Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5358 359 360 361 362497 498 499 500 501
zedder
19.01.2021 11:16:43
munkero: Odotappas vaan kun Vai kupsahtaa niin multa ilmestyy torille pari jemiä aika vitun monen nollan kanssa. :)

Onko sulla novitshok-teet jo valmiiksi keitettynä termoksessa Steve-sedälle..?
Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä..
munkero
19.01.2021 11:41:34
Baraka: Joku jem ois kyllä kova, vaikkei olekaan yhtään oman tyylinen kitara. Pitää varmaan ostaa ennen tuota mainitsemaasi tapahtumaa. :)

Suosittelen, muuten voi olla kallista.

Toki nykyinen pelkkien premium jemien valmistus on tainnut vaikuttaa ihan "perus" valkoisen 7v:n hintaan ihan kiitettävästi.
Itekki joskus soitellu.
Jonttu
19.01.2021 12:18:53

Baraka: Niinhän tämä oli, mutta onhan tässä ketjussa aiemminkin pohdittu yleisiä hinnannousuja. Mutta ei kai tästä tämän enempää tarvitse jauhaa.

Mun puolesta ei tarvitse :) Peace!
Jonttu
19.01.2021 12:21:37

munkero: Suosittelen, muuten voi olla kallista.

Toki nykyinen pelkkien premium jemien valmistus on tainnut vaikuttaa ihan "perus" valkoisen 7v:n hintaan ihan kiitettävästi.

Näitä en tunne niin tarkkaan, mutta yhdessä Ibanez ryhmässä oli kamala itQ kun joku sälli myi ihan täydellistä Japanin case queen Jemiä muistaakseni 2700$'lla
Valtava valitus kun muualta saa Premiumin paljon halvemmalla.

En sitten tiedä onko hintansa väärti.. ja paljonko Japanian Jemillä ja Premiumilla on eroja.
Omakohtaisia kokemuksia on yhdestä Premiumista joka vaihtui hyvin äkkiä Prestigeen..
Gary the pine
22.01.2021 10:36:30
Pulleata Orankia

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1620758

T-kaupasta nuppi B-stockina plus uusi komero 14e halvemmalla kotiovelle.
Tulin, näin, paskoin housuun.
opel99
22.01.2021 11:40:48
Jonttu: Näitä en tunne niin tarkkaan, mutta yhdessä Ibanez ryhmässä oli kamala itQ kun joku sälli myi ihan täydellistä Japanin case queen Jemiä muistaakseni 2700$'lla
Valtava valitus kun muualta saa Premiumin paljon halvemmalla.

En sitten tiedä onko hintansa väärti.. ja paljonko Japanian Jemillä ja Premiumilla on eroja.
Omakohtaisia kokemuksia on yhdestä Premiumista joka vaihtui hyvin äkkiä Prestigeen..

sen verran off topiccia että ite olen miettiny kuinka paljon AZ ibanezeissa on laatueroa premium ja prestige sarjalaisten välillä,hinnan ero on ainakin huima vaikka spekseissä on vähän eroa(eri talla ja oliko nyt muuta)
ei se ikä vaan asenne
opel99
23.01.2021 17:10:20 (muokattu 23.01.2021 17:11:58)
rumpali-isti: https://www.facebook.com/518713854814732/posts/3967542823265134/

Musacorner myy röytörelikoitua HW1 stratoa 890€. Eipä nää tainnu uutenakaan maksaa noin paljoa?

noi HW1 stratot on nyt jostain syystä kokeneet hinnan ihmenousun jokapuolella muutenkin case nostaa hiukan tuon hintaa mtta ei noin paljon
olen american standard stratoja nähnyt myynnissä halvemmalla
ei se ikä vaan asenne
nightbird
23.01.2021 17:30:47
Gary the pine: Pulleata Orankia

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1620758

T-kaupasta nuppi B-stockina plus uusi komero 14e halvemmalla kotiovelle.

B-stock Thomann on myös käytetty ja asiakkaan palauttama. Eli ei kai tuossa siihen verraten kuin alle satku enemmän Tuosta noutamalla saat heti käyttöön.
TTV
23.01.2021 17:38:06
Ei tää nyt vielä turson asteella ole pyynnin osalta, mutta tuskin sentään Made In USA:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1618186
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
pappasfin
23.01.2021 17:55:02 (muokattu 23.01.2021 18:01:47)
opel99: sen verran off topiccia että ite olen miettiny kuinka paljon AZ ibanezeissa on laatueroa premium ja prestige sarjalaisten välillä,hinnan ero on ainakin huima vaikka spekseissä on vähän eroa(eri talla ja oliko nyt muuta)

No on niissä eroja:

Prestige tehty Japanissa ja Premiumit ei.

Prestigen puiden laatu parempaa ja työn laatu myös kuin premiumissa, joskin premiumitkin ihan jeesh. Lisäksi hinnaneroa syntyy myös puista muutenkin esim. Millerin mallissa on nätimpää käsittelyä ja puun pintaa jne. kuin perus Prestigessä saati Premiumissa, joskin jotkin Premiumit on aikas näyttävän näköisiä.

Prestigessa otelauta S-TECH ja premiumissa ei, kumpikin on lämpökäsiteltyä puuta, Prestigessä vissiin reunan pyöristus on tehty tarkemmalla kädellä jne.

Kummassakin on teräsnauhat, Prestigessä "fret edge treatment ja Premiumissa vissiin myös pyöreät päät (en muista) mutta oisko nuo vähän silommat Prestigessä?)

Talla on eri, Prestigessä Gotoh T1802 ja Premiumissa T1502, josta tuo eka taitaa olla vahän parempaa laatua (kestävyys jne.).

Prestigessä on yläsatula Oil-impregnated Bone nut ja Premiumissa Graph Tech nut

Prestigessä on Gotoh MAGNUM LOCK machine heads w/H.A:P eli Height Adjustable Post ja Premiumissa Gotoh MG-T, joissa ei siis tuota H.A.P ominaisuutta välttämättä ole (näköjään jossain on Levytukun mukaan H.A.P myös Premiumeissa?)

Prestigen mukana tulee kovalaukku ja Premiumin mukana Gig bag

Noista se ero sitten tullee. Eriasia sitten on se, että merkitseekö ne erot itsekullekin.

Mulla itselläni on AZ2402-ICM Prestige, johon päädyin kun kuolasin Millerin artisti mallia ja päädyin siihen, että en halua maksaa n. 750 euroa siitä, että olisi nätimpi puun viimeistely siinä kannessa kun pärjää vähemmälläkin.

Mitä ylipäätään olen noita Ibanezeja omistanut ja omistan niin kyllä se Japanin valmistaja on vieny voiton, tämä ei tarkoita, että muu olisi huonoa mutta en ole oikein heikkoon Japanissa valmistettuun kitaraan vielä törmänny missään merkissä, varmaan tästäkin on poikkeuksia.

Nyt en ole vähään aikaan käyny testailemassa noita tai muutenkaan soitinliikkeissä asioinut, jotta osaisi kertoa tuoretta kokemusta noista mutta toivottavasti tästä oli jotain hyötyä ja korjata saa jos on tiedoissani virheellistä jossain ;D
PappaSFin
Gary the pine
24.01.2021 00:37:04
nightbird: B-stock Thomann on myös käytetty ja asiakkaan palauttama. Eli ei kai tuossa siihen verraten kuin alle satku enemmän Tuosta noutamalla saat heti käyttöön.

Nyt en kyllä tätä logiikkaa tajunnut.

Siis joo, b-stock on palautuskampe, eli verrannollinen uudenveroiseen ja kaveriks uusi kaappi = 14e vähemmän kuin molemmat käytettynä Mansesta, josta ne tarvii kuitenkin hakea, T-kaupan kamppeet tuo kusti ovelle.

Mulla on varmaan erilainen helmitaulu ku sulla?
Tulin, näin, paskoin housuun.
samiko
24.01.2021 09:57:21
Gary the pine: Nyt en kyllä tätä logiikkaa tajunnut.

Siis joo, b-stock on palautuskampe, eli verrannollinen uudenveroiseen ja kaveriks uusi kaappi = 14e vähemmän kuin molemmat käytettynä Mansesta, josta ne tarvii kuitenkin hakea, T-kaupan kamppeet tuo kusti ovelle.

On rajattomasti erilaisia viisauksia ja logiikoita, milloin käytetystä tavarasta voi ja kannattaa pyytää uuden hintaa :D .
mpekkanen
24.01.2021 10:07:00 (muokattu 24.01.2021 10:31:00)
TTV: Ei tää nyt vielä turson asteella ole pyynnin osalta, mutta tuskin sentään Made In USA:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1618186

Minulla oli joskus kaarevakantinen special edition baritoni bich vuodelta 2005. Lapa hieman toisenlainen 3/3 ja yksi mikki. Se oli ainakin Koreassa tehty...

E: Special Edition on tehty Koreassa, mutta en ole varma vaikka joitakin olisi tehty myös Kiinassa. 2003 ilmestynyt Body Art sarja on kiinalainen, mutta muutamaa mallia tehtiin myös Koreassa.
Korean ja Kiinan B.C.Rich kitaroilla ei taida olla muuta samaa kuin muoto amerikkalaisten kanssa.
nightbird
24.01.2021 11:10:29
Gary the pine: Nyt en kyllä tätä logiikkaa tajunnut.

Ethän sinä tiedä sitäkään jos jollakulla on myös kampe myynnissä jonka se on suurinpiirtein ottanut paketista ja kokeillut pari kertaa kotona ja myy pois. Se on silloin sama kuin tuo sinun vertaus. Ostaja päättää ihan ite lähteekö hakemaan, joku manselainen voi sen vaikka ostaakin kun on lähempänä.
Mä en käytä helmitauluja nääs, mullon ihan laskin ja jopa älypuhelin.
Anyway, B-stock on B-stock, se voi olla rikkoutunut ja korjattu, siinä voi olla "minor scratches" kuten Thomanikin toteaa, tietty onhan niissä jokin takuu....jostakin palutunut kuitenkin.
Ei kuitenkaan todennäköisesti Mint josta joku jo täällä itkikin ketjussaan.
Voisimme välillä puhua ihan tuon ketjun otsikon sisällä eikä kommentoijien omista pääkopan ajatuksista, ne ei katso ole kaupan ja niille et voi määritellä hintaa.
opel99
24.01.2021 11:37:20
pappasfin: No on niissä eroja:

Prestige tehty Japanissa ja Premiumit ei.

Prestigen puiden laatu parempaa ja työn laatu myös kuin premiumissa, joskin premiumitkin ihan jeesh. Lisäksi hinnaneroa syntyy myös puista muutenkin esim. Millerin mallissa on nätimpää käsittelyä ja puun pintaa jne. kuin perus Prestigessä saati Premiumissa, joskin jotkin Premiumit on aikas näyttävän näköisiä.

Prestigessa otelauta S-TECH ja premiumissa ei, kumpikin on lämpökäsiteltyä puuta, Prestigessä vissiin reunan pyöristus on tehty tarkemmalla kädellä jne.

Kummassakin on teräsnauhat, Prestigessä "fret edge treatment ja Premiumissa vissiin myös pyöreät päät (en muista) mutta oisko nuo vähän silommat Prestigessä?)

Talla on eri, Prestigessä Gotoh T1802 ja Premiumissa T1502, josta tuo eka taitaa olla vahän parempaa laatua (kestävyys jne.).

Prestigessä on yläsatula Oil-impregnated Bone nut ja Premiumissa Graph Tech nut

Prestigessä on Gotoh MAGNUM LOCK machine heads w/H.A:P eli Height Adjustable Post ja Premiumissa Gotoh MG-T, joissa ei siis tuota H.A.P ominaisuutta välttämättä ole (näköjään jossain on Levytukun mukaan H.A.P myös Premiumeissa?)

Prestigen mukana tulee kovalaukku ja Premiumin mukana Gig bag

Noista se ero sitten tullee. Eriasia sitten on se, että merkitseekö ne erot itsekullekin.

Mulla itselläni on AZ2402-ICM Prestige, johon päädyin kun kuolasin Millerin artisti mallia ja päädyin siihen, että en halua maksaa n. 750 euroa siitä, että olisi nätimpi puun viimeistely siinä kannessa kun pärjää vähemmälläkin.

Mitä ylipäätään olen noita Ibanezeja omistanut ja omistan niin kyllä se Japanin valmistaja on vieny voiton, tämä ei tarkoita, että muu olisi huonoa mutta en ole oikein heikkoon Japanissa valmistettuun kitaraan vielä törmänny missään merkissä, varmaan tästäkin on poikkeuksia.

Nyt en ole vähään aikaan käyny testailemassa noita tai muutenkaan soitinliikkeissä asioinut, jotta osaisi kertoa tuoretta kokemusta noista mutta toivottavasti tästä oli jotain hyötyä ja korjata saa jos on tiedoissani virheellistä jossain ;D

ju ton tallan eron huomasin ja tiedän että prestige tehdään japanissa ja että japseissa on kova laukku,ja itse olen lähinnä harrastanut japaniboja ja yksi on kotonakin(kasarilta tosin) mutta on spekseissä yllättävän paljon samojakin(mikit,teräsnauhat,lämpökäsitelty kaula) vähän olen ehkä enempi ihmetellytkin miksei japan ja indoversioiden välille ole tehty isompaa pesäeroa,nythän ibanezin mallistossa on yksi japan malli eri versioineen halvempi kuin monet indomallit on(eli genesis mallit) vaikka niissä ei laukkua tulekaan niin musta toi on erikoinen veto ibanezilta ja jos olisin nyt ostamassa kotikäyttöön uutta ibanezia ostaisin varmaan genesis sarjalaisen
ei se ikä vaan asenne
samiko
24.01.2021 11:53:36 (muokattu 24.01.2021 11:54:04)
nightbird: Ethän sinä tiedä sitäkään jos jollakulla on myös kampe myynnissä jonka se on suurinpiirtein ottanut paketista ja kokeillut pari kertaa kotona ja myy pois. Se on silloin sama kuin tuo sinun vertaus. Ostaja päättää ihan ite lähteekö hakemaan, joku manselainen voi sen vaikka ostaakin kun on lähempänä.
Mä en käytä helmitauluja nääs, mullon ihan laskin ja jopa älypuhelin.
Anyway, B-stock on B-stock, se voi olla rikkoutunut ja korjattu, siinä voi olla "minor scratches" kuten Thomanikin toteaa, tietty onhan niissä jokin takuu....jostakin palutunut kuitenkin.
Ei kuitenkaan todennäköisesti Mint josta joku jo täällä itkikin ketjussaan.
Voisimme välillä puhua ihan tuon ketjun otsikon sisällä eikä kommentoijien omista pääkopan ajatuksista, ne ei katso ole kaupan ja niille et voi määritellä hintaa.

Onhan sillä jokin takuu... eiku ihan kunnon takuu. Jos sattuu oleen manselainen niin saa viikko aikaisemmin käytetyn melki uuden hinnalla. Pullea on hinta, väänsi sitä kuinka tahansa. 1444e uus setti.
rainmaker
24.01.2021 16:52:50
https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000007750787.html

Tässä vähän perspektiiviä, jos jossain kitarassa tuntuu olevan satanen tai kaksi ylihintaa :D
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
korvaoo
24.01.2021 17:49:09
rainmaker: https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000007750787.html

Tässä vähän perspektiiviä, jos jossain kitarassa tuntuu olevan satanen tai kaksi ylihintaa :D

Elähän nyt, kun saat coolin skinin cs tai vastaavaan aseeseesi, koko maailma on polvillaan edessäsi, mutta kitaroiden kanssa sen tietää vaan sää ja ehkä vaimo, jos on nähnyt tiliotteen :)
kaikki paitsi on turhaa.
Laulava Kylätohtori
24.01.2021 20:46:02
korvaoo: Elähän nyt, kun saat coolin skinin cs tai vastaavaan aseeseesi, koko maailma on polvillaan edessäsi, mutta kitaroiden kanssa sen tietää vaan sää ja ehkä vaimo, jos on nähnyt tiliotteen :)

:D

Ei virhettä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)