Prophet 16.07.2020 20:30:12 | |
---|
|
Prophet 15.01.2021 19:12:44 | |
---|
|
Henri Henri Olavi 15.01.2021 19:16:13 | |
---|
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
Calliope 17.01.2021 12:47:50 | |
---|
Henri Henri Olavi: Tämä oli myös ihan hyvä juttu Irwinistä: https://yle.fi/uutiset/3-11731586 Muistelen, että oli lauantai-ilta 70-luvulla ja televisiossa oli Irwin ja hänellä oli uusi laulu "Häirikkö". Tuo oli ihan uusi suomen kielen sana, Vexi lienee keksinyt. Ja nyt sitä käytetään ihan yleisesti. "Turn up the Eagles the neighbors are listening" |
Epämuusikko 18.01.2021 00:04:14 (muokattu 18.01.2021 00:04:27) | |
---|
Irwinin soundin salaisuus on laulufraasien viimeisen nuotin ylävireys. Ainakin jos se on duuriterssi. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Epämuusikko: Irwinin soundin salaisuus on laulufraasien viimeisen nuotin ylävireys. Ainakin jos se on duuriterssi. Esimerkkejä? |
Epämuusikko 18.01.2021 11:06:54 | |
---|
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Prophet 19.06.2021 16:48:09 | |
---|
|
wah_wah 21.06.2021 08:19:41 | |
---|
Todella harmi ettei Irwinistä ole kirjoitettu kunnon elämänkertaa. Olemassa olevat ovat joko todella pintapuolisia tai sitten sekalaisia kokoelmia tarinoita ja kuvia. Yksityiskohtaiselle lähipiirin haastatteluihin ja aikalaiskuviin perustuvalle kirjalle olisi tarvetta. |
jukkajylli 22.06.2021 03:09:10 | |
---|
Mä menin joskus kantabaariini Natsalle kasarin lopulla. Siellä esiintyi sattumalta Irwin. Oli aika hämmentävää tajuta miten monta "kaikkien tuntemaa" oman tuotannon biisiä sillä oli. Pelkkiä hittejä peräkkäin koko setti. Po-po-po-poing poing, vain elämää, ryysyranta, St.Pauli ja Reperbahn, viideltä saunaan, terveisiä perseestä, rentun ruusu.. Aivan loputon tykitys. Himmeetä. Stidi alla. |
Prophet 22.06.2021 12:49:41 | |
---|
Erillisen kirjan saisi Suomen Gracelandista eli Ryysyrannasta ja siellä järjestetyistä bakkanaaleista. |
aikku74 23.06.2021 00:41:11 (muokattu 23.06.2021 00:44:55) | |
---|
Täällä Kainuussa jossakin oli baari tai mikälie vastaava paikka nimeltä "ryysyranta". Oon kuullu juttua että Irwiniki oli siellä käväissyt aikanaan ja mummot olivat tanssineet pöydillä..... Jokunen vuosi sitten "ryysyranta" paloi..... |
Prophet 23.06.2021 08:25:58 | |
---|
aikku74: Täällä Kainuussa jossakin oli baari tai mikälie vastaava paikka nimeltä "ryysyranta". Oon kuullu juttua että Irwiniki oli siellä käväissyt aikanaan ja mummot olivat tanssineet pöydillä..... Jokunen vuosi sitten "ryysyranta" paloi..... Olikohan MA Nummisen Baarien mies kirjassa juttu kyseisestä paikasta? |
aikku74 23.06.2021 10:32:21 | |
---|
En tiedä.. |
vantage 12.07.2021 06:55:24 | |
---|
Prophet: Olikohan MA Nummisen Baarien mies kirjassa juttu kyseisestä paikasta? Hyvin vahva muistikuva kyllä.ettei olisi ollut, mutta voin toki muistaa väärinkin. Tuskin. |
Prophet 21.09.2021 21:08:23 | |
---|
|
HXY 24.09.2021 12:06:01 | |
---|
Outoo taidepaskaa: https://soundcloud.com/frater427/coopers-dream |
Prophet 25.10.2021 18:55:43 | |
---|
|
santa 29.12.2021 09:09:31 (muokattu 29.12.2021 09:16:54) | |
---|
Täällähän on hyviä marjoja. Sanoi Irwin kun haki isäni pakkasesta dry vodkaa. Tarinahan meni jotakuinkin näin. Oli kesä 85 tai 86. Irwin oli jossainpäin Kajaania keikalla. Komiahon kohdalla oli puhjennut rengas ja auto oli laitettu tien sivuun. Isäni oli ajamassa Teppanasta Komiaholle jossa asui ja joka on minun synnyin kotini. Hän tottakait pysähtyi ja kysyi että. Mikä homma? Rengas puhki kuului vastaus. Ajakaa perässä kiometri niin vaihdetaan. Hieman isästäni. Hän on automekaaniko ja automaalari. Itse olin tuolloin 8-9 vuotias ja leikin tuolloin pihalla. Isä ja irwin kuskinsa kanssa (saattoi ola joku kolmaskin henkilö) vaihtoivat siinä pihalla renkaan. Sakki jäi pihale tuumailemaan ja polttelemaan tupakkia. Isäni oli myös tuolloin (niin kuin kaikki automaalarit juoppoja). Menivät siitä sisälle ja isä otti pakastearkusta dry vodkaa tai kossua. (itse en muista kumpaa mutta molemmat oli isäni suosikkeja) Tarjosi seurueelle ja jatkoivat jutustelua. Kunnes konkkaronkka lähti keikkapaikalle. Olisiko olut joku kaupan avajaiset tai jokin muu tapahtuma. En muista. Isäni sitten keroi minulle kuka tämä irwin oikein oli. Minä olin heti että wau! Ja koska soittelin itsekkin vähän kitaraa. Keikan jälkeen seurue saapui takaisin pihaan illasta. Kuski oli selvinpäin jos oikein muistan. Mutta irwin oli pienessä laitasessa ja moikkasi minua. täällähän tämä iso mies on Onko isäs paikalla Meillä jäi juttu kesken. Menimme siitä sisälle kolmistaan tai nelistään. Jäivät sitten koko retkue juopottelemaa meille. Irwin sanoi isälleni että käydäänkö taas katsomassa pakastearkkua. Minulle jäätelö ja aikuisille viinaa. Tullessaan takaisin oli taas uusi pullo. Irwin tokaisi että täältähän löytyi tosi hyviä marjoja. Saunassa käytiin koko poppoo. Ilta oli jo pitkällä ja minä menin nukkumaan. Aikaisin kun heräsin niin huomasin useamman tyhjän pullon olohuoneen pöydällä. Isä ja Irwin nukkui sohvalla. Kitaraakin oli soiteltu. Kitara on minun ja se on minulla yhä mökillä ja soittokunnossa. Muuten oli suht siistiä. Meni vissiin tunti tai pari kun heräilivät. Auton kuljettaja ehkä se kolmas oivatten nukkuneet autossa. No eipä mitä. Aamukahveet joivat ja Irwin seurueineen tekivät lähtöä. Isäni vielä huikkasi heille että ottakaa yksi marjapullo mukaan niin lutviutuu matka rattosammin. Poppoo lähti ja tuli 15 min. Päästä takaisin. Irwin nousi autosta ja antoi minulle huuliharpun ja dirly dirly dee kasetin. Joka minulta löytyy edelleen. Sitten he lähtivät. Oletan että he kävivät tuolla lähi teboililla tankkaamassa ja ostamassa kasetin. Huuliharppu täytyi olla Irwinin oma. Nämäkin minulta vielä löytyvät mökiltä. Isäni kanssa olivat vaihtaneet myös numeroita ja heistä tuli jonki asteiset kaverit. Vaikkeivat tiettävästi enää tavanneet. Mutta puheuita tuli tasaisesti. Minäkin juttein Antin kanssa. Monet terveiset tuli perille ja jokunen joulukorttikin tuli. Tämmöinen tarina. Autonrenkaan vaihdosta on yksi valokuva tallella. Itse toimin nykyään muusikkona eri paikkakunnalla. Genre on heavy metal. Edit. Toista tai kolmatta henkilöä en varsinkaan minä. Tai isäni eläessään muistanut nimeltä. |
Prophet 29.12.2021 20:43:25 | |
---|
santa: Edit. Toista tai kolmatta henkilöä en varsinkaan minä. Tai isäni eläessään muistanut nimeltä. Heitetään arvauksia. Pastori Pohjalainen ja Wolde Waldemar Punnala. Irwinin klaania. |