Aihe: Jos sulla olisi 4k€ laittaa Gibson Les Paul-kitaraan, niin..
1 2 3 4 5 6 7 8
Imper
17.01.2021 22:12:31 (muokattu 17.01.2021 22:14:00)

Haeroe: Asiaan liittyen tai liittymättä sanon, että yli 4kg:n kitara alkaa olla ylipainoinen. Jos oikein ymmärsin, alle 4kg:n kevennysporaamattomia lespoja kuitenkin löytyy.

Sen verran tämä ketju herätti kiinnostukseni lespoja kohtaan, että voisin joskus lähitulevaisuudessa poiketa.

Mun R7 on 3,60kg ja R9 3,95kg. R9:n soundissa enemmän kaikkea ja kuulostaa enemmän perinteiseltä Les Paulilta. Tossa featherweight R7:ssa on nopea, vähän fendermäinen atakki, mutta kyllä sekin selvästi Les Paulilta kuulostaa. Tykkään enempi R9:n soundista, mutta tykkään enempi pitää R7:aa pitkään kaulassa!;) Ei paino kerro Les Pauleissa suoraan, että miten kitara soi ja minkälainen taajuusvaste siinä on. Kevymmät LP:t kuulostaa yleensä ehkä enempi puoliakustiselta eli sitä kirkkainta yläpäätä on vähempi.
Everyone is a per-son
makoskela
17.01.2021 22:37:31
Itseltäni löytyy R9 ja R0. Molemmat alle 4kg. Hienoja ovat ja varmaan hintansa väärtejä - stankkuihin verrattuna näissä ärrissä on kyllä selvästi enemmän yksilöllisiä eroja. Joku tykkää, joku ei.
"It's a long way to the top if you wanna rock and roll"
mpekkanen
19.01.2021 15:57:29
Kävin tänään Kuopion Viiking musiikissa ja siellä on hyvä valikoima arvokkaampia Gibson Les Paul kitaroita. Olen harrastanut kitaran soittoa liki 40 vuotta ja en muista, että olisi koskaan missään kotimaan liikkeessä ollut noin paljon kyseisiä kitaroita. Ja nuo mallit siis suurimmaksi osaksi arvokkaampia malleja, ei studiota(jos nekään on enää niin halpoja) ja siitä edullisempia.
Durty
19.01.2021 21:10:49 (muokattu 19.01.2021 21:11:19)
Jos ei tarvitse olla Gibson, niin tämä voisi olla hyvä vaihtoehto:
https://www.musamaailma.fi/fi/esp-u … n-amber-cherry-sunburst-sahkokitara
miikamustanaamio
19.01.2021 21:47:22
Tänään tuli Studio vintage mahogany 07 kotiin. Ei maksanu neljää tonnia mutta istuu käteen todella hyvin, soi lujaa ja sustain ei kesken lopu. Chappers tyyliin silmät sidottuna olisin kuulemani/soittelun perusteella veikannut usemman €urokilon hintalappua. Mainio ostos!
Eet Fuk.
mvirta
19.01.2021 21:54:15
miikamustanaamio: Tänään tuli Studio vintage mahogany 07 kotiin. Ei maksanu neljää tonnia mutta istuu käteen todella hyvin, soi lujaa ja sustain ei kesken lopu. Chappers tyyliin silmät sidottuna olisin kuulemani/soittelun perusteella veikannut usemman €urokilon hintalappua. Mainio ostos!

Tätä olinkin sanomassa, ettei kannata siihen hintalappuun liikaa tuijottaa.

Mulla on LP Custom Shop 1960 Reissue ja sitten alle tonnin LP Special (omakuvissa) ja oikein ovat hyviä kummatkin.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
samiko
20.01.2021 00:19:35 (muokattu 20.01.2021 00:25:37)
Poisto koska tyhmä juttu.
p130
20.01.2021 11:31:26

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1620132

Tämän ostaisin, jos budjetti 4k ja tarve Gibson Les Paul.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
L.H
29.01.2021 08:30:56
Miten Customit vertautuu laadullisesti noihin r8/r9 jne. kitaroihin? Jotenkin outoa, että Custom on halvin Custom Shopin Les Paul, jos jättää juniorit ja specialit pois laskuista, vaikka se kuitenkin on kai lähtökohtaisesti jonkin sortin lippulaivamalli.
ibnz
29.01.2021 08:49:51
L.H: Miten Customit vertautuu laadullisesti noihin r8/r9 jne. kitaroihin? Jotenkin outoa, että Custom on halvin Custom Shopin Les Paul, jos jättää juniorit ja specialit pois laskuista, vaikka se kuitenkin on kai lähtökohtaisesti jonkin sortin lippulaivamalli.

Customejakin on eri "tasoisia". Se perus-Custom on kaiketi aivan mainio soitin kaikin puolin, en keksi mitään parannettavaa itse. Näitä on miljoonaa erilaista viimeistelyä.

Sitten on reissue-malleja hieman korkeammalla hintapyynnillä: '68:ja on itsellä pari ja niissä on miltei samat speksit kuin Historic-sarjalaisissa (ei kevennyksiä, pitkä kaulaliitos), mutta ne eivät ole aivan saman hintatason soittimia, kuin 50-lukulaiset.*

Sittenhän on '54 ja '57 Customit, jotka kaiketi lasketaan sinne ylimpään hintaluokkaan.

* 68:ssa on leima lavan takana ja niitä saa väriyhdistelmillä, joita 1968 ei tehty, joten ne ovat kai puoli-reissueita sitten.

Omasta mielestä reissuen valtti on nostalgiset osat ja menetelmät. 68:n ja perus-customin ero ei omasta mielestä näy eikä tunnu missään. R:t jätän suosiolla muille
Huomenna sitten!
L.H
29.01.2021 08:57:55
ibnz: Customejakin on eri "tasoisia". Se perus-Custom on kaiketi aivan mainio soitin kaikin puolin, en keksi mitään parannettavaa itse. Näitä on miljoonaa erilaista viimeistelyä.

Sitten on reissue-malleja hieman korkeammalla hintapyynnillä: '68:ja on itsellä pari ja niissä on miltei samat speksit kuin Historic-sarjalaisissa (ei kevennyksiä, pitkä kaulaliitos), mutta ne eivät ole aivan saman hintatason soittimia, kuin 50-lukulaiset.*

Sittenhän on '54 ja '57 Customit, jotka kaiketi lasketaan sinne ylimpään hintaluokkaan.

* 68:ssa on leima lavan takana ja niitä saa väriyhdistelmillä, joita 1968 ei tehty, joten ne ovat kai puoli-reissueita sitten.

Omasta mielestä reissuen valtti on nostalgiset osat ja menetelmät. 68:n ja perus-customin ero ei omasta mielestä näy eikä tunnu missään. R:t jätän suosiolla muille

Kysymykseni koski siis tuota halvinta perus Customia tämän hetkisestä mallistosta.
samiko
29.01.2021 09:48:44
Kysyisin tässä vaiheessa aloittajalta väliaikatietoja. Onko tullut parissa viikossa yhtään selkeyttä että mihin malliin sitä voisi päätyä?
Teme.H
10.02.2021 00:21:58
No ite painin tossa pari vuotta sitten sen kans et pitää saada mahdollisimman hyvä Les Paul. Tosin mulla oli maksimibudjetti siinä 3-3,5 donaa. Itelle ei oo niin väliä mitä lavassa lukee, ja päädyin sit navigatoriin. On mulla ollu sen jälkeen yks 77 Gibsonikin, mut se lähti sit lopulta kiertoon. Navigator on kyl helvetin hyvä, et kannattaa testata jos tulee vastaan. Ja itseasias voi tota minunki navigatoria kokeilla jos kiinnostaa. Myynnissä se ei kyl ole, mut ihan vaan siinä mieles että ehkä helpottaa sitä valintaa.
Lego
10.02.2021 00:27:31
Jos olis neljä kiloa niin satsaisin sen siihen että voisin tehdä biisejä, en yhteen kitaraan.
ibnz
10.02.2021 08:17:07
Lego: Jos olis neljä kiloa niin satsaisin sen siihen että voisin tehdä biisejä, en yhteen kitaraan.

Ammattimiehen puhetta. Olen varma, että rakentajatkin ostavat mieluummin työkalunsa Clas Ohlsonilta ja käyttävät säästyneet rahat suunnitteluun.
Huomenna sitten!
hallu
10.02.2021 09:35:32
ibnz: Ammattimiehen puhetta. Olen varma, että rakentajatkin ostavat mieluummin työkalunsa Clas Ohlsonilta ja käyttävät säästyneet rahat suunnitteluun.

Vertaatko oikeasti biisintekoa rakennuksen suunnitteluun, etkä sen rakentamiseen?

Mitä tulee ammattilaiseen, niin mun mielestä ammattilainen tekee työnsä niillä työkaluilla, jotka on käsillä. En muista yhtään kitaristia, joka jättää session soittamatta siksi, että ei ole tarpeeksi kallista kitaraa tarjolla.
Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
Kefiiri
10.02.2021 09:37:12
ibnz: Ammattimiehen puhetta. Olen varma, että rakentajatkin ostavat mieluummin työkalunsa Clas Ohlsonilta ja käyttävät säästyneet rahat suunnitteluun.

Hitsi kun en hahmota oliko tuo sarkasmia vai ei :D

Eihän soveliain työkalu ole aina se kallein. Otsikon kysymykseen vastaisin, että ostaisin niin hyvän Les Paul Juniorin kuin tuolla rahalla saisi. Ihan oikeista Les Pauleista en niin perusta.
En ole musiikin asiantuntija.
ibnz
10.02.2021 09:55:42
hallu: Vertaatko oikeasti biisintekoa rakennuksen suunnitteluun, etkä sen rakentamiseen?

No jos tässä haluttiin säästää rahaa soittimesta (soittamiseen kaiketi tarkoitettu pääasiassa) biisintekoon, jonka voi tehdä muutoinkin

Mitä tulee ammattilaiseen, niin mun mielestä ammattilainen tekee työnsä niillä työkaluilla, jotka on käsillä. En muista yhtään kitaristia, joka jättää session soittamatta siksi, että ei ole tarpeeksi kallista kitaraa tarjolla.

Onkos setilanne se, mitä alunperin haluttiin? Toki studiolle voisi olla parasta ostaa harleybenttoneita ja microcubeja nurkkiin ihan businesslogiikan kannalta
Huomenna sitten!
ibnz
10.02.2021 09:58:13
Kefiiri: Hitsi kun en hahmota oliko tuo sarkasmia vai ei :D

Netti on vaikea alusta tällaiselle :/ Ehkä talonrakentajien.netissä on säetolkulla samaa kamaa

Eihän soveliain työkalu ole aina se kallein. Otsikon kysymykseen vastaisin, että ostaisin niin hyvän Les Paul Juniorin kuin tuolla rahalla saisi. Ihan oikeista Les Pauleista en niin perusta.

No tuo kai oli se koko säikeen pointti. Tuossa ylempänä tultiin vaan toteamaan sivuvasemmalta, että koko kysymys on väärä.
Huomenna sitten!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)