Aihe: Sooloskabojen jälkipuinti yms skaboihin liittyvää
1 2 3 4 511 12 13 14 1520 21 22 23 24
WanhaWetäjä
19.12.2020 13:26:42

Jaahans...koitan laittaa tänään tai viimestään huomenna jotain taustaa että saa joulunpyhiksi soiteltavaa, päästään normi aikatauluun kun tapaniin asti on soittoaikaa. Kiitokset kannatuksesta, taustahan oli mitä mainioin koska se antoi eväät jos jonkinlaiseen lähestymiseen.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
tjj2000
08.01.2021 20:38:39
Katsoyaan vielä aamun, jos joku innostuu soittelemaan.
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
rautapieru
17.01.2021 20:28:26

WanhaWetäjä koppasi vetovuoron seuraavaan skabaan!
Tuli mitä tuli.
WanhaWetäjä
17.01.2021 21:18:45

rautapieru: WanhaWetäjä koppasi vetovuoron seuraavaan skabaan!

Juu kiitos, olihan se imelää siirappia ja hutiääniäkin tuli sekaan, jostain tuo Wham tupsahti mieleen, sinänsä hiton hyvä tausta kyllä. Kattelen uutta viimestään huomenna.
Starless
28.01.2021 12:47:42 (muokattu 28.01.2021 12:56:25)
Nostan pienen pointin esille. Mielestäni hyvät soolonsoittajat ampuvat itseään jalkaan kun laittavat tänne soolopohjia jotka loppuvat fade outtiin. Maailmasta löytyy helkkarin kovia instrumentaaleja jotka ovat alle 2 minuuttisia. Miksi soolopohjan pitää olla vain soolo-osuus pätkäistynä kappaleesta x. Ihan hyvin vois pohjana voisi olla tarkoituksella sävelletty lyhyt kappale. Ois helpompi ajatella soolokin tarinana jos pohja ei olisi random-kontekstista napattu pätkä vaan eheä tarina. Tulisiko ehkä kiinnostavampia sooloja? Ei siinä helvetin hienoja sooloja porukka soittaa mutta sepä juuri. Vähä niinkuin kävis metsässä vaan näyttämisen halun vuoksi tekemässä helvetin hienot kaatolovet jokaiseen mäntyyn ja puut kuolevat pystyyn.

edit: turhan kärjistetty tuo näyttämisen halu. kyllähän porukka nauttii varmasti soittamisesta ja intohimosta soittavat mutta vois sen puun silti kaataa ja pistää hyötykäyttöön.
rautapieru
28.01.2021 13:37:10

Starless: Nostan pienen pointin esille. Mielestäni hyvät soolonsoittajat ampuvat itseään jalkaan kun laittavat tänne soolopohjia jotka loppuvat fade outtiin. Maailmasta löytyy helkkarin kovia instrumentaaleja jotka ovat alle 2 minuuttisia. Miksi soolopohjan pitää olla vain soolo-osuus pätkäistynä kappaleesta x. Ihan hyvin vois pohjana voisi olla tarkoituksella sävelletty lyhyt kappale. Ois helpompi ajatella soolokin tarinana jos pohja ei olisi random-kontekstista napattu pätkä vaan eheä tarina. Tulisiko ehkä kiinnostavampia sooloja? Ei siinä helvetin hienoja sooloja porukka soittaa mutta sepä juuri. Vähä niinkuin kävis metsässä vaan näyttämisen halun vuoksi tekemässä helvetin hienot kaatolovet jokaiseen mäntyyn ja puut kuolevat pystyyn.

edit: turhan kärjistetty tuo näyttämisen halu. kyllähän porukka nauttii varmasti soittamisesta ja intohimosta soittavat mutta vois sen puun silti kaataa ja pistää hyötykäyttöön.

Mie oon miettiny paljon tuota samaa. Joskus on tosi vaikea keksiä sooloja kun ei ole mitään kontekstia kokonaisuuteen. Eipä sillä.. liekkö nuo omat ainakaan hirveästi paranisivat?
Monkey see, monkey do.
vihreätee
30.01.2021 18:46:49
Starless: Nostan pienen pointin esille. Mielestäni hyvät soolonsoittajat ampuvat itseään jalkaan kun laittavat tänne soolopohjia jotka loppuvat fade outtiin. Maailmasta löytyy helkkarin kovia instrumentaaleja jotka ovat alle 2 minuuttisia. Miksi soolopohjan pitää olla vain soolo-osuus pätkäistynä kappaleesta x. Ihan hyvin vois pohjana voisi olla tarkoituksella sävelletty lyhyt kappale. Ois helpompi ajatella soolokin tarinana jos pohja ei olisi random-kontekstista napattu pätkä vaan eheä tarina. Tulisiko ehkä kiinnostavampia sooloja? Ei siinä helvetin hienoja sooloja porukka soittaa mutta sepä juuri. Vähä niinkuin kävis metsässä vaan näyttämisen halun vuoksi tekemässä helvetin hienot kaatolovet jokaiseen mäntyyn ja puut kuolevat pystyyn.

Jos viittaat sooloskaba 503:n taustaan, se oli suora apinointi mario kartingin pelimusiikista.

https://youtu.be/El9ylMmOG64

Mutta pitää paikkansa. Olisihan siihen voinut muutakin taikoa kuin fade out, vaan en tiedä miten se sisältöä kompensoi.
Starless
31.01.2021 00:09:39
vihreätee: Jos viittaat sooloskaba 503:n taustaan, se oli suora apinointi mario kartingin pelimusiikista.

https://youtu.be/El9ylMmOG64

Mutta pitää paikkansa. Olisihan siihen voinut muutakin taikoa kuin fade out, vaan en tiedä miten se sisältöä kompensoi.

Oho enpä hoksannutkaan. Mahtavuutta.. Hauska pohja oli tämä. Mietin vaan pohjien kaavamaisuutta rakenteeltaan ja sen vaikutusta sooloskaban osallistujamäärään yms. Tottakai taitava kaveri taikoo hyvän soolon pohjaan kuin pohjaan. Ja paras tilu-ukko kerää aina pisteitä. Erilaiset pohjatovat kyllä aina jees. Kyllä se aina tympii jos metronomilla lasketaan käyntiin ja fade outtiin loppuu jos muuten tosi hyvä tunnelma pohjassa. Vaan eipä porukalla oo aikaa varmaan näitä paljoa hifistellä.
WanhaWetäjä
31.01.2021 12:04:36

Starless: Oho enpä hoksannutkaan. Mahtavuutta.. Hauska pohja oli tämä. Mietin vaan pohjien kaavamaisuutta rakenteeltaan ja sen vaikutusta sooloskaban osallistujamäärään yms.
Osa varmaan haluaisi soitella jotain oikeita biiseja joihin on opetellut originaalit soolot, osa taas tykkää että ei ole mitään "ohjenuoraa" ns oikean biisin muodossa, itse kuulun jälkimmäisiin, en ihan hirveesti tykkää ns look a like "karaoke" taustoista joissa väistämättä se originaali soolo pyörii mielessä. Hotel California sooloskaboissa on tainnut olla, kuin myös joitain Hendrixia, Steely Dania, Pink Floydia ja muita vastaavia.

Tottakai taitava kaveri taikoo hyvän soolon pohjaan kuin pohjaan. Ja paras tilu-ukko kerää aina pisteitä.
Juu ei aina, tilu on ok jos siinä on joku pointti, itse en osaa tiluttaa, ei riitä motoriikka, vanha kun olen.

Erilaiset pohjatovat kyllä aina jees.
Sepä se, ite tykkään mahdollisimman ilmavista pohjista, mieluusti jopa kitaravapaista tai pelkkä basso/rummut osastoista, on kuin soittaisi livebandissa kun tavaraa on vähän.

Kyllä se aina tympii jos metronomilla lasketaan käyntiin ja fade outtiin loppuu jos muuten tosi hyvä tunnelma pohjassa. Vaan eipä porukalla oo aikaa varmaan näitä paljoa hifistellä.
No, elävässä elämässä rumpali laskee yleensä biisin käyntiin joten ei mua haittaa, sen sijaan tälläset konemiditaustat mitä nyt oli, ne ei oikeen nappaa, olen midiallerginen, mun mielestä se soundimaailma on vanhentunutta ja meininki kolkon mekaanista. No, en ole pelisukupolvea joten se maailma on mulle muutenkin ihan yhdentekvää.
WanhaWetäjä
01.02.2021 21:25:49

Jaaha, laitoin omavaltasesti uutta skabaa ja varmaan kaikki tuntee skipaleen, poikkeuksellisesti laitoin ns tunnetun, jopa legendaarisen kappaleen osan, löytyy intro + pari kiertoa A-osaa eikä ole feidausta.
Urmas Potkuri
05.02.2021 13:50:38 (muokattu 05.02.2021 14:00:30)

rautapieru:
Kiitos vinkistä Urmas!
https://maihinnousu.net/s/30606

Ole hyvä! :D
Mukavaa kuulla se "idea" oikein toteutettuna!
paskiaispaska
05.02.2021 21:07:34

Prkl, mainasin tulla kokeilee jos olis jotai hyvää sooloskabaa meneillään, mutta onpas ainaki omasta mielestä typerät ajankohdat kilpailun päättymiselle. Itellä ainaki viikot nii kiireisiä, että viikonloppusin ainoot hetket ku tälläselle "ylimääräselle" harrastamiselle olis välillä aikaa. Ja perjantai-illat mitä mainioimmat ku työviikon jälkee pari viinilasia tässä alla, mutta näköjää osallistuminen sulkeutunu viikonlopuksi kaikista kisoista :(
stratomaster
05.02.2021 23:15:01

paskiaispaska: Prkl, mainasin tulla kokeilee jos olis jotai hyvää sooloskabaa meneillään, mutta onpas ainaki omasta mielestä typerät ajankohdat kilpailun päättymiselle. Itellä ainaki viikot nii kiireisiä, että viikonloppusin ainoot hetket ku tälläselle "ylimääräselle" harrastamiselle olis välillä aikaa. Ja perjantai-illat mitä mainioimmat ku työviikon jälkee pari viinilasia tässä alla, mutta näköjää osallistuminen sulkeutunu viikonlopuksi kaikista kisoista :(

Onhan tuossa pe klo 21 asti yleensä aikaa, eikös siinä ole useampi tunti töiden jälkeen. Ja myöhempäänkin perjantaina tulleet vedot otetaan aina mukaan. Siis sinne vain vetoja!
WanhaWetäjä
07.02.2021 20:59:25

Joo se ois sitten virret veisattu ja rrrrautapierullle vetovuoro. Kiitokset osallituneille hyvistä vedoista.
rautapieru
12.02.2021 14:11:02

Lyödään tuohon sooloskabaan vähän lisäaikaa, lauantaille jonnekin aamupäivälle asti. Sakkia on taas kun Saipan pelissä.
Monkey see, monkey do.
WanhaWetäjä
12.02.2021 17:15:43

rautapieru: Lyödään tuohon sooloskabaan vähän lisäaikaa, lauantaille jonnekin aamupäivälle asti. Sakkia on taas kun Saipan pelissä.

Tompereella sanottin aikoinaan että porukkaa on kun KooVeen maalilla...mutta joo, mulle nuo Mooret on kyllä aika tuntematonta aluetta on sitten kyseessä Gary rai Roger, jos oikeen pinnistelen niin 3-4 Garyn biisia osaan nimetä, Bond leffoja joissa Roger oli en osaa nimetä yhtään enkä ole niitä edes kaikia nähnyt.

Tää nyt menossa oleva skabatausta lienee "One day" tai jotain, ehkä vois koettaa raapia jotain illemmalla.
Starless
12.02.2021 19:55:44
WanhaWetäjä: Tompereella sanottin aikoinaan että porukkaa on kun KooVeen maalilla...mutta joo, mulle nuo Mooret on kyllä aika tuntematonta aluetta on sitten kyseessä Gary rai Roger, jos oikeen pinnistelen niin 3-4 Garyn biisia osaan nimetä, Bond leffoja joissa Roger oli en osaa nimetä yhtään enkä ole niitä edes kaikia nähnyt.

Tää nyt menossa oleva skabatausta lienee "One day" tai jotain, ehkä vois koettaa raapia jotain illemmalla.

Joo sitähän herkistyy liikaa jos alkaa Moore-hommiin. Ei kestä moisia. korvat kuurona pentatonista lähtösävelestä vaan...
WanhaWetäjä
24.02.2021 15:55:47

Nin noi viestittelin Safawebille jotta hoitais seuraavan skaban notta ootellaan...
hasako
25.02.2021 11:06:34
Moro, multa jäi äänestykset väliin. Eipä ole ennen sattunut,pahoittelut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)