Muusikoiden.net
27.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Audacity ja monitorointi Scarletin kautta
1
Jore60
29.12.2020 17:09:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on seuraava ongelma: saan Scarletin kautta äänen kuulumaan kun soitan, mutta en silloin, kun kuuntelen äänitystä. Näin vaikka laitan Scarletin seikä äänittäväksi että toistavaksi laitteeksi Audacityssä. ASia koskee sekä kaiuttimia että kuulokkeita. Kaupassa sanoivat, että asia voisi olla kiinni Audacityn asetuksista. Mutta en löydä sieltä sen kummempaa valintamahdollisuutta, kuin tuo jo yllä kerrottu. Miten saisin asian kuntoon? Jore60
 
nightbird
29.12.2020 23:40:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jore60: Minulla on seuraava ongelma: saan Scarletin kautta äänen kuulumaan kun soitan, mutta en silloin, kun kuuntelen äänitystä. Näin vaikka laitan Scarletin seikä äänittäväksi että toistavaksi laitteeksi Audacityssä. ASia koskee sekä kaiuttimia että kuulokkeita. Kaupassa sanoivat, että asia voisi olla kiinni Audacityn asetuksista. Mutta en löydä sieltä sen kummempaa valintamahdollisuutta, kuin tuo jo yllä kerrottu. Miten saisin asian kuntoon? Jore60
 
Scarletin malli? Monitorointivalinnat Scarletissa? Direct/DAW....
 
basisti1971
30.12.2020 07:05:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Tervetuloa mnettiin.
 
Jore60: Minulla on seuraava ongelma: saan Scarletin kautta äänen kuulumaan kun soitan, mutta en silloin, kun kuuntelen äänitystä. Näin vaikka laitan Scarletin seikä äänittäväksi että toistavaksi laitteeksi Audacityssä. ASia koskee sekä kaiuttimia että kuulokkeita. Kaupassa sanoivat, että asia voisi olla kiinni Audacityn asetuksista. Mutta en löydä sieltä sen kummempaa valintamahdollisuutta, kuin tuo jo yllä kerrottu. Miten saisin asian kuntoon? Jore60
 
Scarleteista ei ole kokemusta, mutta kun Audacityä käytin (XP SP2), Swissonic USB Studio-D:llä ei moisia ongelmia koskaan ollut.
 
Käyttöjärjestelmästäsi ja laitteistostasi riippuen, veikkaan että syystä tai toisesta Scarlett ei ole (toisto-) oletusäänilaitteena vaikka sen pystytkin Audacityn kautta sisääntulolaitteeksi pakottamaankin.
 
Eli itse varmistaisin ensiksi tietokoneen asetuksista onko Scarlet (tai USB audio device) oletusäänilaitteena kumpaankin suuntaan.
 
T:Samuli
 
Jore60
30.12.2020 19:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nightbird: Scarletin malli? Monitorointivalinnat Scarletissa? Direct/DAW....
 
Kiitos kommentista! Jore
 
Jore60
30.12.2020 19:43:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971: Moi.
 
Tervetuloa mnettiin.
 

 
Scarleteista ei ole kokemusta, mutta kun Audacityä käytin (XP SP2), Swissonic USB Studio-D:llä ei moisia ongelmia koskaan ollut.
 
Käyttöjärjestelmästäsi ja laitteistostasi riippuen, veikkaan että syystä tai toisesta Scarlett ei ole (toisto-) oletusäänilaitteena vaikka sen pystytkin Audacityn kautta sisääntulolaitteeksi pakottamaankin.
 
Eli itse varmistaisin ensiksi tietokoneen asetuksista onko Scarlet (tai USB audio device) oletusäänilaitteena kumpaankin suuntaan.
 
T:Samuli

 
Kiitos kommentista! JOre
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «