kirves 01.07.2004 14:20:38 | |
---|
Mitenkäs te muut jotka omistatte tän kyseisen kitaran ootte tykänny siitä? |
McNulty 01.07.2004 14:24:04 | |
---|
LC80:n omistajana olen tyytyväinen, mutta EMG:n mikeistä en pidä ollenkaan... 81/85 on varmaan ihan ok systeemi johonkin hevipaukkeeseen jota soitellaan volumet ja säröt maximissa, mutta kyllä mielummin ottaisin ko. soittimen ilman EMG:tä ja vaihtaisin itse esim. Duncanit tai DiMarziot tilalle. LC80 on muuten loistava soitin, hyvä viimeistely, hyvän kuuloinen "akustisenakin", oikea perustyökalu joka kestää isältä pojalle =) T-Bone |
ton kitaran tuntuma on täydellinen... tuntus et yks iso syy siihen on toi öljykaula... |
Skebaristi 01.07.2004 21:44:20 | |
---|
Tänään hain omani. Loisto peli, kunnon kaula, eikä mikään tulitikku. Ja mikä parasta kaula on öljytty, eli vaseliinia ei tarvita! :) Gotohin laatu virittimet, pitää vireen. Emg:t jyrisee tosi munakkaasti. Tosi hyvä viimeistely, ei nauhat repsota, ja sillee. Miinukset: -Painaa ihan perkeleesti, mutta kai siihen tottuu. -Lavassa lukee Tokai, eikä Gibson, mutta kai siihenkin tottuu. :) "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
kirves 01.07.2004 21:49:45 (muokattu 01.07.2004 21:53:27) | |
---|
sillon ku kävin ostaan itelle tän kepin niin testasin samalla kuutta eri gibsonia ja ne kyllä hävis tälle aika selkeesti niin soundeissa ku soittetavuudessa... ja onhan tää pirun nätin näköinen |
Jii 01.07.2004 21:59:42 | |
---|
Bonecrusher: ...mutta EMG:n mikeistä en pidä ollenkaan... 81/85 on varmaan ihan ok systeemi johonkin hevipaukkeeseen jota soitellaan volumet ja säröt maximissa... Nyt kyllä vahvistat ennakkoluuloja. Mä soitin just eilen 81/81-setillä varustettua kitaraa. Ei, ei hyppinyt silmille. Oikeilla asetuksilla kyllä sen varmaan tekeekin. Kun säröä/volaa lisää, nuo mikit kyllä on rock. Harhaluulo, jonka oikaisisin (en bonecrusherin kirjoituksesta) on se, että 81:sta saa puhtaalla kanavalla puhtaan soundin, mikki ei siis laita vahvistina kyykkyyn. Terävä tuo puhdas soundi oli ainakin tallamikillä, mutta se oli puhdas. Ei, en lainkaan koeajon perusteella epäile, että nuo mikit ei olisi varsinaisesti hevipaukkeeseen, mutta ei ne aivan ja ainoastaan sitä ole. Varmaan mikin korkeus vaikuttanee? |
Dr. Muff 01.07.2004 22:37:58 | |
---|
Harhaluulo, jonka oikaisisin (en bonecrusherin kirjoituksesta) on se, että 81:sta saa puhtaalla kanavalla puhtaan soundin, mikki ei siis laita vahvistina kyykkyyn. Terävä tuo puhdas soundi oli ainakin tallamikillä, mutta se oli puhdas. Mä hiukan yllätyin että kuinka pieni ero loppujen lopuksi ulostulossa on passiivihumppareihin nähden. EMG ilmoittaa ulostuloksi voltteja ja tehokkaan passiivit ovat luokkaa joitain satoja millivoltteja. Liekö sitten mittaustavoissa eroja? Mutta saahan noista toki puhtaat jos vahvistin vaan on ajan tasalla. Jotenkin ovat vaan luonteettomat. Johtuisiko se tasaisesta taajuustoistosta. En tiedä. Kyllä emg:n 81/85sta munakkaita pikkurosojakin saa. Passiiveista kuitenkin löysin paremmat soundit ja aktiivit lähti hevimielle jaskaan 5150n kaveriksi. Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/ |
skebajaba 01.07.2004 23:50:26 | |
---|
ite en tuota kyseistä keppiä omista, mieloessä on ollut kyllä ostaa.lähinnä tuohon mikki juttuun vastaan, eli ei mielestäni ole pelkkään mättöön nuo EMG:t toisaalta en itse ainakaan saa cleania jos on vola täysillä, mutta olen tottunut ruuvailemaan säröt sillä joten ei minua haittaa.lähtee kyllä cleania, mutta eniten pidä siitä että saan selkeän särön mikä erottelee kuitenkin ääniä. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
McNulty 02.07.2004 09:09:07 (muokattu 02.07.2004 09:10:02) | |
---|
Tänään hain omani. Onneksi olkoon vaan... Loisto peli, kunnon kaula, eikä mikään tulitikku. Ja mikä parasta kaula on öljytty, eli vaseliinia ei tarvita! :) Gotohin laatu virittimet, pitää vireen. Jep, tuo Tokain LC80 (tai joku muu n.1000e japsi-Tokai) on käytännössä yhtä hyvä kuin orkkis Gibsoni. Ainoat erot mitkä itse huomasin oli mikit, nimi lavassa ja hinta. En yhtään ihmettele että Gibson nosti oikeusjupakan Love Rock-sarjaa vastaan... nehän ovat "parempia" kuin Gibsonit... ja yli puolet halvempia =) Emg:t jyrisee tosi munakkaasti. Noh... kyllähän ne jyrisee, mutta itse kyllästyin aikas nopeasti siihen monotoniseen ja kliiniseen "hifi"-soundiin. Sieltä jäi jotain sellaista olennaista pois minkä passiiveilla sain kuulumaan... jollain tavalla passiiviset mikit ovat mielestäni eloisammat ja kuulostavat persoonallisemmilta (eli, saundi tulee soittajan sormista). Tosi hyvä viimeistely, ei nauhat repsota, ja sillee. Jep... voisin melkeinpä väittää että jos laitan oman Tokain ja Gibsonin vierekkäin niin Tokaissa on parempi viimeistely. Ja jollei sitä näkisi kummalla soittaisi, niin kukaan ei osaa sanoa onko kyseessä Tokai LC80 + Duncan '59/Duncan Seth Lover, vaiko Gibson LP Standard + 490/498 (muistaakseni olivat noi...) Miinukset: -Painaa ihan perkeleesti, mutta kai siihen tottuu. Tottuu, ja ostat vaan perkuleen leveen remmin niin paino jakautuu olkapäälle tasaisemmin. -Lavassa lukee Tokai, eikä Gibson, mutta kai siihenkin tottuu. :) Se että siellä lukee Gibson = merkki siitä että maksoit itsesi kipeäksi jostain jonka olisit voinut saada Japanista 1500e halvemmalla =)) (itse olen ostanut gibsonini käytettyinä... ja ainoa syy miksi en niistä luovu, on se että niistä voi vielä joku päivä saada omansa, kenties tuplatenkin takaisin) T-Bone |
kulmahiomakone 02.07.2004 11:14:24 | |
---|
Se että siellä lukee Gibson = merkki siitä että maksoit itsesi kipeäksi jostain jonka olisit voinut saada Japanista 1500e halvemmalla =)) Kun hyvä ei riitä vaan halutaan parhautta, hinnalla on tapana nousta eksponentiaalisesti. Samoin voit ajella Audilla, joka varmasti on hyvä, mutta jos haluat paremman, hinta helposti tuplaantuu. En kyllä tarkoita, että Tokai olisi hyvä tai että Gibson paras. Gibson on ehkä hyvä, Tokai kelvollinen, mutta kummatkin ylihintaisia. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) |
alphamale 02.07.2004 11:27:53 | |
---|
Jep... voisin melkeinpä väittää että jos laitan oman Tokain ja Gibsonin vierekkäin niin Tokaissa on parempi viimeistely. Ja jollei sitä näkisi kummalla soittaisi, niin kukaan ei osaa sanoa onko kyseessä Tokai LC80 + Duncan '59/Duncan Seth Lover, vaiko Gibson LP Standard + 490/498 (muistaakseni olivat noi...) Standardilespoissa on burstbucker kolmoset, classiceissa 498/500 hevisatsi ja noissa special / studio 490/498. |
McNulty 02.07.2004 11:41:44 | |
---|
Standardilespoissa on burstbucker kolmoset, classiceissa 498/500 hevisatsi ja noissa special / studio 490/498. niin.. uusissa standardeissa.. ota huomioon että miun standardi on vuosimallia 1992 ja custom on vm. 1985. Enkä muista mitä silloin käyttivät, mutta sen verran muistelisin ettei ole burstit. T-Bone |
McNulty 02.07.2004 11:43:04 | |
---|
En kyllä tarkoita, että Tokai olisi hyvä tai että Gibson paras. Gibson on ehkä hyvä, Tokai kelvollinen, mutta kummatkin ylihintaisia. hmm... saako udella mikä on sitten loistava? (ihan vain sen pohjalta että vähän tietää millaisesta luutusta pidät) T-Bone |
alphamale 02.07.2004 11:49:30 | |
---|
Jaa niin olis pitänyt lisätä tohon mun juttuun "nykyään" :) |
Shaft 02.07.2004 12:14:51 | |
---|
hmm... saako udella mikä on sitten loistava? En tiedä mitä mieltä kirjoittaja on, mutta itse sanoisin, että monet pienempinä sarjoina tehtävät kitarat (kuten Ruokangas) täyttävät tämän määritelmän. Gibsoneitakin on paljon erilaisia, ja osa niistäkin on epäilemättä "loistavia". |
Skebaristi 02.07.2004 15:17:16 | |
---|
Gibson on ehkä hyvä, Tokai kelvollinen, mutta kummatkin ylihintaisia. No ei Tokai kyllä ylihintainen ole. "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
Explorer 02.07.2004 16:06:19 | |
---|
Standardilespoissa on burstbucker kolmoset, classiceissa 498/500 hevisatsi ja noissa special / studio 490/498. Sellainen korjaus, että classicin (ja myös flying v:n ja explorerin) hevisatsi on 496R/500T. I don't need no doctor. |
alphamale 02.07.2004 16:27:36 | |
---|
Hups joo kirjotus/ajatushärö. Olette oikeassa. |
kulmahiomakone 02.07.2004 20:34:57 (muokattu 02.07.2004 20:36:58) | |
---|
No ei Tokai kyllä ylihintainen ole. Eikö? En jaksaisi toistaa itseäni, mutta toistan silti, sillä pidän kirjoitusjäljestäni. Pähkinänkuoressa asia on niin, että sinä pidät Tokaita halpana, koska vertaat sitä mahonkirunkoiseen ja vaahterakantiseen kitaraan, jonka mahonkinen kaula on yhdistetty runkoon liimaamalla ja jonka lavassa lukee Gibson. Minä pidän Tokaita kalliina, koska vertaan sitä mahonkirunkoiseen ja vaahterakantiseen kitaraan, jonka mahonkinen kaula on yhdistetty runkoon liimaamalla ja jonka lavassa lukee jotain muuta kuin Gibson. Lisäksi siinä kitarassa, johon minä Tokaita vertaan, on usein merkkivirittimet (Grover, Gotoh...) ja merkkimikrofonit (SD, KA, DiMarzio) hinnan jäädessä silti alle 600:n euron. Esimerkkejä: http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/english_master/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/30_aes_guitars/03_AES720/index.html http://www.deanguitars.com/evo_special_select.htmhttp://www.jim-reed-guitars.com/eng_web/guitars/lp_paf.htm Mitä tulee tuntumaan, niin Jim Reed on ainut kitara nuista, jota en ole päässyt kokeilemaan. Siksi en voi siitä enempää sanoa. Yamaha ja Dean ovat sen sijaan hyviä soittimia myös tuntumansa puolesta, eivätkä vain spekseiltään. Edellä sanotun perusteella, eikö minulla ole oikeutta pitää Tokaita kalliina? Mutta miksi Tokai on kallis. Siksi Tokai on kallis, etteivät saksalaiset liikkeet sitä myy, ja Suomessa Musamaailma kiskoo kitarasta törkeästi. Voivat kiskoa, koska kilpailua ei ole. Bonecrusher minua valaisi, että Japanista Tokaita, joka Suomessa maksaa vajaan tonnin, saa reiluun 600:aan euroon. Se on jo paljon kohtuullisempi summa soittimesta, jonka omat mikit ovat kiertoherkkiä, eivätkä virittimet ole niitä tarkimpia. dit. Jaoin tuon Yamahan linkin kahtia, kun resolla 12XX*1024 se ei enää mahtunut näytölle, ilman että tarvitsisi skrollata. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) |
kirves 02.07.2004 22:11:32 (muokattu 02.07.2004 22:11:48) | |
---|
mun tokaissa on kyllä gotohin kullatut metalliosat... |