Aihe: Mitä mieltä Jimmy Pagen "Outrider"-levystä?
1
Jake24-25
01.07.2004 00:22:15
Mitä mieltä Muusikoiden.nettiläiset ovat Jimmy Pagen 80-luvulla tekemästä soololevystä nimeltä "Outrider"? Omasta mielestäni ko. levy todella hyvä sekä minusta käsittämättömän aliarvostettu. Pagen tavaramerkkiriffit ovat Zeppelin-levyjen tavoin myös "Outriderilla", mutta mielestäni kuulostavat aina yhtä tuoreilta. Se mikä minua erityisesti lämmittää "Outriderilla" ovat levyn kitarasoundit, jotka kuulostavat minusta äärimmäisen vähän prosessoiduilta eli todella luonnollisilta. Kitaran, vahvistimen sekä tietysti Jimmy Pagen soundin vivahteet ja ominaispiirteet tulevat mielestäni kaikkien kappaleiden soitossa selvästi esiin. Kuulostaa minusta siltä, että efektejä olisi "Outriderilla" käytetty minimaalisesti. Minusta levyn äänitys kuulostaa siltä, että biisit olisivat pitkälti soitettu "studiolivenä" ilman runsaita päällekkäisäänityksiä. Olen kuunnellut "Outrideria" usein viimeaikoina. Pidän erityisesti avausbiisistä "Wastin´ my Time". Kiitokset etukäteen kaikille tähän keskusteluun mahdollisesti osallistuville.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Bonham
01.07.2004 10:37:42
Oho, enpä edes muistanut tämän levyn olemassaoloa... vinyylinä se joskus tuli omistettua, vaan ei enää...

Muistaakseni ehkä paras Zeppelin ukkojen soololevy...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Juzzu
01.07.2004 12:11:08
Enpä ole ko. levyä kuullut. Olisi varmaan syytä!
Mitä mieltä itse olet Pagen&Coverdalen yhteysplätystä? Mielestäni hienoja kitarasoundeja löytyy iso kala, tosin välillä ehkä vähän liikaa kuorrutettuna kaiuilla ja viiveillä. Mutta hienoja soundeja löytyy, jos taisi kuitar vöölrdissä olla levyn teosta juttua, taisi Jimmy-boy soittaa samaan aikaan sisään marsuihin ja matchlesseihin ja soundi kaapattiin pakettina.

Kuriositeettinä mainittakoon, että Coverdalekin taisi soittaa levyllä rytmiraitoja sisään wanhalla hirmutehokkaalla Jacksonillaan!
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Mika Antero
01.07.2004 12:15:07 (muokattu 01.07.2004 12:17:44)
Joo, diggailin sitä minäkin aikanaan ja olen samaa mieltä, että ihan parhaita kuulemiani Zep-äijien sooloja. Rehellisyyden nimissä on tosin sanottava, että en ole hirveästi kyllä niitä soololevyjä kuunnellutkaan, pari Plantia, Coverdale/Pagen ja jotain hämäriä all-stars kokoonpanoja.

Mutta joka tapauksessa Outrider tuntui ilmestyessään ihmeen hyvältä. Biiseistä jäi erityisesti mieleen sen niminen biisi kuin Winter jotain ja joku bird, oisko ollut Hummingbird? Pitänee ostaa tuo jos joskus tulee vastaan.

Olipas turha kirjoitus tämä...

EDIT: Silloin kun Outrider ilmestyi piti Pagen tulla Dinosaurockiin, mutta eihän se perhana tullut. Pettymys oli melkoinen.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Härski
01.07.2004 19:14:12
Löytyy muuten cdonista tuo levy halvalla, 6,95 €. Jimmy Pagehan on yks mun suurimmista sankareista, vaikken sitä aina hehkutakaan tai muuten esiin tuo. Vähän niinkuin John Frusciante.
biibob
30.09.2004 11:45:14
Kyllä muuten on unelma levy. Tänään löysin superlöytönä tuon yhden divaarin nurkasta. Siis lp:n hintaa 4e, korjasin saman tien talteen. Onko olemassa tolle outriderille jotain soitinopasta, tai tabulatuuri/nuottikirjaa? Olisi kiva päästä vetämään noita kappaleita. Tietysti aina voi kehittää sävelkorvaa ja alkaa kuulon perusteella soittamaan.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
leka
30.09.2004 11:54:31 (muokattu 30.09.2004 12:51:28)
en muistanutkaan että mulla on tämä levy, en oo montaa kertaa kuunnellut... laitoin juuri pyörimään ja hyvältähän tämä kuulostaa. Kiitoksia aloittajalle.

laitan tarkempaa kommenttia levystä kuunneltuani

EDIT. juu, oikein mainio albumi, sopi juuri mainiosti tähän hetkeen. Kyllä taas huomasi kuinka komeasti Page soittaa akustista kitaraa.
Bastiljiin?
Paperilyhty
30.09.2004 20:30:23
Mitä mieltä Muusikoiden.nettiläiset ovat Jimmy Pagen 80-luvulla tekemästä soololevystä nimeltä "Outrider"?

Hmm. Huonot kannet, haha! Enpä ole sitä pitkään aikaan kuunnellut, vaikka on se tuolla Hip Young Guitar Slingerin ja Live At The Greekin vieressä. (Ei sillä, että nuo kaksi levyä olisivat suoraan verrattavissa Jimmyn soolotuotantoon.)
Am I cursed or am I blessed, I can't tell, oh yes
Härski
30.09.2004 20:37:46
Joo, ostin tuon levyn joskus kesällä. Hieman petyin. Muutama hyvä biisi siinä on, "Humming Bird" on mielestäni paras biisi levyltä. Soundit, tuotanto ja lähes kaikki muu ovat kevyesti pettymyksiä. Mutta halvalla sain, sanos Svilén.
biibob
30.09.2004 22:36:56
Mä tykkäsin tuosta. Se oli semmosta jammailua. Jimmy pagen wahi työskentely on kyllä mukavaa kuuneltavaa.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)