Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuunteletko muuta kuin metallia?
1 2 3 4 5 6
Jester44
28.11.2020 23:52:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kyse sellaisesta musiikista jota laitat päälle ihan vain siksi että haluat kuulla kyseisen kappaleen tai albumin.
 
Itse en laita muuta stereoista tulemaan kuin metallimusiikkia. Autolla ajellessa tilanne on vähän erilainen mutta kotona kun alkaa keskittymään musiikkiin kunnolla niin metalli on ainoa vaihtoehto.
 
Mites muilla, kuuluuko valikoimaan paljon muutakin kuin metallia?
 
Olenko ainoa laatuaan, ehkä en?
 
TTV
29.11.2020 09:28:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalli laidasta laitaan on aina oma valintani, radiosta (Radio Rock) tulee kuultua joskus muutakin. Joulunaikaan tykkään kuunnella vanhoja joululauluja (en piittaa Raskasta Joulua sovituksista lainkaan).
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Duro
29.11.2020 09:36:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rokkia ja siitäkin kevyempää tulee kuunneltua tosi paljon nykyään, vaikka valtaosa kuunnellusta musiikista onkin siitä raskaampaa. Lähinnä kuuntelen sitä mikä hyvältä kuulostaa, ei siinä genrejä mietitä. Varsinkin livenä huomannu ni oikeesti melkeen mikä tahansa menee nykyään jos se on livenä soitettu.
 
Prönts.
marke-
29.11.2020 10:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eh, joo? Olen yli 15v.
 
Regalis Apertura
29.11.2020 10:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän sitä ainakin omasta mielestä, etenkin 60-70-luvun rockia, rytmibluesia, progea (70-luvun että uudempaa neoprogea)...
 
Herrah
29.11.2020 10:31:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei saatana
 
Duro
29.11.2020 10:35:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heroin: Eh, joo? Olen yli 15v.
 
Ja joo, hyvin sanottu.
 
Prönts.
carnation
29.11.2020 10:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, heviä.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Vessajono
29.11.2020 11:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelen vain METALLIA ja pukeudun aina erikoishousuihini METALLIA kuunnellessani.
 
"Kumpi saa sut laukeamaan nopeammin, verovähennykset vai poskihoito?"
pehko
29.11.2020 12:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en todellakaan kuuntele pelkkää metallia. En ymmärrä ihmisiä jotka pyörii vain ja ainoastaan yhden genren sisällä. Sama kun ei ikinä poistuis kotipaikkakunnaltaan.
 
TTV
29.11.2020 14:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: No en todellakaan kuuntele pelkkää metallia. En ymmärrä ihmisiä jotka pyörii vain ja ainoastaan yhden genren sisällä. Sama kun ei ikinä poistuis kotipaikkakunnaltaan.
 
Eihän metalli nyt mikään kovin suppea genre ole, joten hyvin pääsee yli kuntarajojen, jopa yli maiden rajojen :-)
 
Onhan meitä ihmisiä, jotka eivät kuuntele eivätkä ymmärrä musiikista yhtään mitään, ei kai nekään mitään ihmeellisyyksiä silti ole?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Attew
29.11.2020 14:46:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valtaosa ajasta menee äärimetallin parissa ja sitä lähinnä tulee sävellettyä ja miksaushommatkin pyörii sillä puolella, mutta paljon tulee kuunneltua kaikennäköstä:
 
Rokkia (erityisesti indie rockia), jazzia (erityisesti modernia UK jazzia), leffamusaa, räppiä, aika valikoidusti poppia (esim. suomenkielinen pop ei kuulu ollenkaan mun soittolistoille) ja kaikkea muuta mikä kuulostaa kivalta.
 
Oudoksun ihmisiä jotka ei suostu kuuntelemaan muuta kun metallia. Ei siinä mitään, jos ei vaan osu muuta kohdalle, mutta jos musa on paskaa ihan vaan koska se ei ole metallia, niin se on musta outoa. Yllätyn joka kerta törmätessäni tähän että näitäkin ihmisiä on olemassa.
 
Henri Henri Olavi
29.11.2020 14:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelen joskus myös metallimusiikkia.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Jester44
29.11.2020 22:54:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heroin: Eh, joo? Olen yli 15v.
Minäkin oon ollu yli 15 jo reilut 20 vuotta.
 
Attew:Oudoksun ihmisiä jotka ei suostu kuuntelemaan muuta kun metallia. Ei siinä mitään, jos ei vaan osu muuta kohdalle, mutta jos musa on paskaa ihan vaan koska se ei ole metallia, niin se on musta outoa. Yllätyn joka kerta törmätessäni tähän että näitäkin ihmisiä on olemassa.
Minun tapauksessa kyse ei ole niinkään siitä etten suostuisi muuta musiikkia testaamaan, ei vaan muut tyylit kolahda. Olihan se esim. Spice Girls 90 luvulla hyvä ja nostalgiamielellä ihan ookoo nykyään mutta minulle musiikissa pitää olla enemmän voimaa ja energiaa.
 
Ztla
30.11.2020 01:01:50 (muokattu 30.11.2020 01:02:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikkia kuluu aika laidasta laitaan. Olen tehnyt spotifyhyn soittolistaa parhaista tänä vuonna löytämistäni kappaleista ja sieltä löytyvät niin Sordid Pink ja Frost* kuin Germaine Tailleferre ja A Tribe Called Questkin.
 
Jester44: minulle musiikissa pitää olla enemmän voimaa ja energiaa.
 
Mielestäni termien "voima" tai "energia" käyttö on vähän liian lavealla pensselillä vetämistä siinä mielessä, että samaisia tuntemuksia herättää moni toisenlainenkin musiikki useissa ihmisissä. Esimerkiksi popin, elektronisen musiikin ja elokuvamusiikin maailmasta löytää hyvinkin voimakkaita, mahtipontisia ja aggressiivisia kipaleita estetiikan ollessa metalliin verrattuna kovin erilaista.
 
Minusta tuollaisten perustavanlaatuisten adjektiivien käyttö tuntuu sen kiertelyltä, että henkilö nyt vain sattuu pääsääntöisesti pitämään metallin spesifistä soundista enemmän kuin mistään muusta - mikä on siis täysin ok. Kyllähän voiman ja energian tunteet ovat osa sitä metallin estetiikkaa, mutta eivät mitenkään sille uniikkeja.
 
"Ok, see now I press the sound enhancement pedal, like this. See how amazing it sounds now?" -Herman Li
Herrah
30.11.2020 09:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jester44: Minäkin oon ollu yli 15 jo reilut 20 vuotta.
 
Minun tapauksessa kyse ei ole niinkään siitä etten suostuisi muuta musiikkia testaamaan, ei vaan muut tyylit kolahda. Olihan se esim. Spice Girls 90 luvulla hyvä ja nostalgiamielellä ihan ookoo nykyään mutta minulle musiikissa pitää olla enemmän voimaa ja energiaa.

 
Ja ovatko lempibändisi vielä akselilta Metallica, Volbeat, Wintersun, Pantera
 
Ochmo
30.11.2020 10:10:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kuuntele muuta, olen alle 50-v.
 
Welho-77
30.11.2020 10:13:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalli on paskimmillaankin parasta!
 
Long live the King of Mercy.
Krameristi
30.11.2020 15:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumma juttu, iskelmääkin tulee kuunneltua mutta mielelläni lisään siihenkin särökitaraa omasta takaa.. Teknoa tuli popiteltua 90-luvulla autossa alpineista - sillä sai naista.. Musa on vaan jotenkin vahvasti tunnepuolen juttuja - vain elämää itku covereitakin oon erehtynyt katsomaan kyynel valuessa valtoimenaan.. Siltikin heavy/metalli aiheuttaa ne parhaat kicksit meikäläiselle, etenkin se SÄRÖ..
 
Henri Henri Olavi
30.11.2020 15:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krameristi: Kumma juttu, iskelmääkin tulee kuunneltua mutta mielelläni lisään siihenkin särökitaraa omasta takaa..
 
Onhan iskelmässä nykyään lähes aina särökitara(t). Kotiteollisuus, Apulanta, Trio Niskalaukaus, YÖ, jne.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «