Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reverb-pedaalien outo vika
1
King Daisuke
18.01.2021 12:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys,
 
Onko kenellekään muulle tullut vastaan seuraavanlaista ongelmaa reverbien kanssa:
 
Kun pedaalin painaa päälle, vahvistimesta pelkästään metronomin omainen koputusääni. Aivan kuin pedaali laittaisi kaiken muun mutelle. Kun pedaalin laittaa pois päältä, kaikki toimii normaalisti.
 
Ohessa linkki videotodisteeseen:
https://youtu.be/m0HFNlmGYHU
 
Tämä sama juttu on tapahtunut kahdella eri reverbillä. Molemmat ovat uusia ja vika ilmeni vasta parin soittokerran jälkeen. Luulin alunperin, että ensimmäinen sekundapedaali vain hajosi, mutta nyt tämä uudempi teki saman. Ja nyt taas ensimmäinen pedaali toimi äsken normaalisti, eli tämä vika tulee ja menee.
 
Kokeiltu myös kahdella eri vahvistimella sekä kitaralla ja tulos on sama. Pedaalien säätely ei vaikuta millään tavalla.
 
- Pyry
 
Tympee Huttunen
18.01.2021 12:56:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä poweri sulla käytössä? Ekana heittäisin ettei laite saa tarpeeksi virtaa.
 
King Daisuke
18.01.2021 14:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Mikä poweri sulla käytössä? Ekana heittäisin ettei laite saa tarpeeksi virtaa.
 
Virtalähteenä on paristo. Ja uuden vaihtamisella tämä ratkesikin. Olikin sellainen tunne, että en nyt vain itse tajua jotain ja jälkeenpäin nolottaa. :D
 
Kiitos paljon, otan takkini ja poistun häpeämään.
 
- P
 
mike tapping
18.01.2021 14:57:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitaalispedujen kohdalla saattaapi virrankulutus olla sen verran reipasta, että pidemmällä aikavälillä erillinen virtalähde voisi olla ihan paikallaan.
 
Tympee Huttunen
18.01.2021 14:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mike tapping: Digitaalispedujen kohdalla saattaapi virrankulutus olla sen verran reipasta, että pidemmällä aikavälillä erillinen virtalähde voisi olla ihan paikallaan.
 
No, kyseinen pedaali on myynnissä jo, eli ei kait siinä :)
 
mike tapping
18.01.2021 15:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho! No jos sitten vaan yleisenä kommenttina tuohon jos sillä joku välttäisi saman miinan. :)
 
King Daisuke
18.01.2021 15:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:D Vakuutan, että tämä pedaali oli menossa myyntiin tästä keskustelusta riippumatta!
 
Itse olen aina pitänyt pattereista virtalähteen sijaan, ja todennäköisesti tulen niissä pysymäänkin. Makuasia, itse pidän sitä parempana vaihtoehtona. Tässä tapauksessa ei virran puute tullut mieleenkään siitä syystä, että kaikki muut pedaalit, joita olen vuosien varrella käyttänyt, alkavat hiipumaan kun patteri on loppumassa. Nämä molemmat vaan kuolivat reenien välissä "itsestään". Onko tämä juuri reverbeihin liittyvä ominaispiirre? Hyvin mielenkiintoista, mukava oppia uutta aina välillä.
 
Tappajabanaani
18.01.2021 17:00:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

King Daisuke: :D Vakuutan, että tämä pedaali oli menossa myyntiin tästä keskustelusta riippumatta!
 
Itse olen aina pitänyt pattereista virtalähteen sijaan, ja todennäköisesti tulen niissä pysymäänkin. Makuasia, itse pidän sitä parempana vaihtoehtona. Tässä tapauksessa ei virran puute tullut mieleenkään siitä syystä, että kaikki muut pedaalit, joita olen vuosien varrella käyttänyt, alkavat hiipumaan kun patteri on loppumassa. Nämä molemmat vaan kuolivat reenien välissä "itsestään". Onko tämä juuri reverbeihin liittyvä ominaispiirre? Hyvin mielenkiintoista, mukava oppia uutta aina välillä.

 
Vähän menee off-topiciksi, mutta kiinnostaisi tietää, mikä tekee paristoista sun mielestä paremman vaihtoehdon? Itse taisin siirtyä verkkovirtaan, kun junnuna ensimmäisen kerran Boss söi pariston tyhjiin.
 
Tympee Huttunen
18.01.2021 17:03:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

King Daisuke: :D Vakuutan, että tämä pedaali oli menossa myyntiin tästä keskustelusta riippumatta!
 
Itse olen aina pitänyt pattereista virtalähteen sijaan, ja todennäköisesti tulen niissä pysymäänkin. Makuasia, itse pidän sitä parempana vaihtoehtona. Tässä tapauksessa ei virran puute tullut mieleenkään siitä syystä, että kaikki muut pedaalit, joita olen vuosien varrella käyttänyt, alkavat hiipumaan kun patteri on loppumassa. Nämä molemmat vaan kuolivat reenien välissä "itsestään". Onko tämä juuri reverbeihin liittyvä ominaispiirre? Hyvin mielenkiintoista, mukava oppia uutta aina välillä.

 
Hyvähän se on pedaali ennen myyntiä testata!
 
Reverbit, delayt ja loopperit ottaa siihen malliin virtaa, ettei kannata pattereita käyttää. Jotkut Digitechon Triot vie jopa niin paljon ettei voi ihan mistä tahansa powerista edes ottaa ja oire on juuri sellainen, että pedaali yrittää käynnistyä, mutta ei vaan käynnisty.
 
King Daisuke
18.01.2021 17:24:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tappajabanaani: Vähän menee off-topiciksi, mutta kiinnostaisi tietää, mikä tekee paristoista sun mielestä paremman vaihtoehdon? Itse taisin siirtyä verkkovirtaan, kun junnuna ensimmäisen kerran Boss söi pariston tyhjiin.
 
Kaikessa yksinkertaisuudessaan huonot kokemukset nuorempana verkkovirran ja siitä aiheutuneen metelin suhteen. Ei sen kummempaa. Käytän pedaaleja muutenkin soittaessa aika minimaalisesti, joten johdot irti pois lähtiessä ja ei huolta tyhjentymisestä huomaamatta. Tähän asti, siis.
 
Tympee Huttunen: Hyvähän se on pedaali ennen myyntiä testata!
 
Reverbit, delayt ja loopperit ottaa siihen malliin virtaa, ettei kannata pattereita käyttää. Jotkut Digitechon Triot vie jopa niin paljon ettei voi ihan mistä tahansa powerista edes ottaa ja oire on juuri sellainen, että pedaali yrittää käynnistyä, mutta ei vaan käynnisty.

 
Kiitos, hyvä tietää tämä jatkossa. Mulla on ollut suosikeissa linkki Gatorin yhteensopivaan virtalähteeseen jo vuosia, mutta ei ole tullut tarvetta. Hyvä olla korvantakana kuitenkin jos joskus innostun efekteistä enemmänkin.
 
Unelmana oli aina löytää vahvistin jonka kanssa ei TARVITSE käyttää mitään, jos ei halua. 5150 III sen aikanaan mahdollisti, enkä ole katsonut taaksepäin. Mutta nyt menee jo vanhojen hyvien aikojen muistelemiseksi, joten parempi lopettaa.
 
Kiitos vinkeistä!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «