Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 5115 116 117 118 119173 174 175 176 177
The Jack
22.01.2021 15:59:44
Uskoisin että avioehdon puuttuminen on ollut syynä ettei avioeroa ole haettu. Erota voi yksipuolisesti ja hakea avioeroa vastoin toisen suostumusta, mutta toisella on joka tapauksessa oikeus lähtökohtaisesti puoleen omaisuudesta ellei avioehdolla ole muuta sovittu. Avioliitto on voimakas laillinen sitoumus, ja harmi ettei Laiho ole sen kaikkia pointteja parikymppisenä ymmärtänyt.

Laihon kavereiden ja omaisten kannattaisi muistaa, että avioliiton ollessa edelleen voimassa on Kimberly Alexin lähin omainen lain edessä. Ei heidän tarvitse kertoa kuolinsyytä Kimberlylle elleivät halua. Vaimolla on kuitenkin halutessaan pääsy terveystietohin. Kotona kuolleille tehdään aina jonkinlainen kuolinsyytutkimus, ja tulokset siitä lähetetään omaisille. Vaimo on omainen, vaikka ei olisikaan väleissä Laihon perheen kanssa.
ttpp44
22.01.2021 16:02:30 (muokattu 22.01.2021 16:03:28)
vvaltsu: Jos ne ei aikoinaan oo tehny avioehtoa ja Kim Goss on niin ahne kuin annetaan ymmärtää, niin yksipuolisesti hoidettu erohan ois tarkoittanut sitä että puolet Laihon omaisuudesta ois menny avioerossa Gossille. Ehkä Laiho on yrittänyt saada Gossia allekirjoittamaan avioehtopaperin mutta turhaan. Sitä mä en pidä lainkaan mahdottomana, että tämmöisen kuvion mahdollisuutta ei oo ees ajateltu sillon 2000-luvun alussa kun kulissiavioliitto solmittiin ja avioehto on jäänyt tekemättä sillon avioituessa ja sitten kun Allulla oli jo vähän massia niin Goss ei paperiin nimeä laita ja on jo liian myöhäistä. Ihan puilla paljaillahan nää molemmat on ollu sillon kun avioliitto solmittiin.

Voi olla, mutta tuossa tapauksessa luulisi, että joko Alexi itse tai joku läheinen olisi tajunnut, että pitää ainakin tehdä testamentti, jotta kuolemantapauksessa Gossille ei ainakaan menisi Alexin omaisuutta. Etenkin jos/kun Alexin terveydentila ja kuoleman riski on ollut tiedossa.
mystinen metsätyömies
22.01.2021 16:51:26
Vähän aasinsillan kautta aiheesta : mua ei kiinnosta pätkän vertaa Laihon maallinen omaisuus, mutta on jossain ollut juttua, et herralla oli oma kitaramalli jonkun firman kanssa. Onko tuollaset nimikkomallit kuinkakin rahan arvoisia diilejä ?
Baraka
22.01.2021 17:45:55
mystinen metsätyömies: Vähän aasinsillan kautta aiheesta : mua ei kiinnosta pätkän vertaa Laihon maallinen omaisuus, mutta on jossain ollut juttua, et herralla oli oma kitaramalli jonkun firman kanssa. Onko tuollaset nimikkomallit kuinkakin rahan arvoisia diilejä ?

En rahallista arvoa tiedä, mutta onhan nuo Alexin signaturet olleet ESP:n myydyimpiä signatureja jättäen taakseen mm. Metallican signature mallit. Kai noidenkin tulot joillekin periytyvät, kun Dimenkin kitaroita on myyty lähes 20 vuotta kuoleman jälkeen.
Henri Henri Olavi
22.01.2021 17:55:37
Baraka: Kai noidenkin tulot joillekin periytyvät, kun Dimenkin kitaroita on myyty lähes 20 vuotta kuoleman jälkeen.

Siis mitä? Saako artisti jotain provikkaa jokaisesta maailmalla myydystä signaturestaan? Mä olen aina luullut, että nää on kertadiilejä valmistajan ja artistin välillä.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Funkånaut
22.01.2021 18:08:35

Henri Henri Olavi: Siis mitä? Saako artisti jotain provikkaa jokaisesta maailmalla myydystä signaturestaan? Mä olen aina luullut, että nää on kertadiilejä valmistajan ja artistin välillä.

Kaipa se riippuu ihan sopparista. Voi ola, että jotkut ottavat mieluummin isomman keon kerralla, ja toiset haluavat mielummin provikat ilman etumaksua.

Mene ja tiedä, mutta voisi kuvitella niin olevan.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
darkus
22.01.2021 18:10:39
Henri Henri Olavi: Siis mitä? Saako artisti jotain provikkaa jokaisesta maailmalla myydystä signaturestaan? Mä olen aina luullut, että nää on kertadiilejä valmistajan ja artistin välillä.

Ei välttämättä jokaisesta myydystä mutta muistan Alexin sanoneen että saa ESP:ltä kitaroiden lisäksi myös rahaa, taisi olla siinä vanhassa Soundissa missä oli Holopaisen kanssa yhteishastiksessa. Tiedä mistä noi rahat sitten on, varmaan promohommista ja klinikoista jne merkin mainostamisesta. Onhan siinäkin jo jotain että noita viiden tonnin kitaroita saa ilmatteeks niin monta kun vaan tarttee.
Baraka
22.01.2021 18:11:16

Sellainen kuva mulle on ainakin jäänyt joidenkin artistien puheista, mutta riippunee tosiaan soppareista.
Henri Henri Olavi
22.01.2021 18:18:16
Ok. Aika siistiä. Täytyypä yrittää minunkin hommata signature-diili Abletonin kanssa.
M4ss3 m/
22.01.2021 20:51:28
Aika tapauskohtaisia taitaa noi sponssi aka endorsement-diilit olla. Jos niiden ilmaisten custom-keppien lisäksi saa vielä kylmää käteistä niin olen kuullut tarinoita, että siellä toisessa päädyssä sitten ihan suht nimetkäätkin artistit saa vaan 10% alennusta tehdaskepeistä. :D
Seppo teki kepposen ja käy tamtam.
Rauzku
22.01.2021 20:56:12 (muokattu 22.01.2021 21:10:35)

Kim latoi puolustuksensa instagramiin (ellei ollut täällä jo).

https://www.instagram.com/p/CKWZfHPpoQM/?igshid=17bol8qfslzqn

Eipä tuosta kovin autuaaksi tullut.

E: Aika kovia heittoja kommenttiosiossa Kimberlyltäkin.
Tässähän kuivaa pystyyn
Fantasmic
22.01.2021 22:01:36
Funkånaut: Kaipa se riippuu ihan sopparista. Voi ola, että jotkut ottavat mieluummin isomman keon kerralla, ja toiset haluavat mielummin provikat ilman etumaksua.

Mene ja tiedä, mutta voisi kuvitella niin olevan.

Kirjassaanhan Alexi mainitsi juurikin tuosta että jotkut artistit hyppivät firmasta toiseen pikavoittojen perässä ja sen että oma signaturensa oli pitkään ESP:n myydyin malli.
Ihan hyvät rahat on varmasti saanut tuolta ja EMG:ltä.
Fantasmic
22.01.2021 22:26:48
ttpp44: Otetaanpas nyt pieni paussi ja selvitetään, että kuka tämä Matt Fawcett ensin on? En siis väitä mitään, ei vain aiemmin ole tuo nimi tullut vastaan.

Tunnetko siis hyvinkin Laihon henkilökohtaisen ystäväpiirin?
Ainakin Kellin frendejä tuo on. Kelli taas on myöntänyt ihan suoraan etteivät virallisesti naimisissa olleet eikä kai ole rahan perään ollutkaan vaatimassa.

Kimberlyssä taas ihmetyttää tuo "i only want peace and love to everybody" mutta aika häijyä tarinaa heittää instassa, latailee sinne jatkuvasti Laihon kuvia
ja puhuu aika lämpimästi Tonmista jonka itse aikoinaan halusi erottaa Sinergystä kun eivät tulleet toimeen.

Kaikista eniten ihmetyttää miksi Kimberly nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen paukahti suomeen jos Alexin perhe ei tätä ole kutsunut hautajaisiin.
Olkoonkin että Kimillä olisi kaikki lailliset oikeudet periä koko Laihon maallinen omaisuus mutta olisi nyt voinut pitää matalaa profiilia siihen asti että mies saadaan haudan lepoon ja tilanne vähän jäähtyy eikä alkaa heti kirjoittelemaan että Alexi ei koskaan eronnut hänestä koska ei halunnut tai että kaikki Alexin bändien jätkät tiesivät sen että Kelli on pelkkä onnenonkija.

Totuutta en tiedä mutta ainakin Laiho itse hehkutti haastiksissa uutta perhettään ja sen pitäisi olla ainoa asia mikä merkitsee.
Henri Henri Olavi
22.01.2021 22:34:37
Fantasmic: Kimberlyssä taas ihmetyttää tuo "i only want peace and love to everybody" mutta aika häijyä tarinaa heittää instassa, latailee sinne jatkuvasti Laihon kuvia
ja puhuu aika lämpimästi Tonmista jonka itse aikoinaan halusi erottaa Sinergystä kun eivät tulleet toimeen.

Asiat saattavat muuttua vuosien aikana. Ihmisetkin jopa. Kyllä minäkin heittäisin takaisin tulta ja tulikiveä, jos mua syyttä syytettäisiin moisista asioista. Jos on syytä, asia on toinen. Sitä ei kukaan vielä tiedä.

Kaikista eniten ihmetyttää miksi Kimberly nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen paukahti suomeen jos Alexin perhe ei tätä ole kutsunut hautajaisiin.

Jospa se halusi tulla hautajaisiin? Jos ovat Alexin kanssa toisiaan kovasti rakastaneet, niin tokihan sitä haluaa entisen rakkaansa hautaan saattaa. Itse ainakin haluaisin.
janis
22.01.2021 22:40:51

Rauzku: Kim latoi puolustuksensa instagramiin (ellei ollut täällä jo).

https://www.instagram.com/p/CKWZfHPpoQM/?igshid=17bol8qfslzqn

Eipä tuosta kovin autuaaksi tullut.

E: Aika kovia heittoja kommenttiosiossa Kimberlyltäkin.

Mitähän sielä lukee? Ei näy kuin osa aloitustekstistä ilman tunnuksia.

Kai se heidän liitto solmittiin oleskeluluvan takia kuten tuola mainittiin. Tiedän kans muutaman tapauksen lähipiiristä kun on solmittu liitto ulkomailta tulleen kanssa hyvin nopeasti suhteen alussa.. Alluhan asui Kaliforniassa jonkun vuoden jonkun mimmin kanssa ja varmasti liitosta Kimin kanssa oli apua oleskelun kanssa. Kävihän Hans Välimäkikin sielä tekemäs ruokaohjelman

Paljon noita nimikkomallin kitaroita on myyty kun kattoo youtubesta guitar cover videoista mistä tahansa hevibändistä. Ja varmasti sopimukset on tapauskohtaisia.

Sitä Aleksin soitossa arvostan että vetää kaiken tallamikillä. Suurin osa tiluttajista käyttää kaulamikkiä sooloissa mikä helpottaa soittoa paljon, mutta kuulostaa omaan korvaan paskalta (tarkoitan kaulamikkisaundia)
Ku itte tekee, saa sellasta mitä tulee!
Fantasmic
22.01.2021 23:00:43
Henri Henri Olavi:Jospa se halusi tulla hautajaisiin? Jos ovat Alexin kanssa toisiaan kovasti rakastaneet, niin tokihan sitä haluaa entisen rakkaansa hautaan saattaa. Itse ainakin haluaisin.

Ja työntyisit sinne vaikka väkisin jos perheen toive olisi toinen? Jos tuo Matt Fawcettin lausunto nyt pitää paikkansa että Kim olisi jo palkannut asianajajia niin miksi? Ei kai niitä tarvita hautajaisiin osallistumiseen?

Kimberly väittää tietävänsä että Alexi oli jo vuosia huonossa kunnossa ja lähtö lähellä joten miksi tämä "true love" ei sitten ollut jo Alexin eläessä tämän vierellä?

Ja miksi Kimberly väittää Kimberly väittää Kellin pitäneen Alexin huumeissa/lääkkeissä, tyhjentäneen tämän pankkitilin yms jos haluaa vaan rauhaa ja rakkautta kaikille?
Henri Henri Olavi
22.01.2021 23:05:45
Fantasmic: Ja työntyisit sinne vaikka väkisin jos perheen toive olisi toinen?

Toki, enhän mä sen perheen kanssa ollut naimisissa tai sitä rakastanut, vaan sitä ihmistä. Paskat mä välittäisin siitä perheestä.
Parasite
22.01.2021 23:17:25
Fantasmic: Tunnetko siis hyvinkin Laihon henkilökohtaisen ystäväpiirin?

Ilmeisesti sinä siis tunnet?
"Aitoa mukavuudenhalua on se että rakentaa sänkyynsä vessanpöntön" -Informaatiokameli
Fantasmic
22.01.2021 23:18:52
Henri Henri Olavi: Toki, enhän mä sen perheen kanssa ollut naimisissa tai sitä rakastanut, vaan sitä ihmistä. Paskat mä välittäisin siitä perheestä.

No se vain kertoo lähinnä sinusta ihmisenä ja siitä että pidät omia halujasi tärkeimpinä.
Seurustelusuhteita nyt tulee ja menee mutta hautajaisissa lähtisin ensimmäisenä vanhempien ja sisaruksien toiveista, en siitä mitä joku parinkymmenen vuoden takainen ex-ihastus haluaa.
Kuolleita kun jokainen voi muistella omalla tavallaan tekemättä niistä omaa showtaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)