Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 552 53 54 55 5671 72 73 74 75
mize7
14.12.2020 10:29:23

Tomppa_tom: Hei.

En tiedä onko nyt oikea paikka, mutta viissatkaa viisaammat sitten oikeaan.

Päivitin HX Stompin 3.0:n ja päivityksen lopuksi tuli error. Näyttö meni todella kryptiseksi. Tai kun käynnistää, niin ei etene mihinkään. Sitten jostain löysin jonkun, nyt en muista kumpi oli, mutta sanotaan nyt vaikka että painaa painikkeet 2 ja 3 alas käynnistäessä niin menee hyvin kryptiseksi näyttö (linkin takana kuvat). Otin backupin editorilla talteen. Ei yhdistä tietokoneeseen kun yritän uusia. Mikä avuksi? Onko jotain hard resettiä jolla saan tän johonkin perus tilaan ajettua? Nythän tää on aika arvokas paperipaino vain.

Kuvat: https://drive.google.com/drive/fold … s/1-cpgwAJdR80su8_1RVp-uAgwBb9cpI8X

Kokeile tätä:

Pressing and Holding down the "Page >" Button while powering up will put the HX Stomp into update mode. This update mode is helpful if the update is interrupted, and the HX Stomp will not boot properly. You will see a blank screen (no visual feedback on the display).
https://soundcloud.com/mediumplayer
Tomppa_tom
14.12.2020 14:58:57
Kokeile tätä:

Pressing and Holding down the "Page >" Button while powering up will put the HX Stomp into update mode. This update mode is helpful if the update is interrupted, and the HX Stomp will not boot properly. You will see a blank screen (no visual feedback on the display).

Pentele kiitos! Tämähän pelittää! Ai kun hieno homma. Kiitos paljon avusta.
mize7
14.12.2020 15:47:30

Tomppa_tom: Kokeile tätä:

Pentele kiitos! Tämähän pelittää! Ai kun hieno homma. Kiitos paljon avusta.

Hieno homma, että ongelma ratkesi! :)
WanhaWetäjä
14.12.2020 16:08:04

Tiukka mietintä edessä, saatan laittaa Helix floorin ja Powercap 212 vahvistimen myyntiin lähiaikoina. Asiaan liittyen kysymys teille joilla on Helix Native ihan oikeesti käytössä ja siitä on riittävästi kokemusta, pärjääkö tuolla kotiäänityksissä ja onko ratkaisevaa soundieroa rautavermeeseen? Mulla oli tuosta joskus demo eli se tie on kuljettu, se kokeilu jätti jotenkin vaisun kuvan softasta vs rauta, taisi olla ihan Nativen alkuaikoja. Vajaalla satkullahan tuon saisi Helixin rekistöröitynä omistajana. Niin joo, Ownhammerin ihan ok IR-kirjasto löytyy eli sen suhteen soundipuoli toimii.

Mulla on QSC: n 8 kanavainen digimikseri eli saan tarvittavat reititykset sitä kautta äänikortille tai suoraan monnarivahvarille, nyt kaikki menee Helixin kautta.
2. vaihtoehto on pitää Helix ja myydä QSC ja Yamahan aktiivikaappi, voi kirpasta vähän liikaa tuo eka vaihtoehto.

3. vaihtoehto on myydä kaikki kamat pois ja lopettaa soittaminen, sekin on käynyt mielessä näinä ankeina aikoina.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
aristoteles666
14.12.2020 17:26:13 (muokattu 14.12.2020 17:26:26)

WanhaWetäjä: Tiukka mietintä edessä, saatan laittaa Helix floorin ja Powercap 212 vahvistimen myyntiin lähiaikoina. Asiaan liittyen kysymys teille joilla on Helix Native ihan oikeesti käytössä ja siitä on riittävästi kokemusta, pärjääkö tuolla kotiäänityksissä ja onko ratkaisevaa soundieroa rautavermeeseen? Mulla oli tuosta joskus demo eli se tie on kuljettu, se kokeilu jätti jotenkin vaisun kuvan softasta vs rauta, taisi olla ihan Nativen alkuaikoja. Vajaalla satkullahan tuon saisi Helixin rekistöröitynä omistajana. Niin joo, Ownhammerin ihan ok IR-kirjasto löytyy eli sen suhteen soundipuoli toimii.

Mulla on QSC: n 8 kanavainen digimikseri eli saan tarvittavat reititykset sitä kautta äänikortille tai suoraan monnarivahvarille, nyt kaikki menee Helixin kautta.
2. vaihtoehto on pitää Helix ja myydä QSC ja Yamahan aktiivikaappi, voi kirpasta vähän liikaa tuo eka vaihtoehto.

3. vaihtoehto on myydä kaikki kamat pois ja lopettaa soittaminen, sekin on käynyt mielessä näinä ankeina aikoina.

Kyllä se ihan samalta kuulostaa.

3. tuo ei ole vaihtoehto.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
LaXu
15.12.2020 09:52:40
WanhaWetäjä: Tiukka mietintä edessä, saatan laittaa Helix floorin ja Powercap 212 vahvistimen myyntiin lähiaikoina. Asiaan liittyen kysymys teille joilla on Helix Native ihan oikeesti käytössä ja siitä on riittävästi kokemusta, pärjääkö tuolla kotiäänityksissä ja onko ratkaisevaa soundieroa rautavermeeseen? Mulla oli tuosta joskus demo eli se tie on kuljettu, se kokeilu jätti jotenkin vaisun kuvan softasta vs rauta, taisi olla ihan Nativen alkuaikoja. Vajaalla satkullahan tuon saisi Helixin rekistöröitynä omistajana. Niin joo, Ownhammerin ihan ok IR-kirjasto löytyy eli sen suhteen soundipuoli toimii.

Helix Nativen soundi on tasan sama kuin rautalaitteenkin. Erot tulevat käytetystä audio interfacesta ja sen inputien ja outputien laadusta sekä miten nuo on asetettu. Mielestäni halpa Focusrite Scarlett 6i6 2nd gen audio interfaceni toimii aivan riittävän hyvin sen kanssa.

Rauta-Helixissa on pienempi kokonaislatenssi, mutta mielestäni ei se plugarin kanssakaan ole mikään ongelma.

Helixin suurin miinus on mielestäni kaappimallinnukset. Niitä saa tunkata ihan reilusti, että pääsee edes jonkun hyvän IR:n tasolle. Itse korvaan tuon osaston MIKKO-plugarilla (tai siitä exportoiduilla IR-tiedostoilla). Vastaavasti peruskaiut ovat mitä ovat, joten käytän siihen itse Fractalin FAS-FX plugaria. Erityisesti kuulokkeilla soittaessa sillä saa hyvin huoneen tuntua soundiin.
noon
17.12.2020 07:38:19

Katslin youtubesta joskus videoita tuosta MIKKO plugarista / playerista ja vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta työkalulta. Tosin aikani selattuani eri IR filuja, löysin mieleiseni IR:n, mutta silti... Minkähän hintainen tuo MIKKO on?

LaXu: Helix Nativen soundi on tasan sama kuin rautalaitteenkin. Erot tulevat käytetystä audio interfacesta ja sen inputien ja outputien laadusta sekä miten nuo on asetettu. Mielestäni halpa Focusrite Scarlett 6i6 2nd gen audio interfaceni toimii aivan riittävän hyvin sen kanssa.

Rauta-Helixissa on pienempi kokonaislatenssi, mutta mielestäni ei se plugarin kanssakaan ole mikään ongelma.

Helixin suurin miinus on mielestäni kaappimallinnukset. Niitä saa tunkata ihan reilusti, että pääsee edes jonkun hyvän IR:n tasolle. Itse korvaan tuon osaston MIKKO-plugarilla (tai siitä exportoiduilla IR-tiedostoilla). Vastaavasti peruskaiut ovat mitä ovat, joten käytän siihen itse Fractalin FAS-FX plugaria. Erityisesti kuulokkeilla soittaessa sillä saa hyvin huoneen tuntua soundiin.
LaXu
17.12.2020 12:41:45
noon: Katslin youtubesta joskus videoita tuosta MIKKO plugarista / playerista ja vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta työkalulta. Tosin aikani selattuani eri IR filuja, löysin mieleiseni IR:n, mutta silti... Minkähän hintainen tuo MIKKO on?

Itse softa on ilmainen ja siinä pääsee kokeilemaan yhtä kaappia (Mesa 4x12). Sen kaveriksi sitten ostetaan kaappipaketteja joita on yksittäiskaapeista isompaan Essentials settiin. Omistan itse Essentialsin ja VX30 paketit enkä oikeastaan noihin ole kaipaillut muuta lisää kuin ehkä jotain perinteisempiä skobeja tyyliin Fender combo Jenseneillä.

Essentials on tällä hetkellä 99 euroa ja yhden kaapin setit 40. Black Friday tarjouksessa näitä sai edullisesti, mutta ne meni jo.

Mielestäni ML Sound Labin lisenssisetuppi on tarpeettoman monimutkainen kun pitää pelleillä jonkun tietokone- ja softakohtaisen request keyn kanssa. En tiedä miten tuo käyttäytyy jos pitäisi vaikka päivittää kone tai asentaa käyttis uudestaan. Pystyvät varmasti generoimaan uudet lisenssiavaimet, mutta siinä voi mennä hetki.

Itse plugarit ovat kuitenkin tosi hyviä!
samiko
06.02.2021 13:41:52
Lueskelin tätä ketjua vuodelta 2018 kun LT:t, Stompit sun muut ilmestyi. Pisti silmään että nämä maksoivat markkinoille tullessaan suunnilleen saman verran mitä ne maksaa nykyäänkin kaupassa.

Stomp taisi maksaa 500e ja nyt niistä saisi pulittaa torin politiikan mukaan yli 400e käytettynä.

Eli jos itse tälläisiä härveleitä ostelen joskus tulevaisuudessa, eipä kannata venailla että hinnat tippuvat.
LaXu
06.02.2021 14:27:27
samiko: Lueskelin tätä ketjua vuodelta 2018 kun LT:t, Stompit sun muut ilmestyi. Pisti silmään että nämä maksoivat markkinoille tullessaan suunnilleen saman verran mitä ne maksaa nykyäänkin kaupassa.

Stomp taisi maksaa 500e ja nyt niistä saisi pulittaa torin politiikan mukaan yli 400e käytettynä.

Eli jos itse tälläisiä härveleitä ostelen joskus tulevaisuudessa, eipä kannata venailla että hinnat tippuvat.

Hinnat ovat itseasiassa nousseet tuossa ehkä vuosi tai jotain sitten. HX Stomp oli muistaakseni alle 500 euroa uutena. Vastaavasti isommat Helixit olivat halvempia. En tiedä onko tuossa ollut sitten joku väli, jossa ne ovat olleet julkaisua halvempia.

Mallintavien hinnat tipahtavat kunnolla vasta, kun uusi sukupolvi laitteita tulee markkinoille. Tämä tuskin tapahtuu Helixien kohdalla pariin vuoteen.
elon arska
06.02.2021 14:51:31
Torilla 3 kpl Stompeja melkein peräkkäisinä ilmoina...
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
mize7
06.02.2021 15:59:56

LaXu: Hinnat ovat itseasiassa nousseet tuossa ehkä vuosi tai jotain sitten. HX Stomp oli muistaakseni alle 500 euroa uutena. Vastaavasti isommat Helixit olivat halvempia. En tiedä onko tuossa ollut sitten joku väli, jossa ne ovat olleet julkaisua halvempia.

Mallintavien hinnat tipahtavat kunnolla vasta, kun uusi sukupolvi laitteita tulee markkinoille. Tämä tuskin tapahtuu Helixien kohdalla pariin vuoteen.

Muistan tämän kans. HX Stomp oli 499€ ja Helix halvimmillaan 1177€.
Goljatt
06.02.2021 16:15:16 (muokattu 06.02.2021 16:21:43)

mize7: Muistan tämän kans. HX Stomp oli 499€ ja Helix halvimmillaan 1177€.

Itsekin kiinnitin tähän huomiota alkutalvesta, kun meinasin laittaa oman Helix LT:n torille myyntiin ja katselin, että olin itse maksanut siitä uutena 900e pyöristettynä 2019 kesän lopussa ja nyt se maksaa pyöristettynä 1000e. Liittyisikö tähän sitten komponenttien saatavuus tai joku muu, koska alennusta tossa omassa ostoksessa ei ollut.
Oh, suits you sir!
PekkaM
06.02.2021 16:21:41 (muokattu 06.02.2021 16:21:52)
Jos en ihan väärin muista niin Helix Floor kävi F-Musiikissa 1999€ tasolla ja on nyt taas 1599€ mikä on sitä luokkaa mitä itse muistan Tompalle omastani maksaneeni.

Voin toki muistaa ihan väärin...
mike tapping
07.02.2021 12:31:58
Onkohan tämä jo jossain kohtaa selitetty, mutta mikä on se todellinen ero noiden "limited"-versioiden ja normaalin hx stompin välillä? Speksistä en keksi muuta kuin että "line out" puuttuu limited-versiosta. Se vaan että eikös noissa kuitenkin ole ihan samat liitännät joten mitä se line out tässä oikein tarkoittaa ja selittääkö se lähes sadan euron hintaeron?

Tompan linkit laitteisiin
https://www.thomann.de/fi/line6_hx_stomp_ltd_run_blue.htm
https://www.thomann.de/fi/line6_hx_stomp.htm
MolliS
07.02.2021 12:46:50 (muokattu 07.02.2021 12:56:31)

mike tapping: Onkohan tämä jo jossain kohtaa selitetty, mutta mikä on se todellinen ero noiden "limited"-versioiden ja normaalin hx stompin välillä? Speksistä en keksi muuta kuin että "line out" puuttuu limited-versiosta. Se vaan että eikös noissa kuitenkin ole ihan samat liitännät joten mitä se line out tässä oikein tarkoittaa ja selittääkö se lähes sadan euron hintaeron?

Väri. Limited Edition on halvempi koska se on tullut ulos silloin kun Stomp maksoi vähemmän. Asiakas on tietty iloissaan koska voi "huijata systeemiä" ja saada harvinaisemman laitteen halvemmalla jolloin niitä menee enemmän vaikka väri ei olisikaan suosittu.
Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo
mike tapping
07.02.2021 13:04:46 (muokattu 07.02.2021 20:27:21)
Kiitän. Uusi hx stomp alle viidensadan tuntuisi tässä vaiheessa semmoiselta, että vähän jo kutkuttelee...

Edit: Eipä siinä pitkään enää kutkuteltu kun painoin jo tilausnabbia.
LaXu
07.02.2021 17:57:22 (muokattu 07.02.2021 17:57:51)
PekkaM: Jos en ihan väärin muista niin Helix Floor kävi F-Musiikissa 1999€ tasolla ja on nyt taas 1599€ mikä on sitä luokkaa mitä itse muistan Tompalle omastani maksaneeni.

Voin toki muistaa ihan väärin...

F-Musiikin hintoja ei kannata pitää minään mittarina, ne on aina ollut ihan törkeän paljon korkeammat kuin muualla. Hyvä jos nykyään on jo kilpailukykyistä hinnoittelua.
Shredator
08.02.2021 17:25:24

JohnJ: Stompista on tulossa lähiaikoina XL-versio, joka on sisuksiltaan sama laite mutta enemmän jalkakytkimiä (ja tietenkin isompi koko tämän johdosta). Olisiko sitten myös snapshotteja enemmän kuin kolme, mutta tästä ei kai vielä ole varmaa tietoa?

Varmaan melko korkea kynnys lähteä vaihtamaan jos omistaa jo tavallisen Stompin, mutta vasta hankintaa harkitsevalle tuo voi olla odottamisen arvoinen tuote, ja varsinkin jos tarvetta olisi erilliselle midi-kytkimelle. Ilmeisesti n. 150 euroa perus-Stompia kalliimpi tuo kuitenkin tulee olemaan.

On kyllä ruma layout ei voi muuta sanoa :D Stompin suurin etu on ollut mun mielestä juuri pieni koko. Mikään muu pedaali ei tee samassa koossa samaa kuin tuo. Olen katsonut parhaaksi kuitenkin ohjailla erillisellä midipedaalilla.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)