Aihe: mitä mieltä esp:n kitaroista?
1
haist vittu sit
01.07.2004 22:57:01
kun ei tolla haulla oikeen esp hakusanana toimi, niin tahtoisin kuulla mielipiteitä esp:n kitaroista. hyviä ja huonoja puolia jne.. ite oon katellut esp ec-200qm, onko siitä jollain kokemuksia? toihan ai oo mistään kalleimmasta päästä, eli onko noi halvemmat esp:t ostamisen arvoisia?

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/ec200qm.phtml
bändin sivu: kohtu.tk
tommiot
01.07.2004 23:05:24 (muokattu 01.07.2004 23:06:31)
Tarkoitat varmaan LTD... ei Fendereitäkään kai kutsuta Squiereiksi?
EDIT: Ja pistetään ihan kysymykseen vastaus: Mun mielestä ne halvemmatkin on ihan hyviä, kaveri just osti Viper-50 ja mun mielestä se on ihan hyvä hintasekseen.
haist vittu sit
01.07.2004 23:08:40
saattan olla nyt vähän pihalla, mutta ltd joo.
bändin sivu: kohtu.tk
tommiot
01.07.2004 23:32:44
saattan olla nyt vähän pihalla, mutta ltd joo.

LTD on ESP:n tytäryhtiö, kuten Squier Fenderin ja Epiphone Gibsonin.
tommiot
01.07.2004 23:34:51 (muokattu 01.07.2004 23:35:35)
Tosiaan, itellä on LTD:n EX-351 ja on mun mielestä todella hyvä. Kaverilla se on se Viper-50 ja se on myös hyvä. Tosin, toi mun Explorer menee vähän ton EC-200 hinnan yli ja se Viper taas alle, mutta ihan asiallisia on tossa hintaluokassa LTD:n kitarat.
Super-Jari
01.07.2004 23:45:26
Mulla oli ESP LTD EC-100 ja hyvä kitara oli.
Ei mitään ylimääräisiä herkkuja, mutta toimiva peruskitara ja edullinen.
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
NoCo
02.07.2004 00:00:34
kun ei tolla haulla oikeen esp hakusanana toimi, niin tahtoisin kuulla mielipiteitä esp:n kitaroista.

Itelläni kaksi ESP:tä soivat akustisesti erittäin lujaa ja värisevät hullusti. Ehkäpä uskaltaisin ostaa jopa kokeilematta vanhan kunnon ESP:n luottaen että runkopuut toimivat. Ikuisia vehkeitä nuo.

Näistä LTD espeistä en tiedä mitään, enkä halua. En pidä niitä ESP:nä lainkaan. Varmasti hyviä malleja niilläkin. Ei vain herätä luottamusta.

LTD on liukuhihnakamaa minusta. Kun taas vanha EI LTD ESP on käsityötä vastaavaa tasoa.
Jormaz
02.07.2004 00:04:27
Mulla on LTD M-302 ja työn jäljessä ei ole mitään moitittavaa. Puut voisi varmasti olla paremmat. Mikit ja tallan vaihdoin.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Ben_D
02.07.2004 00:13:50

Mulla on ESP LTD V-350 ja paras keppi, jolla tähän mennessä olen soitellut. Taidan ostaa LTD EC-400:n toiseksi kitaraksi.
apuri
02.07.2004 00:26:03
Oikeat Japanilaiset ESP:t ovat huippuluokan soittimia. Sarjatuotantomallien ja CS keppien välillä ei käytännössä ole mitään eroa. Laatu on samaa kuin esim. USA Jacksoneissa.

LTD on ihan ok käyttökitara. Kalliimissa malleissa on ihan hyvää hardwarea.
Ben_D
02.07.2004 00:35:59

Oikeat Japanilaiset ESP:t ovat huippuluokan soittimia. Sarjatuotantomallien ja CS keppien välillä ei käytännössä ole mitään eroa. Laatu on samaa kuin esim. USA Jacksoneissa.

LTD on ihan ok käyttökitara. Kalliimissa malleissa on ihan hyvää hardwarea.

Mun LTD ei ole mikään ihan OK, se on vittu paras ;) No juu, toi mun on ainakin helvetin hyvälaatuinen. Neck-thru, mahonki runko ja kaula sekä ruusupuu otelauta. EMG-81 mikit ja lisenssifloikka, joka vaihtuu kohta Gotohin floikkaan.
Ben_D
02.07.2004 00:44:41

Käy kylmässä suihkussa :)

Just kävin pari tuntia sitten ;) Oliskohan täällä ketään LTD EC-400 omistajia? Olis kiinnostavan tuntunen kepukka ja EMG-81:t valmiina niin ei tarvis vaihdella.
blöö
02.07.2004 03:34:14

Mullakin on ESP (Horizon FR II) ja hyväntuntunen ja soundinen se mielestäni on.
LTD:stä en viitti paljon kirjotella kun ei oo kokemusta, mutta veikkaus on että hintalaatusuhteeltaan hyvä.
Lisenssifloikat vaan vaihtoon niistä LTD Floikkareista niin tulee luultavasti ihan hyviä.
Metalristi.
Neverest
02.07.2004 11:55:11 (muokattu 02.07.2004 12:06:04)
Mitäs mieltä ootte h-1000:sta?! Mä aattelin ensin hankii mh-1000:n, mut toi h on kyl siistimpi. Mun käsityksen mukaan se on aika lähelle sama skitta ku mh-1000, eli specseissä ainoo ero on vaahtera kansi (w/flame maple top). Mitä käytännön eroo luulette sen tuovan soundiin? Ei oo vielä päässy testaa, ku ei musamaailmaa vielä tullu. Mh:ta kyl kokeilin...

Lisäys: puhuin siis siitä h-1000:n mustasta mallista! =)
Tyhmä eläin!
Santtu_123
02.07.2004 12:29:37 (muokattu 02.07.2004 12:39:03)

Mitäs mieltä ootte h-1000:sta?! Mä aattelin ensin hankii mh-1000:n, mut toi h on kyl siistimpi. Mun käsityksen mukaan se on aika lähelle sama skitta ku mh-1000, eli specseissä ainoo ero on vaahtera kansi (w/flame maple top). Mitä käytännön eroo luulette sen tuovan soundiin? Ei oo vielä päässy testaa, ku ei musamaailmaa vielä tullu. Mh:ta kyl kokeilin...

Lisäys: puhuin siis siitä h-1000:n mustasta mallista! =)

Moi,
mulla on toi musta MH-1000 ollu reilu pari viikkoa ja ei voi muuta kun kehua :) Puolen tunnin soittelun jälkeen tuntu ku olis aina soitellu silla, eli todella hyvä soittaa ja mulle ainakin "käteen" sopiva. H-1000 ja MH-1000 on mun mielestä sama kitara, eroa vain headstockin muotoilu, mustat mallit siis. Eli menee makuasiaksi kummasta tykkää. Kitaran työn laadussa ei ole mitään sanottavaa, nauhat ei törrötä ja bindingkin on tasasta ja pearl binding näyttääkin ihan ok:lta kun sitä ei oo liikaa. Set-thru kaula on loistava tiluttajille, 24 nauhalle pääsee ns. ranne suorana eli ei tartte kurotella. Se että on tehty Koreassa ei välttämättä meinaa paskaa, ainakaan noissa LTD:ssä mitä mä oon testannu...
edit
Sen verran vielä tuosta kitarasta ja sen EMG 81-81 mikkisetistä, kitarassa on kolmiasentoinen mikkivalitsin, alhaalla tietenkin tallamikki, keskellä mun käsityksen mukaan talla ja kaula, ylhäällä kaula. Jippo on siinä että keski- ja yläasennossa soundi ei muutu yhtään, ei siis mitenkään. Ihan pekulii mun mielestä, tiedä sitten onko joku kytkentä virhe tms. mutta ihme juttu kuitenkin...
Jos mahdollista niin kannattaa ehkä vaihtaa joku muu EMG kaulaan (tai miksei tallaankin) jos haluaa enemmän soundivaihtelua. Kaulassa 81:n ei ainakaan mun mielestä ole mikään tilumikki, ehkä hieman liian tunkkanen.
McNulty
02.07.2004 12:48:41
Itse en erityisemmin diggaile ESP:tä, mutta se ECLIPSE-malli on tyylikäs. Hyviä kitaroita ovat mutta näissä floikka-skitoissa olen vannoutunut Ibanezin ystävä =) Muuten kyllä Les Paul on se miun suosikkini, siksi se Eclipsekin on tyylikäs =)

ESP (ja se LTD) ovat mielestäni kyllä nostaneet laadullisesti tasoaan. Niitä edullisia skittoja pystyy jopa soittamaan ja ne kuulostavatkin ihan kelvollisilta. Eihän ne tietysti mitään pee-är-ässiä ole mutta hintaansa nähden hyviä soittimia. Sitten siinä 400-700e hintaluokassa saakin jo asiallisen soittimen. Tosin, suosittelen silti Ibanezia kaikille floikka-tallan ystäville. Yksinkertaisesti Ibanezin tallat ovat paljon parempia kuin esim. Jacksonin. (orkkis-floikat ovatkin sitten eriasia)...
T-Bone
Neverest
02.07.2004 12:51:40
Sen verran vielä tuosta kitarasta ja sen EMG 81-81 mikkisetistä

Jippo on siinä että keski- ja yläasennossa soundi ei muutu yhtään

Joo mä muistelen jotai samanlaista, ku tota mh-1000:a testasin... Kaulamikillä en havainnu tosiaan ainkaan suurta eroo, jos ollenkaa, en nyt tarkkaan muista. Vähä oudoltahan se tuntu! Varsinki, ku omassa nykyisessä kitarassa on humpukkeri tallassa ja ykskelanen kaulassa ni soundit on ihan eri maailmasta. Harmi, jos noin tosiaan on.Tosin voihan sitä mikkiä vaihtaa. 85:sta täällä on muistaakseni paljon kaulamikiks EMG:ltä suositeltu.
Tyhmä eläin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)