![]() 01.07.2004 18:42:00 | |
---|---|
Toki on niin, että niin kauan kuin noista Tokain lespoista kohistaan, niiden jälleenmyyntiarvokin on parempi. Ilman muuta noin..Vähän arveluttaa tuo Suomen maahantuojan hinnoittelupolitiikka, T-merkkisten kitaroitten hinta on loivasti kohonnu, ainakin mitä olen itseni antanut ymmärtää..Toki käyttökelpoisia kitaroita ovat, ja esikuvansa ja mallinsa näköisiä. Tuollaisia "ihan-jostain-muualta"- yksilöitä toki aina sopii joukkoon, voipa olla jopa vieläpä väärennöskin, kuten oli siitä pahvi-Epiphonesta tässä juttua. Joka tapauksessa jos aikoo tuhannenkin euroa pistää soittimeen, niin toivoisi toki, että se olisi sitten "value for money". Jos sitte kuitenkin harkitsisi tuota Studiota, hinta varmaan sopii haarukkaan, toki on huomioitava, että ne todella hyvät yksilöt, merkistä riippumatta, ovat aika nihkeitä liikkumaan..kukapa sitä hyvää kitaraa myis, tosin vaidossa tulleita löytyy soitinkaupoista aina silloin tällöin. Hintatasosta uskaltaisin sen verran sanoa, että melkeinpä takuuvarmasti saa esim. Saksan iibeistä 80- luvun Artistin paksulla loimukannella tonnilla.. välttämättä ei nouse edes niin korkealle, ellei sitte ole ihan mint ja todella hienolla kannella varustettu yksilö, jonka ostaa hra Matsumura tms.. 8) | |
![]() 01.07.2004 19:07:59 (muokattu 01.07.2004 19:09:25) | |
Jos Tokaita meinaat, niin kaulaliitosta kannattaa tutkia pidempäänkin. Fox voi varmasti pyynnöstä vilauttaa kuvia erään japsi-Tokain melkoisen "ilmavasta" kaulaliitoksesta... Joo, ja jos Gibsonia meinaa niin välttämättä ei tarvi edes tutkia kun tietää saavansa paskan kaulaliitoksen. Mulla on kanssa omakuvassa Gibsonin kaulaliitos. Se ylempi niistä. Sitä se on kun pukumiehet pistää rahoiks. | |
![]() 01.07.2004 19:27:11 | |
Mulla on kanssa omakuvassa Gibsonin kaulaliitos. Se ylempi niistä. Sitä se on kun pukumiehet pistää rahoiks. Jessus, tuo ylempi on suorastaan järkyttävä. Kyllä sen kulman saisi säädettyä kohdilleen hivenen loivemmallakin kaarevuudella ja isommalla liimapinnalla... jos siis ei voi kunnolla tehdä. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) | |
![]() 01.07.2004 19:29:29 | |
ehdottomasti Tokai. se on parempi ku special gibsoni :) | |
![]() 01.07.2004 19:41:06 (muokattu 01.07.2004 20:24:05) | |
Joka tapauksessa jos aikoo tuhannenkin euroa pistää soittimeen, niin toivoisi toki, että se olisi sitten "value for money". Nimenomaan (paitsi että mitä olen Gibsonin kamaa ostellu niin koskaan en oo saanu rahoilleni vastinetta.). On vaan vähän kumma, että yhen Tokain paska kaulaliitos saa sut suositteleen Gibsonin studioo, minkä body on nyrkinkokosia reikiä täys ja kaulaliitos on täyttä paskaa. Ja Gibsonillahan kyse ei ole mistään yksilöistä. Nyt omakuvassa näkyy kaikki. Siinä on mitä Gibsonilta irtoo reiluun pariintuhanteen euroon. Rei'itetty body on les paul classicin, mutta samat 9 reikää löytyy standardin bodystäkin. | |
![]() 01.07.2004 20:35:32 | |
Ja Gibsonillahan kyse ei ole mistään yksilöistä. Nyt omakuvassa näkyy kaikki. Siinä on mitä Gibsonilta irtoo reiluun pariintuhanteen euroon. Rei'itetty body on les paul classicin, mutta samat 9 reikää löytyy standardin bodystäkin. En mä nyt oikein ymmärrä, onko se sulta jotenkin pois, jos joku muukin ostaa Gibsonin, jotka sun mielestä on kaikki täyttä paskaa...no, mielipiteeseesi sulla on täysi oikeus. Muuten, tuota kuvaa on pyöritetty kauan ja hartaasti pitkin nettiä.. Runko ja kaula voi olla LP Classicista, mutta valmistaja on kyllä joku muu kuin Gibson. Kun siellä LP foorumilla itsekin pyörit, niin olet varmasti törmännyt juuri tuon nimenomaisen kuvan johdosta annettuihin kommentteihin.. Ylempi kaula ei ole missään tapauksessa Gibsonista, sillä otelaudan alla näkyy vaaleampi puu. Uudemmat Gibat on kaulaltaan mahonkisia, luulis sun jos kenenkä sen tietävän, lisäksi Gibson ei tyssää kaularaudan päätä, ei ole niin pehmeätä rautaa se. Alakuvan kevennysreiät ovat taas kitarasta jossa ei ole täysvahvuista vaahterakantta vaan tarkoituksena olisi ollut vetää päälle viilu tahi vaneeri. Gibsonin kevennysreiät ovat siinä mahonkiosassa, ja kuvassa näkyvä vaalea puu ei ole mahonkia. Tuo mikkivalitsimelle menevä johtokuja ei myöskään ole Gibsonin tekosia. Ei se oikein ketään palvele, että jenkkilän dissauskuvia levitetään totuutena täällä, ilmapallotarinoita kyllä riittää.. Voithan aina myydä huonot kitarat pois ja ostaa laadukkaammat tilalle.. Nyt on Gypsyä koijattu noilla kuvilla....10-0 | |
![]() 01.07.2004 22:19:35 (muokattu 01.07.2004 23:03:22) | |
Ylempi kaula ei ole missään tapauksessa Gibsonista, sillä otelaudan alla näkyy vaaleampi puu. Ai mahonkisuikaleenko Gibson liimaa kaularaudan päälle kaularaudan uraan? Uudemmat Gibat on kaulaltaan mahonkisia Toi kaula on kanssa mahonkinen. Kuva on muuten Gibsonin sivuilta alunperin. Gibsonin sivuilta se on näköjään jo poistettu, mutta saman kuvan onnistuin löytään vielä netistä. Alakuvan kevennysreiät ovat taas kitarasta jossa ei ole täysvahvuista vaahterakantta vaan tarkoituksena olisi ollut vetää päälle viilu tahi vaneeri. Gibsonin kevennysreiät ovat siinä mahonkiosassa, ja kuvassa näkyvä vaalea puu ei ole mahonkia. Tuo mikkivalitsimelle menevä johtokuja ei myöskään ole Gibsonin tekosia. Sillä ei oo oikeestaan mitään väliä, MISTÄ kitarasta NOI kevennysreijät on. Gibson kuitenkin tekee saman määrän (9) samanlaisia reikiä liukuhihnakitaroihinsa. Ja kirjottihan se backlinen ukko, että oli ollu muistaakseni Gibsonin kaulaliitoksessa paperinen käsipyyhe tai muu vastaava. Kyse ei ole siitä, että mä haluaisin myydä kitarani pois, vaan siitä, että jos halutaan rahoille viimesenpäälle vastinetta, niin Gibson nyt on ihan vihonviimenen valinta. LISÄYS: Latasin Gibsonin sivuilta videon, missä Gibsonin ukko esittelee kahta kaulaa, toisessa lyhyt ja toisessa pitkä tenon. Lopussa se kääntää ne sivuttain kameraan päin ja lyhyttapisessa näkyy selvästi toi puöristetty kaulatapin pohja. | |
![]() 01.07.2004 23:11:20 (muokattu 01.07.2004 23:18:57) | |
Nyt on Gypsyä koijattu noilla kuvilla....10-0 Noniin, nyt on omakuvassa Gibsonin videosta otettu kaulatapin kuvat. "Regular production les paul model" sanoo ukko lyhemmästä tapista, ja siinä on just toi pyöree liitos. Toi pisempi suora tappi on Custom Shop les pauleissa. Että enpä usko, että mä olen nyt tässä se jota viilataa linssiin kybällä. Enkä mä halua olla millään tavalla vittumainen. Mun mielestä se vaan on ihan perseestä, että puhutaan pitkälle kolmatta tonnia maksavista kitaroista ja niissä säästetään suurinpiirtein kaikessa missä pystytään. Mun mielestä porukan PITÄÄ saada tietää tämmöset jutut. Tossa on muuten se video jos ei uskota: http://www.gibsoncustom.com/Edwin_movie/hq.htm Ja se neck tenons 8,7mb | |
![]() 01.07.2004 23:19:31 | |
Ai mahonkisuikaleenko Gibson liimaa kaularaudan päälle kaularaudan uraan? On ainakin ennen liimannu..Mutta sinäpä sen tiedät, olethan niitä kattellu paljon..avattunakin. Voihan niillä olla vanhaa varastoo esim. koivuhalkoja. Siitä saa hyvää tilkettä. Mitäpäs sä sanot tuosta kaularaudan pään niittauksesta sitten? Olisko Custom Shopin tilaustyö? Oletkos itte nähnyt yhden yhtäkään Gibsonia ilman otelautaa? No, enivei, kaikkihan ne on paskoja, eikövaan.. Toi kaula on kanssa mahonkinen. Kuva on muuten Gibsonin sivuilta alunperin. Gibsonin sivuilta se on näköjään jo poistettu, mutta saman kuvan onnistuin löytään vielä netistä. Voi olla. Mitään en tiedä asiasta. Ihmetyttää vaan miks ne pitäis sivuillaan jonkun toisen valmistajan mallin kuvia. Se kuva jonka minä ko. firman sivuilla olen nähny, oli koko kitarasta, noista kevennysreijistä nimittäin. Miksipäs tuossa kuvassa ei näy koko kitara kauloineen lapoineen, kun siinä kuvassa (jossa oli muuten Classic) läkyi jopa lavan logo.. Sillä ei oo oikeestaan mitään väliä, MISTÄ kitarasta NOI kevennysreijät on. Gibson kuitenkin tekee saman määrän (9) samanlaisia reikiä liukuhihnakitaroihinsa. Ei oo, ei tosiaan mitään väliä. Se mun kaulataskukuva, mistä ilmeisesti hiillyit, oli kanssa kitarasta. =) Ja kirjottihan se backlinen ukko, että oli ollu muistaakseni Gibsonin kaulaliitoksessa paperinen käsipyyhe tai muu vastaava. Voi olla. En minä ole kuule koskaan sanonu, että ne on kaikki virheettömiä. Mutta kerropa tässä nyt kaikille, että mikä tekee Tookkain kopiot niin ylimaailmallisiksi että on noin kovin kiivailtava ja yhtä firmaa dissattava urakalla - onhan sulla sen virman hinnakkaita tuotteita jopa muutamin kappalein...vai onko?? Ja jos minä jollekulle sanon, että Studio-Gibaakin voi harkita, niin onko se jollain lailla sulta pois? Entä jos uusi johto tekee hynää, ne "pukumiehet", niin onko se meiltä keneltäkään pois? Niitä "pukumiehiä" on kuule Koreankin tehtaissa, mutta siellä se tulos koiverretaan halvemmilla palkoilla.. Senkö takia pitäs sitte ostella Tokaita, että industrialistit Jaappanissa saa kovemmat voitot? Eikä maksa rojaltteja Les Paulille. Säästökohde sekin. Kyse ei ole siitä, että mä haluaisin myydä kitarani pois, vaan siitä, että jos halutaan rahoille viimesenpäälle vastinetta, niin Gibson nyt on ihan vihonviimenen valinta. Mikäpä sitte olis parempi? Fender? (Sitä et oo kai koskaan dissannu..) Kuten sanoin, sulla on oikeus mielipiteesees. Mikset muuten sitten halua myydä, ennenkuin tappiot kasvaa huikeiks.. Minkäpä tähden muuten, jos tuossa on perää tuossa sun visiossas, kyseinen merkki on ns. sijoitusmarkkinoillakin tunnustettu, karttaahan sitä pitäis ruton lailla. Mikseipä ne ostele sitte Tokaita, saati kuuluisat soitto-miehet? Mikä tekee tuosta kitaroitten Behringeristä niin ylivertaisen.... Beats me..;) | |
![]() 01.07.2004 23:25:49 (muokattu 02.07.2004 00:38:04) | |
LISÄYS: Voi olla. Mitään en tiedä asiasta. Ihmetyttää vaan miks ne pitäis sivuillaan jonkun toisen valmistajan mallin kuvia. No sitä en tiedä. Jokatapauksessa ne on gibsonin sivuilta neck tenon jutusta. Mulla oli se koko juttu joskus koneellekkin talletettuna, mutta ei löydy enää, niinkun ei löydy sieltä sivuiltakaan. Mutta tällä ei ole enää väliä, nyt on uusia kuvia ja videoo. Ja noilla gibsonin sivuilta otetuilla kuvilla tarkotan nyt nimenomaan sitä omakuvassa ollutta kaulaliitoskuvaa. Sen "classicin" kuvan alkuperää en tiedä, se ei ollu Gibsonin sivulta. Tosin sä tiedät itekkin, että Gibson poraa 9 reikää kevennykseks, joten mitä väliä. Oikeessa olet siinä, että Gibsonilla reiät pistetään pelkästään mahonkiin ja peitetään vaahteralla. Tookkain kopiot niin ylimaailmallisiksi että on noin kovin kiivailtava ja yhtä firmaa dissattava urakalla - onhan sulla sen virman hinnakkaita tuotteita jopa muutamin kappalein...vai onko?? Siis mitä, mä sanon saman gibsonista mitä sä sanot tokaista ja sillon sä rupeet puhuun jostain kiivailusta? Katoppa säkin toi video ja ihmettele pyöreetä kaulatappia ja oikeen Gibsonin äijän käsissä pitämänä ja selostamana. Eikä mulla ole mitään tarvetta puolustaa tokaita. Tuntuu nykyään menevän huonommaks nekin vaan. Ei oo, ei tosiaan mitään väliä. Se mun kaulataskukuva, mistä ilmeisesti hiillyit, oli kanssa kitarasta. =) En mä mitään ole hiiltyny. Mutta kerropa tässä nyt kaikille, että mikä tekee Tookkain kopiot niin ylimaailmallisiksi että on noin kovin kiivailtava ja yhtä firmaa dissattava urakalla Mä olen pistäny kuvia siitä, mitä Gibson tekee kaikkiin liukuhihnaLes Pauleihin. Sä olet pistäny kuvan Tokain yksilöstä ja sanot, että: Jos sitte kuitenkin harkitsisi tuota Studiota Ei tokai ole mulle mitenkään rakas merkki vaikka tuntuu siltä, että niin luuletkin. Mua ei haittais pätkääkään, vaikka sä toisit kuvia styroksista tehdystä tokai love rockista. Mikset muuten sitten halua myydä, ennenkuin tappiot kasvaa huikeiks.. Ja mitä sä näitä tähän vedät. Kuten olen moneen kertaan sanonu, Historicit on mun mielestä helvetin hyviä. Historiceissä ei ole paskaa kaulaliitostakaan, eikä kevennysporauksia. Eikä standardeissakaan sinänsä mitään vikaa ole, mutta ei ne kyllä oo lähellekkään hintansa verosia, mun mielestä. Ja niinkun olen muistaakseni aikasemminkin sanonu, mä en eti kitaraa ostaessa sitä parasta hintalaatusuhdetta. LISÄYS: Senkö takia pitäs sitte ostella Tokaita, että industrialistit Jaappanissa saa kovemmat voitot? Eikä maksa rojaltteja Les Paulille. Säästökohde sekin. Näytä tästä ketjusta se kohta muuten, missä mä sanon, että pitäis ostaa Tokaita. Sä sanot, että ton tokain kaulaliitoksen takia kannattais ehkä harkita studioo. Eli siis OK, Tokai on paska, mitä siitä? Samanlailla mä sanon, että ei se Gibsonkaan mitään luksusta pistä pihalle joten ehkä ei sitten sitä studiookaan. Ehkä ei kannata ostaa kumpaakaan. Aivan sama mulle mitä kitaroita porukka ostaa. Että kukakohan tässä nyt kiivailee? | |
![]() 02.07.2004 01:16:20 | |
Tokai vs. Gibson vs. Tokai vs... Itse en ostaisi kumpaakaan. Miksi en ostaisi kumpaakaan? Siksi en ostaisi kumpaakaan, että molemmat ovat ylihintaisia. Samoilla, jos ei paremmillakin spekseillä ja yhtä hyvällä tuntumalla varustettuja kitaroita saa puolella tonnilla. Tosin on lähinnä mielipidekysymys, mihin arvostaa esimerkiksi Tokain ja Gibsonin alkuperäiset rautaosat. No, olen jo sanonut mielipiteeni Tokain mikeistä ja virittimistä. Gibsonin raudasta sanottakoon sen verran, että vaihtaisin todennäköisesti koska tahansa G:n alkuperäiset mikit SD:n valikoimista löytyviin, eikä ole yhdessäkään G:ssa ollut vielä yhtä hyviä ja tarkkoja virittimiä kuin ovat akustisessani (cirka 500 euroa) olevat Schallerit. Ainut mitä Tokailla ja Gibsonilla on, ja jota muilla ei ole, on originelli Les Paul -muoto. 500:lla eurolla ei taida saada originellia Les Paulin ulkonäköä, tai ainakaan en ole vielä löytänyt..? Voi olla, jotta näistä puolentonnin kitaroista löytyy yhtä paskoja kaulaliitoksia kuin dissaamistani Tokaista ja Gibsonista, mutta eipähän tarvitse maksaa paskasta niin paljoa. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) | |
![]() 02.07.2004 01:21:15 | |
Mulla oli se koko juttu joskus koneellekkin talletettuna, mutta ei löydy enää, niinkun ei löydy sieltä sivuiltakaan. Mutta tällä ei ole enää väliä, nyt on uusia kuvia ja videoo. Ja noilla gibsonin sivuilta otetuilla kuvilla tarkotan nyt nimenomaan sitä omakuvassa ollutta kaulaliitoskuvaa. Sen "classicin" kuvan alkuperää en tiedä, se ei ollu Gibsonin sivulta. Tosin sä tiedät itekkin, että Gibson poraa 9 reikää kevennykseks, joten mitä väliä. Oikeessa olet siinä, että Gibsonilla reiät pistetään pelkästään mahonkiin ja peitetään vaahteralla. Juu. Mutta jos/kun muokkaa jatkuvasti kirjoitusta, niin eihän sitä pysy perässä..:) Eikös se pitäny olla koko kuva alunperin Gibsonin tuotteista, eikä mistään muusta?? Olihan siinä G:n sloganikin siinä kevennysläpi-kuvassa, ainoa vaan ettei se ollu edes Giba.. Eikä se kaularautakaan kyllä Gibsonista ollu, saat uskoo, eipä ole moista niittipää-rautaa vastaan tullu luonnossa eikä kuvissa.. Mikä lie oli se. Siis mitä, mä sanon saman gibsonista mitä sä sanot tokaista ja sillon sä rupeet puhuun jostain kiivailusta? Katoppa säkin toi video ja ihmettele pyöreetä kaulatappia ja oikeen Gibsonin äijän käsissä pitämänä ja selostamana. Eikä mulla ole mitään tarvetta puolustaa tokaita. Tuntuu nykyään menevän huonommaks nekin vaan. Lainaanpa sua ylempää: Joo, ja jos Gibsonia meinaa niin välttämättä ei tarvi edes tutkia kun tietää saavansa paskan kaulaliitoksen. Eikös tuossa ole ns. melkoinen yleistys? Mä en rohkenis Tokaista sanoa tuollasta, enkä muuten ole sanonutkaan, en edes tuon yhden perusteella. Kas kun jokaiselle on se oma työkalu sopivin ja paras.. Olen laittanu Fenkkujakin, saati vaikka mitä, enkä ole koskaan syyllistyny yhtä karkeeseen ja typerähköön yleistykseen, vaikka olis ollu mikä DIA laitossa. Tosin et sä oo kuitenkaan DIA-merkkistä kitaraa varmaan käsissäs pitänyt. En mä mitään ole hiiltyny. Tosi hyvä juttu, ei ole ollu tarkoitus ketään hiillyttääkkään.. Mä olen pistäny kuvia siitä, mitä Gibson tekee kaikkiin liukuhihnaLes Pauleihin. Sä olet pistäny kuvan Tokain yksilöstä ja sanot, että: Pistin muuten paljon aiemmin tuon kuvan ku oli mitään kommenttia täällä luettavissa. Siispä: Ei saa sanoo mitään ehdotelmaa joka ei miellytä herraa, niinkö?? Eli olet sitä mieltä ettei Studiosta saa sanoa mitään positiivista sillä se on sun mielestä paska, koska kaikki Gibsonit on paskoja. No kuule, en mä sun lupaas siihen tarvitse enkä kysy. Eläpäs ny Gypsy vääntele meikäläisen sanomisia ja postauksia oman mieles mukaan. Se ei oo ns. kivaa. Aiheetta enempään, eiköhän tää ole taas tässä.. Ei tokai ole mulle mitenkään rakas merkki vaikka tuntuu siltä, että niin luuletkin. No niin, no... Ja mitä sä näitä tähän vedät. Kuten olen moneen kertaan sanonu, Historicit on mun mielestä helvetin hyviä. Historiceissä ei ole paskaa kaulaliitostakaan, eikä kevennysporauksia. Eikä standardeissakaan sinänsä mitään vikaa ole, mutta ei ne kyllä oo lähellekkään hintansa verosia, mun mielestä. Ja niinkun olen muistaakseni aikasemminkin sanonu, mä en eti kitaraa ostaessa sitä parasta hintalaatusuhdetta. "Joo, ja jos Gibsonia meinaa niin välttämättä ei tarvi edes tutkia kun tietää saavansa paskan kaulaliitoksen." Vähän ristiriitaista eikö? Ja muokkasitpa pois sen "Kaikki Gibsonit on paskaa" - kohdan... =) LISÄYS: Näytä tästä ketjusta se kohta muuten, missä mä sanon, että pitäis ostaa Tokaita. Sä sanot, että ton tokain kaulaliitoksen takia kannattais ehkä harkita studioo. Eli siis OK, Tokai on paska, mitä siitä? Samanlailla mä sanon, että ei se Gibsonkaan mitään luksusta pistä pihalle joten ehkä ei sitten sitä studiookaan. Ehkä ei kannata ostaa kumpaakaan. Aivan sama mulle mitä kitaroita porukka ostaa. Että kukakohan tässä nyt kiivailee? No mitäpä ihmettä sä sitte tähän vastasit? Enkä muuten taas(kaan) sanonu mitään tuon kaulaliitosjutun johdosta, sanoinpahan vaan, kun kaveri kysyi, että 1000 euron hintahaarukkaan sopii mm. G:n Studio sekä Iban Artistit, ne vanhemmat japsit, tiäksä? Niissäpä sitä metka kaulaliitos onkin, varmaan olet perillä niistäkin... Että kukahan se loppuviimeks kiivastuu ja etsii kaikki "feikkikuvat" joita herra paratkoon jenkeissä pyörii keskustelupalstojen täydeltä.. Ja vaan sen takia, että tavoistani poiketen sanon, että Gibson Les Paul Studiokin on kitara siinä missä joku toinenkin. Mutta sepäs olikin virhe. Pahoittelen. Pitäkää p-le tunkkinne... | |
![]() 02.07.2004 01:40:34 (muokattu 02.07.2004 01:45:36) | |
Eikös se pitäny olla koko kuva alunperin Gibsonin tuotteista, eikä mistään muusta?? Olihan siinä G:n sloganikin siinä kevennysläpi-kuvassa, ainoa vaan ettei se ollu edes Giba.. Eikä se kaularautakaan kyllä Gibsonista ollu, saat uskoo, eipä ole moista niittipää-rautaa vastaan tullu luonnossa eikä kuvissa.. Mikä lie oli se. Se "slogan" oli yhistetty siihen kuvaan. Siinä oli kolme eri kuvaa. Kaula halkastuna, bodyporaukset, ja se "slogan". Noilla muilla ei oikeestaan ole väliä, koska sä kuitenkin tiedät, että Gibsonilla on rei'itetyt bodyt (löytyy videoo rei'itetyistä bodypalasista tehdaskierrokseltakin). Ja sä tiedät senkin, että niissä on pyöristetyt kaulatapit. Eikös tuossa ole ns. melkoinen yleistys? Mä en rohkenis Tokaista sanoa tuollasta, enkä muuten ole sanonutkaan, en edes tuon yhden perusteella. Kas kun jokaiselle on se oma työkalu sopivin ja paras.. Olen laittanu Fenkkujakin, saati vaikka mitä, enkä ole koskaan syyllistyny yhtä karkeeseen ja typerähköön yleistykseen, vaikka olis ollu mikä DIA laitossa. Tosin et sä oo kuitenkaan DIA-merkkistä kitaraa varmaan käsissäs pitänyt. Yleistys? Kato se video. Mä tarkotin "paskalla" sitä pyöristettyä kaulatappia ja Gibsonilta sanotaan, että Regular production les pauleissa on se. Tonnilla ei mun mielestä saa custom shoppia, joten ostat studion tai standardin tai classicin, minkä liukuhihna les paulin vaan niin saat pyöristetyn kaulaliitoksen. Missä siis yleistys? Pistin muuten paljon aiemmin tuon kuvan ku oli mitään kommenttia täällä luettavissa. Siispä: Ei saa sanoo mitään ehdotelmaa joka ei miellytä herraa, niinkö?? Niin, mitä siitä? Sä voit pistää kun tokaita suositellaan, tokain kaulakliitoksesta kuvia, mutta kun sä suosittelet gibsonia, niin mä en saa pistää Gibsonin kaulaliitoksesta kuvia? "Joo, ja jos Gibsonia meinaa niin välttämättä ei tarvi edes tutkia kun tietää saavansa paskan kaulaliitoksen." Vähän ristiriitaista eikö? Ei, ehkä jätin sanomatta sen, että Custom Shopit ei tähän liity, mutta jos ketjun budjetti on tonni niin eipä kai sillä väliäkään. Ja muokkasitpa pois sen "Kaikki Gibsonit on paskaa" - kohdan... =) Mistä kohdasta? Kun sä sanot tuolla mun sanoneen (klo:20:35), että "kaikki gibsonit on paskaa", niin mä en ole sen jälkeen sitä edellisiä kirjotuksia muokannu. Mistäköhän sen jutun vedit. Sä sanoit siellä yhessä ketjussa, että "nytpä pääsen kuittaseen" tai jotain muuta kun oli tokaista puhe. Nyt mä kuittasin Gibsonista. Anteeks jos Gibson on pyhä merkki mistä ei saa kuvia pistää. | |
![]() 02.07.2004 01:44:27 | |
Viestien editoiminen pitäisi kieltää. Naurettavaa pelleilyä, että tunnin päästä käydään "korjaamassa" omia sanomisia, kun joku on laulanut suohon. Kyllä kaikki muutaman typon ja yhdys sana virheen kestää, mutta mitä tästäkin tulee, kun ei seisota enää omien sanojen takana. Pitäisi ilmeisesti ottaa kaikki tekstit heti talteen lainauksina... Ketjun aloittaja hakee Les Paul -mallista kitaraa... Jos ketjun aloittaja viitsisi tarkentaa, kuinka tarkasti kitaran tulee olla Les Paulin mallinen, niin sitten tietäisin, jotta jaksaisinko höpöttää noista lukemattomista budjettikitaroista. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) | |
![]() 02.07.2004 01:49:13 (muokattu 02.07.2004 01:51:32) | |
Viestien editoiminen pitäisi kieltää. Naurettavaa pelleilyä, että tunnin päästä käydään "korjaamassa" omia sanomisia, kun joku on laulanut suohon. Vitut mä mitään käyny korjaamassa. Se, että mä editoin paljon tota viestiä, johtuu siitä, että mä tein ne pari lisäystä sinne, ja koko viestin kirjotin niin, että lainasin yhen jutun, vastasin, lähetin, lainasin toisen jutun, vastasin, lähetin... | |
![]() 02.07.2004 02:15:13 | |
Se "slogan" oli yhistetty siihen kuvaan. Siinä oli kolme eri kuvaa. Kaula halkastuna, bodyporaukset, ja se "slogan". Noilla muilla ei oikeestaan ole väliä, koska sä kuitenkin tiedät, että Gibsonilla on rei'itetyt bodyt (löytyy videoo rei'itetyistä bodypalasista tehdaskierrokseltakin). Ja sä tiedät senkin, että niissä on pyöristetyt kaulatapit. Kas, vielä jatkamme.. Tiedämme kumpikin, että tenon eli kaulatappi on takaa pyöristetty, ei kuitenkaan pohjasta..Se on takaa pyöristetty, että se kohdistuisi suoraan, ja pyöreä sauma on liimauksellisesti kovempi. Lisäksi tiedämme, että rungoissa on tuosta -81 asti ollut mahonkiosassa kevennysporauksia tietyissä malleissa, ns. Swiss Cheese- body. Sen sijaan emme tiedä yhdessäkään Gibsonissa tuon kuvan mukaista kaularaudanpäätä. Myöskään ei ole todennäköistä, että kaulassa käytettäisiin edes tilkkeenä muuta kuin jo valmiiksi kaulaosastolta löytyvää mahonkisuikaletta. Siitä epäilys tuon kaulan suhteen. Kaikissa mahonkisissa kauloissa joita olen nähnyt ilman otelautaa on tuo täytesiivu ollu myös mahonkia. Kas kun sitä on valmiiks sepän pajassa.. Runko-puolella voisi olla kyllä vaahteraa, mutta siellä ei ole soiroja.. Lisäksi vaahterakaulat katosivat kun kevennysporaukset tulivat. Sä et ny millään hyväksy että kuvassa vois olla virhettä? Ettei se oliskaan tuo pahamaineinen Gibsoni ollenkaan noissa kuvissa? Kuule, virheitä tekee jokainen, minä muun muassa, työssä ja vapaa-aikana. Yleistys? Kato se video. Mä tarkotin "paskalla" sitä pyöristettyä kaulatappia ja Gibsonilta sanotaan, että Regular production les pauleissa on se. Tonnilla ei mun mielestä saa custom shoppia, joten ostat studion tai standardin tai classicin, minkä liukuhihna les paulin vaan niin saat pyöristetyn kaulaliitoksen. Missä siis yleistys? En jaksa hakee. Jos sitte löydänkään enää. Katso yläpuolelta tuo pyöristys, katso se video, se on kyllä melko tasanen se pohja..takaa pyöristetty kyllä. =) Niin, mitä siitä? Sä voit pistää kun tokaita suositellaan, tokain kaulakliitoksesta kuvia, mutta kun sä suosittelet gibsonia, niin mä en saa pistää Gibsonin kaulaliitoksesta kuvia? Saat toki, mutta hei, pistä sitte Gibsonista.. Ja heti menet hakemaan Ibanez Artistin kaulaliitoksen kuvat myös..sellastakin suosittelin.. Minä en, ja viimesen kerran, en pistänyt tuota kuvaa omaksi kuvakseni sen tähden, kun Tokaita suositeltiin, vaan sen tähden, niinkuin tuolla lainaat, että taas yhden kerran tuli joku sanoneeksi että ne Tookkait on jopa parempia kuin Gibson..=) Ei, ehkä jätin sanomatta sen, että Custom Shopit ei tähän liity, mutta jos ketjun budjetti on tonni niin eipä kai sillä väliäkään. Onneks jätit.. Ja sitäpaitsi jätit huomiotta tosiasian, että kaikissa Gibsoneissa ei edes ole kaulaliitosta.. :) Tonnin budjettiin ei valitettavasti kovin montaa Gibaa sovi, myönnetään. Siksi kuitenkin mainitsin tuon Studion. Virhe! Mistä kohdasta? Kun sä sanot tuolla mun sanoneen (klo:20:35), että "kaikki gibsonit on paskaa", niin mä en ole sen jälkeen sitä edellisiä kirjotuksia muokannu. Mistäköhän sen jutun vedit. Hatusta?? Kas kun olen sellainen kettu... Sä sanoit siellä yhessä ketjussa, että "nytpä pääsen kuittaseen" tai jotain muuta kun oli tokaista puhe. Nyt mä kuittasin Gibsonista. Anteeks jos Gibson on pyhä merkki mistä ei saa kuvia pistää. Joo, mutta pistä sitte Gibsonin kuvia eikä mitään väärennöksiä ja kuvankäsittelyn ihmeitä.. Pahoittelen koska näemmä minä tämän koko paskan aloitin tuolla ajattelemattomalla heitollani. Totta hiidessä Gibson on pyhä merkki, kun seinällä roikkuu General Manager Rick Gembarin nimellä ja omakäsijalkaisella allekirjoituksella varustettu diplomi... jos vielä olisin ko. virman palkkalistoilla, niin kurjasti kävisi..=) Mennääs Gypsy nukkumaan..jookosta.. | |
![]() 02.07.2004 02:36:21 | |
Kas, vielä jatkamme.. Tiedämme kumpikin, että tenon eli kaulatappi on takaa pyöristetty, ei kuitenkaan pohjasta..Se on takaa pyöristetty, että se kohdistuisi suoraan, ja pyöreä sauma on liimauksellisesti kovempi. Siis takaa on kaulatapin pää, pohja on se mitä mä tarkotan. Kato mun omakuva. Sieltä löytyy. Missään vaiheessa mä en ole muokannu kuvia, vaan yhistäny. Mulla on jo pitkän aikaa ollu omanakuvana se Gibsonin videosta otettu kuva. Eli ei se, minkä kaularaudasta sä nyt jauhat. Gibsonin (en nyt tarkota niitä CS les pauleja) kaulatapin pohja on muotoiltu pyöreeks, jollon kaulan sovittaminen kulmaan käy helpommin. Sinne kuitenkin jää raot. | |
![]() 02.07.2004 02:55:51 | |
älä osta gibson studiota!! Osta Epi tai tokai spessu!! Toimii! | |
![]() 02.07.2004 04:06:44 | |
Mä voin suositella japsiTokaita lämpimästi. Oon soittanu samalla namupalalla 10-vuotta ja tyytyväinen oon edelleenki. Kitara vaan tuntuu paranevan vanhetessaan. Ainoa miinus oli et mikit jouduin alus vaihtaa kiertoherkkyyden takia. Kaikki muu on alkuperäistä ja toimii mainiosti. Varmaan noista studio lespoistakin löytyy hyviä yksilöitä mut omalle kohdalle ei oo vielä osunu. Eli kannattaa ainaski käydä kattoo kitaroitten Behringeriä myös. | |
![]() 02.07.2004 09:43:21 | |
Hmm... ihme taistelua =) Mulla on itelläni Gibsonia, Tokaita ja Epiphonea talossa (kaikki siis Les Paul-malleja)... Pitää kyllä sanoa että Tokaihin olen eniten tyytyväinen hinta/laatu-suhteeltaan. Mutta kaikki ovat kyllä hyviä soittimia mitä minulle on käteen sattunut... Tosin Gibsonit ovat vuosimallia '85 ja '92 (eli en sitten heidän uusista tekeleistään tiedä...), Tokai on 99-00 tienoilta ja Epi taitaa olla 2002. Se että Epiphone antaa puuosilleen Lifetime Warrantyn jenkeissä, mielestäni kertoo jo paljon siitä että Epiphone tekee parhaansa hyvien soittimien tuottamiseksi. Tietysti kun kitarat tulevat automaatio-tuotantolinjoilta, niin sekaan saattaa eksyä huonojakin yksilöitä. Ja mikäli tarkastaja ei tätä huomaa, on kyseessä inhimillinen erehdys. Ei siis pidä tuomita koko merkkiä 1 tai 2 huonon kokemuksen perusteella. Niin ja netissä ainakin liikkuu paljon kuvia kitaroista jotka ovat valmistettu indokiinassa (ns. piraattikitarat) jotka siis ovat väärennetty Gibsoneiksi, Epiphoneiksi jne jne... Juuri jollain palstalla oli kuvia Epiphonesta jossa oli pahvinen carved top kansi =) Se oli kanssa tällainen feikki, joka vain oli väärennetty niin hyvin ettei kauppias/ostaja osannut edes epäillä mitään. Eli kannattaa olla aika kriittinen sen suhteen mitä netistä poimii, kaikki ei välttämättä ole 100% totta. (epäilkää siis minunkin kirjoitustani ja vetäkää omat johtopäätöksenne =)) T-Bone | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)