Aihe: GAS - kun vähän ei ole tarpeeksi, eikä liikakaan riitä..
1 2 3 4
Chemo
01.07.2004 09:35:51 (muokattu 01.07.2004 09:49:54)

Nyt olisi kiva kuulla, miten te soittajatoverit vastustatte GASia? Vai oletteko kenties jo antaneet sille täysin periksi?

Heh - mä laitoin just eilen hovitoimittajalleni tilauksen muutamasta kirjahyllymodulista... ehtii rahaa huveta muuhunkin kuin soittokamoihin. Ihan hyvä niin tietty.

Vuoden sisään on tosin tullut osteltua kaikenlaista musavekotintakin, kun laitoin soittokämpän kuntoon kellariin, sinne kevyet äänitysvermeet ja sitten päätin vielä uusia surf/rautalanka-arsenaaliani, nyt kun mulla on sille käyttöä.

Mutta asiaan: mun keskeisin vastustusmekanismini GASille on nirsoilu. Suurin osa markkinoilla olevista kitarakamoista ei kiinnosta mua sen vertaa, että viitsisin vaivautua edes kokeilemaan niitä, saati haluamaan moisia omakseni. Näin mä tulen pysytelleeksi aika kaukana monista vermeistä - mikä on tietysti hyvä asia, koska jos tutkisin niitä lähemmin, saattaisin löytää niistä hyviäkin puolia, ja tämä saattaisi johtaa vakavampaankin kiinnostumiseen...

Nirsoilun huono puoli on se, että ne kamat, jotka käyvät mulle, ovat sitten sitäkin kiinnostavampia. Jos kuvioon osuu vielä jonkunlaista näennäisjärkevyyttä, on tilanne erityisen paha... niinkuin nyt vaikka se japanilainen Fender Jaguar, jonka pitäisi putkahtaa mulle postiin ihan näinä päivinä. Se oli erityisen halpa juuri siellä mistä sen ostin (ja mä sain viimeisen vanhalla hinnalla olevan, sen mun kitarani jälkeen hintalappuun ilmestyi € 110,- lisää), japsin sai mun lempivärilläni (jenkkiä ei olisi saanut), japsin heikko kohta on mikeissä ja elektroniikassa (kuulemma kiertoherkkä säröillä - mutta mä en tämän kitaran kanssa tarvitse säröä ollenkaan); ja sen elektroniikanhan voi tarvittaessa vaihtaa jne. jne. Tällaisilla järkeilyillä mä saan vermeen myytyä itselleni - myyjää ei siinä tarvita ;-)

Hmm. Mulla ei oo yhtään aitoa nauhakaikua. Tarttisinkohan mä sellaisen...

Edit: tärkein meinasi unohtua: Jani, onnea duunipaikan johdosta! Hieno homma!
Ramalamadingdong.
touhis
01.07.2004 10:16:42
Olen huomannut, että GAS pysyy hyvin kurissa, kun on pirun saita ja pihi. :) Vaikka tuleekin selailtua musiikkiliikkeitä, ei millään raaski luopua rahoistaan..?
Sedan delivery is a job I know I'll keep.
Feggy
01.07.2004 10:39:13

Pah, kitaran soittoon riittää yksi kunnollinen kitara, joka on meitsille merkiltään Fender. Mutta kuinka pääsisi eroon suklaahimosta?
Less is more.
Feggy
01.07.2004 10:55:37

Nirsoilun huono puoli on se, että ne kamat, jotka käyvät mulle, ovat sitten sitäkin kiinnostavampia. Jos kuvioon osuu vielä jonkunlaista näennäisjärkevyyttä, on tilanne erityisen paha... niinkuin nyt vaikka se japanilainen Fender Jaguar, jonka pitäisi putkahtaa mulle postiin ihan näinä päivinä. Se oli erityisen halpa juuri siellä mistä sen ostin (ja mä sain viimeisen vanhalla hinnalla olevan, sen mun kitarani jälkeen hintalappuun ilmestyi € 110,- lisää), japsin sai mun lempivärilläni (jenkkiä ei olisi saanut), japsin heikko kohta on mikeissä ja elektroniikassa (kuulemma kiertoherkkä säröillä - mutta mä en tämän kitaran kanssa tarvitse säröä ollenkaan); ja sen elektroniikanhan voi tarvittaessa vaihtaa jne. jne. Tällaisilla järkeilyillä mä saan vermeen myytyä itselleni - myyjää ei siinä tarvita ;-)

Asian vierestä tai ei. En usko mikkien olevan ongelma. Meitsin -80-luvun japsijakuaari ei kyllä kiertänyt vaikka kuinka luukutti, Danelectro sitäkin enemmän. Suurempi ongelma on talla, joka kannattaa vaihtaa Mustangin tallaksi. Kielet ei karkaile ja pärinä vähenee.

Hmm. Mulla ei oo yhtään aitoa nauhakaikua. Tarttisinkohan mä sellaisen...

Rautalankaan varmaankin kyllä, surffiin tuskin...Pitäis varmaan joskus kokeilla, miten kaksi jakuaaria soi kimpassa ;)
Less is more.
Shaft
01.07.2004 11:44:54
No kyl' maar oli! Siellä takana oli vipu jonka toinen asento oli "stock" ja toinen "modified".

Kaikenlaista legendaa.. En usko tuota juttua, ellet ole sitten ollut roudaamassa SRV:n vahvistimia henkilökohtaisesti. Diaz teki kyllä muutamia modeja Stevien vahvistimiin, mutta niillä pyrittiin headroomin lisäämiseen ja luotettavuuden parantamiseen. Muutokset eivät olleet erityisen radikaaleja, eikä mistään särön lisäyksestä ollut siis kyse.

Fenderin ´64 Vibroverb reissuessa em. modit on kyllä valittavissa takapaneelissa olevilla kahdella kytkimellä, mutta Stevien vahvistimissa ei tällaisia kyllä ollut.
DJ Lattialuukkukoira
01.07.2004 11:53:35
Kaikenlaista legendaa.. En usko tuota juttua, ellet ole sitten ollut roudaamassa SRV:n vahvistimia henkilökohtaisesti. Diaz teki kyllä muutamia modeja Stevien vahvistimiin, mutta niillä pyrittiin headroomin lisäämiseen ja luotettavuuden parantamiseen. Muutokset eivät olleet erityisen radikaaleja, eikä mistään särön lisäyksestä ollut siis kyse.

Fenderin ´64 Vibroverb reissuessa em. modit on kyllä valittavissa takapaneelissa olevilla kahdella kytkimellä, mutta Stevien vahvistimissa ei tällaisia kyllä ollut.

Kuristan & Räjähdän.
"Tonight we have Mitch Mitchell on drums, Billy Cox on bass and, um, yours truly on public saxophone". -Henkka esittelee bändin Berkleyn keikalla.
Shaft
01.07.2004 12:06:02
Kuristan & Räjähdän.

You asked for it, pal..
Jani The Rock
01.07.2004 12:33:45

Edit: tärkein meinasi unohtua: Jani, onnea duunipaikan johdosta! Hieno homma!

Thanx. 8-)
Don`t mess with the countryboys
Vilppu
01.07.2004 12:43:50
Nyt olisi kiva kuulla, miten te soittajatoverit vastustatte GASia? Vai oletteko kenties jo antaneet sille täysin periksi?

Miä taidan olla jotenkin epänormaali yksilö, kun nykyään miua ei GAS vaivaa enää oikeastaan yhtään. Toki sitä on välillä ajatuksia kaikesta tilpehööristä mitä voisi omistaa, mutta ei niin paljon, että viitsisi rahojaan alkaa käyttämään.

Pohjimmiltaan miä olen siis melko tyytyväinen omiin kamoihini, miä saan sieltä ne soundit ulos mitä tarvitsee, ja se riittää. Enemmänkin miä olen miettinyt, että jos myisi tuon LP:n pois, kun ei se ole mikään aivan välttämätön, pelkällä 335:kin pärjäisi. Mutta toisaalta se on kuitenkin ihan hyvä kitara, joten ei viitsisi...

Toisaalta ennen tätä tilannetta miä olen käyttänyt viimeiset ~10 vuotta kaikki liikenevät rahat kitarakamoihin. Eli onko tarinan opetus, että ostamalla onneen???
Tulevaisuus on ajanjakso, jolloin liiketoimemme menestyvät, ystävämme eivät petä ja onnemme on varma. - Ambrose Pierce -
Chemo
01.07.2004 13:08:46

En usko mikkien olevan ongelma. Meitsin -80-luvun japsijakuaari ei kyllä kiertänyt vaikka kuinka luukutti, Danelectro sitäkin enemmän.

Vaikuttaapi hyvältä!

Suurempi ongelma on talla, joka kannattaa vaihtaa Mustangin tallaksi. Kielet ei karkaile ja pärinä vähenee.

Tähän täytyy perehtyä jahka Jag ehtii mulle asti. Tuosta tallasta ovat muistaakseni muutkin jutelleet.

Rautalankaan varmaankin kyllä, surffiin tuskin...

Jep, näin mäkin asian näen... mulla sounditarve on painottunut jälkimmäiseen osastoon.

Pitäis varmaan joskus kokeilla, miten kaksi jakuaaria soi kimpassa ;)

Heh, mikä jottei!

Vilpullahan oli hyvää asiaa kyllä. Ei kannata korjata sitä mikä ei ole rikki...
Ramalamadingdong.
HS
01.07.2004 13:26:10
Terve

...Ja HS, olisi sen voinut vähemmälläkin sarkasmilla ilmoittaa jalon "mielipiteesi".. Ei juma..

Ei se ole jalo ja anteeksi jos sanoin pahasti. Hymiön unohin.
No hard feelings? :)
kiriminni
01.07.2004 13:36:29
Kyllähän se soittajalle musiikkiliike on kuin karkkikauppa.
Kuola valuu heti kun liikkeeseen astuu.
Vielä en tiedä mikä on tarpeeksi,mutta onhan tota roinaa kertynyt.Ehkä sitten riittää,kun huoneesta ei meinaa päästä ulos ja huone muistuttaa lennonjohtotornia.
Onneksi raha asettaa rajoitukset ja tila.
Ois kyllä ihan kiva tommoinen...
alphamale
01.07.2004 13:47:39

Täytyy väkisin avautua kun pistin tilaukseen giban flying v:n tossa ennen vappua ja eivät ole pojat vieläkään saaneet tehtaalta ulos, liekö sitten tuotanto seis kesän nammia odotellessa vai häh?!

kuitenkin kun pääsee ko. kitaraa lopulta kokeilemaan se osoittautuu maanantaiyksilöksi ja pitää pyytää tilaamaan toinen :) nakit syyhyää!
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
McNulty
01.07.2004 13:55:53 (muokattu 01.07.2004 13:57:12)
Hmm.. mulla on kyllä mielestäni ok kamat... en oikeastaan tarvitse lisää muuta kuin 4-5 used-stompboxia ja voisin luopua tuosta multiefektistä... sen kautta kun tulee vielä flanger, chorus, delay ja compressor... eli mitään järjetöntä kiirusta miul ei noiden kanssa ole kun kuitenkin tuollakin systeemillä se toimii loistavasti.

ainoa jota todella gasitan on jokin archtop skitta. Sellainen multa puuttuu ja sellainen tulisi myös tarpeeseen (ei bluesia voi soittaa muuten) =) Epiphonen Zephyr Blues Deluxea olen harkinnut, mutta taidanpa siirtää sen hankinnan vuodelle 2005.

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=12&CollectionID=1
T-Bone
Jammy
01.07.2004 14:07:09
Fender Highway Stratocaster
Dunlop Crybaby
Laney VC 30

Kyllä noilla pärjää. Stratosta pitää kyllä kaulamikki vaihtaa ykskelasiin ja joku fuzz olis kiva saada välille
PIM
01.07.2004 14:14:03

ainoa jota todella gasitan on jokin archtop skitta. Sellainen multa puuttuu ja sellainen tulisi myös tarpeeseen (ei bluesia voi soittaa muuten) =) Epiphonen Zephyr Blues Deluxea olen harkinnut, mutta taidanpa siirtää sen hankinnan vuodelle 2005.

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=12&CollectionID=1

Älä huoli, Boner. Mäkin kassittelin tuota pari vuotta sitten mutta se meni ohi saman tien kun pääsin tuollaista musakaupassa kokeilemaan. Lieneeköhän tuohon kanteen pultattu liikaa metallitavaa koska ei se muistaaksei kovinkaan kummosesti soinut. Tosin hienohan se olis seinällä roikkumassa.
Myyvään: HUOM UUSI HINTA! Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 230e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e Ostetaan: edullinen konkkamikkipari
McNulty
01.07.2004 14:20:42
Älä huoli, Boner. Mäkin kassittelin tuota pari vuotta sitten mutta se meni ohi saman tien kun pääsin tuollaista musakaupassa kokeilemaan. Lieneeköhän tuohon kanteen pultattu liikaa metallitavaa koska ei se muistaaksei kovinkaan kummosesti soinut. Tosin hienohan se olis seinällä roikkumassa.

nyyh... harmin paikka kyllä jos se ei saundaa kunnolla. Pitää joskus koittaa itse kokeilla ko. soitinta ja jos se todella on aunuksen lahdesta niin meneepi harkinta uusiksi. Kuitenkaan kun ei ole varaa laittaa 4000€ archtoppiin niin on turha unelmoida mistään Moll:stakaan. Käytettynä varmaan joutuu katseleen... tosin se Ibanez Artist siellä tevarissa voisi olla yksi vaihtoehto myöskin.
T-Bone
kalkkuna
01.07.2004 18:51:16 (muokattu 01.07.2004 19:04:11)
Ei se ole jalo ja anteeksi jos sanoin pahasti. Hymiön unohin.
No hard feelings? :)

No, Mate.
Mä vaan tykkään pitää keskustelupalstat mukavina...
North
01.07.2004 18:56:23
YES!!
Nyt se on minun,tilityhjäksi,matka malmille ja rr5 kourassa kotiin.
Hiipii vuoteen jalkopäästä, kun se tulee ei se säästä, se on KAUHEA KANKKUNEN. -Juha Vainio.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)