Aihe: Iron Maiden, Vol II
1 2 3 4 5119 120 121 122 123174 175 176 177 178
fcpr
07.07.2020 08:51:03
Tuli joskus aikanaan myytyä kaikki CD-versiot pois ja jätettyä vain vinyylit (joita tulee edelleen osteltua säännöllisesti kun jotain jännää sattuu kohdille, toki ei rajoitu pelkkään Maideniin). ÄÄnenlaadullisesti pidän kyllä vinyyleistä, toki alkuperäiset vs. uudelleenjulkaisut ovat varmasti oma keskustelunsa. Pitänee joku kerta vähän vertailla.
Näin korona-aikaan koko vinyylikirjasto on ollut erityisen aktiivisesa käytössä, kun duunin ohessa voi niitä kuunnella jopa pari-kolme per päivä riippuen palavereista. Enemmän esillä olevan kansitaiteen ohella vinyyleissä on aina kiinnostanut se, että levy laitetaan soimaan ja kuunnellaan kokonaisuutena. Spotifyta käytettäessä huomaan kuuntelevani musaa hieman erilailla.

Total Eclipse: Itse aina ihmettelin miksi tämä jätettiin pois levyltä. Itse diggaan kovasti kyseisestä biisistä.
Tuomoo
07.07.2020 09:00:04 (muokattu 07.07.2020 09:00:14)
Emeritus: Oma mielipide:

Napsautin plussanappia.

fcpr: Total Eclipse: Itse aina ihmettelin miksi tämä jätettiin pois levyltä. Itse diggaan kovasti kyseisestä biisistä.

Tätä on itsekin tullut hämmästeltyä. Hieno biisi, jonka olisi suonut tulla levylle asti.
If You cant stand the get out of the kitchen" -Tami, Lion # 79
Welho-77
07.07.2020 10:10:21
Mulla 98-painoksina kaikki ja sitten joitan 95 ja joitain orkkis. En itse asiassa ole noin tarkkaan soundieroja kuunnellutkaan. Mitkäs spotifyssä on sitten? VArmaan ne 98:t? Mutta siis on noi Maidenin hinnat tippuneet kuin lehmän häntä 15 vuoden aikana. Myin itse juuri vuosi pari sitten First ten years -sinkkusarjaa tyyliin 3e/kpl vaikka itse maksanut varmaan 20e/kpl joskus :D

Music hunterissa tosin voikin olla 24e noi 95 tuplat :D Tosin eipä näyttänyt huutonetissäkään ainakaan SEventh sonin tuplaa olevan.
Long live the King of Mercy.
mrk
07.07.2020 12:19:16 (muokattu 07.07.2020 12:20:29)
Striimauspalveluissa on 2015-remasterit, jotka ainakin korvilla kuunneltuna (vrt DR-lukujen tuijottaminen) ovat varsin kelvolliset, ainakin 1998 cd-versioihin verrattuna.

Tidalissa löytyy vieläpä "Master" / HD-tasoisena. Kelpaa kuunnella.
"Short On Long Term Goals"
Welho-77
07.07.2020 12:58:09
mrk: Striimauspalveluissa on 2015-remasterit, jotka ainakin korvilla kuunneltuna (vrt DR-lukujen tuijottaminen) ovat varsin kelvolliset, ainakin 1998 cd-versioihin verrattuna.

Okei! Onkohan noista erikseen vielä sitten CD-painokset?

Välillä tarvii tosin ihan fyysisiäkin levyjä kun näiden masterointien erot ovat suuret. Esim. Megadeth tällainen bändi. Spotifyssa ne uudet masterit ja ne vanhat ihan erilaiset. Ja niitä vanhoja ei kuule kun cd:llä.

Monethan toisaalta julkaisevat useammatkin versiot spotifyssä.
Long live the King of Mercy.
mrk
07.07.2020 13:44:47
Käsittääkseni nämä 2015 remasterit julkaistiin noihin aikoihin vinyylinä ja hiljattain (vuoden parin) sisällä myös cd:nä.
"Short On Long Term Goals"
krautio
07.07.2020 19:27:20 (muokattu 07.07.2020 19:27:31)

Juuri tuossa viime viikolla kuuntelin Powerslavea Tidalista masterlaadulla. Ihan kivasti hengittää ja tuskin on kovin lytätty näin äkkiseltään kuunneltuna, mutta olisi sitä alapäätä voinnut edes vähän boostata. Eipä niissä alunperin ollut sitä "lämmintä bassoa" hirveästi, mutta olisin mielelläni sitä osastoa kuullut vähän enemmän. Nyt on vähän keskiäänivoittoinen.

mrk: Striimauspalveluissa on 2015-remasterit, jotka ainakin korvilla kuunneltuna (vrt DR-lukujen tuijottaminen) ovat varsin kelvolliset, ainakin 1998 cd-versioihin verrattuna.

Hey Ho, Let's Go!
Emeritus
07.07.2020 20:26:01
fcpr:
Total Eclipse: Itse aina ihmettelin miksi tämä jätettiin pois levyltä. Itse diggaan kovasti kyseisestä biisistä.

Tuota ovat myöhemmin ihmetelleet bändin jäsenetkin, Steve Harrista myöten. Tarinan mukaan Ganglandin ja Total Eclipsen välillä piti tehdä valinta, että toinen levylle ja toinen sinkun B-puoleksi. Sittemmin myöntäneet että meni väärin päin ja levy olisi ollut parempi jos Total Eclipse olisi ollut mukana ja Gangland laitettu sinkun B-puoleksi.

Itse en kyllä koskaan ole ymmärtänyt Ganglandin mollaamista. Ei se nyt mikään maailmoja mullistava ralli ole, muttei lähelläkään Maidenin kehnoimpia, eikä edes levyn huonoin biisi, sen kyseenalaisen kunnian joutuu antamaan Invadersille - muuten siinä ei mitään vikaa, mutta sitä kertosäettä ei vaan pysty... :D

Welho-77:
Välillä tarvii tosin ihan fyysisiäkin levyjä kun näiden masterointien erot ovat suuret. Esim. Megadeth tällainen bändi. Spotifyssa ne uudet masterit ja ne vanhat ihan erilaiset. Ja niitä vanhoja ei kuule kun cd:llä

Minulla sama. Megadethin kuuntelun ja levyjen hommaamisen kun aloitin niin ne vuoden 2004 "Remixed & remastered" -kammotukset olivat ne MD:t mitä kaupoissa eniten näki, ja koska bonusbiisejäkin mukana, niin miksei, tuumasin.
Kun jokusen vuoden päästä päädyin sitten vähän vertailemaan niitä vanhempiin painokseen Youtubessa, niin aika äkkiä hommasin vanhaa painosta hyllyyn ja myin ne 2004-versiot muiden riemuksi/riesaksi. Tai no, MD.45:n pidin, siitä kiintoisa olla sekä Mustainen että Lee Vingin laulamana versiona.
Positiivisesti yllätyin miten ainoa mikä noista vanhemmista painoksista oli yhtään mainittavamman hintavampi, oli se wanha versio Killing is my Businessistä, missä on These Boots sensuroimattomana.
Harvinaisen pönttöä se Lee Hazlewoodin ja sittemmin perikuntansa nihkeily Mustainen kujeilevien lyriikkamuutosten suhteen. Ensin kelpaa kyllä rojaltit vuosikymmenen ajan, kunnes päätetään ettei tykätäkään muutetuista lyriikoista ja vaaditaan coveri pois levyltä. Sitten 2002 remasterissa piippaussensuroitu kuuntelukelvottomaksi ja tässä uusimmalla Final Kill -painoksella äänitetty laulut kokonaan uusiksi alkuperäisillä lyriikoilla. Vaikkei Mustaine huonosti vedä, niin silti vähän pistää korvaan kun yhtäkkiä levyn studio-osuuden vikalla biisillä reilun parikymppisen Daven paikalle laulamaan hyppääkin kuuttakymppiä lähestyvä Dave.
Börje
07.07.2020 21:10:48
Tein Enter Sandmanista coverin Maidenin tyylillä:

https://www.youtube.com/watch?v=efw7u3Hnj0M

Aiemmin jo laitoin Sandmanin Slipknot-kuosiin:

https://www.youtube.com/watch?v=uhhlKxx__9o
Don666
10.07.2020 13:17:46
Samjos: Onko kenelläkään tarkempia tietoja miten paljon tuonne ensi kesän Ruotsin keikalle on lippuja vielä jäljellä?

Kyllä tuonne vielä lippuja saa, hajapaikkoja löytyy hyville paikoille, mutta vierekkäis paikkoja hieman kauemmas lavasta.
Tuomoo
10.07.2020 14:17:05
Börje: Tein Enter Sandmanista coverin Maidenin tyylillä:

https://www.youtube.com/watch?v=efw7u3Hnj0M

Ei pöllömpää. +++
Secreterial
16.09.2020 16:48:43
Liput Varsovan keikalle saapui eilen! Lipputrokareista ei Puolassa vissiin tykätä - nimetyt liput ja henkkarit pitää olla mukana kun keikalle menee.
"I never bluff" - Cordell Walker
Tuomoo
16.09.2020 17:55:06
Secreterial: Liput Varsovan keikalle saapui eilen! Lipputrokareista ei Puolassa vissiin tykätä - nimetyt liput ja henkkarit pitää olla mukana kun keikalle menee.

Tämä käytäntö oli jo pari vuotta sitten ainakin Brittien kiertueella.

Ihan hyvä käytäntö kyllä.
Basil79
26.09.2020 09:08:50
Don666
29.09.2020 08:39:02
Onkos moni palsta toveri hommannut liput ens kesän Ruotsin keikalle?? Lennot näyttäis olevan suhkot edullisia, mutta ite vielä mietin jos lähtis autolla paikan päälle pienimuotoisena road trippinä.
Samjos
29.09.2020 16:21:28
Don666: Onkos moni palsta toveri hommannut liput ens kesän Ruotsin keikalle?? Lennot näyttäis olevan suhkot edullisia, mutta ite vielä mietin jos lähtis autolla paikan päälle pienimuotoisena road trippinä.

Onneksi ei turhaan tullu ostettua lippuja Ruotsiin sillä oon 100% varma että ens kesän keikat perutaan kokonaan. Aivan varma juttu sillä COVID-19 jyllää edelleen ja ei lähde niin nopeasti pois.
Regalis Apertura
29.09.2020 16:33:32
Joo itselläkin on sama aavistus että tuskin vuosi 2021 olisi kokonaan "koronavapaa"... Ainakaan kesään mennessä.
Tuomoo
26.01.2021 08:27:01
Aloin jälleen toistaa monivuotista perinnettä, eli vuoden alussa kuuntelen kaikki Maidenin studiolevyt järjestyksessä läpi vanhimmasta aloittaen.

Jotenkin hyvin merkillisellä tavalla X-Factor ja Virtual XI herättivät tällä kertaa himot kuunnella albumit uudelleen. X-Factor on ollut mulle aina sellainen levy, joka kuulostaa parhaalta kolmelta aamuyöstä sängyssä makoillen, ja paljon olenkin sitä kuunnellut, mutta seuraajansa on jäänyt vähemmälle huomiolle. Molemmilla levyillä on valtavan paljon järjettömän hienoja asioita ja upeita kappaleita, eikä Bayleyn äänikään pystynyt tällä kertaa häiritsemään kuuntelua.

Sign of the Cross, Lord of the Flies, Blood on the World's Hands ja The Clansman ovat olleet pitkään omassa suosiossani, ja jostakin syystä nyt 2 AM sekä Don't Look to the Eyes of the Stranger säväyttivät.

Mutta silti jälleen kerran Brave New World säväytti enemmän, tuo on ihan takuuvarmasti maailmankaikkeuden paras "comeback"-levy.
fcpr
26.01.2021 10:04:35
Tuomoo:

Mutta silti jälleen kerran Brave New World säväytti enemmän, tuo on ihan takuuvarmasti maailmankaikkeuden paras "comeback"-levy.

Tästä olen vahvasti samaa mieltä. Huikea comeback ja "uuden ajan alku". Tuolla viittaan tyylisuunnan selkeään muutokseen, joka ainakin takasi sen, että bändi pysyi relevanttina edelleen. Noin yleisesti, pidän 2000-luvun levyjä poikkeuksetta erittäin hyvinä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)