Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digipiano kotiin
1
Top40
28.11.2020 15:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa kotiin digitaalista pianoa. Yamahan uudet Clavinovat 700-sarjasta kiinnostavat. Yksi mitä aprikoin on Nordin Wave 2, joka on syntikka, mutta pianosoundit vaikuttavat hyviltä. Nordin jälleenmyyntiarvo olisi hyvä. Nordilla on omat aktiivikaiuttimetkin. Clavinovat tieytysti näyttävät pianoilta. Ovat varsin painavia nykyään.
 
Olen kiitollinen kommenteista.
 
musamies
28.11.2020 17:44:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Top40: Olen ostamassa kotiin digitaalista pianoa. Yamahan uudet Clavinovat 700-sarjasta kiinnostavat. Yksi mitä aprikoin on Nordin Wave 2, joka on syntikka, mutta pianosoundit vaikuttavat hyviltä. Nordin jälleenmyyntiarvo olisi hyvä. Nordilla on omat aktiivikaiuttimetkin. Clavinovat tieytysti näyttävät pianoilta. Ovat varsin painavia nykyään.
 
Olen kiitollinen kommenteista.

 
Epäilen näin, että Nordin malleista Wave on vähiten pianonsoittoon ja tämä taas aika paljon juuri siihen:
https://www.nordkeyboards.com/products/nord-grand
 
LautaJaFoni
01.12.2020 11:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos etsit pianoääniä, älä hyvä ihminen osta Wave-sarjan mallia. Pianoäänet kuuluu vain Stage, Piano ja Electro -malleihin!!! Kyllä, Waveen saa väännettyä jotakin pianosämplejä sinne päin mutta ei kunnon pianoa.
 
Wave 2 on huikea hands-on syntetisaattori mutta ei missään nimessä piano!
 
Kuhan kirjottelen
LautaJaFoni
01.12.2020 11:21:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos soitat kuulokkeilla, Nordin pianoäänet on aivan huikeita jos lompakko kestää. Muun muassa itse soitan Audio Technican ATH-M50 X -kulokkeilla ja täysin koukussa Nord Stage 3:n pianoääniin.
 
Kyseiset kuulokkeet ei ole mitkään huippukalliit, mutta soittaa Nordin äänet oikein hyvin. Toki kalliimmista voi saada enemmänkin, en osa kertoa tarkemmin niistä.
 
Jos soitat kaijuttimien kautta niin Nordit saattaa tarvita tasokkaampaa koneistoa mausta riippuen. Itse käytän Behringer Truth 2030A mallin paria. Toimivat ihan hyvin, jos pärjää melko hiljaisilla volyymeillä.
 
Kuhan kirjottelen
musamies
01.12.2020 11:29:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LautaJaFoni: Jos soitat kuulokkeilla, Nordin pianoäänet on aivan huikeita jos lompakko kestää. Muun muassa itse soitan Audio Technican ATH-M50 X -kulokkeilla ja täysin koukussa Nord Stage 3:n pianoääniin.
 
Kyseiset kuulokkeet ei ole mitkään huippukalliit, mutta soittaa Nordin äänet oikein hyvin. Toki kalliimmista voi saada enemmänkin, en osa kertoa tarkemmin niistä.
 
Jos soitat kaijuttimien kautta niin Nordit saattaa tarvita tasokkaampaa koneistoa mausta riippuen. Itse käytän Behringer Truth 2030A mallin paria. Toimivat ihan hyvin, jos pärjää melko hiljaisilla volyymeillä.

 
Nord Electroa kokeillessa vaikutti pianoäänet olevan ehkä jopa sen parhaiten toteutetut äänet. Silloin jos päätarkoitus on pianon soitto, kannattaa olla vasaramallin Nord.
 
Veikkaisin, että Grand on paras vasaramalli.
 
Stage on niin kallis, ettei huvikseen osta ellei tarvi stageominaisuuksia. Piano mallissa taas aika vähän muita ominaisuuksia.
 
Electro on myöhemmissä versioissa kuin köyhien Stage koska siinä hivenen yleiskiippariominaisuuksia.
 
Top40
07.12.2020 16:06:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olen kokeillut Nord Grandia ja Nord Piano 4:ää. Vaikuttavat olevan aika sama soitin. Grandissa on Kawain koskettimet. Varmaan esim. Rolandilta löytyy vastaavia soittimia. Nordin punainen väri vähän tökkii kotioloissa. Onhan nämä helpommin siirrrttävissä kuin lähes 100 kilon Clavinova.
 
musamies
07.12.2020 16:23:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Top40: Nyt olen kokeillut Nord Grandia ja Nord Piano 4:ää. Vaikuttavat olevan aika sama soitin. Grandissa on Kawain koskettimet. Varmaan esim. Rolandilta löytyy vastaavia soittimia. Nordin punainen väri vähän tökkii kotioloissa. Onhan nämä helpommin siirrrttävissä kuin lähes 100 kilon Clavinova.
 
Nordin äänet ja tapa muodostaa ääntä lienee noissa malleissa samantapaiset.
 
Miettinyt miksei Nordi tee mallia Nord Wood, joka olisi perinteisempään makuun.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «