Laulava Kylätohtori 03.12.2020 15:35:38 | |
---|
Jaahas, ostamani pedaali teki pesän Vantaalle. Saa nähdä tuleeko ennen kevättä vai lähteekö silloinkin suoraan etelään. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
abassimo 03.12.2020 16:11:13 | |
---|
Karhukoira74: Aivvittu. Seurannassa on ilmoitus ettei ole voitu toimittaa, ja jätetty vastaanottajalle ilmoitus. Jännä kun oon ollu pihalla koko päivän, eikä ole toimitusta näkynyt saati mitään ilmoitusta tullut. Vittu mitä kusetusta. Jep toi perussetti postin ja postnordin kanssa. Jos paketti on painava tai näyttää niistä ees siltä, että sen toimittamisen eteen pitäis tehä vähän töitä, niin ne vaa kuittaa sen ei oo voitu toimittaa, hae ite. Harmi kun tällaiset paskalafkat saa toimia ees pakettihommissa tässä maassa. |
zedder 03.12.2020 16:27:00 (muokattu 03.12.2020 16:27:09) | |
---|
Ranskasta tilaamani floikkaosat ilmestyivät seurannassa sijaintiin "HELSINKI POK, Ulkomaan terminaali" tiistaina illalla, ja tänään torstaina aamulla postiljooni tiputti kuoren postiluukustani. Ihan säällinen suoritus. Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä.. |
basisti1971 04.12.2020 09:21:05 | |
---|
Moi. Ei sattunut sinänsä mulle vaikka osallisena olinkin koska piti kotona paketin takia päivystää, mutta emännälle tuli tuossa alkuviikosta ompelijan mallinukke-torso, postin toimittamana suoraan kotiovelle. Jollain kumman ilveellä sai postikuski ajettua ~100m pihatietä ja talon ohi, ja jätettyä laatikon rappuselle ilman että minä tai vahtimista ja omaa ääntään yli kaiken rakastava Aussiterrieri olisimme huomanneet. Syy siihen ettei kuski juuri ääntä pitänyt selittynee sillä että laatikko oli saanut keskimääräistä vahvemmin siipeensä... No, onneksi oli kuivempi päivä. T:Samuli |
Laulava Kylätohtori 04.12.2020 11:38:40 (muokattu 04.12.2020 11:39:30) | |
---|
basisti1971: Syy siihen ettei kuski juuri ääntä pitänyt selittynee sillä että laatikko oli saanut keskimääräistä vahvemmin siipeensä... No, onneksi oli kuivempi päivä. :D On ne aika veijareita. :) Ps. Vantaalla on kuulemma lajittelu ruuhkautunut, joten ei kannata hätääntyä, jos paketti viettää siellä viikon tai pari. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Shredator 04.12.2020 12:50:58 | |
---|
Laulava Kylätohtori: :D On ne aika veijareita. :) Ps. Vantaalla on kuulemma lajittelu ruuhkautunut, joten ei kannata hätääntyä, jos paketti viettää siellä viikon tai pari. Meillä on joulukuusi sinne kadonnut. Voipi olla loppiainen ennen kuin tulee perille... Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Krice 04.12.2020 13:32:02 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ps. Vantaalla on kuulemma lajittelu ruuhkautunut, joten ei kannata hätääntyä, jos paketti viettää siellä viikon tai pari. Thomannin lähetys on ollut kuuluisassa lajittelukeskuksessa muutaman päivän. Tyypilliseen suomalaiseen tyyliin lajittelukeskukseen varmaan tuodaan jostakin ukrainasta koronasairaita työntekijöitä purkamaan pakettikasaa. |
The Jack 04.12.2020 14:55:14 | |
---|
Tässä olikin jo pidempi putki, ettei Posti ryssinyt tilauksiani muuta kuin vakioviivästymisillä. Nyt oli vaihteeksi taas hankalampaa. Paketti lähti maanantaina kulkemaan 400 km matkaa kotimaan sisällä. Keskiviikkona lähetysseurannassa luki että arvioitu toimitusaika ennen klo 19:00. Siirsin kauppareissua iltaan, mutta tietysti tasan seiskalta seuraantaan päivittyi "Lähetys viivästyy. Arvioitu toimitusaika 1-2 työpäivää". Aloin perjantaina ihmettelemään miksei tekstaria kuulu, ja katsoin lähetysseurannasta "Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumero ei ole käytössä"? Menin sitten markettiin lähetystunnuksen kanssa ja tädit penkoivat hyllyjä pitkään tuloksetta. Lopulta katsoimme tarkemmin lähetysseurantaa, niin paketti olikin S-Marketin sijasta K-Supermarketissa ja kaupunki oli myös väärä (paketin päällä oli oikea osoite). Olisi varmasti äärimmäisen hankala ja pitkäkestoinen operaatio siirtää pakettia Postin toimesta, joten ajelin suosiolla 70 km ja haaskasin aikaani kokonaisuudessa puolisentoista tuntia paketin noutamiseen. "Mukavaa päivää! t. Posti Tämä on Postin robottikaverin automaattinen sähköpostiviesti. Hän ei vielä osaa lukea älä siis vastaa hänelle. " Ei taida Postin ihmistyöntekijätkään osata lukea, kun useamman kerran olen joutunut pakettia väärästä osoitteesta hakemaan. En ollut tyytyväinen asiakaskokemukseeni, mutta robottikaverien infoaminen siitä lienee turhaa. |
jpousi 11.12.2020 13:02:48 (muokattu 11.12.2020 13:23:27) | |
---|
Minulla tuossa on odottanut pitkään pöydän vieressä melkein valmis Strato. Virittimet vain puuttuvat. Posti ilmoittikin, että 2.12. oli Helsingin ulkomaanterminaaliin tullut virittimet sisältävä paketti. Alkoi odottelu. Ei mennyt paketti tulliin, oli sen verran halpa lähetys. Oulun sijasta paketti menikin Lietoon, eli Turun lähelle. Liedon seikkailun jälkeen lähetys tuli vihdoin Ouluun 8.12. aamuyöstä. 9.12. tuli ilmoitus, että lähetys on kuljetuksessa. Olin hetken innoissani. No ei tullut pakettia tuolloin, eikä seuraavana päivänäkään. Tänään 11.12. tuli jälleen ilmoitus, että lähetys on taas kuljetuksessa. Ei tullut vieläkään minulle asti. Postin Chat-apuri kertoi, että lähetystä kyllä paraikaa kuljetetaan, mutta Helsingissä. Eli paketti oli lähetetty takaisin Helsinkiin. Voi prrkele! Eli paketin reitti Hki - Lieto - Hki - Oulu - Hki. Lentävä hollantilainen seilaa Suomen postiaalloilla. Oho, eiku! |
p130 11.12.2020 13:20:09 | |
---|
Postissa on ruuhkaa, kun typerät asiakkaat eivät nouda lähetyksiään. Onha tätä kuultu taas. Itsekin ruuhkautan, lähetys ulkomailta on saapunut lähipostiin jo viikko sitten USPS:n seurannan mukaan. Postin järjestelmässä tai Omapostissa ei näy eikä minkäänlaista ilmoitusta ole tullut. Tekisi mieli käydä kysymässä, mutta kun K-kauppias optimoi ja asiamiespostia hoitaa aina kassatyttö sen verran, miten ehtii. Ei haluaisi saada tytöltä mulkoilua taas kerran... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
18is9 11.12.2020 14:10:36 | |
---|
jpousi:Eli paketin reitti Hki - Lieto - Hki - Oulu - Hki. Lentävä hollantilainen seilaa Suomen postiaalloilla. Tuo Lieto näkyy aika monesti ulkomaanlähetyksissä, liekö joku keskus josta pistetään paketteja eteenpäin. Toivottavasti ei palaudu lähettäjälle, sitäkin on joskus sattunut... "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Shredator 11.12.2020 14:43:00 (muokattu 11.12.2020 14:43:09) | |
---|
Kokeilin tuota Postin nouto ovelta-palvelua, kun oli melkoisen painava lähetys jota en olisi pystynyt kuskaamaan asiamiespostiin. Ei valittamista, homma toimi ja kohtuu edullisesti (10e). Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
p130 11.12.2020 17:30:19 | |
---|
p130: Postissa on ruuhkaa, kun typerät asiakkaat eivät nouda lähetyksiään. Onha tätä kuultu taas. Itsekin ruuhkautan, lähetys ulkomailta on saapunut lähipostiin jo viikko sitten USPS:n seurannan mukaan. Postin järjestelmässä tai Omapostissa ei näy eikä minkäänlaista ilmoitusta ole tullut. Tekisi mieli käydä kysymässä, mutta kun K-kauppias optimoi ja asiamiespostia hoitaa aina kassatyttö sen verran, miten ehtii. Ei haluaisi saada tytöltä mulkoilua taas kerran... Tästä kannettiin paperinen saapumisilmoitus päiväpostin(?) mukana vähän yli neljän. Hain välittömästi. Oli ihan kotimainen seurantatunnuskin vaihdettu, ja OmaPosti löysi, kun sen skannasi. Mutta miksi USPS:n seuranta toimi loppuun saakka ja miksi ilmoitus tuli vasta viikko saapumisen jälkeen? Asiakashan tässä on taas tehnyt jotain väärin. Ainakin ruuhkautti postia viivyttelemällä noutoa :/ Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Osmo Komppi 12.12.2020 15:47:06 | |
---|
On tullut todella hienosti lähetykset viime aikoina, muutakin kuin kitarakamaa. Lauantaisin jaettu, automaatteihin ja konttoreihin. Saksasta kitaralaukkukaan ei jääny happanemaan terminaaliin vaan on lähtenyt vilkkaasti lajitteluun. Siellä on varmasti kova puristus menossa kaikenkaikkiaan. |
Joees 24.12.2020 19:45:01 | |
---|
Pakko todeta että jos Posti osaa niin osaa se Schenkerikin. Yksi lähetys viivästyi ja syykin selvisi, paketti ottanut osumaa ihan kiitettävästi. Onneksi sisältö oli kuitenkin ehjä. Toinen paketti lähti Jyväskylästä ja piti tulla Jyväskylään myös noudettavaksi lähikaupasta. Nyt se on noudettavissa Helsingistä... Siellä se oli kyllä ajallaan, pointsit siitä. Ammatin puolesta todettava että Schenkerin sivustokin on aivan hillittömän karsea. Tasoihin pääsee Matkahuolto. Muilla kyllä on jotain tolkkua käyttöliittymässä, jopa Postilla. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Jeszse 24.12.2020 20:29:06 | |
---|
Olkoonkin joulun aika, mut oli tossa huikee jännitysnäytelmä eilen. Toissailtana mulle lähti postiin paketti kuopiosta kahdeksan jälkeen, arvioitu saapumisaika oli eilen illalla klo 21 mennessä. Toissailtana lähti myös kymmenen jälkeen DHL:n kyytiin mulle paketti Budapestista. Päivittelin piruuttani molempia seurantasivuja eilisen päivän siinä, DHL:n kuriiri toimitti mulle paketin eilen seittemän aikoihin, ja kuopiosta tuleva postipaketti on sentään saatu jo lajiteltua tampereella viime yönä kolmen aikoihin ja toimitusarvio heilahti viis päivää eteenpäin. DHL:n toimitus oli mulle ilmanen, postin 11,40e. Ei tässä nyt kiire ole, mutta huvittaa. |
USPS osaa myös. Vähän ennen vuodenvaihdetta New Yorkista matkaan lähtenyt paketti on hetki sitten skannattu Tokiossa. Ei liene suorin reitti mun lähipostiin. Kaikki hyvin, kunhan eivät hukkaa. Ei tuolla kiire ole... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
milgromsegal 03.01.2021 21:27:44 | |
---|
p130: USPS osaa myös. Vähän ennen vuodenvaihdetta New Yorkista matkaan lähtenyt paketti on hetki sitten skannattu Tokiossa. Ei liene suorin reitti mun lähipostiin. Kaikki hyvin, kunhan eivät hukkaa. Ei tuolla kiire ole... Joskus viime huhti- toukokuussa kun jenkeistä oli tulossa tavaraa pandemian ollessa vähän kovemmalla vaihteella päällä, niin kaikki paketit kiersivät Tokion kautta. Ei taida ihan se standardi olla, mutta en tiedä kauan kestää että rahtiliikenne palautuu normiksi. Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu. |
Krice 07.01.2021 14:43:10 | |
---|
Irroitin torilta rumpukamaa ja lähetyksen seurannan mukaan se on jäänyt jumiin Oulun lajittelukeskukseen, ollut ainakin 3 päivää muistaakseni siellä. Onko Oulusta postittamisen meemi sittenkin totta? Mitähän porukkaa siellä työskentelee, avaako ne paketteja epätoivoisena ja etsii jotakin syötävää niistä? |
juici 07.01.2021 15:37:23 | |
---|
Krice: Irroitin torilta rumpukamaa ja lähetyksen seurannan mukaan se on jäänyt jumiin Oulun lajittelukeskukseen, ollut ainakin 3 päivää muistaakseni siellä. Onko Oulusta postittamisen meemi sittenkin totta? Mitähän porukkaa siellä työskentelee, avaako ne paketteja epätoivoisena ja etsii jotakin syötävää niistä? Yleensä ne ongelmat on olleet Matkahuollossa, mutta jospa Posti on ottanut sieltä mallia. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |