Aihe: Soittamisen aloittaminen
1
corridor
01.01.2021 02:58:10
Heips,

Tää mimmi on nyt tosissaan päättäny hommata ekan sähkökitaran. Oon viettäny aikaani paljon täällä ja lukenu muualtakin tietoa sähkökitaroista, soittamisesta ja musiikista ylipäätään. Ehkä se on nyt pakko saada. Soittokokemusta ei sen kummemmin ole, motivaatiota löytyy.

Mistä kannattaa alottaa? Onko jotain hyviä kirjoja tai nettisivuja, joista sais hyvät ohjeet alkuun? Kaikkea saa vinkata. Soittotuntejakin voisin pari toki ottaa.

Kitarasta sen verran, että mieluiten ostaisin toki käytettynä. Mitä tulee erityisesti huomioida ja kysäistä, jos päätyy käytettynä ostamaan? Haluaisin myös kuulla mitä kannattaa ehdottomasti vältellä kitaraa ostaessa. Tahtoisin kuitenkin hyvän kitaran, jolla jaksaa soitella. 300e budjetilla varmaan rupeaa jotakin löytymään ainakin käytettynä.

En vielä kitaroista paljoa mitään ymmärrä, jonka takia en ole vielä juossut hakemaan kitaraa. Jos löytyy jotain hyviä ja kattavia tietopaketteja niin saa toki vinkata. Perustiedot oon läpi lukenut.
xerxes
01.01.2021 08:03:31
Onko tuo 300 kokonaisbudjetti? Itsellä meni oheisiin käytännössä toinen mokoma sen kitaran hinnan lisäksi. Vahvistinta, piuhaa ja sen sellaista.
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
KCM
21.02.2021 17:23:02
corridor: Ajattelin kitaralle budjetiks tuota 300e. Ei oo ihan niin tarkka tuo budjetti vielä

Joko kitara on hankittu?

Itse hommasin joku aika sitten tori.fi:stä käytettynä Peaveyn Generation EXP -telen ja yhdeltä tutulta Marhsallin mallintavan CODE -vahvistimen, kun sähkökitaran soitto alkoi kiinnostamaan. Kymppi olisi vielä jäänyt noiden jälkeen kitarajohtoon kolmesta sadasta eurosta. Katselin kitaroita myös muusikoiden.netin torilta, mutta tällä kertaa paras osuma löytyi tori.fi:stä. Vaihtoehtona oli myös Squierin ja Yamahan telecaster-malliset kitarat hintaluokassa 150-300 €.

Hyvä on, jos joltakin tutulta kitaristilta saisi vähän opastusta hankintaan. Itsellä sattuu lähipiirissä olemaan muutamia, joilta olen kysynyt mielipidettä ennen kauppojen tekemistä. Olen kuitenkin ollut sillä ajatuksella liikkeellä, että kitara alle mahdollisimman pian, kun into hankkimiseen on tullut. Sitten kertyneen kokemuksen mukaan hommannut uuden, kun on soittamisen myötä ruvennut itsellekin valkenemaan, millaisesta pitää ja mitä tarvitsee. Akustisia olen päivittänyt uuteen muutaman kerran, mutta sähkökitara on vielä se ensimmäiseksi hankittu.
"Vähän niin kuin Olli Lindholm, osaa laulaa vain omia biisejään."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)