Aihe: Tuntematon bändi tunnetuksi
1
Ami
29.06.2004 23:05:22
Monet tanssiorkesterit ilmoittavat tanssi.net:ssä, mitä tanssilajeja he soittavat. Näin voivat tanssijat valita lähes aina minne lavalle heidän tulee suunnata, jotta saisivat tanssia varmasti mielitanssijaan. Eikö olisi korkea aika myös teidän bändinne kohdalla näin saada itsenne tunnetuksi.
Hidas valssi paras tanssilaji ja sitä toivoisi soitettavan silloin, kun vielä on tilaa. Se sopii myös illan viimeiseksi tanssilajiksi.
baron
30.06.2004 09:02:07

Monet tanssiorkesterit ilmoittavat tanssi.net:ssä, mitä tanssilajeja he soittavat. Näin voivat tanssijat valita lähes aina minne lavalle heidän tulee suunnata, jotta saisivat tanssia varmasti mielitanssijaan. Eikö olisi korkea aika myös teidän bändinne kohdalla näin saada itsenne tunnetuksi.
Hidas valssi paras tanssilaji ja sitä toivoisi soitettavan silloin, kun vielä on tilaa. Se sopii myös illan viimeiseksi tanssilajiksi.

Mä oon pyrkinyt välttelemään viimeisinä soittamista.

Peruste: Joskus nuorna miesnä kun kävin tanssiravintoloisssa skotaamassa, havahduin siihen, että nyt ilmoitetaan viimeiset valssit eikä vielä seuralaista ja sitten piti hätäpäissään tehdä viimeinen yritys ja auta, jos viimeinen tanssi ei olisikaan ollut tanssittavaa.

Jos tilanne on muuttunut eli kaikki skotaavat ajoissa tai osaavat hidasta valssia, niin mukavahan niitä olisi illan päätteeksi soittaa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
v_m_kangas
30.06.2004 10:19:30 (muokattu 30.06.2004 16:05:48)

Mä oon pyrkinyt välttelemään viimeisinä soittamista.

Peruste: Joskus nuorna miesnä kun kävin tanssiravintoloisssa skotaamassa, havahduin siihen, että nyt ilmoitetaan viimeiset valssit eikä vielä seuralaista ja sitten piti hätäpäissään tehdä viimeinen yritys ja auta, jos viimeinen tanssi ei olisikaan ollut tanssittavaa.

Ravintoloissa onkin aivan erillainen tilanne. Joissakin ravintoloissa on jopa kielletty soittamasta viimeisiä valsseja, ilta pitää päättää kunnon menobiiseihin.

Tanssilavoilla ne viimeiset sitkeät sissit ovat juuri niitä, jotka osaavat hidasta valssia ja loput on niin kännissä, että niille on aivan sama :)

Itse olen myös hitaista valsseista pitävä, mutta silti omakin yhtyeeni jostain syystä aina haraa vastaan kun niitä ehdottelen vedettäväksi, perusteena: ei niitä kukaan kuitenkaan tanssi!?!?!

EDIT: Tää oli siis off-topic kirjoitus, liittyen kuitenkin Amin toiveeseen hitaista valsseista.
Humppaa tai soita humppaa
vanhami
30.06.2004 11:55:15
Siis, ymärsinkö oikein. Eli jos haluan tunnettavuutta ja kuuluisuutta bändillemme alamme kertomaan tanssi.netissä, että vedämme hidasta valssia, ihan noin niinku aamupalaksi.

Miten mä en oo tota ennen hoksannu.

Mika
KoskPaavo
30.06.2004 13:48:22
Jos bändi haluaa tunnettavuutta maksimimäärän voi esiintyä munasillaan , ihan sama mitä soittaa.
(tai kypärät päässä, sukelluspuvussa a`la Lyly,kiiltovaatteissa,sukset jalassa , istuen, virsiä veisaten, suunnistuslamppu otsalla, midifilejä lumilapiot soittimina) Vai ei ole uusia ideoita vanhalla kähmyllä?Saa käyttää, joitakin olen itsekin vuosien varrella kokeillut
Soittaja selviää aina.
Rock n
30.06.2004 20:01:39
...että vedämme hidasta valssia, ihan noin niinku aamupalaksi.
Miten mä en oo tota ennen hoksannu.

Mika

Hidasta valssia voi vetää vaikka viisi - kuusi paria illassa, mutta ainoastaan 100 - 150 sätellä Helsingistä. Ja silläkin alueella ainoastaan niillä isoilla paikoilla. Pikkulavoilla kerran - korkeintaan kolme kertaa jos tanssijoita on muutamaa paria enemmän.
työläinen
30.06.2004 21:02:29
Mikä juttu tää hidas valssi on? Onks niissä biiseissä jotain ylivoimasen kummallista?
Hiihtäjät naukuu näitä hitaitavalsseja, polkkia ja masurkoita, ne on olevinaan jotain helevetin hienoa. Jos ne on vaikeita tanssia niin ei se tarkota että ne olis jotenkin poikkeuksellisen vaikeita soittaa.
Tempo on tärkeä, se on mielellään 90-92. Hiihtäjien kielellä 30 tahtia minuutissa.
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
baron
30.06.2004 21:35:44

Mikä juttu tää hidas valssi on? Onks niissä biiseissä jotain ylivoimasen kummallista?
Hiihtäjät naukuu näitä hitaitavalsseja, polkkia ja masurkoita, ne on olevinaan jotain helevetin hienoa. Jos ne on vaikeita tanssia niin ei se tarkota että ne olis jotenkin poikkeuksellisen vaikeita soittaa.
Tempo on tärkeä, se on mielellään 90-92. Hiihtäjien kielellä 30 tahtia minuutissa.

Sinä varmaan olet tietoinen, että hidas valssi ei ole tavallinen valssi hitaalla tempolla. Ehkä kaikki eivät ole.
baron
30.06.2004 21:55:47

Turakaiseten kuningas sen hitaan valssin meille kerran kellotti: 28 /minuutti. Intti lavan reunassa naama punaisena ja mouhusi että "..kele poja se on 28 iskua minuutissa..." Katseli oikein kellosta, olisikohan sitten ollut vaikka 27 tai 29 kun soitettiin?.
Olisikohan net olleet kuitenkin tahteja/minuutti, saattaisi alkaa laahaamaan.. mutta tämä "herrasmies" on touhuillaan tiettyjen paikkoje ilopilleri. Aina jotakin uutta.
Nåjåå, offtopikkiahan tämä.

Tää joskus hiukan häiritsee, että tanssijat ilmaisevat tempon
BPM (bars per minute) ja soittajat
BPM (beats per minute)
työläinen
01.07.2004 00:47:21
Turakaiseten kuningas sen hitaan valssin meille kerran kellotti: 28 /minuutti. Intti lavan reunassa naama punaisena ja mouhusi että "..kele poja se on 28 iskua minuutissa..." Katseli oikein kellosta, olisikohan sitten ollut vaikka 27 tai 29 kun soitettiin?.
Olisikohan net olleet kuitenkin tahteja/minuutti, saattaisi alkaa laahaamaan.. mutta tämä "herrasmies" on touhuillaan tiettyjen paikkoje ilopilleri. Aina jotakin uutta.
Nåjåå, offtopikkiahan tämä.

Mä oon kans tapellu yhen hourupään kanssa aiheesta Punkalaitumen Särkällä muistaakseni. Heittäydyin tahallani hölmöksi ja intin että puhu muusikolle semmoista kieltä mitä muusikko ymmärtää eikä mitään vitun tahteja minuutissa. Se EI ollu kovin hedelmällinen kaskustelu... saipahan purettua paineita.
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
Tankoprinssi
01.07.2004 13:15:07

Hidasta valssia voi vetää vaikka viisi - kuusi paria illassa, mutta ainoastaan 100 - 150 sätellä Helsingistä. Ja silläkin alueella ainoastaan niillä isoilla paikoilla. Pikkulavoilla kerran - korkeintaan kolme kertaa jos tanssijoita on muutamaa paria enemmän.

Näin on! Pohojanmaalla voi tulla vaikka turpaan jos alkaa liikaa hidastelee.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Ami
01.07.2004 22:52:30
Tangoprinssi aliarvio Pohjanmaan tanssijoita kyllä sielläkin jo osataan tanssia hidasta valssia.
En aijo väitellä kanssanne montako iskua/min, mutta mielestäni parhaimmalta kuulostaa CD:llä Hugo Strasser und sein Tanzorchester :n soittamat hitaat valssit : 1.Ramona, 2.Plaisir D'Amour, 3.Les Bicyclettes De Belsize, 4. Sag beim Abschied Leise Servus. Näin soitettuna hidas valssi on tanssijan unelma.
päivis
02.07.2004 00:01:34
Heittäydyin tahallani hölmöksi ja intin että puhu muusikolle semmoista kieltä mitä muusikko ymmärtää eikä mitään vitun tahteja minuutissa. Se EI ollu kovin hedelmällinen kaskustelu... saipahan purettua paineita.

Kiva!
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance." --Peter Saint James
Rock n
02.07.2004 14:53:28

Kyllä tanssin harrastajat haluaa hidasta valssia enemmän kuin sen yhden joka mahdollisesti toivomuksesta soitetaan. Helsingin ympäristön isoilla lavoilla hidasta valssia soitetaan nykyisin jopa paljonkin.

Muusikoilla paikkakuntakohtaiset tarpeetkin tuntuu olevan kohtalaisen hyvin hallinnassa. Yhden parin voi tietysti aina soittaa ja katsoa miltä näyttää. Kaikilla pikkulavoilla ei kannata sitä yhtäkään soittaa, ellei sitä erityisesti toivota - täällä etelässäkään.

Ei biiseissä ole mitään kummallista, eikä se tansinakaan ole erityisen vaikeaa... . Mutta sen soittamisella saa ihan kivasti oikeassa paikassa haulit himaan.
baron
02.07.2004 16:19:10

Ei biiseissä ole mitään kummallista, eikä se tansinakaan ole erityisen vaikeaa... . Mutta sen soittamisella saa ihan kivasti oikeassa paikassa haulit himaan.

Ei soittamisessa muuta kummallista ole kuin että mä tykkään soittaa niitä.

Jos noin halvalla irtopisteet niin täytyy korjata talteen.
Tankoprinssi
02.07.2004 16:23:57

Tangoprinssi aliarvio Pohjanmaan tanssijoita kyllä sielläkin jo osataan tanssia hidasta valssia.

En ole kyllä koskaan epäillyt, etteikö pohjanmaalaiset osaisi jotain. Mutta epäilen vahvasti, että hidas valssi ei ihan hyvin pure Nurmoolaisen painiseuran pikkujouluissa. Isot tanssikeskukset onkin sitten ihan eri juttu.

Ja mulla ei oo muuten mitään tekemistä tangon kanssa, Seinäjoellakin pysyttelen ainoastaan tangovapaalla alueella. Nimittäin nimi on TANKOprinssi ( viittaa John Holmesiin ja prinssinakkiin).
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)