Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5213 214 215 216 217 218 219
L.H
31.10.2020 20:26:13 (muokattu 31.10.2020 22:32:12)
aristoteles666: ilman ääninäytettä/videota, tuosta selostuksesta on mahdoton sanoa mitään, tarkista että kaikki putket on kunnolla paikoillaan, ei siinä pitäisi olla muuta kuin putkista johtuvia ongelmia jos on mitään.

Näinhän se on, että yksi ääninäyte vastaisi tuhatta sanaa, mutta ei nyt ole sellaista tarjolla. Ei tähän aikaan pysty enää oikein luukuttamaan, kun poika nukkuu yläkerrassa ja päivän ensitestit jäi lopulta aika lyhyeen, mutta jos nyt vielä yrittäisi jotain kuvailla, niin tuntuu, että kun gainia lisää 12 ylöspäin, niin soundi huononee ja ihan kuin äänen voimakkuus tavallaan laskisi, vaikka näin ei varmaan olekaan. Voi kai tämä olla ominaisuuskin, että turha kai tätä on miettiä ainakaan ilman niitä ääninäytteitä sen enempää. Friedmanin be-od:lla soittelin sen verran cleani kanavaan, että se nyt ainakin selvisi, että ei tuo crunchi nykyisellään ole oikein sinne päinkään, ja se tyyli olisi kuitenkin toiveissa, niin se Fried eye modaus on varmaan oikea suunta.

Putket oli kaikki paikoillaan ja kokeilin vaihtaa etuasteputkia yksi kerrallaan, mutta ei tapahtunut mitään muutosta.
L.H
01.11.2020 16:36:43
Kertokaas nyt Dusty Road II omistajat tai sellaisella soittaneet kokemuksia tuosta särökanavasta. Yritin vielä päivällä ruuvailla omaa vahvistinta ja gain klo. 9 löytyy ihan toimivaa soundia, mutta erityisesti klo. 12 jälkeen menee vaan jotenkin muhjuksi. Omien rajallisten kokemusten mukaan gainin liiallinen lisääminen tuo yleensä epätoivottuja suhinoita ja sirinöitä, mutta tässä tapauksessa se ääni jotenkin kuolee mitä enemmän gainia laittaa.

Pakko antaa kehuja valmistajan suuntaan, koska sieltä tuli todella nopeasti vastausta sähköpostiin ja nyt pitää vaan selvitellä koska kerkeän viemään vahvistimen pajalle.
aslak
01.11.2020 16:48:08
Tuosta ei ole kokemusta mutta Marsun JVM410H nupissa OD1 ja OD2 kanavissa orange ja red moodeilla max käyttökelpoinen 09:00-09:30. Tuon jälkeen astuu muhjuisuus kuvaan.
L.H
01.11.2020 17:11:21
aslak: Tuosta ei ole kokemusta mutta Marsun JVM410H nupissa OD1 ja OD2 kanavissa orange ja red moodeilla max käyttökelpoinen 09:00-09:30. Tuon jälkeen astuu muhjuisuus kuvaan.

Hankala noita on verrata, kun sen verran erilaiset vehkeet kyseessä, mutta ilmeisesti Marsussa se OD1 vihreä moodi on varmaan lähinnä sitä mitä tämän Dusty Roadin crunch-kanavan kai pitäisi olla(?).
Laulava Kylätohtori
01.11.2020 21:01:08
L.H: Hankala noita on verrata, kun sen verran erilaiset vehkeet kyseessä, mutta ilmeisesti Marsussa se OD1 vihreä moodi on varmaan lähinnä sitä mitä tämän Dusty Roadin crunch-kanavan kai pitäisi olla(?).

Käsittääkseni Dusty Roadin särökanava on eri kuin Dusty Road II:ssa. Eli normi Dusty Roadia ei kannata käyttää verrokkina.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
L.H
01.11.2020 21:30:19
Laulava Kylätohtori: Käsittääkseni Dusty Roadin särökanava on eri kuin Dusty Road II:ssa. Eli normi Dusty Roadia ei kannata käyttää verrokkina.

Joo näin on ja mulla tosiaan on se kakkos versio, muta ei siitäkään mitään haittaa ole, jos joku ykkösen omistaja kertoo omastaan. Yritän kuitenkin ehtiä jo alkuviikosta käymään Bluetonen verstaalla, niin eiköhän asia sitten siellä selviä.
aslak
01.11.2020 22:53:24
L.H: Hankala noita on verrata, kun sen verran erilaiset vehkeet kyseessä, mutta ilmeisesti Marsussa se OD1 vihreä moodi on varmaan lähinnä sitä mitä tämän Dusty Roadin crunch-kanavan kai pitäisi olla(?).

Vertaus oli lähinnä siihen onko normaalia että 09 jälkeen muhjuuntuu. Kyllä esim tuossa marsussa niin miksei myös BTssa.
L.H
02.11.2020 06:59:37
aslak: Vertaus oli lähinnä siihen onko normaalia että 09 jälkeen muhjuuntuu. Kyllä esim tuossa marsussa niin miksei myös BTssa.

Lähinnä tarkoitin sitä, että jos ja kun tässä Bluetonessa crunch kanavan pitäisi olla jotain jcm800/slo010 suuntaista, niin vertailua olisi järkeä tehdä korkeintaan tuohon vihreään modeen, kun nopealla vilkaisulla youtubeen muissa modeissa se särön määrä on kova jo pienemmilläkin asetuksilla. Näytti siellä tosin porukka vetelevän raskaampaa kamaa oranssilla/punaisella modellakin jollain gain klo 12-15 asetuksilla, ja oli niiden soundista mitä mieltä tahansa, niin ei se käytös tunnu tähän omaan "ongelmaan" sopivan.
Laulava Kylätohtori
03.11.2020 07:08:26
L.H: Joo näin on ja mulla tosiaan on se kakkos versio, muta ei siitäkään mitään haittaa ole, jos joku ykkösen omistaja kertoo omastaan. Yritän kuitenkin ehtiä jo alkuviikosta käymään Bluetonen verstaalla, niin eiköhän asia sitten siellä selviä.

Mulla on Dustyn Crunch-kanava kahdessakin vahvarissa, eikä niissä ole tuollaisia ongelmia, joten siihen peilaten ei ole kunnossa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
L.H
03.11.2020 13:28:57
Laulava Kylätohtori: Mulla on Dustyn Crunch-kanava kahdessakin vahvarissa, eikä niissä ole tuollaisia ongelmia, joten siihen peilaten ei ole kunnossa.

Alan kallistua sille kannalle, että ei tässä mun vahvistimessakaan mitään ongelmaa ole, vaan tämä nyt vaan on tämmönen. Gainia sinänsä irtoaa paljon heti kun sitä avaa vähänkin, mutta tosiaan klo. 12 jälkeen ei löydy millään tapaa hi-gain osastoa vaan soundi menee enemmän fuzz suuntaan/pörinään. Alottelin lukemaan tätä ketjua eilen alusta ja olen jossain puolenvälin paikkeilla, mutta jos en väärin muista, niin olikohan jäsen Juzpella joku 2550(?) tyylinen vahvistin, mistä oli vähän samanlaisia kommentteja.

Pitää kuitenkin soitella Harrylle, jos kerkeisin vaikka jo tänään käymään pajalla, niin voidaan miettiä mahdollisia modauksia.
Laulava Kylätohtori
03.11.2020 13:45:30
L.H: Alan kallistua sille kannalle, että ei tässä mun vahvistimessakaan mitään ongelmaa ole, vaan tämä nyt vaan on tämmönen. Gainia sinänsä irtoaa paljon heti kun sitä avaa vähänkin, mutta tosiaan klo. 12 jälkeen ei löydy millään tapaa hi-gain osastoa vaan soundi menee enemmän fuzz suuntaan/pörinään. Alottelin lukemaan tätä ketjua eilen alusta ja olen jossain puolenvälin paikkeilla, mutta jos en väärin muista, niin olikohan jäsen Juzpella joku 2550(?) tyylinen vahvistin, mistä oli vähän samanlaisia kommentteja.

Pitää kuitenkin soitella Harrylle, jos kerkeisin vaikka jo tänään käymään pajalla, niin voidaan miettiä mahdollisia modauksia.

Muistelisin, ettei tuon kakkosversion ollut tarkoituskaan olla mikään higain kone, vaan olisiko siinä ollut jotain jännitteen lasku juttuja tai jotain. Eli tuskinpa siitä tosiaan saat mieleistäsi (Fried Eye higain) soundia, oli kunnosa tai ei.

Olen tuollaista kokeillut ja kyllä se erosi tuosta ykkösversiosta. Siksi sanoinkin, ettei kannata käyttää verrokkina. Harmillisesti vaan sen verran aikaa, etten uskalla mitään sanoa. Itse en muista mitään tällaisia ongelmia, mutta nämähän on myös käyttäjä- ja makukohtaisia juttuja, enkä itse ole koskaan hakenut higain soundia, joten tavoitteetkin soundin suhteen saattavat erota toisistaan.

Nykyään olen yhä enemmän siirtymässä Crunch-kanavasta Plexi-maailman suuntaan.
L.H
03.11.2020 15:23:59
Laulava Kylätohtori: Muistelisin, ettei tuon kakkosversion ollut tarkoituskaan olla mikään higain kone, vaan olisiko siinä ollut jotain jännitteen lasku juttuja tai jotain. Eli tuskinpa siitä tosiaan saat mieleistäsi (Fried Eye higain) soundia, oli kunnosa tai ei.

Olen tuollaista kokeillut ja kyllä se erosi tuosta ykkösversiosta. Siksi sanoinkin, ettei kannata käyttää verrokkina. Harmillisesti vaan sen verran aikaa, etten uskalla mitään sanoa. Itse en muista mitään tällaisia ongelmia, mutta nämähän on myös käyttäjä- ja makukohtaisia juttuja, enkä itse ole koskaan hakenut higain soundia, joten tavoitteetkin soundin suhteen saattavat erota toisistaan.

Nykyään olen yhä enemmän siirtymässä Crunch-kanavasta Plexi-maailman suuntaan.

Bluetonen nettisivujen perusteella kakkosversion crunch kanavan pitäisi olla jossain ykkösen crunchin (eli käsittääkseni "JCM800"?) ja Crossroadin leadin(SLO100) välillä, niin sen perusteella odotin, että tämä olisi ollut vähän erilainen. Moni on tässä ketjussa kertonut tuon Crossroadin lead kanavan kuitenkin riittävän pitkälle metallihommissakin.

Mutta lähdenpä tästä nyt ajelemaan Pitäjänmäkeen, niin ehkä illalla olemme viisaampia.
Laulava Kylätohtori
03.11.2020 16:43:30
L.H: Bluetonen nettisivujen perusteella kakkosversion crunch kanavan pitäisi olla jossain ykkösen crunchin (eli käsittääkseni "JCM800"?) ja Crossroadin leadin(SLO100) välillä, niin sen perusteella odotin, että tämä olisi ollut vähän erilainen. Moni on tässä ketjussa kertonut tuon Crossroadin lead kanavan kuitenkin riittävän pitkälle metallihommissakin.

Mutta lähdenpä tästä nyt ajelemaan Pitäjänmäkeen, niin ehkä illalla olemme viisaampia.

Juu, ja kuten sanoin, niin kovasti hatarat ovat muistikuvani ja tietoni. :)

Eiköhän se siitä mieleiseksi saada.
L.H
03.11.2020 19:07:09
Laulava Kylätohtori: Juu, ja kuten sanoin, niin kovasti hatarat ovat muistikuvani ja tietoni. :)

Eiköhän se siitä mieleiseksi saada.

No nyt voin itsekin todeta, että on ne Dusty Roadit crunchin osalta niin erilaisia, että ei niitä ole hyödyllistä vertailla toisiinsa. Sain nimittäin Harrylta kokeiluun ensimmäisen version ja lisäksi myös Fried Eyen. Sen verran kerkesin molempia nopeasti kokeilla, että kummastakin löytyi heti itselle käyttökelpoista soundia. Pitää vielä kunnolla ajan kanssa vertailla noita, niin tietää mihin suuntaan lähdetään modaamaan omaa vahvistinta.
Terry Pantheras
05.11.2020 09:53:00
Olen sitä mieltä, että Romeo Delight pitää sisällään maailmanhistorian ensimmäisiä thrash metal -riffejä. Heti perään Tora! Tora!:n saatanalliset death/doom metallit.
TTV
05.11.2020 10:34:27
Terry Pantheras: Olen sitä mieltä, että Romeo Delight pitää sisällään maailmanhistorian ensimmäisiä thrash metal -riffejä. Heti perään Tora! Tora!:n saatanalliset death/doom metallit.

Korkki kiinni ja nukkumaan...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Terry Pantheras
05.11.2020 10:37:27 (muokattu 05.11.2020 10:39:55)
TTV: Korkki kiinni ja nukkumaan...

Oho, väärä ketju! :DDD Piti mennä VH-ketjuun tämä.
TTV
25.11.2020 18:38:17
Hieno Plexi 10 pätkä:
https://youtu.be/H29HUfb_iVI
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
L.H
25.11.2020 19:29:37
TTV: Hieno Plexi 10 pätkä:
https://youtu.be/H29HUfb_iVI

Harry juttelikin viime viikolla, että on tarkotus ottaa uutta videota tosta youtubeen, kun kävin hakemassa oman vahvistimen modauksesta. Hyvältä kuulostaa soitto ja vahvistin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)