Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tenorifonin huoltaminen soiton jälkeen
1
Artsi62
11.02.2021 11:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä huolto/puhdistustoimenpiteitä teette aina soittamisen jälkeen? Itselläni tämä(kin) osa-alue vähän hukassa, joten olisin kiitollinen vinkeistä!
 
statikbuzz
01.10.2021 21:16:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä mun prosessi mitä teen joka soiton jälkeen joka päivä mun YTS-480S kanssa
 
Kuivaan suukappaleen ja kaulan pikkuliinalla. Lehti menee sille tarkoitettuun koteloon ja liga takaisin suukappaleen päälle korkkeineen ja koko paketti hyllyyn tai omaan pussiin ja laukkuun vähä riippuen soitanko kotona vai muualla.
 
Sitte vedän kahdella isolla liinalla kellon kautta sisään ja ylhäältä ulos niin kauan kunnes putki on kuivan oloinen. Sitte vielä käyn imulapulla läpi läpät ettei ole jäänyt kosteutta.
 
Sitte pyyhin kiilotusliinalla rungon ja kaulan vielä suht siistiksi.
 
Lopuksi Key Leavesin aukipitäjät noihin helposti juuttuviin läppiin eli Gis, Es ja Cis jää näillä auki. Jos näitä ei laita, tarraa mulla toi Yamahan synteettinen matsku kii ainakin Gis läpän osalta aivan varmasti joka ikinen kerta.
 
Sit vielä heitän päätytulpan (ei umpinainen) kiinni ja fonin kuivumaan ilman kaulaa telineeseen, jolloin Torvi pääsee vielä vapaasti kuivumaan loppuun.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «