Aihe: Kerro kotitreenisetupistasi
1 2 3 4 5 6 7 8 9
reppana
20.01.2021 14:46:29
Kitara - Apogee Duet - Bias FX - Genelecit ja/ tai Akg 271. Biasia ohjaan HB:en midiohjaimella, vallan kätevä siihen touhuun. Tällä setillä voi melkein tehdä jo keikan kun vaihtaa imacin macbookkiin.
"Mä en oikein niin hirveästi jaksa miettiä kitaroiden arvoa tai sen alenemista. Pääasia, että on mukava soittaa. Jos on hyvä fiilis vetää, niin pari satkua sinne tänne..." -AngieRainbow
samiko
20.01.2021 14:50:29
Itse lopetin kotona (kerrostalossa) soittamisen kokonaan. Luurit ja zoomit ei ole minun juttu... Ehkä akkarilla jos ihan pakko. Bändis on kävelymatkan päässä niin saa samalla vähän happihyppelyä.
korvaoo
20.01.2021 15:17:35
kitara -> johto -> Bluetonen Fried eye combo jossa efektiloopissa kaikki tarvittavat pedaalit eli Mad Professor Silver Spring.
kaikki paitsi on turhaa.
munkero
20.01.2021 15:23:32
Kitara -> Mark Tremonti Patriot Wah -> Focusrite Scarlett 2i4 -> vaihtelevat plugarit

Hommat ei ole kauheesti muuttunu, sillä hyvin pian soittelun aloitettuani hankin Harley Bentonin combon rinnalle Line 6 Guitar Portin, eli vahvasti tietokoneen yhteydessä on tullut soiteltua... :)
Itekki joskus soitellu.
rumpali-isti
20.01.2021 15:25:56
Steinberg CI-1 ja ML800-plugari. Löytyy myös NUX Mighty Air, joka sekin on aktiivisesti käytössä
Progorava
20.01.2021 16:33:24
MXR Noise Clamp
Digitech Supernatural Ambient Verb
Boss Katana Mini

Nuo tuntus riittävän ja koko paketti mahtuu olkkarin ikkunalaudalle.
Krice
20.01.2021 16:42:56

Entropia666: Toi 10ms latenssi taitaa vastata tyyliin 2m etäisyyttä kitarakaapista.

Ei vastaa, koska se on lisänä normaalissa "latenssissa" joka tulee äänen nopeudesta. Itse kuulen ja tunnen eron soitossa, mutta kaikki ei välttämättä ole niin nopeita ja tarkkoja soittamaan kuin minä.
Entropia666
20.01.2021 16:47:17

Krice: Ei vastaa, koska se on lisänä normaalissa "latenssissa" joka tulee äänen nopeudesta. Itse kuulen ja tunnen eron soitossa, mutta kaikki ei välttämättä ole niin nopeita ja tarkkoja soittamaan kuin minä.

Valitettavasti kyseessä ei ole mielipideasia, vaan tieteellinen ja biologinen fakta. Toivottavasti sä et kirjottele näitä ihan tosissaan. :DDDD
Karvamammutti
20.01.2021 16:53:22
Kitaralla joko jammun THR5 tai yleensä ihan kuivana vaan ilman vahvistusta. Piuhat on niin hankalia.
Storm crow lonely, boon for a birder. Storm crows together, likely a murder.
Kenkuru
20.01.2021 16:54:26
Tietokone ja plugarit. Niillä saa kohtuu hyvää ääntä ulos näin kerrostalo olosuhteissa ja ei tarvitse pelätä, että naapurit hyppii alas parvekkeilta.
hallu
20.01.2021 17:02:25
Mallintavat on nyyjään ihan okei...... tai se mallinnus ei tuntuisi olevan varsinainen pullonkaula, mutta kyllä analoginen vahvistin on mulle ihan must. Mulla on Mesa mark V ja mark IV, änäkäinen 1x12 ja Zilla 2x12, Bluetone reactive load sekä Mesa CabClone (se vanhempi malli) joita käytän enimmäkseen. Boss RC300 luuppimasiina treenikaverina ja muutenkin ja sitten tietty tietsikka iMac retina jotain 2014 tjsp Focusrite saffire pro24, Logic X ja MainStage M-Audio Keystation pro 88, AKG K702 sekä K271 luurit ja Yamaha HS7 monitorit. Bassolle Ampeg SVPCL ..... jotain sekalaista muutakin, mutta noilla enimmäkseen.

Soitan päivällä 8-18 välillä vahvistimilla kaappiin ja myös äänittäessä äänitän kaapin edestä mikillä. Iltaisin soittelen sitten digipömpelin läpi luureihin tai monitoriin. Mun soitosta ei ole naapurit ikinä valittaneet, mutta yleisen säällisyyden nimissä en kehtaa vahvistinta huudattaa enää iltasella.
Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
rautapieru
20.01.2021 17:47:04

Yamahan THR10, siihen tuubista tausta soimaan ja jammailemaan. On nykyään myös tuo axe, jolla soittelen kuulokkeisiin, vaan puolet ajasta tulee jammulla soiteltua, se on vaan niin helppoa.

Hitto miten paljon soitellaan nykyään noilla plugareilla. Minä kun ajattelin että itsellä on ihan viimeisen päälle hilppeet, atk:t, webit ja vehkeet. Ehkei sittenkään..

Jos joskus joutuu uuden tietokoneen ostamaan, voisi ehkä hommata niitä pirun plukareita. Kai se on sitä nykyaikaa?
Monkey see, monkey do.
Robbo
20.01.2021 18:19:57
Kiinnostais myös kuulla miten hoidatte metronomit tai taustaträkit, jos sellaisia käytätte. Tietokoneen/DAWin kanssa tietty aika selvää, mutta muut?
bangerboi
20.01.2021 18:40:55
Krice: Ei vastaa, koska se on lisänä normaalissa "latenssissa" joka tulee äänen nopeudesta. Itse kuulen ja tunnen eron soitossa, mutta kaikki ei välttämättä ole niin nopeita ja tarkkoja soittamaan kuin minä.

Nonni.

Kyllä nyt ja muistini mukaan ainakin viimeset kymmenen vuotta ihan normaalin budjetinkin koneilla on soiteltu ilman minkäänlaista aistittavaa latenssia. Ainakaan mä tai muutkaan sessioissa olleet ammattimuusikot eivät oo valitelleet minkäänlaisesta latenssista, niin eiköhän se oo aika olematon ongelma. :D Mä en ainakaan jaksa soittaa ollenkaan jos on joku latenssiongelma ja siitä huolimatta 90% kitaroista duunaan nykyään studiossa plugareilla.

Mulla oli viimeks himassa line6 hx stomp. Ihan jees mutta jotenki se käyttöliittymä oli mun makuun liian hässäkkä. Soitin sitte pääasiassa dsp neuralin plugareilla ja luureilla ne mitä nyt kotona soittelin.
Jeszse
20.01.2021 18:58:28
Entropia666: Valitettavasti kyseessä ei ole mielipideasia, vaan tieteellinen ja biologinen fakta. Toivottavasti sä et kirjottele näitä ihan tosissaan. :DDDD

Krice ei oo tunnettu pelleilystä.
paskiaispaska
20.01.2021 19:43:12 (muokattu 20.01.2021 19:54:47)

bangerboi: Nonni.

Kyllä nyt ja muistini mukaan ainakin viimeset kymmenen vuotta ihan normaalin budjetinkin koneilla on soiteltu ilman minkäänlaista aistittavaa latenssia. Ainakaan mä tai muutkaan sessioissa olleet ammattimuusikot eivät oo valitelleet minkäänlaisesta latenssista, niin eiköhän se oo aika olematon ongelma. :D Mä en ainakaan jaksa soittaa ollenkaan jos on joku latenssiongelma ja siitä huolimatta 90% kitaroista duunaan nykyään studiossa plugareilla.

Mulla oli viimeks himassa line6 hx stomp. Ihan jees mutta jotenki se käyttöliittymä oli mun makuun liian hässäkkä. Soitin sitte pääasiassa dsp neuralin plugareilla ja luureilla ne mitä nyt kotona soittelin.

Kyllä sen latenssin pystyy aistimaan veikkei se häiritsekkään. Itse saan kokonaislatenssin sinne 1,5ms hujakoille soitellessani plugarin läpi ja eron kyllä huomaa jos laitan bufferia sen verran että latenssia vaikka 5ms - vaikkei siinä korvakuulolla vielä mitään viivettä vielä olekkaan ja ei vaikuta soittoon yhtään. Mutta siinä soittovasteessa sen huomaa jos sen haluaa huomata ja vertailee. Saa tulla kokeilemaan jos epäilee. Ja tämä siis ihan studiomonitorien läpi soitellessa.
McNulty
20.01.2021 19:44:04
Robbo: Minkäslaista treenisetuppia jengiltä nykypäivänä löytyy kotitreenejä varten?

Mulla on vanha Line6 POD X3, joka toimii sohvan käsinojalla sellaisena helppona plug-n-play ratkaisuna aina silloin kun pitää soitella luurit päässä.

Olen vuosien saatossa ruuvannut sitä niin paljon, että soundit ovat nykypäivänäkin toimivia (tai ainakin siedettäviä) ja samalla tietysti laitteen käyttö on tullut tutuksi, joten uuden soundin tekeminen onnistuu näppärän nopeasti. Ei mene siis turhaa aikaa ropaamiseen vaan voi oikeasti reenata ja soittaa.

Sen lisäksi kotoa löytyy tällä hetkellä pari putkivahvistinta, pieni Marshall nuppi + 2x12" kaappi sekä Fenderin combo. Ne toki ovat käytössä (silloin kun tarve/mahdollista) myös bändikontekstissa, ei pelkästään kotisoittelussa. Niihin ajan runtua kahden pedaalilaudan läpi vuorotellen tai samanaikaisesti. Riippuu ihan siitä mitä ja miten haluan. Vahvistimet on jaettu ns. wet/dry settiin tarkoittaen sitä että pedaalilaudan säröt ja gain-efektit ajetaan kumpaankin vahvistimeen, mutta modulaatio-, kaiku- ja viive-efektit vain toiseen vahvistimeen. Mulla Marshall toimii "kuivana" vahvistimena, joskin on mulla sillekin hieman reverbiä mukana soundissa. Fenderin combo sitten "märkänä" eli sinne tuuttaan phaserit, tremolot, flangerit, delayt ja reverbit.

Lisäksi ykköslaudassa on myös Line6 HX Stomp, mutta käytän sitä vain itse tehtyjen presettien muodossa efektilaitteena. En ole sitä vielä ottanut 100% käyttöön treenilaitteena, koska sen editoiminen ja säätäminen vaatii mielestäni läppärin ja HX Edit -softan, jotta sen säätäminen olisi mahdollisimman notkeaa ja sujuvaa. Jatkossa kyllä tarkoitus korvata vanha POD X3 tuolla HX Stompilla.
moving in stereo
bangerboi
20.01.2021 19:49:47
paskiaispaska: Kyllä sen latenssin pystyy aistimaan veikkei se häiritsekkään. Itse saan latenssin sinne 1,5ms hujakoille soitellessani plugarin läpi ja eron kyllä huomaa jos laitan bufferia sen verran että latenssia vaikka 5ms - vaikkei siinä korvakuulolla vielä mitään viivettä vielä olekkaan ja ei vaikuta soittoon yhtään. Mutta siinä soittovasteessa sen huomaa jos sen haluaa huomata ja vertailee. Saa tulla kokeilemaan jos epäilee. Ja tämä siis ihan studiomonitorien läpi soitellessa.

Ehkä tässä on sit kyse siitä, että sen haluaa huomata. Mä soittelen ristiin rastiin vahvareilla/headrushilla/plugareilla, enkä kyllä koe eroa, vaikka oon mielestäni hyvinkin nirso näiden suhteen.
paskiaispaska
20.01.2021 20:02:58

bangerboi: Ehkä tässä on sit kyse siitä, että sen haluaa huomata. Mä soittelen ristiin rastiin vahvareilla/headrushilla/plugareilla, enkä kyllä koe eroa, vaikka oon mielestäni hyvinkin nirso näiden suhteen.

Jes. Sama homma. Treeneissä putkivahvistimilla, äänityksissä ja kotisoittelussa putkivahvistimia ja plugareita fiiliksen mukaan... Eroja huomaa jos niitä rupee etsimään. Mut jos keskittyy vaan siihen soittamiseen, ni ei mitään väliä lopputuloksen kannalta, kuhan latenssit pysyy sellasena että se ei rupee häiritsemään soittamista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)