Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PCIE-to-PCI adapterista
1
PIM
03.12.2020 10:23:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemusta miten vanhan PCI-väyläisen äänikortin saa kiinni tälläisellä extenderillä nykyaikaiseen pöytäkoneeseen, jossa ei ole PCI-väyliä? Pitäis pari vanhaa Creamwaren äänikorttia saada hyötykäyttöön taas 10 vuoden tauon jälkeen, kun niille näyttää nykyään olevan saatavilla ajurit yms. softat myös 64 bittiseen Windows 10:iin.
 
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B08B34LBCR
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
mhelin
29.12.2020 17:01:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tuollainen käytössä E-Mu 1820m äänikortin kanssa. Viime aikoina pari kertaa synkka kadonnut, en tiedä johtuuko tuosta sillasta vai E-Mun ajureista jotka on häkätty Windows 10 yhteensopiviksi yhditämällä SB Audigy ja E-Mun alkuperäiset ajurit. Täytyypä kokeilla vastaavaa E-Mun PCIe korttia (1616) kokeeksi tällä samalla koneella kun sellainenkin on tullut hankittua, valitettavasti siinä on pari tuloa vähemmän, mutta voi olla pitkäikäisempi jos vaan ajuripaketti pysyy kasassa.
 
Eli sanoisin että toimii mutta varauksin, eipä siinä paljoa menetä jos kokeilee. Vanhat äänikortit kuten tuo 1820M eivät välttämättä ole mahdottoman pitkäikäisiä, ja tuossa E-Mussa sinällään loistava tuote on pilattu ala-arvoisilla kondensaattoreilla, tosin on siinä muitankin komponentteja joutunut vaihtamaan, ja näyttää siltä että alkaa olemaan tiensä päässä kaikesta huolimatta...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «