Aihe: Konemusiikkidemoja Digital Beat Music labelille | 1 |
---|
|
Monenlaista demoa tulee mutta laadukasta saisi olla enemmän. Tästä: https://digitalbeatmusic.droptrack.com/demo/ Mieluiten soundcloud linkkejä. Mikä labeli? Tänä vuonna julkaistu Brittiläisen konemusaduon Dirty Chips albumi Sauces of the Apocalypse. http://digitalbeatmusic.net/?page_id=431 https://www.facebook.com/dirtychipsuk/ ///Digital Beat |
|
Milenkiinntoista. Suomalaisten yksityishenkilöiden julkaisuista maksettavat rojaltit: Pitää pidättää TyeL ja ennakonpidätykset 60 % jos tekijä ei toimita verokorttia ja sitten tämän lisäksi maksaa tilitoimistolle palkkalaskelma. Ulkomaalaisten yksityshenkilöiden rojalteista menee taas lähdevero, joka on aina 35 % vaikka tulot olisi miten suuria hyväsä. Menee hankalaksi jos artisteja lafkalla on liian monta, joilla ei ole omaa yritystä. |
|
Jahas vai niin. Mahtaa olla sitten kovatkin tulot. ///Digital Beat |
|
Digital Beat: Jahas vai niin. Mahtaa olla sitten kovatkin tulot. Ei ole kovatkaan säännööiliset tulot ja tästä syystä minulle tulee paineita vaikka monesti faktaa on se, että levynmyyntitulot eivät koskaan tule ylittämään rajoja jolloin niitä voisi nostella. Ainoa mitä tulee jotain tuloja on Youtube-streemit, joista tulee n. 100 USD / vuosi rojalteja. Muusta levyn myynnistä ei tule mitään muuta kuin käänteisenä keikkaliksoja mitä niillä biiseillä ja DJ:n promomixauskilla saa bileisiin. Tuotot keikeoista ovat monin kertaiset verraten levyn myyntiin vaikka niissäkään palkka paljon päätä huimaa. |
Digital Beat 22.09.2020 22:18:54 (muokattu 22.09.2020 22:19:27) | |
|
Enää kokoelma-albumit ovat järkeviä tässä genressä kun yhden artistin tuotantomäärä on kovin rajallinen. Nykyään jakaminen ja valinnainen maksu voi olla paras tapa levittää musaa netissä. Ainakin bandcampissa on pay what you want ominaisuus. ///Digital Beat |
morfin_mafer 02.11.2020 01:22:24 (muokattu 02.11.2020 01:29:18) | |
|
Digital Beat: Enää kokoelma-albumit ovat järkeviä tässä genressä kun yhden artistin tuotantomäärä on kovin rajallinen. Nykyään jakaminen ja valinnainen maksu voi olla paras tapa levittää musaa netissä. Ainakin bandcampissa on pay what you want ominaisuus. Juu mahdollismman isot pitkäsoittolevyt tekee rahaa paremmin varsinkin jos niissä on yli 20 biisiä ja tietkin silloin kun joku ostaa kokolevyn niin kyllä siitä rojalteja kertyy esim. joku 10 €. Se vaan, että markkinointi voi maksaa ennemän mitä saa tuloja. Esim. Technolssissa maksaa yden DJ-miksauksen postaminen niiden Youttube-kanvalle 50 taallaa ja non-name DJ saa sillä maksulla vain muutamaksi kuukaudeksi n. 2000 mainosklikkasuta joka kk ja sitten sinut unohdetaan ja ulmited postaustili maksaa 99 taalaa per kk joten pitäs pikkusen lävyttää, että voi tehdä niin paljon DJ-miksauksia sinne, että saa tarpeeksi mainosklikkauksia omille teoksille joka kk, että pääsis ees voitolle. Technolsia nyt käyttä kakki maailman starat ja ne saa siellä aina miljoonia katselukertoja ja jos soittavat vain omia teoksia niin miljoonalla katselukerralla saa aika paljon mainosklikkauksia, joten heille ks. palvelun käyttö tuottaa mahdollisesti mukavasti rahaa. Jokaiksen biisin kohdallahan Youtube näyttää mainoksen. PS: Jos Spotifyllä haluaa oikeasti rikastua konemusiikiilla pitää olla The Prodigy jolla on 300k streemiä per päivä eikä mitään satunnais piikkejä. Vaikka olisi kuinka kuuluisa kuten Dubfire niin ei sillä ole kuin joku 70k streemiä per päivä ja UMEK:illä on niitä mustaakseni vielä enemmän. 70k streemiä ei tee kuin ehkä 7x50 € rahaa. |
|
Techols oisko linkkiä kanavaan? ///Digital Beat |
morfin_mafer 09.01.2021 00:54:01 (muokattu 10.01.2021 21:27:32) | |
|
https://www.technols.com/ Juu ja sitten tuloksiin tämän kautta mainostamiseen? Postasin niiden YT- ja FB-kanavalle yhden DJ-setin sisältäen minun labelin tuotantoa niin tuli joku yli 100 katsojaa videolle ja FB-kanavalle vielä enemmän ja sain omalle FB-sivulleni oikeita seuraajia jotka kävivät tykkäämässä postauksistani ja sitten tämän seurauksena ilmaiseksi SC-tilille 3628 kuuntelijaa 2 päivässä ja tämä määrä tulee vielä kasvamaan. Ja VK.com ja Spotify-streemi määrä on nyt n. 800 kpl per kk. Mutta tämän kasvattamiseen voi mennä vielä tovi. Mutta veikkaan että technols.com on scammi kuten monet muut vastaavat palvelut. Katsoin näet rekisteristä, että yritys on poistettu USA:n yritysrekisteristä mm. lain rikkomisen takia. Ja ne nyt yrittää "salaa" jatkaa liiketoimintaansa. |
Digital Beat 17.01.2021 10:25:31 (muokattu 17.01.2021 10:30:10) | |
|
Tuossa on myös syy miksi monet artistit heittävät hanskat tiskiin. Spotify mikromaksut streamien suhteen ja epäreilu algoritmi jossa eniten mainoksista maksava vain pääsee esille. Universal music group tms voi helposti laittaa kymppitonneja yhden artistin spotify ja some mainontaan. Tulot voi sitten viedä myös veroparatiisiin. Mutta en usko että suosittu Nightwish mikään köyhä ole. https://yle.fi/uutiset/3-11733421 ///Digital Beat |
|
Digital Beat: Tuossa on myös syy miksi monet artistit heittävät hanskat tiskiin. Spotify mikromaksut streamien suhteen ja epäreilu algoritmi jossa eniten mainoksista maksava vain pääsee esille. Universal music group tms voi helposti laittaa kymppitonneja yhden artistin spotify ja some mainontaan. Tulot voi sitten viedä myös veroparatiisiin. Mutta en usko että suosittu Nightwish mikään köyhä ole. https://yle.fi/uutiset/3-11733421 Audio-tiedostojen myynnissä on paremmat katteet. Vähän samallaiset katteet kuin myisi kahvia. Eli pitää olla aikamoinen volluumi myynissä silti. |
|
Olen joskus myynyt stock musaa 2000-luvun alkupuolella ja hyvin silloin niistä vielä sai. Niistä on hyvä kirjasto mutta ovat soundiltaan jo aikaansa jäljessä. ///Digital Beat |
|
Sopiiko jos lainaan vähän tätä topicia? Hyvä. Voisiko joku avata mulle, että miksi labelit ovat konemusiikkipuolella niin voimakkaasti esillä vs. muu populaarimusiikki? DJ:t kertovat aina biisin ja labelin. Miksi? Tekevätkö konemusiikkipuolen labelit jotain eri lailla, kuin muut levy-yhtiöt vai onko markkina konemusiikkipuolella niin erilainen? Ja millä lailla erilainen? Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan. |
morfin_mafer 09.02.2021 11:46:21 (muokattu 09.02.2021 11:46:48) | |
|
Veepee: Sopiiko jos lainaan vähän tätä topicia? Hyvä. Voisiko joku avata mulle, että miksi labelit ovat konemusiikkipuolella niin voimakkaasti esillä vs. muu populaarimusiikki? DJ:t kertovat aina biisin ja labelin. Miksi? Tekevätkö konemusiikkipuolen labelit jotain eri lailla, kuin muut levy-yhtiöt vai onko markkina konemusiikkipuolella niin erilainen? Ja millä lailla erilainen? Kyllä joillakin maailman staroilla on 5000-70000 streemiä Spotifyssä ja paljon mp3-myyntiä eri labeleiden katutta julkaistuna yhtäänsä. Mutta olen kysellyt näistä staroilta, että levytys ei ole niille kovin täkeää vaan suurimmat tulot tulee aina keikoista. |
|
Veepee: Sopiiko jos lainaan vähän tätä topicia? Hyvä. Voisiko joku avata mulle, että miksi labelit ovat konemusiikkipuolella niin voimakkaasti esillä vs. muu populaarimusiikki? DJ:t kertovat aina biisin ja labelin. Miksi? Tekevätkö konemusiikkipuolen labelit jotain eri lailla, kuin muut levy-yhtiöt vai onko markkina konemusiikkipuolella niin erilainen? Ja millä lailla erilainen? Label tyypillisesti määrää muusiikin tyylin tarkemmin kuin artisti, siksi tämä on kätevää DJ:lle kun etsii tietyn tyylistä musaa. Rölölöö! - Sting |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | 1 |
---|