Aihe: Neural DSP Quad Cortex
1 2 3 4 513 14 15 16 1745 46 47 48 49
marke-
02.01.2021 14:38:19 (muokattu 02.01.2021 14:38:39)
Entropia666: Onko näitä muka koskaan järjellä osteltu?

Jos vehje toimii ja lunastaa laatulupauksensa, niin tämähän on kitaristille yksi niitä harvoja järkiostoksia.
Prostator
03.01.2021 12:50:32
Pitäähän lapsella leluja olla....
Tilasin koska hinta ei ole mahdoton, ja tässä pönkätään kuitenkin Suomea.
Välillä olen lukenut (täälläkin) rivien välistä, että joku kampe ei voi olla hyvä jollei se tule Amerikasta...

Aika sitten näyttää miten validia käyttö tulee olemaan. Ennen sitä on varmasti kosolti löytämisen riemua ja iloa. Ja ne kateellisten naamat ja vastaperustelut. .. :P
BulletFace
10.01.2021 23:16:01
Alkaa pikkuhiljaa valua pieniä maistiaisia. Ola teki lyhyen videon missä rakensi parissa minuutissa QC:n mallintamasta 5150 nupista aika maukkaan presetin. Aika hyvä osoitus kuinka nopeaa ja helppoa tuota vehjettä on ajaa. Pieni kunniansoitus myös edesmenneen Alexi Laihon muistolle.

https://www.youtube.com/watch?v=r3IZE2B6HVo&t=1s
Get the best and fuck the rest.
Terry Pantheras
11.01.2021 12:16:06
1st world problems: Odottaako ja sijoittaako Cortexiin, vai ostaako kolme kertaa halvemmalla HX Stomp nyt heti...

Viehättää Cortexin käyttöominaisuudet (iso näyttö ja pedaalilautamaisuus) ja ahdistaa hinta. HX Stompissa ahdistaa mininäyttö ja mahdollinen valikkohelvetti mutta viehättää hinta. Soundeista ei varmaan jää kiinni kummankaan osalta minun tarpeisiini nähden.
LaXu
11.01.2021 12:33:48
Terry Pantheras: 1st world problems: Odottaako ja sijoittaako Cortexiin, vai ostaako kolme kertaa halvemmalla HX Stomp nyt heti...

Viehättää Cortexin käyttöominaisuudet (iso näyttö ja pedaalilautamaisuus) ja ahdistaa hinta. HX Stompissa ahdistaa mininäyttö ja mahdollinen valikkohelvetti mutta viehättää hinta. Soundeista ei varmaan jää kiinni kummankaan osalta minun tarpeisiini nähden.

POD Go voisi olla sopiva välimalli. Se on ainakin helpon näköinen käyttää. En osaa sanoa, onko sen soundit ihan samanlaatuiset kuin HX Stompissa, mutta perustuvat ainakin samaan tekniikkaan.

HX Stompissa ei ole mitään valikkohelvettiä sinänsä, mutta siinä joutuu kuitenkin eri sivujen välillä sahaamaan enemmän johtuen tuosta 3 parametria, 3 potikkaa layoutista. Joten esim. vahvaria säätäessä joudut eka säätämään Drive, Bass, Mid, sitten vaihtamaan sivua ja säätämään Treble, Presence, Master jne. Voisin kuvitella, että tämä on vähän ikävää pidemmän päälle. Isompien mallien 6 potikkaa on erittäin toimiva. Floor/LT/Rack -mallien oikeastaan ainoa isompi vika on suuri fyysinen koko.

Aina voi tietysti tehdä niin, että käyttää HX Editia tietokoneella monimutkaisempiin virityksiin ja itse laitteesta sitten tarvittaessa hienosäätöä.

Vaikka omistan Helix Floorin ja olen siihen kovin tyytyväinen, mulla on QC tilauksessa. Siitä on tarkoitus tulla mulle "työpöytämallintava". Olen tähän mennessä käyttänyt Helix Nativea tuohon käyttötarkoitukseen, mutta haluaisin enemmän rautavehkeen niin olisi vähemmän hiirellä naksuttelua ja enemmän potikoiden vääntelyä. Koen, että se on mulle palkitsevampi tapa käyttää kun muutenkin istuu tietokoneella päivät pitkät töiden puolesta.
Terry Pantheras
11.01.2021 12:52:23
LaXu: POD Go voisi olla sopiva välimalli. Se on ainakin helpon näköinen käyttää. En osaa sanoa, onko sen soundit ihan samanlaatuiset kuin HX Stompissa, mutta perustuvat ainakin samaan tekniikkaan.

Tää kiinnostaisi tietää onko soundeissa jotain eroa.

HX Stompissa ei ole mitään valikkohelvettiä sinänsä, mutta siinä joutuu kuitenkin eri sivujen välillä sahaamaan enemmän johtuen tuosta 3 parametria, 3 potikkaa layoutista. Joten esim. vahvaria säätäessä joudut eka säätämään Drive, Bass, Mid, sitten vaihtamaan sivua ja säätämään Treble, Presence, Master jne. Voisin kuvitella, että tämä on vähän ikävää pidemmän päälle. Isompien mallien 6 potikkaa on erittäin toimiva. Floor/LT/Rack -mallien oikeastaan ainoa isompi vika on suuri fyysinen koko.

Aina voi tietysti tehdä niin, että käyttää HX Editia tietokoneella monimutkaisempiin virityksiin ja itse laitteesta sitten tarvittaessa hienosäätöä.

Vaikka omistan Helix Floorin ja olen siihen kovin tyytyväinen, mulla on QC tilauksessa. Siitä on tarkoitus tulla mulle "työpöytämallintava". Olen tähän mennessä käyttänyt Helix Nativea tuohon käyttötarkoitukseen, mutta haluaisin enemmän rautavehkeen niin olisi vähemmän hiirellä naksuttelua ja enemmän potikoiden vääntelyä. Koen, että se on mulle palkitsevampi tapa käyttää kun muutenkin istuu tietokoneella päivät pitkät töiden puolesta.

Juurikin se viehättää, että käli on tuossa Cortexissa jo varmaan yhtä hyvä kuin monissa editoreissa. Ja se on jotenkin pirun päheän ja robustin näköinenkin simppeliydessään. Syvempikin tviikkauskin onnistuisi käden käänteessä vaikka soundcheckissä, vaikka moiselle tuskin on yleensä tarvetta.
Ambitus
11.01.2021 13:31:07

Terry Pantheras: 1st world problems: Odottaako ja sijoittaako Cortexiin, vai ostaako kolme kertaa halvemmalla HX Stomp nyt heti...

Ainahan sen HX Stompin voi myydä pois tai jättää spareks ;) Ja sit voit capturoida hx:n soundit QC:lla, jos sieltä löytyy mielestäsi hyvää soundia. Ei mee enää kauaa et laite on kaikkien ulottuvilla.
www.facebook.com/MatiasKupiainenOfficial/
LaXu
11.01.2021 13:49:27 (muokattu 11.01.2021 14:42:05)
Terry Pantheras: Tää kiinnostaisi tietää onko soundeissa jotain eroa.

Loppupeleissä sillä ei ole niin väliä onko soundeissa eroa, kunhan ne saavutetut soundit on mieleiset.

Juurikin se viehättää, että käli on tuossa Cortexissa jo varmaan yhtä hyvä kuin monissa editoreissa. Ja se on jotenkin pirun päheän ja robustin näköinenkin simppeliydessään. Syvempikin tviikkauskin onnistuisi käden käänteessä vaikka soundcheckissä, vaikka moiselle tuskin on yleensä tarvetta.

Juu, sehän tuossa on se suurin vetonaula. Soundit ovat varmasti samaa tasoa kuin muissakin huippumallintavissa.

Jos lompakko kestää niin aina voi tilata molemmat ja testata itse sopivimman vaihtiksen. Pistää "häviäjän" sitten palautukseen. Helixit ovat keskimäärin valmiimpia tuotteita ominaisuuksiensa puolesta, QC varmasti näkee paljon päivityksiä tämän vuoden aikana.
aristoteles666
11.01.2021 14:00:55

Pete Thornin mukaan ei ole, oli laittanut samat säädöt Helixiin ja Pod gohon eikä pystynyt huomaamaan eroa.

https://www.youtube.com/watch?v=eWuFqTVzE3E
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
rocky0
11.01.2021 14:46:54

POD GO ja Hx stomp välillä ei ole äänessä eroa. Ainoastaan lähinnä siinä, että POD GO:ssa on vähempi vääntöä signaaliketjujen suhteen ja kaikki efektipaikat on ennalta määrättyjä.
Haeroe
11.01.2021 15:14:47

rocky0: POD GO ja Hx stomp välillä ei ole äänessä eroa. Ainoastaan lähinnä siinä, että POD GO:ssa on vähempi vääntöä signaaliketjujen suhteen ja kaikki efektipaikat on ennalta määrättyjä.

Efektien paikkoja ole määrätty, mutta tietyt blokit ovat mukana pyytämättä. Esim. wah on sellainen, joka vie suurimmassa osassa minun presettejäni aivan turhaan yhden blokin. Saundeissa ei ole eroa POD GO:n Stompin välillä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Terry Pantheras
11.01.2021 15:44:22
Ambitus: Ainahan sen HX Stompin voi myydä pois tai jättää spareks ;) Ja sit voit capturoida hx:n soundit QC:lla, jos sieltä löytyy mielestäsi hyvää soundia. Ei mee enää kauaa et laite on kaikkien ulottuvilla.

Tämä on se todennäköisin vaihtoehto kaltaiselleni ikuiselle testaajalle/kamarunkkarille... :) btw, osaako Cortex mallintaa myös erilaiset modulaatiot? Ei kai...?
paskiaispaska
11.01.2021 16:39:59

Onkos se nyt niin, että yhteen QC yksikköön saa kytkettyä neljä soitinta ja jokaiselle omat mallinnukset? Vai ymmärsinköhän mä jostain andertonsin videosta väärin. Se jos joku olis aikamoinen myyntivaltti, ku keikalle tarvii vaan ottaa yks pedaali josta kaikki voi soitella.
Ambitus
11.01.2021 18:01:11 (muokattu 11.01.2021 18:10:10)

Terry Pantheras: Tämä on se todennäköisin vaihtoehto kaltaiselleni ikuiselle testaajalle/kamarunkkarille... :) btw, osaako Cortex mallintaa myös erilaiset modulaatiot? Ei kai...?

Tarkoitat varmaan Neural Capturea? Ei, se ei osaa (ainakaan vielä) kaapata modulaatioita tai tiloja. Oon kuullu huhuja et jossain vaiheessa se pystyis.

Laitteessa on neljä inputtia ja kuusi ulostuloa. Sillä saa tehtyä jokaiselle inputille oman rivin ja kahdeksan kappaletta blokkeja per rivi. Periaatteessa sillä pystyy tekee joo neljälle soittajalle omat soundit mutta mitään monimutkaista silloin sillä ei pysty tekee (esim.rinnakkaisketjuja, wet/dry/wet jne)
Terry Pantheras
12.01.2021 09:56:28
Ambitus: Tarkoitat varmaan Neural Capturea? Ei, se ei osaa (ainakaan vielä) kaapata modulaatioita tai tiloja. Oon kuullu huhuja et jossain vaiheessa se pystyis.

Ah joo, capturea juurikin tarkoitin.
BulletFace
13.01.2021 22:28:30
paskiaispaska: Onkos se nyt niin, että yhteen QC yksikköön saa kytkettyä neljä soitinta ja jokaiselle omat mallinnukset? Vai ymmärsinköhän mä jostain andertonsin videosta väärin. Se jos joku olis aikamoinen myyntivaltti, ku keikalle tarvii vaan ottaa yks pedaali josta kaikki voi soitella.

Joo, näin olen asian ainakin itse ymmärtänyt. Sitten jos haluaa vaihdella sieltä jotain presettejä kesken keikan niin sen pitää kait tehdä sitten tietokoneen kautta.
Get the best and fuck the rest.
Ambitus
13.01.2021 23:07:43

BulletFace: Joo, näin olen asian ainakin itse ymmärtänyt. Sitten jos haluaa vaihdella sieltä jotain presettejä kesken keikan niin sen pitää kait tehdä sitten tietokoneen kautta.

Miksi se presettien vaihto pitäis tehdä tietokoneella? Kyl QC:ta pystyy käskyttää millä tahansa midilaudalla, jos sitä ei raaski laittaa lattialle poljettavaksi. Tekee vaik scene-modessa biisiin tarvittavat vaihdokset ja joku bändin jäbistä polkee ne sisään?
Ambitus
19.01.2021 22:13:32

hevikukko
20.01.2021 08:17:20
Kiitti ukkeli manuaalin linkistä. Täytyypä ladata ja katsastaa ajoissa kun tulee hankintalistalle ok =)
Jos soitto ei välillä kulje se ei vaan kulje....ollaan kaikki ihmisiä!!!!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)