Aihe: Kolvin/juotosaseman hankinta ??
1 2
Pauli Lappalainen
03.12.2020 14:43:02
nightbird: Mielestäni edelleenkin PRF 6-68 ( sininen pullo, rasvaton) irroittaa parhaiten fluxin jäänteet, myös jäykkäsutinen pensseli ( vaikka pidemmästä jouhikosta lyhennetty) on avuksi fluxin putsauksessa.
Piirilevyn voi suojata jälleen esim. PRF202 suojalakalla tinauksen ja putsauksen jälkeen.
Tässäkin näkee että kun kysyy niin mielipiteitä on yhtä monta kuin vastaajaa ja kaikkien mielestä se mitä itse käyttää on se paras.
Eli järki käteen ja fundeeraamista omalla päällä kun hankintaa tekee, itse tietää vallan hyvin oman tarpeensa, pitää vain mielessä sen että kestävyys ja laatu maksaa, ne kulkee käsikädessä.
Wellerille on kilpailijoita mutta näin omassa duunissa 34 vuotta Wellerillä turanneena voin sanoa "ei ole jättänyt tien päälle", myöskään kylmiä juotoksia en ole saanut aikaiseksi. Samoin työn jälki putsauksineen ja jälkikäsittelyineen on luokkaa jossa asiakas ei välttämättä erota korttia juotospuolelta katsoessaan mikä komponentti on vaihdettu.
Mutta tämä on tietty vain minun mielipide, sitä ei tarvitse noudattaa eikä olla yhtä mieltä, ei haittaa.
PS: Joskus on kätevää jos käsillä on kiekko tinaa jossa on hopeaa mukana, säästää monessa kohtaa printtiä komponetteja purkaessa koska se sulaa jo aika alhaisessa lämpötilassa.Tämä siis purkuvaiheessa. Hopeatina tarttuu myös usein sellaisiin kohteisiin joihin normitina ei tartu vaikka miten kuumentaisi.

Usein käynti optikolla riittää.....

Tarpeeksi usein
nightbird
03.12.2020 14:45:27
Ei kannata mennä Pauli, ainakaan Spec Saversille. Sieltä voi lentää ulos !!!
rintapek
03.12.2020 21:23:38

Kiitoksia kaikille vastanneille.
Päädyttiin tilaamaan tuo Uraltonen "aloittelevan kolvaajan pakettiratkaisu".
Ihan syystä, että vaikutti olevan yksinkertaisin konsti saada kutakuinkin kaikki kerralla.
Kuten 0,7 ja 1,0 mm 3% hopeatinaa.

Laatikko tuli tänään. En ole ehtinyt muuta kuin testaamaan, että se syttyy tulille.
Yksi mikseri pitäisi tulla huomenna. Jos se tarvitsee muuta huoltoa kuin paineilmaputsauksen ja kontaktkliineriä niin voi olla, että kolvi pääsee testiin jo viikonloppuna.

jos muistan niin palaan kertomaan käyttökokemuksia sitten kun niitä on kertynyt joltain ajalta.
Lelulaatikossani on vieläkin tilaa.
mhelin
07.12.2020 22:20:59
iec: Mikäs tekee 70W Weller WE1010:stä epäluotettavan? Ovatko tehneet liikaa kustannusoptimointia tuon kohdalla vai mikä siinä on? Sen tiedän kyllä minäkin että nuo WS-81-tyyliset Wellerin asemat ovat "pomminvarmoja".
Siitä löytyi googlettamalla joita tapauksia, ja ilmeisesti esim. sulake puuttuu koko laitteesta.

Aika kallis tuo WS81 Elektrolinnalla. Yksityinen saa Amazonista samaan hintaan, mutta siinä on jo alvit mukana toisin kuin tuossa Elektrolinnan hinnassa.

Amazon.de (jos tarkoitit sitä) hinnoissa on Saksan ALV joka on tällä hetkellä alennettu COVID vuoksi 16%. Kun ostoksen laittaa koriin ja menee maksamaan tulee hintaa lisää 24-16 eli 8%. Elektrolinnan hinnat on ilmoitettu sekä alvilla että ilman, ylempi alvin kanssa. Tällä hetkellä tulee kalliimmaksi tilata Amazonista. Toisaalta sitten palautus yms. on helpompaa ja "anonyymimpää", tosin sitten palautusten postikulut isommat jos muuten vaan palauttaa eikä tuotteessa vikaa.
rintapek
17.12.2020 14:58:05

Kolvi sai tänään tulikasteensa.
Laittoivat joulukynttelikköjä. Yks olikin sökö. Patterirasiasta johto juotoksesta irti.
Puolen minuutin homma kun tuo kolvi sattui olemaan siin käden ulottuvilla.
Kolvi on siis tienannut jo kympin koska muutenhan toi kynttelikkö olis lentäny roskikseen.

On tuo todella näppärä, nopea ja helppo säätää.

Sinne specsaversille sit seuraavaks koska mun näöllä noin ohutta johtoa noin pieneen nastaan ei meinaa osua laittaa.
Lelulaatikossani on vieläkin tilaa.
basisti1971
18.12.2020 08:31:51
Moi.

Mukavaa kuulla että mieleinen laite löytyi.

rintapek: Sinne specsaversille sit seuraavaks koska mun näöllä noin ohutta johtoa noin pieneen nastaan ei meinaa osua laittaa.

Tuollainen tai vastaava on mun mielestä näppärämpi:

https://www.ikh.fi/fi/suurennuslasivalaisin-60-led-5--linssi-xk7020

Joko hinta on "vähän" pompsahtanut parissa vuodessa (~100%), tai olen osunut johonkin erikoistarjoukseen vahingossa, mutta satavarmaa on etten moista hintaa ole omastani maksanut.

Hivenen vaatii kyllä totuttelua, muovilinssi kun on aina optiikaltaan vinkeä.

Lasilinsseillä löytyy moisia myös, mutta arvelen ettei ole käyttötarkoitukseenne tarpeellinen ;).

T:Samuli
anapena
19.12.2020 16:05:10 (muokattu 19.12.2020 19:08:53)
Samulin ikh-linkkiä vastaava airami on motonetin kantis-tarjouksessa 5kymppiä, aattelin ehkäpä hakea.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)