta mut nyt se tulee esiin ikäänkuin huonona sun kokemuksen kautta. Toki ton kommentointi on ihan turhaa kitinää, mut antaa ihmisten kitistä. Jos kitinälle ei oo mitään perusteita niin mitä väliä. Kommentoinnin poistaminen herättää mussakin epäilystä ettei haluta julkisesti esim. vastata kysymyksiin. En tosin viittaa, että sun kohdalla ois näin, mut niinkun yleisesti.
Gary the pine
13.02.2021 14:16:28
o0o: ...vaikka mun olkapää menee kipeäksi kaikilla liian "ergonomisilla" kitaroilla, niin kommentoijan mielestä olen väärässä ja vika on vain mun tekniikassa.

Joka on täysin mahdollista ja jopa todennäköistä, mutta mitäs sitten, jokaisella on omalle kropalleen muotoutunut tekniikka joka tuskin on ihan yks-yhteen akateemisesti hyväksytyn "oikean" tekniikan kanssa, mulla ei oo ainakaan.

Itehän sitä tietää mikä omalle kropalle sopii, ei kommentti-ulisijat.

Mun mielestä noi kommentit on siinä ihan hyviä, että joskus jonkun harvinaisemman kamppeen kanssa saattaa olla myyjällä vähän faktat hakusessa ja sit niitä korjataan taikka täydennetään hyvässä hengessä, sit toisaalta huonoa meininkiä niissä joskus näkee kun lyödään ku vierasta sikaa, joskus toki ansaitusti mutta ei aina.

Vähän siiosoo, ei mulla ainakaan vaikuta kamppeen kiinnostavuuteen se onko kommentointi päällä vai nou, sen sijaan ilmoituksen ilmaisutavasta useimmiten näkee viittiikö kiinnostella yhtään enempää.
Tulin, näin, paskoin housuun.
parek
13.02.2021 14:19:42
erty: Eihän sun kannata tommosta ominaisuutta myydä oman negatiivisen kokemuksen kautta? Toisellehan se voi näyttää just hyvältä ja toivotulta ominaisuudelta mut nyt se tulee esiin ikäänkuin huonona sun kokemuksen kautta. Toki ton kommentointi on ihan turhaa kitinää, mut antaa ihmisten kitistä. Jos kitinälle ei oo mitään perusteita niin mitä väliä. Kommentoinnin poistaminen herättää mussakin epäilystä ettei haluta julkisesti esim. vastata kysymyksiin. En tosin viittaa, että sun kohdalla ois näin, mut niinkun yleisesti.

Hyvä huomio. Otan oman negakokemuksen pois ja kokeillaan uudestaan kommentointia.
parek
13.02.2021 15:36:36
Gary the pine: Joka on täysin mahdollista ja jopa todennäköistä, mutta mitäs sitten, jokaisella on omalle kropalleen muotoutunut tekniikka joka tuskin on ihan yks-yhteen akateemisesti hyväksytyn "oikean" tekniikan kanssa, mulla ei oo ainakaan.

Itehän sitä tietää mikä omalle kropalle sopii, ei kommentti-ulisijat.

Itse tykkään lepuuttaa oikeaa kättä kitaran terävään reunaan (esim. tele). Saan siitä hyvän tukipisteen, soitto helpottuu ja näppäily on tarkempaa. Jos kitarassa on contour etukannessa niin mun pitää roikottaa oikeaa kättää kokoajan jännityksessä, koska ei mun käsi ainakaan osu juuri siihen oikeaan kohtaan missä sormien haluan olla kielten päällä silloin kuin annan vaan käden roikkua siinä mihin se luonnollisesti menee.
Haeroe
13.02.2021 18:29:37

o0o: Itse tykkään lepuuttaa oikeaa kättä kitaran terävään reunaan (esim. tele). Saan siitä hyvän tukipisteen, soitto helpottuu ja näppäily on tarkempaa. Jos kitarassa on contour etukannessa niin mun pitää roikottaa oikeaa kättää kokoajan jännityksessä, koska ei mun käsi ainakaan osu juuri siihen oikeaan kohtaan missä sormien haluan olla kielten päällä silloin kuin annan vaan käden roikkua siinä mihin se luonnollisesti menee.

Ollaan jo kaukana off-topicin puolella, mutta tähän on pakko kommentoida. Mulla on vastaava ongelma lespan kanssa. Ei vaan oikea käsi asetu oikeaan paikkaan, ja joutuu keskittymään kielten näpäytysten lisäksi pitämään kättä oikeassa paikassa. Haluaisin kovin tykätä lespoista, koska saundi niissä hieno ja oma juttunsa, mutta ei vaan tule mitään. Itse tohon myytävään GAS:iin kommentoin, että monipuolisempaa ja parempaa kitaraa saa hakea. Se on ko. kitaran hienous ja heikkous. Riippuu täysin katsantokannasta.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
parek
13.02.2021 19:31:00
Haeroe: Ollaan jo kaukana off-topicin puolella, mutta tähän on pakko kommentoida. Mulla on vastaava ongelma lespan kanssa. Ei vaan oikea käsi asetu oikeaan paikkaan, ja joutuu keskittymään kielten näpäytysten lisäksi pitämään kättä oikeassa paikassa. Haluaisin kovin tykätä lespoista, koska saundi niissä hieno ja oma juttunsa, mutta ei vaan tule mitään. Itse tohon myytävään GAS:iin kommentoin, että monipuolisempaa ja parempaa kitaraa saa hakea. Se on ko. kitaran hienous ja heikkous. Riippuu täysin katsantokannasta.

Kyllä tämä ihan tarpeeksi läheltä topicia liippaa, joten jatkan: jos kitarassa on reunaviisteet ja soitan istualtaan kitara oikean reiden päällä niin esim. tässä trussissa mun pikkauskäsi on "luontevasti" tuossa n. 20 nauhan päällä silloin kun _en jännitä_ olkapäätä vaan annan käden ja olkapään olla luonnollisessa asennossa. Sama koskee stratoakin. Sen sijaan käsi sijoittuu juuri oikeaan kohtaan _ilman_ olkapään lihasten jännitystä JOS kitarassa on terävä reuna (= tele) mistä oikea käsivarsi saa tukea. Eli itsellä se ergonimisuus ja epäergonomisuus menee juuri päinvastoin miten useimmilla.

Lespa on tietty oma lukunsa. Se asemoituu sylissä ihan väärin. Seisten se taas on hyvä.
rainmaker
21.02.2021 18:52:12
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1618455

Kaukana on ne ajat, kun käytetyn faded sg:n käypä hintapyynti oli 450-500€.
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
munkero
21.02.2021 19:59:44
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1629456

Nyt on sen näkönen intonaatiosäätö ettei oo tallanvaihdos osunu kohilleen. Kaipa tuollakin pelillä joku arvo on, mutta tässä kunnossa 400€ pilatusta japsi-kramerista tuntuu aika tiukalta.
Itekki joskus soitellu.
K.Hill
21.02.2021 23:49:03
rainmaker: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1618455

Kaukana on ne ajat, kun käytetyn faded sg:n käypä hintapyynti oli 450-500€.

Joo, googlailin vähän ja hinnat (ainakin pyynnit) ovat tosiaan nousseet. Pajallakin näyttää olevan 750,-.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)