Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kosketinsoittimien kerma
1
strydar
19.01.2021 13:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä hinnoissa liikkuu nykyään Suomessa autenttiset sähköpianot eli Rhodesit tai Wurlat? Voi vitalis, kun tekis mieli ostaa. Tai sitten WLM-urut.
 
BigPapa
19.01.2021 18:47:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/keskustelu/36
 
Jucciz
20.01.2021 23:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Pientä laittoo"-yksilöt on näemmä esim. puoltoista tonnia:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1618354
 
Epämuusikko
21.01.2021 11:01:11 (muokattu 21.01.2021 14:02:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: "Pientä laittoo"-yksilöt on näemmä esim. puoltoista tonnia:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1618354

 
Tuo nyt ois siitä kelpo ostos, koska
-uusia kieliä saa
-orkkisjalkojen kanssa tuusaaminen on muutenkin perseestä. Simppeli työtasotyyppinen ständi best, varsinkin jos on 88:en kanssa tekemisissä.
-supeputki on vain raudanpala. Kunhan siinä on ehjät kierteet ja siipipultti pitää niin no problem.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Kefiiri
21.01.2021 12:18:34 (muokattu 21.01.2021 12:41:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähköpiano on ongelmajätettä jo syntyessään! Levyn pilaamiseen ei parempaa konstia ole kuin laittaa sinne sähköpianon pärpätystä :/
 
Jos vaihtoehtona on hankkia WLM-urut, suosittelen sitä vaihtoehtoa varauksetta.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Epämuusikko
21.01.2021 14:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Sähköpiano on ongelmajätettä jo syntyessään! Levyn pilaamiseen ei parempaa konstia ole kuin laittaa sinne sähköpianon pärpätystä :/
 
höpöti pöpöti.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
sormunen
21.01.2021 14:47:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Sähköpiano on ongelmajätettä jo syntyessään! Levyn pilaamiseen ei parempaa konstia ole kuin laittaa sinne sähköpianon pärpätystä :/
 
Jos vaihtoehtona on hankkia WLM-urut, suosittelen sitä vaihtoehtoa varauksetta.

 
Rhodeshan on nimenomaan oma soittimensa ja sillä on oma, täysin tunnistettava soundinsa. Se ei edes yrittänyt olla akustinen piano ja tää mallintamattomuus on minusta sähkösoittimille plussaa. Vielä kun stringit soi, niin siinähän on jo tyylipisteet hankittu.
 
Jucciz
21.01.2021 22:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Sähköpiano on ongelmajätettä jo syntyessään! Levyn pilaamiseen ei parempaa konstia ole kuin laittaa sinne sähköpianon pärpätystä :/
 
Jos vaihtoehtona on hankkia WLM-urut, suosittelen sitä vaihtoehtoa varauksetta.

 
Ainakin Rhodes ja Wurlitzer ovat länsimaisen musiikin historian hienoimpia soundeja, joten väitteesi on mitä suurinta pötyä.
 
WLM-urkuja mulla on ollut ilo ja kunnia äänittää jo kahdelle levylle, ne on oikein kivat myös.
 
lukethesis
22.01.2021 10:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: "Pientä laittoo"-yksilöt on näemmä esim. puoltoista tonnia:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1618354

 
Noin parikyt vuotta sittenhän Rhodesit eivät kelvanneet kenellekään, soundi ei ollut "muodissa" yhtään. Sitten niille tuli haippi, joka ei ole oikeastaan laantunut. 1500-3000e pitää maksaa - ja usein touchi on löystynyt ja kunto muutenkin on ihan skeida vieläpä.
 
Toivon, että nimim. Kefiiri trollasi viestissään :D
 
Prophet
22.01.2021 11:56:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Sähköpiano on ongelmajätettä jo syntyessään! Levyn pilaamiseen ei parempaa konstia ole kuin laittaa sinne sähköpianon pärpätystä :/
 
Jos vaihtoehtona on hankkia WLM-urut, suosittelen sitä vaihtoehtoa varauksetta.

 
Herbie, Stevie ja Korean Kikka tulevat kotiovellesi noista lausunnoista.
 
Kefiiri
22.01.2021 21:20:32 (muokattu 22.01.2021 21:22:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Herbie, Stevie ja Korean Kikka tulevat kotiovellesi noista lausunnoista.
 
Sitä juuri pelkään, että ottavat sähköpianonsa mukaan! En tiedä mikä on, mutta aina tulee lievä pakokauhu kun kuulen sähköpianon luotaantyöntävän pöklötyksen. Olen kerran Rhodesia soittanutkin! Ei ollut mitään muuta välinettä musiikillisen "idean" esittelyyn :(
 
En ole musiikin asiantuntija.
Jucciz
23.01.2021 00:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Sitä juuri pelkään, että ottavat sähköpianonsa mukaan! En tiedä mikä on, mutta aina tulee lievä pakokauhu kun kuulen sähköpianon luotaantyöntävän pöklötyksen. Olen kerran Rhodesia soittanutkin! Ei ollut mitään muuta välinettä musiikillisen "idean" esittelyyn :(
 
Usein käynti psykologilla, terapeutilla tai ihan vaan korvahuuhtelussa auttaa.
 
basisti1971
23.01.2021 06:21:55 (muokattu 23.01.2021 22:40:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Wintagekosketinsoittimet ovat hianoja kapistuksia, paitti ehkäpä mun Excellent 660 :D.
 
Olen ilmeisesti nukkunut onneni ohi kun en ole huomannut ett Rhodesit olisivat joskus olleet halpoja ja niitä olisi ollut yllinkyllin tarjolla.
~30 vuotta olen tuollaista(kin) halpaa kuitenkin puoliaktiivisesti metsästellyt ja teinitsesäästin-versiokin on ollut useammin kuin kerran mielessä.
 
Jucciz
24.01.2021 02:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kerro, ketkä olivat osapuolet, mutta olen todistanut muutaman metrin etäisyydeltä sitä, kun täysin toimintakuntoinen Rhodes vaihtuu Yamahan DX7 -synaan ja Rhodesin entinen omistaja maksaa lisäksi välirahaa. Elettiin 90-luvun puoliväliä. Itse olin noin 13-vuotias, joten en ollut kyvykäs viheltämään peliä poikki taikka sen enempää myöskään valistamaan osapuolia kauppojen järkevyydestä.
 
Toisaalta sitten taas:
 
1) Tuona ajankohtana kyseisille osapuolille kauppa saattoi olla aivan hyvä ja perusteltu.
2) Myös DX7 alkaa kerätä hiljalleen legendaarisuuslisää kauppahintoihinsa.
 
Epämuusikko
24.01.2021 11:36:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedän tapauksen Oulusta: B3 vaihtui kahteen DX7:n.
 
ei hyvät hyssykät.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Prophet
24.01.2021 20:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oberheimejakin saatettu vaihtaa deeäxseiskaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «