Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Himmeimmät rock/musa-aiheiset unet?
1 2 3 4 511 12 13 14 15
rockpock
01.07.2004 18:30:44 (muokattu 01.07.2004 18:39:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuli mieleenä tämmöinen, eli minkälaisia unia olette nähneet liittyen bändeihin tms. ??
 
Tämmöiset tuli mulla mieleen:
 
1. Pearl Jamin keikalla ainoana katsojana (tän oon nähnyt useita kertoja, keikka on välillä ollut Lontoossa, välillä Tavastialla tai Ankkarockissa) (=
 
2. Alice In Chainsin keikalla Tavastialla 1993, kitaristi veteli bassoa, mutta ei se menoa haitannut, kelasin vaan että onpas kummaa..Layne Staley oli elämänsä vedossa.
 
3. Tää on ehkä kummin, näin ehkä viikko sitten unta, että olin tän uuden "superbändin" Velvet Revolverin laulaja, siinä sitten vedettiin Izzyn ja Duffin kanssa rokkia kansalle (vaikk Izzy ei edes ole koko bändissä). Kelasin unessa vaan että onpa ihanvitunsiistiä (=
 
Kaikista hauskinta näissä on se, että mikään ei tunnu epätodelliselta (niinku yleensä unissa), mitä tahansa voi tapahtua. Mageeta noissa unissa on myös se, että on nähnyt noita vintagekeikkoja suosikkibändeiltään, just esim. 90-luvun alusta.
 
sub zero
01.07.2004 18:33:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En muista nähneeni mitään. Mutta Stevie Ray Vaughan näki unta siitä että Jimi Hendrix opetti sille kitaransoittoa.
 
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Jani The Rock
01.07.2004 18:44:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellasta unta näin ehkä kuukausi sitten, että tossa meidän pihalla oli festarit ja mun piti mennä soittamaan Andyn, Miken ja Johnny Thundersin kanssa. Tehtiin sitten neljästään biisilistaa täällä meillä. Mutta kerkis uni perhana loppua, ennenkuin päästiin lauteille.
 
Don`t mess with the countryboys
Aerodactev
01.07.2004 19:15:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkinlainen TOP-5
 
5. Stratovarius esiintyi meidän kylän vanhalla työväentalon tapaisella, nykyään punttisalilla. En muista paljoakaan unesta, mutta häiriintynyt se oli.
 
4. Viime yönä soitin Jethro Tullin keikalla kitaraa Martin Barren sijasta. Keikan lopulla naispuolinen basistiystäväni tuli valittamaan huonosta soittotekniikasta. Kitara oli kuulema liian vinossa.
 
3. Kuukautta aikaisemmin yöllä Jethro Tull esiintyi jollain kesäleirillä. Esiintymispaikka oli mökki, johon oli silti saatu mahdutettua kohtuullisen kokoinen lava. Keikan alku viivästyi ihan helvetisti. Ensin oli joku pikkulasten tanssiesitys tai vastaava siinä. Ian Anderson tuli lavalle, ja minä käskin häntä soittamaan huilulla jotain. No hänpä soitti. Esirippu laskeutui ja yksi meidän koulun opettaja rupesi pitämään oppituntia globalisaatiosta. Oli varmaan pisin unessa tapahtunut yksittäinen kohtaus. Lopulta kun keikka alkoi, lavalla ei ollut mitään rumpuja tahi vahvistimia, saati sitten muita jäseniä kuin kaksi vakioherraa. Ian Anderson lauloi saksaksi ja Martin Barre röhnötti vieressäni akustisen kitaran kanssa suomalaisen toimittajan räpsiessä kuvia. Oli ihan vitun huono keikka, ja herätessä tuli vähän aikaa tosissaan mietittyä että ei helvetti, onko ne tosiaan nykyään näin perseestä.
 
2. Omalla bändilläni oli jossain kaukana Suomessa keikka. Jouduimme menemään sinne taksikyydillä. Kun roudaus oli tehty, lähdin käymään KOTONA. Olin siis kotitalossani jonkin aikaa, kun yllättäen huomasin, että keikka alkaa juuri nyt. Lähdin n. 100m päässä kotitalostani sijaitsevalle Ristijärven seurakuntatalolle, jossa keikkamme oli. Sinne oli jossain vaiheessa rakennettu entisen kouluni juhlasaliin johtava käytävä ja sellainen ehkä 100mx100m kenttä, jonka päätyyn lava oli sijoitettu. Kuulin käytävään, kuinka rumpalimme (Aimo) solvasi minua yleisön kuullen. "Se on aina myöhässä, ei osaa soittaa, JA ON KAIKEN LISÄKSI ESIINTYNYT RANSKALAISESSA EROOTTISESSA ELOKUVASSA." Menin lavalle ja esitin hirmuisesti suuttunutta. Aloin haukkua kaikkia paikallaolevia, huusin eroavani bändistä ja haluavani keikka- ja matkarahat käteeni juuri nyt. Yleisö alkoi tehdä lähtöä. Lopulta sitten lopetin ja poistunut yleisö (osa jäi katsomaan) piti käydä hakemassa pois. Tässä vaiheessa tapahtumat olivat siirtyneetkin entiseen kouluumme. Vedimme keikan, josta en muista mitään.
 
TOP ONE
 
1. Soitin Mikko Alatalon ja Juice Leskisen keikalla taustabändissä valkoista Stratocasteria. Alatalolla oli akustinen kitara ja he lauloivat samaan mikkiin.
 
Long = progressive = good
JuniperThree
01.07.2004 19:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki mun rokkiunet liittyy Apulantaan, jota tuli teinivuosina kuunneltua äärettömän paljon.
 
Useita kertoja ollut heidän keikoillaan ja huudellut ainoana katsojana biisejä, joita pojat ovat sitten soitelleet...! Kivaa oli. Harvinaisia livehelmiä ovat olleet Unenkansa, Ei tänään ja Jenna(jos tahdot niin...)
 
Toinen ja ehkäpä eräs parhaimmista unistani on se, kun pääsin Rantarockiin soittamaan apiksen kans kakkoskitaristiksi ja housunlahkeet lepatti kun päräytin 'teit meistä kauniin' -biisin alkuriffit soimaan setin ekana biisinä... Ja yleisö pomppi mattona vaan. Hieno keikka...=)
 
Jäsen X
01.07.2004 19:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin oon nähnyt unia missä oon yksin keikalla...
 
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
meiju
01.07.2004 19:57:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon nähny unta. että soitin meiän bändin kanssa keikalla ja mä olin ihan hillitön kitaravirtuoosi ja koko bändin suosituin jehu....., heh!
 
Ja Piina Jatkuu...
sarakromi
01.07.2004 20:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran aika kauan sitten näin hyvin epämääräistä unta. Meillä oli pihajuhlat joihin oli kutsuttu tosi paljon ihmisiä. Istuskelin pihakeinussa kunnes Ville Valo käveli sisään ja istui viereeni. Hän kysyi haluisinko nimikirjoituksen HIM-kirjaani (jota lueskelin puutarhakeinussa) ja sanoin että tottakai. Sitten juoksin kertomaan äidilleni (joka oli kellarissa) että Ville Valo tuli meille. Äitini vastasi: ''Tottakai se on meillä! Sehän on meidän perhetuttu!''
Oli hyvin outo olo tuon unen jälkeen.
 
kromitie opettaa.
HulluSimo
01.07.2004 20:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti paras uni oli, kun soitin Albert Järvisen kanssa samalla lavalla Tavastialla. :D
Ja myös keikkaa edeltävänä yönä oon nähny unia et mokaan ensimmäisen biisin intron ja kaikki menee pieleen.
 
Von Härskiburg
01.07.2004 20:53:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin viikko sitten näin unta, että soitin Megadethissä kolmatta kitaraa. Muita muusikoita olivat Menza, Ellefson, Friedman ja tietysti Mustaine. Meillä oli keikka jossain kadulla, joka muistikuvan perusteella oli jossakin lähi-Idässä. Setti käsitti pelkän Symphony of Destructionin. Keikan jälkeen Mustaine puhu, kuinka hyvä keikka oli ollut. Erittäin viihdyttävä uni.
 
Olen nähnyt myös unen, jossa meidän bändi oli keikalla Martinus-salissa. Ja minulla oli mukana monessa muussa unessa esiintyneet beige stetsoni ja keltainen, seitsemänkielinen Ibanez RG. Samassa unessa eräs tuntemani tyttö tuli sanomaan, että "Voi Iiro, miksetsä kertonu mulle että sä soitat noin hyvässä bändissä!" Se oli ihana uni.
 
"Fantastista!", myhäili nekrofiili kalmistossa.
Antti1997
01.07.2004 21:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Popedalla piti olla keikka koulun pihalle pystytetyssä pomppulinnassa. Lopulta kuitenkin keikka tuli DVD:ltä meidän takkahuoneessa. Sekava uni...
 
Muutama yö takaperin Iron Maiden oli keikalla koulun juhlasalissa. Ainoa biisi jonka näin oli Fear of the dark jonka jälkeen tuli taukoa ja meidän piti alkaa kavereiden kanssa pelaamaan sählyä.
 
Soitin meidän olkkarissa kitaraa josta oli kaksi kieltä katki. Seuraavana päivänä (oikeassa elämässä siis) katkesi kaksi rumpukapulaa.
 
Sitten on näitä rummuttelu-unia kun vetää jotain hienoa filliä ja sitten se meneekin ihan pieleen...
 
Olisi pitänyt illalla ennakoida tilanne ja pukea pelastusliivi yöpaidan päälle.
KTR
01.07.2004 21:41:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin semmosta unta, että Yesin Chris Squire ja Jon Andreson olivat jostain syystä minun huoneessani. Siinä sitten ihmeteltiin levyhyllyäni ja puheltiin englanniksi jotain niiden levyistä. Muistan myös, että Chris Squire olisi jotenkin epäilevästi silmäillyt muutamia black-metal levyjäni hyllyssä.
 
Sitten tässä ihan äskettäin näin semmoista unta, että joku Amorphiksen tyyppi tuli olohuoneeseemme yhtäkkiä, löi pöydälle uuden levynsä ja siinä sitten jauhettin jotain paskaa. Ihmeellistä, koska Amorphis ei mulle edes ole mitenkään erityinen bändi, vaikka hyvä onkin.
 
arancia
01.07.2004 22:02:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hetki sitten näin unta jossa Apulannan Toni tuli keskellä yötä talomme ikkunan alle ja käveltiin ja juteltiin ja Toni kertoi pitävänsä bändistämme. Aamulla uni tuntui niin todelta että hetkeen en ollut varma olinko oikeasti puhunut Tonin kanssa.
 
rockrules
01.07.2004 22:03:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs yö laskin menemään sellaisessa kaivosvaunussa (mikä menee junanrataa pitkin), jossain maanalaisessa luolistossa. Siellä oli pimeää ja laskettelin menemään aika haipakkaa, mutta yhtäkkiä huomasin, että en ollutkaan yksin...
Aina välillä valo hieman pilkahti vaunuun ja aluksi näin, että hahmolla oli kitara. Sitten näin, että hänellä on myös punainen huivi otsalla, samoin afro. Kyseinen herra näytti minulle jotain uskomattomia riffejä... Vaunu kuitenkin törmäsi johonkin esteeseen ja heräsin. Muistin riffit selvästi vielä säpsähdyttyäni unesta, mutta en jaksanut nousta sängystä niitä soittelemaan, ja en tietenkään enää aamulla niitä muistanut. PRKLE!
No ehkäpä tämä kyseinen herra lähettelee viestejä vielä tulevissanikin unissa, sillä OLEN SAANUT YHTEYDEN!!!
 
Stain
01.07.2004 22:38:49 (muokattu 01.07.2004 22:39:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nähnyt kaksi unta koskien bändejä. Toinen oli melko epätodellisen tuntuinen, toinen taas tuntui aidolta.
 
1. Epätosi: Olin Nirvanan keikalla. Paikka oli sellainen outo, ikäänkuin "teatteri", ylhäällä oli parvi jossa oli punaisia samettipintaisia penkkejä. Sitten pogoilin eturivissä ja jossain vaiheessa keikkaa heiluin myös siellä parvella ja taisin jopa tippua sieltä. Biisi taisi olla Jesus doesn't want me for a sunbeam, joka soi silloin.
 
2. Aidon tuntuinen: Tämä oli melko lyhyt ja sumuinen. Olin ilmeisesti jossain festareilla backstagella, jossa hyöri vaikka minkälaista tyyppiä ja roudaria. Istuin tuolin ja pöydän ääressä sekä jammailin Smashing Pumpkinsista tutun Billy Corganin kanssa akustisilla kitaroilla. Unessa roikkui keltaiset verhot seinillä.
 
Time is never time at all you can never ever leave without leaving a piece of youth
Timesby
01.07.2004 22:39:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metallicalla oli joku tosi iso keikka, jossain hallissa ja minä ja mun serkku päästiin soittaman niitten kanssa niitten biisejä ja huonostihan se meni. Hämärä mielikuva on siitä, että soitettiin Sanitariumia. Jossain vaiheessa Metallican miehet taisivat lähteä pois ja me jäätiin kahdestaan rääkkäämään instumentteja yleisön eteen.
Tosin tästä unesta on jo kauan, joten en muista tarkasti.
Toivottavasti näkisin jonkun kivan unen ensi yönä, sillä nyt tekisi mieli nähdä joku todella mukava uni.
 
~Ensi kerralla Ikaros lentää yöllä.~ Jari Tervo
Bunker King
01.07.2004 22:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No näitähän riittää...tässä parhaimmat:
 
1. Oltiin parin bändikaverin kanssa Metallican keikalla jossakin jäähallissa. Viimesen biisin jälkeen päätettiin lähteä backstagelle (tuosta vaan!). Backstage oli sikäli kummallisessa paikassa että se ei ollut lavan takana vaan ikäänkuin salin sivussa, joten James ja kumppanit joutuivat kulkemaan sinne turvamiesten muodostamaa "tunnelia" pitkin. Eihän me tietenkään takahuoneeseen päästy, mutta kun pääsimme turvamiesketjun luo Hammett ojensi kitaransa (musta ESP-KH 2) minulle ja sanoi suurinpiirtein: "Ottakaa siitä kitara, mutta soittakaa varovasti ettei tule naarmuja."
 
2. The Black Leaguesta oli toinen kitaristi lähtenyt ja paikkaajaa etsittiin. Koesoitosta tai vastaavasta oli muistaakseni ilmoitus ihan lehdessä. Minähän päätin yrittää... Taisin unessa olla aikaa polleaa poikaa koesoittoon mennessäni (ajattelin kitaristin paikan pitkän linjan Liiga-friikkinä ja bändin "hengen" sisäistäneenä jo käytännössä olevan minun). Ensiksi jutusteltiin Jarvan kanssa vähän aikaa mukavia. Tässä vaiheessa tunne siitä että minä olen oikea mies bändiin vain vahvistui, tulimme nimittäin erinomaisesti juttuun vokalistin kanssa. Jarvakin oli jo vähän että: "Tuntuu vahvasti siltä että sinä voisit olla etsimämme mies, mutta käy vielä rumpalin kanssa parit biisit soittamassa läpi." Sitten...kaikki meni pieleen... Luttinen alkoi pieksämään jotakin ihan tuttua kappaletta, mutta jotenkin en vaan saanut käsiäni liikkumaan niin että olisin saanut ääntä kitarasta. (Varmaan vähän samanlainen juttu kuin jos yrittää juosta unessa; jalat ei tahdo nousta millään). No joka tapauksessa, ukkojen kasvoilla oli pettyneet ja jopa hämmästyneet ilmeet ja niin jäi se paikka saamatta...
 
3. Dani Filth (Cradle of Filthin laulaja) oli kaikki maskit, piikit yms. sälä päällään kaverin kämpillä. Siinä juotiin "Keisarin morsian"-teetä ja syötiin voileipiä. Yritin kääntää Danille kaverini erästä lempinimeä englanniksi :) Lepposa tyyppihän tuo oli...
 
Siinä siis parhaimmistoa. Pittää kirjottaa lisää joskus jos jaksaa...
 
PS: Kaikenlaiset soittokamoihin liittyvät unet on kans melko tavallisia. Esim. kerran kaveri näki unta että keikalla hänellä ei ollut vahvistimessa mitään kanavanvaihtajia tms. vaan kaksi ukkoa olivat koko ajan lavalla säätämässä nuppiin soundeja biisin ja tilanteen mukaan. Puhtaalta särölle ja soolossa volaa vähän isommalle jne.
 
PekkaRii
01.07.2004 22:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm..ne tahtoo unohtua. Pitäis kirjata ylös unia.
 
Vähän aikaa sitten (keikan aikoihin) näin unta, että Lars Ulrichin kanssa käveltiin Helsingissä ennen niiden keikkaa. Jotain kaikkea kummaa tapahtu. Mä muunmuassa soitin Metallican kanssa siellä lämmittely huoneessa ja opetin niille Holier That Thouta uudestaan. Jotain hämärää siinä tapahtu myös.
 
Niin joo. Kerran näin unta, että tapasin Rolling Stonesin keskustassa. Niilläkin oli keikka stadikalla, mutta heiltä puuttui kyytejä. Mä olin Mazda 6:lla siinä käymässä ja hiukkasin Keith Richardsille, että mä voin heittää. Keith tuli kyytiin ja siinä sitten vähä kruisailtiin ympäri stadia kun oli aikaa. Mä sitten tajusin, että mulla ei ole lippua mukana. Lähdin hakemaan sitä mutsin luota 10 km päästä Keith mukana. Menin asuntoon ja sanoin hirveessä kiireessä mutsille, että "tulin äkkiä hakeen mun lippua, nyt on kiire." Mutsi kysyi "mikä kiire?" Sanoin " No Keith Richards odottaa tuolla alhaalla ja sen pitää soittaa pian...!!" Tajutonta.
 
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Jaristoteles
01.07.2004 23:39:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räntiksellä oli keikka jossain helvetissä. Basisti-Villellä oli takahuoneessa ennen lavalle astumista hirveä ripulikakkahätä. Ei mies suostunut tulemaan lavalle ennen vasemmalle puolelleni asennettiin vessanpönttö.
 
Siinä se sitten soitti koko keikan pöntöllä istuen housut nilkoissa.
 
Naama ei mahdu päähän!
Errorist
01.07.2004 23:45:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monesti olen nähnyt. Useamman kerran semmosta hämärää festariörvellysunta ja lempibändien tapaamisia myös. Metallican backstagellakin olen useampaan kertaan vieraillut.
 
how could hell be any worse?/ life alone is such a curse!/ fuck armageddon, this is hell!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 511 12 13 14 15

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «