Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 547 48 49 50 5174 75 76 77 78
Pinewood
13.11.2020 10:16:45 (muokattu 13.11.2020 10:18:38)
Pauli Lappalainen:
Monipakettilähetys on siis yksi lähetys jossa on useampi kolli, ei monta eri lähetystä.

Itsekään en nyt varmasti muista, onko Tompan tilauksistani (ks. edellisen sivun viesti) tehty varsinaisia monipakettilähetyksiä vai onko vain lähettety yksi tilaus jaettuna useampaan erilliseen pakettiin. Jokaisella paketilla oli eri seurantakoodi, joten eiköhän ne silloin erillisiä lähetyksiä olleet. Näin ollen pitäisin loogisena, ettei kuski voi luovuttaa monipakettilähetyksen eri paketteja (kolleja) yksittäin, jos ne ovat samalla seurantakoodilla.
Pinewood
13.11.2020 10:26:55
Edellisten perusteella olkaa varovaisia, ettette kuittaa koko monipakettilähetystä vastaanotetuksi jos saatte vain osan siitä!
juici
13.11.2020 10:48:13

Tarkennettakoon siis, että molemmilla paketeilla oli omat koodit eli Thomann jakoi yhden tilauksen kahdeksi eri lähetykseksi. Eniten närää aiheutti toiminnassa lähinnä se, että ikkunan ja oven takana käydään mutta soittaa ei voida vaikka puhelinnumero on paketin kyljessä. Kai ne kuskit on sit ohjeistettu, että ei jäädä notkumaan ja tavoittelemaan asiakkaita vaan jatketaan kierrosta.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Laulava Kylätohtori
13.11.2020 10:51:26
Pauli Lappalainen: Asiasta en enempää tiedä kuin sen mitä kirjoitin. Postinjakelijoilla ja toimipisteillä saattaa olla omia kirjoittamattomia sääntöjään.
Syynä kait on se, että monipakettilähetyksessä kuljettajan päätteellä voidaan kuitata ainoastaan koko lähetys toimitetuksi kun ei ole kuin yksi luovutusilmoitus, ei joka kollille erikseen.

Monipakettilähetys on siis yksi lähetys jossa on useampi kolli, ei monta eri lähetystä.

En nyt valalle mene, että kyse on välttämättä ollut juuri monipakettilähetyksestä. Ehkäpä erikseen tulleet ovat sitten olleet kaksi eri lähetystä, monipakettilähetykset ovat tulleet kokonaisuutena ja homma vaan menee sekaisin, kun ei asiaan ole kiinnittänyt sen enempää huomiota.

Loogistahan se on, että monipakettilähetys jaetaan kerralla, jos ei kerran pystytä kuittamaan osatoimituksia. Tosin postin kuittauskäytännöt ovat muutenkin sen verran leväperäisiä ja sekavia, että tosielämän käytännöt voivat olla varmaan lähes mitä vain.

Nim. Useampaan kertaan kauppakumppanin kanssa ihmetelty, kuka helvetti on kuitannut paketin ja missä se nyt on? :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Durty
13.11.2020 21:36:26
Nyt teki posti kyllä jäätävän tempun. Lähetin tiistaina Valcon kuulokkeet takuuhuoltoon, ja tänään perjantaina oli takuuvaihdetut kuulokkeet noudettavissa. Nyt ei voi kuin nostaa hattua kummallekin firmalle.
tomaattiorava
18.11.2020 10:53:49
Postin kuriiri herätti ovisummerilla, luovutti ennenkuin ehdin painaa. VMP.
Pinewood
18.11.2020 11:39:34 (muokattu 18.11.2020 11:52:38)
Nyt ei ole kyse omista vaan vaimon ja hänen ystäviensä asioista - ja useasta lähetyksestä. Yksi Tanskasta PostNordilla lähetetty paketti oli hukassa yli kuukauden ennen perille pääsyä. Toisessa tapauksessa PostNord on asiakaspalvelun mukaan myynyt Tanskassa palvelua, jolla paketti ei tule Suomessa perille ja lähetys oli asiakaspalvelusta saadun ensimmäisen tiedon mukaan matkalla Suomesta (!) takaisin Tanskaan - ja nyt viimeisimmän tiedon mukaan se on hukkunut kokonaan. Erikoista, että noissa kahdessa tapauksessa oli ostettu täysin samanlainen palvelu. Ja muitakin PostNordiin liittyviä tapauksia on. Asiakaspalvelu sentään vastaa ystävällisesti, mutta kokemusten perusteella ei pysty auttamaan missään asiassa. Minä en varmasti käytä PostNordin palveluita pitkään aikaan - enkä myöskään tilaa mitään, jos vain tiedän PostNordin olevan jotenkin toimituksessa mukana.
Laulava Kylätohtori
18.11.2020 12:01:25
McNulty: Pedaali Tampereelta tuli vuorokaudessa, joka oli aivan käsittämättömän hieno suoritus.

Kyllä jotain todella perustavanlaatuista on postilla mennyt pieleen, kun muutamia vuosia sitten itsestään selvä asia on muuttunut "aivan käsittämättömän hienoksi suoritukseksi". Reilut viisi vuotta taaksepäin ja suurin osa paketeista oli perillä seuraavana päivänä, jopa täällä maaseudulla.

Joskus myin postin kautta seuraavan päivän iltana ulkomaille lähtevälle muusikolle spedun, mikä ei enää muutamiin vuosiin olisi tullut kysymykseenkään.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
fcpr
18.11.2020 12:27:25
McNulty:
Sen sijaan maailmalta tullutta pakettia odottelin 2 kuukautta, vain todetakseni että Posti oli lähettänyt sen jo kuukausi sitten takaisin lähettäjälle. Mitään ilmoitusta en ollut saanut paketista tai siitä että sellainen olisi minulle ollut tulossa. Postilta totesivat vaan, että "oho, hupsista saa*ana!" ja pyysivät että olen yhteydessä lähettäjään. Postin takia joudun siis itse jumppaamaan ja tekemään peliliikkeitä, selittelemään lähettäjälle "miksen noutanut pakettia" jne. jne. Postilla ei asiassa mitään vastuuta, tietenkään.

Mut pelasti hieman vastaavalta asialta läheisen Ärrän palvelualtis myyjä. Se soitti mulle ja kysyi, että "etkä tosissaan meinaa noutaa pakettia, tää lähtee muuten tänään britteihin takaisin. Yleensä haet nää heti" . Paketin päällä oli mun yhteystiedot (kaikki täysin oikein jne.) mutta mitään ilmoitusta paketin saapumisesta ei ollut missään vaiheessa tullut. Se ei myöskään näkynyt Omapostin seurannassa lainkaan.

Kovasti kiittelin myyjää, vissiin tullut mun naama tutuksi kun tota ostoa ja myyntiä tässä harrastuksen ohessa tulee harjoitettua.
velipekka
18.11.2020 12:55:19
fcpr: Mut pelasti hieman vastaavalta asialta läheisen Ärrän palvelualtis myyjä. Se soitti mulle ja kysyi, että "etkä tosissaan meinaa noutaa pakettia, tää lähtee muuten tänään britteihin takaisin. Yleensä haet nää heti" . Paketin päällä oli mun yhteystiedot (kaikki täysin oikein jne.) mutta mitään ilmoitusta paketin saapumisesta ei ollut missään vaiheessa tullut. Se ei myöskään näkynyt Omapostin seurannassa lainkaan.

Kovasti kiittelin myyjää, vissiin tullut mun naama tutuksi kun tota ostoa ja myyntiä tässä harrastuksen ohessa tulee harjoitettua.

Peukkua tälläiselle asiakaspalvelulle ! Kyllä sitä osataan kun halutaan.
Laulava Kylätohtori
18.11.2020 18:52:44
Joku vahinko siellä nyt sattui. Eilen 16:30 jätetty paketti lähti 17:30 matkaan ja äsken tuli viesti, että on noudettavissa. Olikos tämä nyt postin vittuilua takaisin siitä äskeisestä kommentistani. :D
Progorava
02.12.2020 19:19:01
"Lähetys on viivästynyt".

Saapa nähä saapuuko penskain joululahja koskaan. Piti olla tänään perillä seurannan mukaan. Nähty viimeksi eilen 700km päässä maalista.
korvaoo
02.12.2020 19:42:46
helsingistä on pitkä matka tamppereelle, kun torstaina lähtenyt paketti oli eilenaamulla 1 aikaan jo tampereen lajittelussa ja viimosta 10-20 kilsaa nyt sitten odotellaan...
kaikki paitsi on turhaa.
Pinewood
03.12.2020 00:18:49
Pinewood: Nyt ei ole kyse omista vaan vaimon ja hänen ystäviensä asioista - ja useasta lähetyksestä. Yksi Tanskasta PostNordilla lähetetty paketti oli hukassa yli kuukauden ennen perille pääsyä. Toisessa tapauksessa PostNord on asiakaspalvelun mukaan myynyt Tanskassa palvelua, jolla paketti ei tule Suomessa perille ja lähetys oli asiakaspalvelusta saadun ensimmäisen tiedon mukaan matkalla Suomesta (!) takaisin Tanskaan - ja nyt viimeisimmän tiedon mukaan se on hukkunut kokonaan. Erikoista, että noissa kahdessa tapauksessa oli ostettu täysin samanlainen palvelu. Ja muitakin PostNordiin liittyviä tapauksia on. Asiakaspalvelu sentään vastaa ystävällisesti, mutta kokemusten perusteella ei pysty auttamaan missään asiassa. Minä en varmasti käytä PostNordin palveluita pitkään aikaan - enkä myöskään tilaa mitään, jos vain tiedän PostNordin olevan jotenkin toimituksessa mukana.

Vaimon case ratkesi parin viikon odottelun jälkeen. Loppujen lopuksi kuvio oli seuraava. Tanskasta PostNordilla lähetetty paketti oli Suomessa toimitettu Postille, jonka mukaan se ei kuulunut heille ja oli palautettu PostNordille, jolla se oli jonkin aikaa hukassa, kunnes - yllätys yllätys - se saapui Postin toimittamana noudettavaksi. Eli ilmeisesti tässä oli kuitenkin suurin epäonnistuminen Postin toiminnassa, mutta ei tästä toiminnasta voi kiitellä kumpaakaan muuten kuin että lopulta sentään tuli perille. Ei taida oikein keskinäinen koordinaatio pelata.

No, itselle on viime päivinä tullut viisi Postin toimittamaa pakettia hienosti perille.
Ochmo
03.12.2020 06:46:14
Ei nyt ihan mennyt vinyylipaketin toimitus kerralla maaliin. Piikkiön K-Marketista tuuppasin menemään kohti Lappeen Rantaa. Pate jaksoi polkea lähetyksen Turun Itäharjun Prisman automaattiin saakka :D. Toivottavasti levyt vielä tänä vuonna löytävät tiensä perille lappeen-rantaan. Hui!
Joees
03.12.2020 11:47:23
Maanantaina lähti ruotsista paketti Postin kuskaamana ja se oli eilen aamulla jo perillä.

Maanantaina lähti tampereelta paketti Matkahuollon kuskaamana ja se ei ole vieläkään perillä.

Joskus se menee näinkin.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Karhukoira74
03.12.2020 11:53:13

PostNordilla kans Saksasta tulossa painava paketti kotiovelle (saas nähä tuleeko...). Lähtenyt 19.11. ja seilannu Tanskan kautta Turkuun, Hesaan ja Vantaalle, josta nyt seilannu Suomen puolellakin 4 päivää, joista 2 ollut kuljetuksessa. Kuitenkin tässä Riihimäen nurkilla ei niin ettään perällä asusta. VMP. Sitten jos tekevät saman mitä usein Posti nykyään tekee, että toimittaa paketin tuonne hevonvittuun että hae, niin halleluja. Alkaa ymmärrys loppua Postin ja PostNordin toimintaan täysin. Tässä tapauksessa soitan toimittajalle, että tuokoon vaikka taksilla tavaran kotio koska siitä rahti on maksettu.
-So many assholes, so few bullets-
Karhukoira74
03.12.2020 13:44:22

Aivvittu. Seurannassa on ilmoitus ettei ole voitu toimittaa, ja jätetty vastaanottajalle ilmoitus. Jännä kun oon ollu pihalla koko päivän, eikä ole toimitusta näkynyt saati mitään ilmoitusta tullut. Vittu mitä kusetusta.
-So many assholes, so few bullets-
KameliFonisti
03.12.2020 15:06:05
Aivan normaalia Postnordin toimintaa. Ovat kuulemma ovella käyny, mutta ei oo soinu summeri eikä puhelin.
Hihii, kameli.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)