Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 549 50 51 52 5374 75 76 77 78
parek
07.01.2021 18:56:07
Mun ostama pedaali mikä oli viety 31.12. Hämeenlinnassa johonki automaattiin on hukattu jonnekin. Ei mitään merkintöjä sen jälkeen kun paketti on jätetty laatikkoon.
p130
07.01.2021 20:05:36

milgromsegal: Joskus viime huhti- toukokuussa kun jenkeistä oli tulossa tavaraa pandemian ollessa vähän kovemmalla vaihteella päällä, niin kaikki paketit kiersivät Tokion kautta. Ei taida ihan se standardi olla, mutta en tiedä kauan kestää että rahtiliikenne palautuu normiksi.

Tokion kautta on nyt useampikin lähetys tulossa ison veden takaa. Uusi normaali?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
18is9
14.01.2021 12:08:06 (muokattu 14.01.2021 12:17:24)

"Item is routed to an outlet because it was too large for the selected locker. "

Kyllähän Thomannin paketit ovat perinteisesti isossa pahvilaatikossa tulleet, mutta miten hiton isossa laatikossa kitara on oikein tulossa jos se ei mahdu Prisman postiin? Oikein erikseen kysyttiin että haluanko automaattiin vai postiin, ja vastasin että postiin.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Baraka
14.01.2021 12:23:49
18is9: "Item is routed to an outlet because it was too large for the selected locker. "

Kyllähän Thomannin paketit ovat perinteisesti isossa pahvilaatikossa tulleet, mutta miten hiton isossa laatikossa kitara on oikein tulossa jos se ei mahdu Prisman postiin? Oikein erikseen kysyttiin että haluanko automaattiin vai postiin, ja vastasin että postiin.

Mulla oli aiemlin tällä viikolla sellainen ongelma, että eivät postissa suostuneet ottamaan vastaan kitaralaukkua, jonka halusin lähettää. Oli liian iso, vaikka samassa laukussa tuli kitara mulle pari kuukautta aikaisemmin saman postin kautta. Piti sitten lähettää matkahuollolla se ja hintaa tuli melkein 20 euroa. Onkohan postilla nyt joku uusi linjaus sitten, että eivät halua ollenkaan kuljettaa vähänkään isompia pakettrja.
dropD
14.01.2021 14:02:22

Kun on jossain vaiheessa ollut mielikuva, että puolet postiin toimitetuista lähetyksistä hukkuu matkalla ja puolet menee rikki, niin on nyt sanottava että jotain skarppausta on tapahtunut. Olen tässä vuodenvaihteen aikana lähettänyt sekä kirje että pakettimallista postia reippaanlaisesti eri puolille eurooppaa. Positiivista on että kaikki lähetykset ovat menneet perille. Kirjemallisissa toimitusaika on vaihdellut kahdesta päivästä kolmeen viikkoon eli hajonta on kyllä kova. Paketit ovat liikkuneet tasaisemmin kohteesta riippuen 4-5 päivässä. Negatiivinen ilmiö etukäteen maksetuissa paketeista "helposti" koodilla on että helposti koodin seurattavuus loppuu saman tien kun paketti kirjataan järjestelmään. Eräästä paketista olin jo hetken huolissani kun ei ollut seurannan mukaan vielä kun lajittelussa Vantaalla siinä vaiheessa kun Malmöstä tuli kuittaus, että on ehjänä perillä.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
p130
14.01.2021 16:14:29

dropD:Negatiivinen ilmiö etukäteen maksetuissa paketeista "helposti" koodilla on että helposti koodin seurattavuus loppuu saman tien kun paketti kirjataan järjestelmään. Eräästä paketista olin jo hetken huolissani kun ei ollut seurannan mukaan vielä kun lajittelussa Vantaalla siinä vaiheessa kun Malmöstä tuli kuittaus, että on ehjänä perillä.

https://www.17track.net/en

Tuo on varsin hyvä seurantapalvelu, löytää usein sellaisetkin, jotka ovat hukassa Postin seurannasta. Jos ei tuo näytä (edes ruotsin puolelta), niin skannaaminen loppuu oikeasti. Seurannasta kuitenkin maksetaan Postille...
ibnz
14.01.2021 20:28:20
Loota ollut nyt muutaman päivän Ulkomaanpostissa jumissa seurantatapahtumalla "Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu"

Siitäkös se on kiinni sitten? Eipä tajunnut Kalifornian poika laittaa paketin kylkeen, näköjään
Huomenna sitten!
munkero
14.01.2021 22:04:29
ibnz: Loota ollut nyt muutaman päivän Ulkomaanpostissa jumissa seurantatapahtumalla "Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu"

Siitäkös se on kiinni sitten? Eipä tajunnut Kalifornian poika laittaa paketin kylkeen, näköjään

Mihinkäs posti sitä puhelinnumeroa tarvii? Saapumisilmoitustekstariin?

Mielenkiintoista.
Itekki joskus soitellu.
Antsa Lipsanen
18.01.2021 18:36:24
Täytyypä välillä myös kehaista Postia:

Perjantaina laittelin noin 16.30 SmartPostin ennakkoon maksetut paketit lähikaupan automaattiin. OmaPosti-sovellus näytti Tampereen paketin olleen noudettavissa lauantaina klo 13 jälkeen ja Helsingin sisäisen paketin myöskin lauantaina klo 17 kieppeillä. Mielestäni kuitenkin aika mainiot kuljetusajat, nuo reilut 20 ja 24 tuntia vieläpä viikonloppuna. Hyvähyvä.
ibnz
18.01.2021 19:19:51
munkero: Mihinkäs posti sitä puhelinnumeroa tarvii? Saapumisilmoitustekstariin?

Mielenkiintoista.

Ei asiakaspalvelun mukaan tarvitse mihinkään. Kaikki on normaalisti ja ok! Paketti edelleen siellä jossain terminaalissa tietysti, mutta normaalisti.
Huomenna sitten!
p130
18.01.2021 20:23:01

Ihan kelvollinen OmaPosti oli sitten päivityksen myötä paskottu huolella.
empires
18.01.2021 20:28:16
Thomannin paketti tuli kotiovelle yllättävänkin nopeasti, tosi Saksasta suomeen tuli vielä nopeammin :D
Henri Henri Olavi
18.01.2021 20:38:06
p130: Ihan kelvollinen OmaPosti oli sitten päivityksen myötä paskottu huolella.

Mikäs siinä mättää? Aivan yhtä hyvin toimii kuin ennenkin. Ulkonäkö vain snadisti muuttui.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
p130
18.01.2021 21:38:11

Henri Henri Olavi: Mikäs siinä mättää? Aivan yhtä hyvin toimii kuin ennenkin. Ulkonäkö vain snadisti muuttui.

Sekavalle näyttää ja mainokset ilmoitusten seassa. Kohta se satavarmasti piipittää koko ajan OSTA PASKAA.
Henri Henri Olavi
18.01.2021 21:49:30
p130: Sekavalle näyttää ja mainokset ilmoitusten seassa. Kohta se satavarmasti piipittää koko ajan OSTA PASKAA.

Käytän lähes päivittäin sekä appia luurilla, että selaimen kautta läppärillä. Appissa toki on niitä mainoksia, mutta eivät ole haitanneet. Onhan se teoriassa kyllä ärsyttävää. Selaimen kautta mainoksia ei tietenkään ole.
p130
18.01.2021 22:03:49

Henri Henri Olavi: Käytän lähes päivittäin sekä appia luurilla, että selaimen kautta läppärillä. Appissa toki on niitä mainoksia, mutta eivät ole haitanneet. Onhan se teoriassa kyllä ärsyttävää. Selaimen kautta mainoksia ei tietenkään ole.

Oli varmaan joku bugi, useampi Finnkinon mainos lävähti esiin kun avasin. Uudestaan kokeillessa ei yhtään mainosta miltään firmalta. Ulkoasun kestää, mutta en arvosta, jos pääasia hukkuu mainoksiin.
Laulava Kylätohtori
18.01.2021 22:19:36
p130: Ihan kelvollinen OmaPosti oli sitten päivityksen myötä paskottu huolella.

Kyllä tuo asiansa ajaa, mutta vanha oli selkeämpi ja valikot paljon paremmat. Samoin seuranta oli käyttäjäystävällisempi.

Yhtään parannusta ei ole vielä tullut vastaan, mutta ehkäpä niitäkin näkyy, kun tulee taas enemmän käytettyä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
18.01.2021 22:20:39
Henri Henri Olavi: Käytän lähes päivittäin sekä appia luurilla, että selaimen kautta läppärillä. Appissa toki on niitä mainoksia, mutta eivät ole haitanneet. Onhan se teoriassa kyllä ärsyttävää. Selaimen kautta mainoksia ei tietenkään ole.

Uudesta ei vielä niin kokemusta, mutta ainakaan vanhassa mainokset olivat ihan siedettäviä ja ne sai kätevästi pois rastista.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Henri Henri Olavi
18.01.2021 22:24:16 (muokattu 18.01.2021 22:24:53)
Mulle koko älypuhelin on niin uusi juttu, etten osaa ehkä nähdä tuollaisia asioita. 2019 hommasin ekan. Tai 2018 puolella jo. Ehkä vuosien päästä alan itsekin huomaamaan moisia seikkoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)